Terug

Dure interventie zonder oplossing

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. V.

Naar: Bulex

05/09/2025

Geachte, Eind juli contacteerde ik Bulex omdat de sturing van onze CV-ketel plots niet meer werkte. Mijn vraag was of hiervoor een afspraak via de website kon worden ingepland, aangezien het probleem niet rechtstreeks met de gasketel te maken had. Op deze vraag kreeg ik echter geen antwoord. In plaats daarvan werd er automatisch een interventie ingepland enkele werkdagen later. De technieker die toen langskwam, besteedde ongeveer een half uur aan de sturing en besloot vervolgens dat het toestel defect was en volledig vervangen moest worden. Voor deze interventie – die het probleem dus niet oploste – ontving ik een factuur van €217, wat mij buiten proportie lijkt. Uit nieuwsgierigheid liet ik daarna een bevriend elektricien een kijkje nemen. Hij haalde de sturing uit elkaar en na amper tien minuten werkte het toestel opnieuw perfect. Het toestel bleek dus helemaal niet defect. Ik voel mij hierdoor niet correct behandeld, temeer omdat ik kort nadien een offerte van Bulex ontving voor een nieuwe sturing ten bedrage van maar liefst €1.200! Toen ik nadere vragen stelde over deze offerte (o.a. over het feit dat de toestellen op de offerte duurder waren dan in de webshop van Bulex), kreeg ik zelfs na drie e-mails geen enkele reactie. Voor de factuur van de interventie die niets oploste, ontving ik daarentegen al na acht dagen een betalingsherinnering met vermelding van herinneringskosten als ik niet snel zou betalen. De vervaldatum van de factuur bleek gelijk te vallen met de verzenddatum, wat ik weinig klantvriendelijk vind. Ik vind de gang van zaken bijzonder teleurstellend en niet in verhouding tot de geleverde service. Dit heeft mijn vertrouwen in Bulex ernstig geschaad. In de toekomst zal ik dan ook beroep doen op een lokale hersteller in plaats van op de dure en weinig transparante diensten van Bulex. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform