Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. M.
18/12/2025

Retourlabel niet ontvangen en geen terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op [29 nov 2025] heb ik in uw online winkel een [iphone 17 ] gekocht, waarbij ik het bedrag van 1219 euro betaald Bij de 2e levering van het product, die plaatsvond op 9 december, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 10 december gebeld om een retour te starten, ik kreeg een mededeling in die zin dat een koerier het ging ophalen . Donderdag 11 december is hij opgehaald door ups en vrijdag 12 december werd hij terug aan mij overhandigd Op 12 , 13 en 14 en 15 dec heb ik gebeld naar jullie en steeds kreeg ik geen deftige oplossing om m Het toestel retour te zenden zodat de terugbetaling kon beginnen en ik nog in tijd was voor het herroepingsrecht ( tot 8 januari) mijn verzoek was om de gsm zelf binnen te doen als retour zodanig ik bewijs in mijn handen had dat ik in mijn recht ben en de telefoon heb overhandigd , dus ik vraag constant een retour label via mail . Want ook te horen gekregen dat ups in de brievenbus een label heeft ontvangen dat is never want dan zou ik niet opnieuw bellen en gefrustreerd zijn dat er weer een dag voorbij is zonder hulp , ik zou heel gelukkig zijn moest usp en jullie jullie werk deden en het label overhandigen aan mij . Tot op heden, na 10 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van [1219]. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen , aangezien ik geen retourlabel krijg en ik moet wachten op jullie maar ik ben niet in fout dus mijn geld op jullie bank laten staan is ook niet wettelijk alsook zal ik de telefoon kosten in de schade claim zetten . Ik ben zo eerlijk om te zeggen dat de telefoon terug aan mij bezorgd is en dan word ik zo onrespectloos behandelt.... echt een schande is het . Totaal niet klantgericht . En tegen jullie beleid . Ik wacht op uw antwoord binnen 5 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

In behandeling
F. T.
22/10/2025

Apple iPhone - Wettelijke garantie van 2 jaar op mijn iPhone 17 Pro

Beste, Ik heb onlangs een iPhone 17 Pro gekocht op 25/10/2025 via Apple Distribution International Ltd. (zie bijlage). In mijn Apple-account zie ik echter dat de garantie slechts 1 jaar bedraagt. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (Richtlijn 1999/44/EG en Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht) heb ik als consument recht op 2 jaar wettelijke garantie op nieuwe toestellen. Deze garantie geldt onafhankelijk van de commerciële garantie van Apple van 1 jaar.Ik wens dan ook bevestiging dat mijn toestel gedurende de volledige periode van 2 jaar wordt gedekt conform de wettelijke garantie, en dat eventuele fabricagefouten binnen deze termijn kosteloos worden hersteld of het toestel wordt vervangen.Ter referentie:Model: iPhone 17 Pro - Serienummer: CTX32FY056 - Aankoopdatum: 20/10/2025 - Factuurnummer: UA26597684 - Klantnummer: 200481 (Numéro article 000010 reference MG8H4ZD/A description: IPHONE 17 PRO COSMIC ORANGE 256GB-ZDD)I Aangezien ik geen email adres vind van Apple Belgium doe ik een beroep op uw diensten om bij Apple de formele erkenning van de garantieperiode van 2 jaar te bekomen. Met dank en vriendelijke groet, Frans Temmerman Beatrijslaan 16A 3110 Rotselaar Tel 0471128260

Afgesloten
F. L.
30/09/2025

MacBook Pro (2017) Flexgate-schermprobleem

Geachte, In 2018-2019 kocht ik een MacBook Pro. Na slechts enkele maanden trad er een probleem op met het scherm: het begon te trillen en was daardoor moeilijk bruikbaar. Ik heb dit destijds laten herstellen en kreeg toen, gelukkig binnen de garantie, een nieuw scherm. Tot mijn spijt is hetzelfde probleem na verloop van tijd opnieuw opgedoken, ditmaal nadat de garantieperiode was verstreken. Een herstelling zou volgens Apple tussen de 800 en 900 euro kosten, wat ik niet heb laten uitvoeren. De laptop heeft daardoor een tijdlang ongebruikt gestaan. Nu ik mijn studies hervat, wou ik het toestel opnieuw gebruiken, maar het schermprobleem blijft aanwezig. Bij een onafhankelijke hersteller kreeg ik de bevestiging dat dit gaat om het gekende Flexgate-probleem dat veel voorkomt bij MacBook Pro-modellen uit dat jaar. Hij stelde voor om het voor 600 euro te herstellen, maar kon mij geen garantie geven dat het niet opnieuw zou optreden – net zoals eerder het geval was. Ik vind het onaanvaardbaar dat er voor een duidelijk productiefout zoals dit Flexgate-schermprobleem nooit een terugroepactie of compensatie is voorzien geweest. Zeker aangezien dit probleem bij mijn toestel reeds eerder is vastgesteld en hersteld, zou een terugroepactie of een kosteloze reparatie absoluut op zijn plaats zijn geweest. Bovendien gaat het hier om een duur product van een wereldwijd toonaangevend merk als Apple, waarvan terecht een bepaalde kwaliteit en duurzaamheid verwacht mag worden. Mijn toestel bevindt zich nog steeds in nieuwstaat, en ik wens dit zeker verder te gebruiken mits een correcte reparatie of, indien dit niet mogelijk is, een passende compensatie of vervanging. Ik vertrouw erop dat Apple, als toonaangevend merk, de verantwoordelijkheid opneemt voor dit structureel probleem en mij een correcte en duurzame oplossing aanbiedt. Met vriendelijke groeten, Femme Liekens femmeliekens@hotmail.com

Opgelost
R. V.
28/08/2025

Promotie

Beste Zoon kocht voor school een MacBook Pro t.w.v. €2719 op 8/7/2025. Deze ochtend om 9u28 ontvingen wij van Apple een mail dat er een promotie is en je bij aankoop een accessoire gratis ontvangt. Ik contacteerde de klantenservice. Normaal zou ik een mail hebben ontvangen van Apple dat ik binnen de 14dagen moest antwoorden om het product te kunnen ontvangen maar deze mail nooit ontvangen. Nu zeggen ze dat ik te laat reageerde. Kan mijn zoon de accessoire toch nog ontvangen?

Afgesloten
D. W.
13/06/2025

Onmogelijk abonnement op te zeggen

Ze maken me het helaas onmogelijk om mijn abonnement op te zeggen op Apple TV+. Nogal malafide praktijken: allerhande verificaties om het ten eerste al 'lastig' te maken, bij laatste verificatie via sms of bellen komt er gewoonweg helemaal niets binnen. Noch sms, noch oproep. Na 3 keer "Contact me again" krijg je een foutmelding dat er teveel geprobeerd werd en dat het niet meer kan. En dus kan je helemaal niet meer inloggen om op te zeggen. Jammer dat zo'n bedrijf zo'n praktijken toepast, ik probeer al een tijdje op te zeggen want aanbod is quasi nihil (maar dat staat hier los van).

Opgelost
K. S.
13/05/2025

Ccleaner

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] heb ik in uw online winkel een [PRODUCT] gekocht, waarbij ik het bedrag van [€] plus [€] voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op [DATUM], heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op [DATUM - maximaal 14 dagen na levering] een mededeling in die zin gestuurd per [post/e-mail/...]. Op [DATUM] antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op [DATUM] de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na [DD] dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van [€]. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten
R. J.
30/03/2025

HERROEPINGRECHT

Beste, op 21.03.2025 wou ik via de APP store van mijn Apple GSM de gratis app van ChatGPT downloaden. Toen ik deze gratis app downloadde, kreeg ik een pop up waar ik dacht te moet op klikken en tot mijn grote consternatie steld ik vast dat niket de gratis maar de betalende app van ChatGPT was gedownload. Ik heb de app onmiddellijk verwijderd en ook het abonnement dat er blijkbaar aan vast hing opgezegd. Ik merk nu er van de KBC Kredietkaart van mijn echtgenoot, Reza Seifi, die eindigt op 9007 44,99 eur werd gedebiteerd. Via mijn herroepingsrecht zou ik van deze betalende ChatGPT app die ik niet bewust heb gekocht en die ik helemaal niet wil , willen afzien. Ik heb de app onmiddellijk verwijderd alsook het abonnement en dus nooit gebruikt. Graag kreeg ik de aangerekend 44,99, eur terig voor iets dat ik niet heb gevraagd en niet heb gebruikt en wil ik geen nieuwe debiteringen meer worden aangeboden. Graag uw antwoord. Mijn gegevens: Hilde Jacobs Eichemstraat 135 9400 Ninove hilde.jacobs7@telenet.be

Opgelost
C. S.
6/02/2025

Probleem met batterij macbook

Wij kochten op 24 november 2023, een MacBook Air M2, 256 Midnight. Dit voor mijn dochter die student is. Deze wordt normaal gebruikt maar de batterijcapaciteit gaat heel snel achteruit. Deze is nu nog 83%. Momenteel staat hij in het herstel centrum bij Vanden Borre en hebben we net nieuws ontvangen dat dit geen garantie is en dat we evt een nieuwe batterij kunnen laten steken maar tegen betaling natuurlijk. Kost is tss 300 en 400 euro. De beperkte garantie van Apple, 1 jaar, dekt deze kost dus niet. Is het niet zo dat we in België recht hebben op 2 jaar garantie? Graag uw bevinding hieromtrent aub. Mvg Chanaz Santy.

Opgelost
D. D.
26/01/2025

App werkt niet, geen terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 17/12/2024 kocht ik via Apple services de app en abbonement Dropbox Plus Ik stel echter vast dat deze niet geactiveerd wordt en neem contact op met dropbox zelf. Vermits dit aangekocht is via apple zelf, moeten zij hiervan de terugbetaling en activering doen. Zij weigeren dit en bieden geen oplossing of tergbetaling aan. Ik het 2 maal 11,99euro betaald voor een service die ik niet ontvangen heb. Medewerker Jesse weigert ook de contactgegevens door te geven voor een officiële klacht door te sturen alsook dit te escaleren. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01/02/2025, de restitutie van 11,99euro x 2 in orde te maken/ Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Contact met dropbox die verwijzen naar Apple Services- gesprek met apple services

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform