Terug

Schade veroorzaakt aan gaswandketel tijdens onderhoud uitgevoerd door Bulex

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

D. V.

Naar: Bulex

29/10/2025

Hallo, Ik heb een Bulex Thermomaster 25/30 met bouwjaar 2018 waarvan het 2-jaarlijks onderhoud telkens door Bulex uitgevoerd is. Dit jaar heb ik in september het onderhoud voor het eerst laten uitvoeren door een andere (betrouwbare) firma. Echter stellen zij meteen vast dat 1 van de vijzen van de brander na +- 1 toer losdraaien komt vast te zitten. Je kan echter wel de vijs terugdraaien zodat het onderdeel weer goed vast zit, maar gezien de vijs er niet uit kan, zorgt dit ervoor dat dit onderdeel geen onderhoud kon krijgen. De technieker heeft beslist om niet al te veel kracht te zetten op de vijs, gezien dan het risico bestaat dat deze afbreekt en de schuld voor hem is. Vermoedelijk is bij het vorige onderhoud dat door Bulex werd uitgevoerd de schroefdraad beschadigd geraakt. Gezien een betalende reparatie door Bulex nodig zal zijn om de fout uit een vorig onderhoud recht te zetten dat eveneens door Bulex werd uitgevoerd, zou ik het redelijk vinden dat er een compensatie wordt voorzien voor dit herstel. De firma die het onderhoud dus deels dit jaar heeft uitgevoerd heeft aangeraden om het volgende onderhoud te laten uitvoeren door Bulex zodat ze binnen deze verplaatsing ook de herstelling kunnen uitvoeren. Het zou dus eerlijk zijn als zij de kosten van dit herstel op zich namen. P.s. Er is ook reeds contact opgenomen met Bulex via mail, maar geen antwoord gekregen. Via telefonische oproep naar hun klantendienst kunnen ze mij enkel een betalend onderhoud inplannen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform