Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. V.
28/08/2025

Promotie

Beste Zoon kocht voor school een MacBook Pro t.w.v. €2719 op 8/7/2025. Deze ochtend om 9u28 ontvingen wij van Apple een mail dat er een promotie is en je bij aankoop een accessoire gratis ontvangt. Ik contacteerde de klantenservice. Normaal zou ik een mail hebben ontvangen van Apple dat ik binnen de 14dagen moest antwoorden om het product te kunnen ontvangen maar deze mail nooit ontvangen. Nu zeggen ze dat ik te laat reageerde. Kan mijn zoon de accessoire toch nog ontvangen?

Afgesloten
D. W.
13/06/2025

Onmogelijk abonnement op te zeggen

Ze maken me het helaas onmogelijk om mijn abonnement op te zeggen op Apple TV+. Nogal malafide praktijken: allerhande verificaties om het ten eerste al 'lastig' te maken, bij laatste verificatie via sms of bellen komt er gewoonweg helemaal niets binnen. Noch sms, noch oproep. Na 3 keer "Contact me again" krijg je een foutmelding dat er teveel geprobeerd werd en dat het niet meer kan. En dus kan je helemaal niet meer inloggen om op te zeggen. Jammer dat zo'n bedrijf zo'n praktijken toepast, ik probeer al een tijdje op te zeggen want aanbod is quasi nihil (maar dat staat hier los van).

Opgelost
K. S.
13/05/2025

Ccleaner

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] heb ik in uw online winkel een [PRODUCT] gekocht, waarbij ik het bedrag van [€] plus [€] voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op [DATUM], heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op [DATUM - maximaal 14 dagen na levering] een mededeling in die zin gestuurd per [post/e-mail/...]. Op [DATUM] antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op [DATUM] de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na [DD] dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van [€]. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten
R. J.
30/03/2025

HERROEPINGRECHT

Beste, op 21.03.2025 wou ik via de APP store van mijn Apple GSM de gratis app van ChatGPT downloaden. Toen ik deze gratis app downloadde, kreeg ik een pop up waar ik dacht te moet op klikken en tot mijn grote consternatie steld ik vast dat niket de gratis maar de betalende app van ChatGPT was gedownload. Ik heb de app onmiddellijk verwijderd en ook het abonnement dat er blijkbaar aan vast hing opgezegd. Ik merk nu er van de KBC Kredietkaart van mijn echtgenoot, Reza Seifi, die eindigt op 9007 44,99 eur werd gedebiteerd. Via mijn herroepingsrecht zou ik van deze betalende ChatGPT app die ik niet bewust heb gekocht en die ik helemaal niet wil , willen afzien. Ik heb de app onmiddellijk verwijderd alsook het abonnement en dus nooit gebruikt. Graag kreeg ik de aangerekend 44,99, eur terig voor iets dat ik niet heb gevraagd en niet heb gebruikt en wil ik geen nieuwe debiteringen meer worden aangeboden. Graag uw antwoord. Mijn gegevens: Hilde Jacobs Eichemstraat 135 9400 Ninove hilde.jacobs7@telenet.be

Opgelost
C. S.
6/02/2025

Probleem met batterij macbook

Wij kochten op 24 november 2023, een MacBook Air M2, 256 Midnight. Dit voor mijn dochter die student is. Deze wordt normaal gebruikt maar de batterijcapaciteit gaat heel snel achteruit. Deze is nu nog 83%. Momenteel staat hij in het herstel centrum bij Vanden Borre en hebben we net nieuws ontvangen dat dit geen garantie is en dat we evt een nieuwe batterij kunnen laten steken maar tegen betaling natuurlijk. Kost is tss 300 en 400 euro. De beperkte garantie van Apple, 1 jaar, dekt deze kost dus niet. Is het niet zo dat we in België recht hebben op 2 jaar garantie? Graag uw bevinding hieromtrent aub. Mvg Chanaz Santy.

Opgelost
D. D.
26/01/2025

App werkt niet, geen terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 17/12/2024 kocht ik via Apple services de app en abbonement Dropbox Plus Ik stel echter vast dat deze niet geactiveerd wordt en neem contact op met dropbox zelf. Vermits dit aangekocht is via apple zelf, moeten zij hiervan de terugbetaling en activering doen. Zij weigeren dit en bieden geen oplossing of tergbetaling aan. Ik het 2 maal 11,99euro betaald voor een service die ik niet ontvangen heb. Medewerker Jesse weigert ook de contactgegevens door te geven voor een officiële klacht door te sturen alsook dit te escaleren. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01/02/2025, de restitutie van 11,99euro x 2 in orde te maken/ Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Contact met dropbox die verwijzen naar Apple Services- gesprek met apple services

Opgelost
B. J.
9/11/2024

Apple pencil stopt met werken na softwareupdate

Software update op ipad zorgt ervoor dat perfect werkende apple pencil 1ste gen niet meer werkt op ipad, ondanks dat deze verbonden en opgeladen is. Apple verplicht op deze manier klanten om nieuwe hardware te kopen terwijl er voor de update geen enkel probleem qua werking en f compatibiliteit was.

Opgelost
R. B.
1/10/2024

Facturatie zonder geleverde diensten

Geachte mevrouw/heer, Vanaf 26/10/2023 tot 26/02/2024 werden door APPLE.COM BILL ITUNES IRL en APPLE.COM BILL CORK vijf rekeningen van -89.99 € via mijn Masterkaart gedebiteerd zonder geleverde diensten. Op 17/04/2024 werden spontaan drie terugbetalingen van -89.99 € gedaan door APPLE.COM BILL ITUNES IRL en APPLE.COM BILL CORK Daarom verzoek ik u de twee nog resterende aanrekeningen terug te storten. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Opgelost
C. P.
24/09/2024

Misleiding

De homeknop van mijn iPad van Apple werkt plots niet meer. Ik ga naar een Apple verdeler (Izyz Meise) voor een oplossing. Die zegt dat de knop stuk is en aan Apple een offerte te vragen voor de vervanging ervan. Apple zegt dat ze een homeknop niet vervangen en stellen een ruil voor met een refurbished model air 3, wat mij meer dan 500 € zou kosten. Intussen heeft onze kleinzoon naar mijn iPad gekeken en het probleem in een paar minuten opgelost door te “swipen” in plaats van de homeknop te gebruiken! Noch de verdeler, noch Apple heeft één woord gerept over die mogelijkheid! Dit is puur bedrog!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform