Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
5/09/2025

Dure interventie zonder oplossing

Geachte, Eind juli contacteerde ik Bulex omdat de sturing van onze CV-ketel plots niet meer werkte. Mijn vraag was of hiervoor een afspraak via de website kon worden ingepland, aangezien het probleem niet rechtstreeks met de gasketel te maken had. Op deze vraag kreeg ik echter geen antwoord. In plaats daarvan werd er automatisch een interventie ingepland enkele werkdagen later. De technieker die toen langskwam, besteedde ongeveer een half uur aan de sturing en besloot vervolgens dat het toestel defect was en volledig vervangen moest worden. Voor deze interventie – die het probleem dus niet oploste – ontving ik een factuur van €217, wat mij buiten proportie lijkt. Uit nieuwsgierigheid liet ik daarna een bevriend elektricien een kijkje nemen. Hij haalde de sturing uit elkaar en na amper tien minuten werkte het toestel opnieuw perfect. Het toestel bleek dus helemaal niet defect. Ik voel mij hierdoor niet correct behandeld, temeer omdat ik kort nadien een offerte van Bulex ontving voor een nieuwe sturing ten bedrage van maar liefst €1.200! Toen ik nadere vragen stelde over deze offerte (o.a. over het feit dat de toestellen op de offerte duurder waren dan in de webshop van Bulex), kreeg ik zelfs na drie e-mails geen enkele reactie. Voor de factuur van de interventie die niets oploste, ontving ik daarentegen al na acht dagen een betalingsherinnering met vermelding van herinneringskosten als ik niet snel zou betalen. De vervaldatum van de factuur bleek gelijk te vallen met de verzenddatum, wat ik weinig klantvriendelijk vind. Ik vind de gang van zaken bijzonder teleurstellend en niet in verhouding tot de geleverde service. Dit heeft mijn vertrouwen in Bulex ernstig geschaad. In de toekomst zal ik dan ook beroep doen op een lokale hersteller in plaats van op de dure en weinig transparante diensten van Bulex. Met vriendelijke groet,

In behandeling
W. V.
17/04/2025

Onderhoudscontract condensatieketel

Wij sloten enkele jaren geleden een onderhoudscontract af met Bulex. Dit is enkele jaren redelijk vlot verlopen, al moesten we zelf wel steeds de afspraak maken. Tot dit jaar. In oktober betaalden we het vernieuwde contract (€219,81). We belden zelf in oktober de eerste keer voor een afspraak, aangezien het onderhoud en verbrandingsattest moest vernieuwd worden voor 19 januari 2025. Ons werd meermaals gevraagd later terug te bellen. In januari kregen we eindelijk een afspraak te pakken voor 8 april 2025. Op 8 april kregen we inderdaad bezoek van een technieker. Die wou echter niet het onderhoud doen, omdat hij niet op een (trap)ladder mag… Onze condensatieketel hangt omhoog aan de muur, dit reeds 15 jaar, en werd al iedere keer zonder probleem onderhouden. We belden naar Bulex, en legden ons probleem uit. We konden volgens de telefonist klacht neerleggen via het mailadres complaint@bulex-services.be. Wat we deden. Daarin legden we nogmaals het probleem uit en vroegen we om ofwel ons geld terug te krijgen ofwel binnen de week een nieuwe afspraak met een technieker te krijgen. We zouden, indien de klacht de dag zelf werd verstuurd, binnen 2 dagen antwoord krijgen. Tot op vandaag (17 april) nog kregen we nog geen reactie, enkel een bevestiging van ontvangst. Is het mogelijk om dit voor ons te behandelen? Willy en Katrien Van Huffel - Van Cauwenberghe Abonneenr 47812685-70 Verhaegheplein 4 Ruiselede 0479379747

Afgesloten
F. L.
12/03/2025

Onderhoud HR-gaswandketel

Korte beschrijving van uw probleem Ongeveer 10 jaar geleden sloot ik een onderhoudskontrakt af met Bulex voor 2-jaarlijks onderhoud. Begin september ontving ik dan een faktuur voor een onderhoudsbeurt, die dan na een of twee maand later werd uitgevoerd. Verleden jaar (2024) deed ik hetzelfde. We zijn sindsdien 7 maand verder, en ik heb nog geen onderhoudstechnieker gezien. Hiervoor heb ik al 2x kontakt opgenomen met Bulex. Als reden voor vertraging geeft Bulex aan: implementatie van nieuw administratief computersysteem. Wat ken ik verder doen? Fernand Lagrou - Blankenberge

Afgesloten
L. G.
28/02/2025

Gebrek aan correcte communicatie

Beste, Ik vraag u om volgende zaken te verduidelijken zodat er een vervolgafspraak kan worden ingepland om het toestel te repareren: 1. het factuur met factuurnummer: 1113782724 2. de prijsofferte t.w.v. €1048,52 die we hebben mogen ontvangen op 12/02/2025. 1. Het factuur dat we hebben mogen ontvangen is ingebreke gesteld. Onze verzekering heeft u hiervan op de hoogte gebracht op 7/02/2025. Ik heb dit ook gemeld aan jullie klachtendienst. Tot op heden hebben wij nog geen antwoord mogen ontvangen. De reden dat ik dit factuur in gebreken heb gesteld en hiervoor klacht heb ingediend is omdat we van mening zijn dat deze kost niet voor onze rekening moet zijn, aangezien deze interventie werd uitgevoerd op basis van een foute diagnose. Op dit factuur zie ik 'extra time 15 min € 346,80' staan. Kan u verduidelijken hoeveel werkuren u heeft aangerekend voor deze kost? Ik hoor graag uw antwoord hierop, alvorens ik een eventuele betaling overmaak. 2. De technieker heeft een verslag opgesteld waarin hij vermeldt dat de condensator vervangen dient te worden en de volgende interventie met 2 techniekers dient te gebeuren. Uit zijn verslag begrijp ik dat de volgende interventie ongeveer 10 werkuren in beslag zal nemen. Hij meldt ook dat de koelvloeistof niet opnieuw dient aangerekend te worden. Ik lees op de prijsofferte dat er één werkuur wordt opgenomen t.w.v. €138,72. Als ik het factuur erbij neem zie ik 'extra time 15 min € 346,80' . Al deze informatie samen zorgt ervoor dat het voor de klant erg onduidelijk wordt welke kosten er zullen volgen. Ik lees op de prijsofferte dat u opnieuw koelgas aanrekent voor een bedrag van €292,86. Ik vraag u vriendelijk een gedetailleerde prijsofferte op basis van een correcte berekening van werkuren en materialen. Sinds deze week geeft onze warmtepomp opnieuw foutcode 536, wat wil zeggen dat we wederom zonder warm water zitten. Dit geschil had al lang opgelost kunnen worden mocht Bulex correct communiceren met zijn klanten. Maar tot op heden is bij elke communicatie gebleken dat dat niet gebeurt.

Afgesloten
T. J.
25/02/2025

niet nakomen van afspraken

Bij het onderhoud van de ketel smeert de Bulex-technieker je een onderhoudscontract aan, zo gezegd voor je eigen gemak. Zij zullen dan telkens op tijd een factuur sturen die je dan moet betalen, zodra dat in orde is, contacteerd Bulex je om een afspraak te maken. Klinkt leuk en gemakkelijk en een goede manier om zeker in orde te zijn met de verzekering... NIET DUS!! Begin november 2024 factuur gekregen en onmiddellijk betaald (aangezien we wat problemen hadden met de brander, en hier zo snel als mogelijk een oplossing voor willen) en niks meer gehoord van Bulex, ook niet na herhaaldelijke mails. Telefonisch contact helpt ook niet, want ze geven telkens een ander mailadres (info@..., complaint@..., finance@...). Uiteindelijk een mail gekregen dat ze 13 februari gingen langskomen voor het onderhoud, veel te laat voor in orde te zijn met de verzekering. Geprobeerd om de datum te veranderen naar een vroegere dag, of een dag die beter uitkwam met ons werkschema, maar dit ging niet. Enkele dagen voor de afspraak (waar we noodgedwongen verlof voor moesten nemen) worden we verwittigd via mail dat de afspraak verzet wordt naar 1 mei (feestdag??), een half jaar na de betaling van de factuur en 5 maanden te laat voor de verzekering. Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad die de afspraak voor ons annuleerde en alles doorgestuurd had naar de Finance-afdeling zodat we ons geld terug gingen krijgen. Nu weer enkele weken later en nog steeds geen contact van Bulex uit, geen geld terug gekregen en telkens ik bel, krijg ik een ander mailadres om te contacteren zodat dit in orde zou komen. Via review-websites antwoorden ze dat we naar complaint@... moeten sturen, dan wordt het snel opgelost ... Dat doen we dus al maanden zonder enige feedback! Is er niets wat we als consument hiertegen kunnen doen?

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
S. T.
19/02/2025

Niet nakomen van afspraken

Ik heb in het totaal al 3 afspraken gemaakt bij Bulex voor een onderhoud. Bij de eerste afspraak is er niemand gekomen. Ik kreeg de dag nadien een mail dat de afspraak verzet werd naar een andere datum, zonder te vragen of dit voor mij past. Ik heb dan maar een tweede dag verlof aangevraagd op mijn werk. Ook bij de tweede afspraak niemand gezien of gehoord. Ik heb zelf telefonisch contact opgenomen met Bulex. De situatie kalm uitgelegd aan deze persoon, doch mijn ongenoegen geuit over de situatie en dat er iets fout loopt bij Bulex inzake hun afspraken. Wanneer ik dan een nieuwe afspraak, de 3e al ondertussen, krijg en aan de medewerker vraag of hij mij kan garanderen dat er dan wel iemand zal afkomen voor het onderhoud krijg ik als antwoord "Ik heb geen glazen bol!" Van klantvriendelijkheid gesproken! Ik heb aan deze persoon ook gezegd dat ik een compensatie wil voor dit ongemak. Hij zegt dat hij hierover niet kan beslissen en dat ik een mail moet sturen inzake mijn klacht. De dag van mijn derde afspraak krijg ik uiteindelijk toch een SMS dat de technieker onderweg is. Echter krijg ik al een minuut later een oproep op mijn telefoon van de technieker. Hij heeft gezien dat hij niet het geschikte materiaal heeft voor het onderhoud uit te voeren en ik dus een nieuwe afspraak moet maken voor een onderhoud.... Dit is belachelijk! Ik heb al DRIE!!! dagen verlof moeten opnemen voor het onderhoud uit te voeren en nu is dit nog altijd niet in orde! Ik heb ook al 2 mails gestuurd naar Bulex om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik wacht nog steeds op een antwoord! Mijn geduld is op en heb het gehad met Bulex!

Afgesloten
R. P.
30/01/2025

veel te lang uitblijvende herstelling

Wij hebben problemen met onze ketel sedert 20 december 2024. Bulex komt al snel langs op 24 dec. , echter moet er een wisselstuk besteld worden. Kort hierna valt de ketel helemaal uit, dus geen verwarming en geen sanitair water. Veelvuldig hebben we gebeld naar de hersteldienst en veelvuldig werd beloofd dat ze zouden terugbellen en meermaals hebben ze de situatie laten escaleren , om zo de procedure van herstellen te versnellen, maar dat haalde allemaal niets uit. Uiteindelijk krijgen we een datum voor de herstelling: 23 januari 2025. Dus 1 maand na datum. Aan de telefoon werd ons ook telkens gezegd dat we moesten wachten tot het stuk binnenkwam, echter lag het stuk reeds geruime tijd op voorraad, maar was die specifieke technieker in verlof. Uiteindelijk komt de technieker langs op 23 januari en vertelt ons dat de ketel eigenlijk niet meer te herstellen is. Terwijl we overtuigd zijn, dat dit ons al op 24 december kon meegedeeld worden. Wij hebben in september ons onderhoudscontract onmiddellijk betaald, dit loopt tot okt 26. Ik stel voor dat we de factuur van het onderhoud mogen in mindering brengen van de servicekost die ze ons aanrekenen. We moeten toch niet betalen voor een onderhoudscontract van een toestel dat niet meer werkt ?

Afgesloten
M. C.
10/01/2025

geen reparatie

op 9 december bulex gecontacteerd omdat we geen warm water meer hadden. Een afspraak gekregen voor 24/12. De technieker is langs gekomen en vertelde ons dat de onderdelen moesten besteld worden. Moet men drie weken wachten zonder warm water om u te wassen om dan te horen dat hij geen stukken heeft, maar ze moet bestellen terwijl ze exact weten welke brander we hebben? En we een zogenaamd "omnium contract reparatie onderhoud" hebben! Ondertussen heeft de brander zich nu volledig in veiligheid gezet met als resultaat dat er zelfs geen verwarming meer is. we hebben hen dit verschillende keren telefonisch gemeld maar men heeft er gewoon geen horen naar. We contacteren hen telefonisch bijna alle 2 à 3 dagen sinds 24 december met steeds hetzelfde antwoordt dat de onderdelen er nog niet zijn en Bulex ons op de hoogte zou houden als er vorderingen waren per email, maar daarvan hebben we er maar 1 ontvangen op 26/12 daarna niets meer.

Afgesloten
K. S.
9/12/2024

Onderhoudscontract stopzetten + terugbetaling

Beste, In Augustus 2024 kreeg ik een factuur van 219,81 euro voor mijn onderhoudscontract bij Bulex, ik heb dit op 26/08 betaald maar heb enkele weken later zelf contact moeten opnemen om een afspraak in te plannen. Er ging een technieker langskomen op 24/10 maar de dag zelf kreeg ik telefoon dat de technieker ziek was en er werd een nieuwe afspraak ingepland op 2/12, op 21/11 kreeg ik een e-mail van Bulex met de bevestiging van de annulering van deze afspraak. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Bulex en daar werd gezegd dat ze door een tekort aan techniekers alle afspraken van 2024 moesten annuleren maar dat alle afspraken in Januari 2025 zouden uitgevoerd worden maar ik kon geen datum krijgen wanneer de technieker zou langskomen. Ik heb toen gezegd dat ik het beu was en dat ik mijn onderhoudscontract wou opzeggen en ook mijn reeds betaalde bedrag voor het onderhoud wou terugkrijgen, ik moest mailen naar het e-mailadres die in de mail van de annulering stond want dit kon telefonisch niet geregeld worden. Ik heb op 21/11 gemaild maar op 2/12 had ik nog steeds geen antwoord ontvangen, ik heb toen terug telefonisch contact opgenomen met Bulex en daar zeiden ze me dat ik naar de verkeerde dienst had gemaild en toen ik hun vroeg waarom ze me dan geen e-mail terug stuurden met het juiste e-mailadres of waarom ze die mail niet zelf naar de juiste dienst doorstuurden zeiden ze me dat ze daar geen tijd voor hebben. Zo gezegd zo gedaan, op 2/12 een mail naar de juiste dienst gemaild maar op 9/12 nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik heb dan nog maar eens telefonisch contact opgenomen met Bulex en via het keuzemenu de dienst contracten gekozen, na 12 minuten kreeg ik eindelijk een medewerkster aan de lijn en deze vertelde me doodleuk dat ik bij het algemene call center was terecht gekomen want dat er geen telefonisch contact mogelijk is met de dienst contracten, ze ging de dienst contacteren met de vraag mijn mail van 2/12 te behandelen maar kon me niet zeggen hoelang dit weer zou duren, ik heb dan maar nogmaals de mail van 21/11 en 2/12 opnieuw gemaild naar de dienst contracten en daarbij duidelijk laten blijken dat wat zij doen pure diefstal is want de klant eerst laten betalen en dan pas een afspraak voor onderhoud kunnen krijgen en dan telkens de afspraak annuleren, ik ben trouwens niet de enige klant die dit meemaakt want op trustpilot zijn er verscheidene reviews van klanten die net hetzelfde meemaken en die ook geen antwoord krijgen op hun mails. Ik wens dan ook een klacht in te dienen via test-aankoop tegenover Bulex om mijn reeds betaalde onderhoud die nog steeds niet uitgevoerd werd terug te vorderen en ook mijn onderhoudscontract bij Bulex stop te zetten want ik wil niet om de 2 jaar deze problemen telkens opnieuw ervaren. Met vriendelijke groet, Schepens Kenny

Afgesloten
B. M.
14/11/2024

lek na controle

ik had voor mijn schoonmoeder in hare nieuwbouw (12j gelede) haar een bulex omnium contract laten nemen. gisteren zijn ze voor de jaarlijkse controle geweest. en vandaag stroomt het water uit de ketel en heeft ze geen verwarming. de helpdesk is 7/7 bereikbaar maar je moet wel een "week" wachten om een herstelling ...

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform