Goed

65 punten Info

Meest recente klachten

B. E.
23/10/2025

Te herstellen toestel wordt niet doorgestuurd naar reparatiedienst

(Ter info: Rek. nr hierboven is niet correct. Ik weet niet van welke rekening het toestel werd betaald) Factuuurnummer: 344600190006022 Ik heb op 20/9 mijn Landroid grasmaaier (factuur in bijlage) voor reparatie afgegeven bij BRICO Kontich. We zijn nu meer dan een maand later, en het toestel zou nog niet eens naar de reparatiedienst gestuurd zijn. Ik heb al telefonisch contact opgenomen met BRICO Kontich een paar weken geleden, en men ging mij terugbellen wanneer ze meer wisten. Dat is natuurlijk niet gebeurd. Ik kreeg aan de telefoon te horen dat "de chauffeur het wellicht vertikt om mijn machine te komen ophalen". Vreemd, niet? Ik heb contact opgenomen met de reparatiedienst (landroid@teknihall.be), maar daar weten ze van niks.

Opgelost
E. D.
8/09/2025

Foutief geadverteerde kraan

Beste, Begin Augustus kocht ik bij jullie een vrijstaande badkraan (webo atlanta). Op jullie website staat expliciet vermeld dat deze kraan Belgaqua gekeurd is. Ik koop de kraan, laat deze installeren en merk vervolgens bij het in orde brengen van de waterinventaris voor keuring dat deze helemaal niet gekeurd is! Deze fout staat bovendien een maand nadat ik er melding van maken nog altijd op jullie site. wIk neem contact op met jullie en wordt ook doorverwezen naar douchekampioen, de partner die de kraan verkocht via jullie website. Uiteindelijk is het enige voorstel dat ik na weken contact krijg dat ik de kraan ZELF kan uitbreken en terugsturen. Dit vind ik helemaal geen redelijke oplossing aangezien ik wel betaald heb voor de installatie, de fout totaal niet bij mij ligt en ik dan ook nog eens zelf het risico op mogelijke beschadigingen mag nemen. Als ik de kraan zou houden moet ik nogmaals extra kosten maken om terugslagkleppen te kopen en deze te laten installeren. Graag wil ik zo snel mogelijk een redelijke oplossing van jullie. Met vriendelijke groeten, Enyah Dierickx

Afgesloten
P. V.
27/08/2025

foutieve levering bij keuken blad op maat

Geachte mevrouw/heer, Op 4/6/2025 kocht ik een Werkblad Eiken Naturel in uw online winkel en betaalde ik 518,03. Ik haalde het pakket op 12/07/2025 in de winkel en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik in plaats van een keuken blad van 2650MM , een keuken blad van 2095MM. We namen onmiddellijk contact op met u diensten en stuurde nog diezelfde dag 01/08/2025 en 06/08/2025 de gevraagde foto's alsook de gevraagde afmetingen. We hadden meermaals telefonisch contact en telkens opnieuw worden we gevraagd te wachten tot tegenbericht van de onderleverancier van Brico. Opnieuw kregen we vandaag die boodschap. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk terug te betalen. De termijn van 30 dagen na de datum van de bestelling is al lang voorbij. Momenteel liggen de werken stil sinds foute levering. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Louis Van Linden Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
M. W.
20/07/2025

Weigering garantie

Op 30/06 kocht ik bij Brico Korbeek-Lo een Eurom ventilator. Na 15–60 minuten gebruik begon het toestel warm te worden en een verbrande geur af te geven. Ik keerde terug naar de winkel op 11/07. Ondanks duidelijke symptomen en het feit dat het product nog binnen de 2 jaar garantie viel, weigerden de medewerkers een terugbetaling. Ze stelden enkel voor om het toestel op te sturen naar de fabrikant (Eurom), en vertelden mij dat ik ongeveer €70 zou moeten betalen indien Eurom geen defect zou vaststellen. Dit is in strijd met de wettelijke garantie: binnen de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, niet bij de klant. Ik wil mijn rechten als consument laten gelden en vraag een correcte oplossing via Test-Aankoop.

Afgesloten
N. C.
6/07/2025

Betalingsprobleem

Beste, Ik heb op 1/07/2025 om 09u35 een airco besteld bij Brico. Dit met de optie 'click & collect'. Het bedrag van 999,00 euro is onmiddellijk van mijn bankrekening gegaan. Ik heb hiervoor mijn bankafschrift als bewijs van betaling. Ik heb echter geen orderbevestiging gekregen van mijn aankoop. Ik heb hiervoor meermaals gebeld naar de hoofdzetel en naar de winkel in kwestie. Beiden zeggen dat ze niets kunnen doen zonder ordernummer. Ik ben mijn geld echter wel kwijt. Ik heb ondertussen ook gemaild dat ik geen airco meer wil, maar dat ik wel mijn betaling wil teruggestort krijgen.

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform