Terug

Herstellingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

E. S.

Naar: Cardoen

18/09/2025

In januari dit jaar bood ik mijn wagen aan voor onderhoud bij Cardoen na een melding over incorrecte motoroliepijl en vermogenverlies. Ik betaalde voor mijn onderhoud (ondanks dat ik betaalde voor verlengde garantie, maar dat was al discussiepunt 1 en ik wilde ervanaf zijn, betaalde een kleine 300 euro). De melding ivm vermogenverlies bleef verschijnen. Ik belde enkele keren terug: is het wel écht oké om met deze auto te blijven rijden? Op 6/2 gaf een andere garage mij aan ABSOLUUT NIET met deze auto te rijden, gezien ik op de autostrade snelheid verloor (max 100km/u halen was moeilijk). Gezien Cardoen altijd aan de auto heeft gewerkt, wilden wij toch hier nog eens alles laten checken en hen de kans geven de nodige herstellingen uit te voeren. Cardoen gaf een afspraak op 27/3, waar ik niet tijdig geraakte omdat mijn auto in panne viel onderweg naar de garage. We lieten 'm takelen naar de garage. Sindsdien is het een spelletje. Het ene personeelslid zegt het één, de ander zegt iets anders... Elk moment van communicatie worden nieuwe regeltjes en nieuwe uitvluchten gezocht en uiteraard krijgen we nooit bevestiging van wat er besproken is via mail. Allereerst raakten ze de autosleutel van mijn man, die aan de sleutelbos hing die ik indiende, kwijt. Er blijft discussie over de herstellingskosten, terwijl ik amper een maand eerder al langskwam met dit probleem en daar ook al voor betaalde. Wij hebben het hele voorjaar te horen gekregen dat ze "eraan werken" maar dat de auto "niet start". Toch toont de tracker die in mijn auto zit dat er wel degelijk mee gereden wordt: tot nu toe zijn er 500KM bijgekomen sinds de auto in de garage staat. Wij ontvangen ook snelheidsboetes. Vreemd want de auto is zogezegd niet gestart geraakt in al die tijd. Via de verzekering stelden wij Cardoen Oostkamp al tweemaal in gebreke. Er komt geen antwoord. Als zelfstandige is het al bijna een jaar ongelofelijk moeilijk om rond te geraken zonder auto. Nieuwe projecten moeten worden afgeblazen, klanten aan huis aannemen is de hele zomer niet gelukt omdat ik mijn materiaal niet allemaal meekrijg en simpelweg in mijn zaak geraken kost me een uur extra per dag. Noodgedwongen en ten einde raad kochten wij onlangs een nieuwe wagen. Onze auto staat nu al bijna 7 maand (!) bij Cardoen en wij verwachten een kindje dus we kunnen niet anders. Heel zuur dat ik voor de huidige auto blijf betalen en dat deze misschien wel als vervangwagen gebruikt wordt (want hoezo 500km??). Wij eisen onze auto terug - IN GOEDE STAAT want dit willen wij wegens wantrouwen nog eens laten controleren bij een erkende BMW garage - alsook alle kosten die wij betaalden (afbetaling auto, wegentaks, verloren sleutel) en een schadevergoeding voor de verminderde waarde van de wagen (slijtage en een niet te verklaren aantal extra kilometers op de teller).

Berichten (3)

Cardoen

Naar: E. S.

22/09/2025

Beste, Dank u voor onderstaande mail. Ik heb voor deze case contact opgenomen met Cardoen Oostkamp die een franchisehouder is van ons. Zij konden mij vertellen dat het verhaal ondertussen onderdeel uitmaakt van een dossier bij een technisch expert en dat onderstaand verhaal niet compleet is. De schade aan de wagen zou ontstaan zijn door het zelf uitvoeren van het onderhoud op de wagen en het niet respecteren van de voorgeschreven liters olie. Gelieve u eerst te beraden bij de klant en verdere info m.b.t. de expert op te vragen. Mvg, Mattias Devlieger National Aftersales Manager 03/870.75.00 Boomsesteenweg 950-958 2610 Antwerpen www.cardoen.be

E. S.

Naar: Cardoen

22/09/2025

Dag Matthias, zoals in de klacht als ook bij de expert aangegeven gaat de discussie niet over de waarborg van het onderhoud. De discussie gaat erover dat ik ben geweest voor onderhoud en controle (dit betaalde dwz niet gedekt door de verlopen waarborg) en dat we dan een maand later tóch nog stilvallen met de "gecontroleerde" en goedgekeurde auto. Ook in het mailverkeer naar de expert staat duidelijk dat Cardoen de motor niet checkte tijdens onderhoud - waarna ik vroeg wat ze dan wél gedaan hebben om eind de 200 euro aan te rekenen. Nalatig, niet? Helaas wordt dat stuk van de mails en klachten precies vaak genegeerd... Wij discussiëren niet over de motorolie - wel over alles dat erna gebeurd is. Daarnaast ben ik zeer benieuwd of deze initiële discussie zomaar rechtvaardigt dat wij al 7 maand niet geholpen (kunnen) worden en mijn auto maar blijft staan terwijl mails niet of weinig beantwoord worden. Zoals eerder vermeld ben ik ook zeer benieuwd naar de snelheidsboetes en 500 extra kilometers op de teller. Daar kan ik niet zomaar mee akkoord gaan.

Bemiddeling door Testaankoop 02 oktober 2025

Cardoen

Naar: E. S.

03/10/2025

Beste, Ik verzoek u om contact op te nemen met de expert en het finaal rapport af te wachten. Naar wat ik vernomen heb is de expertise nog lopende. Op basis hiervan kan u deze zaak verder bespreken met Cardoen Oostkamp. Wat de boetes en extra 500km betreft kan ik u hier niet op antwoorden en dien ik u door te verwijzen naar Cardoen Oostkamp. Zij zullen u hierover meer uitleg kunnen verschaffen als dit weldegelijk het geval zou zijn. Mvg, Mattias Devlieger National Aftersales Manager 03/870.75.00 Boomsesteenweg 950-958 2610 Antwerpen www.cardoen.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 22 september 2025 14:16 Aan: Marketing marketing@cardoen.be Onderwerp: Nieuw bericht van EVA-LYNN S ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform