Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
probleem met onderhouds service
Ik heb bij Cardoen op 10/7/2018 een service+ contract getekend voor 7 jaar(maximum 70000km). ik wil een afspraak maken voor de laatste maal, maar ik ben zogezegd te laat(22/8/2025). Door omstandigheden(man in ziekenhuis en ik in het gips)heb ik vorig jaar maar laat(in oktober) een nazicht gehad. Gewoonlijk krijg ik op het display van de wagen een verwittiging voor onderhoud, dit jaar niet. Dus ik wachtte af. Ik heb nog wel een heel jaar de maandelijkse bijdrage betaald. Dus 600 € voor dit jaar of voor de zevende onderhoudsbeurt!!
Herstelling
Beste, Ik kocht bij jullie een Aiways U5 in januari 2024. Na enkele weken ging de rechter deurklink achteraan stuk. En een maand later ging ook de parkeersensor vooraan stuk. De wagen is al 4 keer binnen geweest (onderhoud of bandenwissel ) met de uitdrukkelijke vraag om dit op te lossen. Maar tot nu toe gebeurt er niets aan deze problemen. Ook de laatst software-update (jaar geleden) was maar voor 50% gelukt volgens Cardoen in Antwerpen. Mag ik jullie er ook op wijzen dat er een onderhouds-contract loopt op deze wagen. Na meer dan een jaar zou ik deze problemen toch eens graag opgelost zien. Mvg Mark Ombelets
Defecte tweedehandswagen – vraag tot ontbinding en schadevergoeding
Op 23 april 2025 kocht ik via Hammertime een Jaguar XE 2.0d uit 2015. Binnen 2 km na levering vertoonde het voertuig ernstige gebreken: witte rook, vermogensverlies, motorschokken en stilstand. Technische onderzoeken bevestigen een defecte turbo, vier beschadigde injectoren en een defecte zuiger, waardoor de motor volledig moet worden vervangen. Tot op heden heb ik circa € 4.500 uitgegeven zonder enig resultaat of bruikbaar voertuig. Ik eis de ontbinding van de verkoop, volledige terugbetaling van het aankoopbedrag én een billijke schadevergoeding. Een aangetekende ingebrekestelling zal op 25/06/2025 officieel verzonden worden naar Hammertime.
probleem dagrijlichten volkswagen T-cross
Ik heb bij cardoen Hasselt in september 2024 een volkswagen T-cross (nummerplaat 2FWL931) gekocht met minder dan 100 km op de teller. Bij de uitleg van de bediening van de wagen in de garage bleek het dagrijlicht links voor niet te branden, bij herstart van de wagen brande dit licht weer. Na een tijdje gereden te hebben met de wagen viel dit licht tijdens het rijden weer uit. Ik ben hiervoor 2 keer terug naar cardoen geweest maar dit probleem doet zich nog altijd enkele keren per week voor met de wagen. De 3e keer heb ik een vervangwagen gekregen en heeft cardoen mijn wagen naar de volkswagen garage gebracht voor herstelling. Ik heb de wagen terug gekregen met de mededeling dat volkwagen hiervoor bezig is een oplossing te zoeken en als ze deze zouden hebben mij verwittigen. Dit is van 12-02-2025 geleden en omdat ik nog niets gehoord had heb ik bij cardoen online een formulier ingevuld en nogmaals opnieuw een mail gestuurd met de vraag voor de status van mijn probleem, maar ik krijg hier geen antwoord op. In bijlage de factuur van de laatste keer dat ik mijn wagen heb binnen gebracht met de uitleg op van cardoen. Graag verneem ik van U welke stappen ik best neem.
Onprofessionalisme bij herstelling - wagen nog steeds niet terug
Ik maak in februari een afspraak voor mei ter herstel van de koppeling van mijn wagen. Een koppeling waarvan jullie zelf tijdens het onderhoud vaststelden dat ze stuk zou zijn. Als klant verwacht je dan dat na 3 maanden alle nodige onderdelen besteld, toegekomen én gecontroleerd zijn op volledigheid. Telke malen krijg ik nu een ander verhaal te horen: eerst is er een onderdeel aan de bestelde koppeling niet aanwezig en moeten ze dit nabestellen, dan blijkt dat ze zelf iets hebben stuk gemaakt aan de versnellingsbak en dat deze bij een externe leverancier hersteld moet worden. Deze externe leverancier heeft dus nu ZONDER mijn toestemming de hele versnellingsbak van mijn wagen! Ik kan op geen enkele manier met deze leverancier communiceren en van Cardoen, als ik ze al kan bereiken, krijg ik te horen dat ze niet weten op welke termijn dit hersteld zal zijn. Ze kunnen naar eigen zeggen ook alleen maar via mail contact nemen met de leverancier en niet telefonisch. Ik vind dit hoogst onprofessioneel en zeer klantonvriendelijk! Ik heb geen toestemming gegeven voor de handelingen die zij nu stellen en dit werd ook niet aan mij gevraagd. Ik zit ondertussen al een week zonder mijn wagen met geen vooruitzichten wanneer ik mijn auto terug zal hebben. Dat iets kan mislopen tot daaraantoe maar de onzekerheid en onwetendheid waar ik als klant nu door moet wegen mentaal zeer zwaar door. Ik wil gewoon een datum of termijn waarop ik mijn wagen terug heb, dit lijkt mij geen onmogelijke taak!
Problemen met nieuwe auto
Na herstelling van een maand zijn we op 06/03/2025 onze wagen eindelijk terug mogen gaan ophalen bij Cardoen. Bij het afhalen ging de verkoper met ons kijken of het probleem was opgelost. De radio werkte toen ook niet en we kregen de melding "service niet beschikbaar". Verkoper was ook verbaasd maar praatte hierover weg. Uitleg van Cardoen: ze zouden alles uitvoerig getest hebben en er zouden geen problemen meer mogen zijn. Echter blijven de problemen met de radio: Er zou wederom een systeemupdate uitgevoerd zijn maar dat is niet gebeurd want de versie is nog steeds dezelfde van toen we de wagen kochten. Dit wil zeggen dat ze gewoon de radio terug hebben gezet naar fabrieksinstellingen. Bij de afhaling van de wagen hebben 3 verkopers ons te woord gestaan. Tot 3x toe krijgen wij een andere uitleg. De 3de verkoper merkte toen ook op dat de antenne van de auto weg was. Hij heeft de antenne van de wagen ernaast (dezelfde wagen) afgehaald en die op onze auto gezet. Wij hebben het gevoel dat ze ons niet serieus nemen en zij doen alsof wij de problemen fantaseren. Graag verwachten wij toch een oplossing voor de problemen met de autoradio. "Is het teveel gevraagd dat de radio gewoon werkt als ik de auto start????" Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Klantnummer: 1-APU-841
Problemen met nieuwe auto
Sinds een aantal jaren hebben wij een leasingscontract met Cardoen. In het verleden ben ik ook altijd zeer content geweest van de service dat Cardoen aanbiedt in hun leasecontracten. Aangezien de duurtijd van mijn vorig leasecontract bijna was verlopen hebben wij in november 2024 Cardoen gecontacteerd betreffende de aanvraag van een nieuwe wagen. De bank ging terug akkoord met een leasecontract en op 15/11/2024 ben ik mijn nieuwe wagen (Dacia Sandero Stepway) mogen gaan afhalen. Bij het buitenrijden merkten we al dat er problemen waren met de radio. Bij het starten merkten we al dat de radio niet werkte “melding service niet beschikbaar”. In eerste instantie dachten we dat dit gewoon aan de instellingen van de nieuwe wagen lag en wouden eerst de wagen afstellen naar onze zin alvorens dit te melden. Echter merkten we in dat weekend dat er wel meer fout liep met de nieuwe wagen: • Bij het starten van de wagen, start de radio steeds op een buitenlandstalige zender. We dienen telkens de zender terug manueel aan te passen. • De wagen beschikt over een DAB radio: echter kunnen we bijna geen enkele vlaamse zender ontvangen wat toch niet de bedoeling kan zijn bij deze wagen. • Vanaf het moment dat ik tegen een snelheid van 70km/u rij, krijgen we de foutmelding “hou controle”. Op dat moment krijg ik enorm veel weerstand op het stuur. Als ik deze foutmelding krijg, valt ook het hele besturingssysteem uit incl. radio voor enkele seconden. Dit geeft een zeer onveilig gevoel tijdens het rijden en kan wederom weer de bedoeling niet zijn. • Bij het starten s ’morgens wilt de auto niet altijd van de 1ste keer starten. • Vocht in de koplampen (garagist van Cardoen beweert dat dit aan de ledlampen ligt) • Spraakbesturing werkt niet • Achteruit rij camera werkt zeer traag. Duurt enkele seconden alvorens het scherm zichtbaar is • Datum/tijd staan bij het starten nog op het oude uur (wanneer ik de wagen heb stilgelegd). Dit duurt ook weer enkele seconden alvorens het zichzelf aanpast. • Bij regenweer geeft de dodehoeksensor langs passagierskant steeds een melding dat ik niet rechts kan schuiven. Na het weekend heb ik dan ook onmiddellijk contact opgenomen met Cardoen om dit te melden. Diezelfde week kon ik nog met de auto komen. Tijdens deze controle konden de techniekers van Cardoen geen foutmelding vinden. Cardoen ging alvast een afspraak maken bij Kenis te Geel. Dit is een erkende verdeler van Dacia en misschien konden zij de foutmeldingen wel vinden. Echter kon de afspraak wel even duren. Uiteindelijk mocht mijn wagen op 07/01/2025 naar de garage Kenis gebracht worden ter nazicht. Omwille van mijn leasecontract kreeg ik wel een gratis vervangwagen ter beschikking. Op 13/01/2025 werd ik gecontacteerd door Cardoen dat mijn wagen terug was van de garage. Zij zouden een update uitgevoerd hebben op de radio en boordcomputer waardoor de problemen moesten opgelost zijn. Echter blijkt achteraf dat zij de software van de auto terug op fabrieksinstellingen hadden gezet en geen software update hadden uitgevoerd. Hiervan heb ik de nodige bewijzen. Bij het vertrek bij Cardoen merkte ik al dat de problemen nog niet opgelost waren. Op 14/01 heb ik dan nogmaals contact opgenomen met Cardoen om te informeren naar mijn opties. Omdat ik het ondertussen wel beu aan ’t worden was. Toen werd er mij meegedeeld dat ik nog 2 opties had: Of te wel werd mijn wagen naar een garage in Antwerpen (Garage Ooms – Renault verdeler) gedaan ter controle of kon ik het herroepingsrecht gebruiken. Aangezien ik hier meer informatie over wou, heb ik een afspraak ingepland bij Cardoen voor meer info betreffende het herroepingsrecht. Deze afspraak ging door op 17/01. Bij deze afspraak werd snel heel duidelijk dat Cardoen de wagen eerst nog naar de garage in Antwerpen wou doen. Indien de wagen dan nog niet hersteld kon worden, zouden we toch gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht. Dit had iets te maken met de BTW. Aangezien we op dat moment geen andere keuze hadden hebben wij dan toch ervoor gekozen om de wagen bij Cardoen te laten en zij zouden deze transporteren naar de garage in Antwerpen. Echter kon dit wel een poos duren. Volgens de verkoper van Cardoen, kon het zelfs zijn dat mijn wagen eerst een maand op de parking kon staan, alvorens zij tijd hadden om naar mijn wagen te kijken. Ondertussen zijn we een maand verder en heb ik nog steeds geen verdere informatie bekomen over een stand van zaken. Ik heb hiervoor ook al contact gehad met Cardoen, echter kunnen zij mij geen info bezorgen en weten zij ook niet hoelang de herstellingswerken nog kunnen duren. Aangezien ik een leasecontract heb bij Cardoen heb ik wel recht op een gratis vervangwagen. De vervangwagen is al een ouder model en mist zeker een aantal opties die ik dagelijks gebruik voor mijn werk o.a. GPS, carkit, enz…. tevens betaal ik maandelijks een lening af voor deze leasing echter heb ik nog maar amper zelf met de nieuwe wagen kunnen rijden. Graag wil ik dan ook een klacht indienen tegen Dacia. Deze hebben wij ook reeds via whatsapp gecontacteerd van in het begin. Zij hebben nooit verdere stappen hieromtrent genomen. Maar ook wil ik een klacht indienen tegen Cardoen omwille van de lange duurtijd van de werken + het niet verschaffen van info. Vorige week heb ik reeds via de website van Cardoen een klacht ingediend. Echter heb ik hiervan nog niets vernomen. Dus ik vermoed dat zij mijn klachten niet serieus nemen. Wij stellen ons de vraag: Kan er een compensatie gevraagd worden aan Dacia en/of Cardoen wegens nalatigheid. B.v. een GPS systeem in onze wagen gratis laten plaatsen. En wat met de lening? Kan deze misschien tijdelijk stop gezet worden, aangezien we niet over de wagen beschikken. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
herstelling
Betreft; Aankoop wagen (Fiat 500) Afgehaald 26.12.2024 Beste, Deze wagen was niet in orde bij afhaling : Achterbumper beschadigd met blutsen en plekken zonder verf. Vastgesteld door een verkoper die spontaan heeft voorgesteld om de bumper te herstellen en herspuiten. Sedertdien ben ik zonder nieuws! Antwoord van Cardoen; Ik vind het zeer jammer dat u niet tevreden bent over de wagen. Echter stonden alle schades op de foto’s en wilt Cardoen hier dus niet in tussen komen. Alle mankementen en schades zijn dus op voorhand te zien op de foto’s met een grote pijl. Heeft u dit niet gezien dan? Mijn antwoord; Nee, ik heb die foto's uiteraard niet gezien, anders had ik misschien 2 maal nagedacht. Ik ben blijkbaar niet de enige die niet op de hoogte was. Uw verkoper heeft dat ook moeten vaststellen nadat ik hem daar had op gewezen. Hij heeft zonder aarzelen besloten om te laten herstellen (er zijn 3 getuigen die dit kunnen bevestigen) Ik ben verbaasd dat je de beslissing van een collega zomaar kunt negeren! Die man heeft zijn verantwoordelijkheden genomen en ik stel dat op prijs. Indien Cardoen of een van zijn medewerkers een fout heeft gemaakt dan moet de firma die fout rechtzetten, punt! mvg Dave Annette
Herstelling keer op keer fout uitgevoerd
Beste Ik vraag een oplossing voor het lek aan de versnellingsbak van mijn wagen. Dit lek werd vastgesteld tijdens het onderhoud van 09/10/2023 en is na de herstelling en onderhoud van 19/09/2024 nog steeds niet opgelost. Vele tussenkomsten, slechte communicatie en frustraties ten spijt. In bijlage kan u het uitgebreide relaas terugvinden. Op mijn review na het onderhoud van 19/09/2024, nota bene een 0/10, en de melding dat het lek er nog steeds was, kwam geen enkele reactie van jullie kant!! Het geduld is op! Intussen contacteerde ik zelf een Hyundai garage. Zij losten dit probleem op. Volgens hen is de oorzaak wel degelijk te zoeken in gebruik van fout materiaal en/of foute montage van de oliekeerring. Wij vragen dan ook de terugbetaling van de factuur van deze Hyundai garage. Noteer verder dat ons onderhoudscontract aan € 65,47 nog lopende is....
Service+ contract
Beste, Op 26 augustus 2024 stuurde ik een mailtje om mijn service+ contract op te zeggen. Deze stopzetting werd dan ook onmiddellijk ingevoerd terwijl mijn betaling van het contract wel voor een volledige maand is. Na eerder telefonisch contact werd ik van her naar der gestuurd en kreeg geen duidend antwoord. Ik heb ook reeds intern een klacht neergelegd waar geen gevolg aan gegeven werd. Ik sta ondertussen in panne met mijn auto sinds 28 augustus en kan volgens Cardoen niet meer geholpen worden. Op mijn vraag om het bedrag van de 5 teveel betaalde dagen terug te storten kreeg ik ook geen antwoord. Wachtende op een oplossing. Met vriendelijke groeten, Kimberley
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten