Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 87
- Aantal klachten *
- 20
- Afgesloten klachten*
- 95%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Retourlabel niet ontvangen en geen terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op [29 nov 2025] heb ik in uw online winkel een [iphone 17 ] gekocht, waarbij ik het bedrag van 1219 euro betaald Bij de 2e levering van het product, die plaatsvond op 9 december, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 10 december gebeld om een retour te starten, ik kreeg een mededeling in die zin dat een koerier het ging ophalen . Donderdag 11 december is hij opgehaald door ups en vrijdag 12 december werd hij terug aan mij overhandigd Op 12 , 13 en 14 en 15 dec heb ik gebeld naar jullie en steeds kreeg ik geen deftige oplossing om m Het toestel retour te zenden zodat de terugbetaling kon beginnen en ik nog in tijd was voor het herroepingsrecht ( tot 8 januari) mijn verzoek was om de gsm zelf binnen te doen als retour zodanig ik bewijs in mijn handen had dat ik in mijn recht ben en de telefoon heb overhandigd , dus ik vraag constant een retour label via mail . Want ook te horen gekregen dat ups in de brievenbus een label heeft ontvangen dat is never want dan zou ik niet opnieuw bellen en gefrustreerd zijn dat er weer een dag voorbij is zonder hulp , ik zou heel gelukkig zijn moest usp en jullie jullie werk deden en het label overhandigen aan mij . Tot op heden, na 10 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van [1219]. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen , aangezien ik geen retourlabel krijg en ik moet wachten op jullie maar ik ben niet in fout dus mijn geld op jullie bank laten staan is ook niet wettelijk alsook zal ik de telefoon kosten in de schade claim zetten . Ik ben zo eerlijk om te zeggen dat de telefoon terug aan mij bezorgd is en dan word ik zo onrespectloos behandelt.... echt een schande is het . Totaal niet klantgericht . En tegen jullie beleid . Ik wacht op uw antwoord binnen 5 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Apple iPhone - Wettelijke garantie van 2 jaar op mijn iPhone 17 Pro
Beste, Ik heb onlangs een iPhone 17 Pro gekocht op 25/10/2025 via Apple Distribution International Ltd. (zie bijlage). In mijn Apple-account zie ik echter dat de garantie slechts 1 jaar bedraagt. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (Richtlijn 1999/44/EG en Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht) heb ik als consument recht op 2 jaar wettelijke garantie op nieuwe toestellen. Deze garantie geldt onafhankelijk van de commerciële garantie van Apple van 1 jaar.Ik wens dan ook bevestiging dat mijn toestel gedurende de volledige periode van 2 jaar wordt gedekt conform de wettelijke garantie, en dat eventuele fabricagefouten binnen deze termijn kosteloos worden hersteld of het toestel wordt vervangen.Ter referentie:Model: iPhone 17 Pro - Serienummer: CTX32FY056 - Aankoopdatum: 20/10/2025 - Factuurnummer: UA26597684 - Klantnummer: 200481 (Numéro article 000010 reference MG8H4ZD/A description: IPHONE 17 PRO COSMIC ORANGE 256GB-ZDD)I Aangezien ik geen email adres vind van Apple Belgium doe ik een beroep op uw diensten om bij Apple de formele erkenning van de garantieperiode van 2 jaar te bekomen. Met dank en vriendelijke groet, Frans Temmerman Beatrijslaan 16A 3110 Rotselaar Tel 0471128260
MacBook Pro (2017) Flexgate-schermprobleem
Geachte, In 2018-2019 kocht ik een MacBook Pro. Na slechts enkele maanden trad er een probleem op met het scherm: het begon te trillen en was daardoor moeilijk bruikbaar. Ik heb dit destijds laten herstellen en kreeg toen, gelukkig binnen de garantie, een nieuw scherm. Tot mijn spijt is hetzelfde probleem na verloop van tijd opnieuw opgedoken, ditmaal nadat de garantieperiode was verstreken. Een herstelling zou volgens Apple tussen de 800 en 900 euro kosten, wat ik niet heb laten uitvoeren. De laptop heeft daardoor een tijdlang ongebruikt gestaan. Nu ik mijn studies hervat, wou ik het toestel opnieuw gebruiken, maar het schermprobleem blijft aanwezig. Bij een onafhankelijke hersteller kreeg ik de bevestiging dat dit gaat om het gekende Flexgate-probleem dat veel voorkomt bij MacBook Pro-modellen uit dat jaar. Hij stelde voor om het voor 600 euro te herstellen, maar kon mij geen garantie geven dat het niet opnieuw zou optreden – net zoals eerder het geval was. Ik vind het onaanvaardbaar dat er voor een duidelijk productiefout zoals dit Flexgate-schermprobleem nooit een terugroepactie of compensatie is voorzien geweest. Zeker aangezien dit probleem bij mijn toestel reeds eerder is vastgesteld en hersteld, zou een terugroepactie of een kosteloze reparatie absoluut op zijn plaats zijn geweest. Bovendien gaat het hier om een duur product van een wereldwijd toonaangevend merk als Apple, waarvan terecht een bepaalde kwaliteit en duurzaamheid verwacht mag worden. Mijn toestel bevindt zich nog steeds in nieuwstaat, en ik wens dit zeker verder te gebruiken mits een correcte reparatie of, indien dit niet mogelijk is, een passende compensatie of vervanging. Ik vertrouw erop dat Apple, als toonaangevend merk, de verantwoordelijkheid opneemt voor dit structureel probleem en mij een correcte en duurzame oplossing aanbiedt. Met vriendelijke groeten, Femme Liekens femmeliekens@hotmail.com
Promotie
Beste Zoon kocht voor school een MacBook Pro t.w.v. €2719 op 8/7/2025. Deze ochtend om 9u28 ontvingen wij van Apple een mail dat er een promotie is en je bij aankoop een accessoire gratis ontvangt. Ik contacteerde de klantenservice. Normaal zou ik een mail hebben ontvangen van Apple dat ik binnen de 14dagen moest antwoorden om het product te kunnen ontvangen maar deze mail nooit ontvangen. Nu zeggen ze dat ik te laat reageerde. Kan mijn zoon de accessoire toch nog ontvangen?
Onmogelijk abonnement op te zeggen
Ze maken me het helaas onmogelijk om mijn abonnement op te zeggen op Apple TV+. Nogal malafide praktijken: allerhande verificaties om het ten eerste al 'lastig' te maken, bij laatste verificatie via sms of bellen komt er gewoonweg helemaal niets binnen. Noch sms, noch oproep. Na 3 keer "Contact me again" krijg je een foutmelding dat er teveel geprobeerd werd en dat het niet meer kan. En dus kan je helemaal niet meer inloggen om op te zeggen. Jammer dat zo'n bedrijf zo'n praktijken toepast, ik probeer al een tijdje op te zeggen want aanbod is quasi nihil (maar dat staat hier los van).
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
