Terug

MacBook Pro (2017) Flexgate-schermprobleem

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

F. L.

Naar: Apple Belgium

30/09/2025

Geachte, In 2018-2019 kocht ik een MacBook Pro. Na slechts enkele maanden trad er een probleem op met het scherm: het begon te trillen en was daardoor moeilijk bruikbaar. Ik heb dit destijds laten herstellen en kreeg toen, gelukkig binnen de garantie, een nieuw scherm. Tot mijn spijt is hetzelfde probleem na verloop van tijd opnieuw opgedoken, ditmaal nadat de garantieperiode was verstreken. Een herstelling zou volgens Apple tussen de 800 en 900 euro kosten, wat ik niet heb laten uitvoeren. De laptop heeft daardoor een tijdlang ongebruikt gestaan. Nu ik mijn studies hervat, wou ik het toestel opnieuw gebruiken, maar het schermprobleem blijft aanwezig. Bij een onafhankelijke hersteller kreeg ik de bevestiging dat dit gaat om het gekende Flexgate-probleem dat veel voorkomt bij MacBook Pro-modellen uit dat jaar. Hij stelde voor om het voor 600 euro te herstellen, maar kon mij geen garantie geven dat het niet opnieuw zou optreden – net zoals eerder het geval was. Ik vind het onaanvaardbaar dat er voor een duidelijk productiefout zoals dit Flexgate-schermprobleem nooit een terugroepactie of compensatie is voorzien geweest. Zeker aangezien dit probleem bij mijn toestel reeds eerder is vastgesteld en hersteld, zou een terugroepactie of een kosteloze reparatie absoluut op zijn plaats zijn geweest. Bovendien gaat het hier om een duur product van een wereldwijd toonaangevend merk als Apple, waarvan terecht een bepaalde kwaliteit en duurzaamheid verwacht mag worden. Mijn toestel bevindt zich nog steeds in nieuwstaat, en ik wens dit zeker verder te gebruiken mits een correcte reparatie of, indien dit niet mogelijk is, een passende compensatie of vervanging. Ik vertrouw erop dat Apple, als toonaangevend merk, de verantwoordelijkheid opneemt voor dit structureel probleem en mij een correcte en duurzame oplossing aanbiedt. Met vriendelijke groeten, Femme Liekens femmeliekens@hotmail.com

Berichten (1)

Apple Belgium

Naar: F. L.

30/09/2025

We lezen en beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk. Dit kan 1 werkdag duren. Als je dit nog niet hebt gedaan, vragen we je deze e-mail te beantwoorden met je bestelnummer (dat begint met ‘W’) en het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt gebruikt. Handige informatie -Ga naar debestelstatuspaginaom de status van je bestelling te bekijken. Als je bestelling is gekoppeld aan je Apple Account, kun je ook inloggen om bijvoorbeeld je bestelling te wijzigen, een zending te volgen en je accountgegevens bij te werken. -Ga naarSupport bij het winkelenvoor informatie over onder meer het plaatsen van een bestelling, de verzending, de bestelstatus en het retourneren van producten. -Ga naarApple Supportvoor ondersteuning voor al je Apple producten, of om contact op te nemen met een expert. -Vragen over ons privacybeleid? In onsbeleidleggen we uit hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, vrijgeven, overdragen en bewaren. -Op de paginaSocial engineering-praktijken herkennen en vermijdenlees je hoe je een verdachte e-mail herkent. Je kunt ook deze e-mail beantwoorden met dee-mail als bijlage. Uit veiligheidsoverwegingen raden we je aan om nooit op links in de e-mail te klikken en deze niet te beantwoorden met persoonlijke gegevens. --------------------------------------------------------------------- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform