Terug

Apple iPhone - Wettelijke garantie van 2 jaar op mijn iPhone 17 Pro

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

F. T.

Naar: Apple Belgium

22/10/2025

Beste, Ik heb onlangs een iPhone 17 Pro gekocht op 25/10/2025 via Apple Distribution International Ltd. (zie bijlage). In mijn Apple-account zie ik echter dat de garantie slechts 1 jaar bedraagt. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (Richtlijn 1999/44/EG en Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht) heb ik als consument recht op 2 jaar wettelijke garantie op nieuwe toestellen. Deze garantie geldt onafhankelijk van de commerciële garantie van Apple van 1 jaar.Ik wens dan ook bevestiging dat mijn toestel gedurende de volledige periode van 2 jaar wordt gedekt conform de wettelijke garantie, en dat eventuele fabricagefouten binnen deze termijn kosteloos worden hersteld of het toestel wordt vervangen.Ter referentie:Model: iPhone 17 Pro - Serienummer: CTX32FY056 - Aankoopdatum: 20/10/2025 - Factuurnummer: UA26597684 - Klantnummer: 200481 (Numéro article 000010 reference MG8H4ZD/A description: IPHONE 17 PRO COSMIC ORANGE 256GB-ZDD)I Aangezien ik geen email adres vind van Apple Belgium doe ik een beroep op uw diensten om bij Apple de formele erkenning van de garantieperiode van 2 jaar te bekomen. Met dank en vriendelijke groet, Frans Temmerman Beatrijslaan 16A 3110 Rotselaar Tel 0471128260

Berichten (4)

Apple Belgium

Naar: F. T.

22/10/2025

We lezen en beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk. Dit kan 1 werkdag duren. Als je dit nog niet hebt gedaan, vragen we je deze e-mail te beantwoorden met je bestelnummer (dat begint met ‘W’) en het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt gebruikt. Handige informatie -Ga naar debestelstatuspaginaom de status van je bestelling te bekijken. Als je bestelling is gekoppeld aan je Apple Account, kun je ook inloggen om bijvoorbeeld je bestelling te wijzigen, een zending te volgen en je accountgegevens bij te werken. -Ga naarSupport bij het winkelenvoor informatie over onder meer het plaatsen van een bestelling, de verzending, de bestelstatus en het retourneren van producten. -Ga naarApple Supportvoor ondersteuning voor al je Apple producten, of om contact op te nemen met een expert. -Vragen over ons privacybeleid? In onsbeleidleggen we uit hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, vrijgeven, overdragen en bewaren. -Op de paginaSocial engineering-praktijken herkennen en vermijdenlees je hoe je een verdachte e-mail herkent. Je kunt ook deze e-mail beantwoorden met dee-mail als bijlage. Uit veiligheidsoverwegingen raden we je aan om nooit op links in de e-mail te klikken en deze niet te beantwoorden met persoonlijke gegevens. --------------------------------------------------------------------- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

F. T.

Naar: Apple Belgium

22/10/2025

numéro de commande web : W1503647310 email adres : sylvie.lanier@icloud.com

Apple Belgium

Naar: F. T.

22/10/2025

We lezen en beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk. Dit kan 1 werkdag duren. Als je dit nog niet hebt gedaan, vragen we je deze e-mail te beantwoorden met je bestelnummer (dat begint met ‘W’) en het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt gebruikt. Handige informatie -Ga naar debestelstatuspaginaom de status van je bestelling te bekijken. Als je bestelling is gekoppeld aan je Apple Account, kun je ook inloggen om bijvoorbeeld je bestelling te wijzigen, een zending te volgen en je accountgegevens bij te werken. -Ga naarSupport bij het winkelenvoor informatie over onder meer het plaatsen van een bestelling, de verzending, de bestelstatus en het retourneren van producten. -Ga naarApple Supportvoor ondersteuning voor al je Apple producten, of om contact op te nemen met een expert. -Vragen over ons privacybeleid? In onsbeleidleggen we uit hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, vrijgeven, overdragen en bewaren. -Op de paginaSocial engineering-praktijken herkennen en vermijdenlees je hoe je een verdachte e-mail herkent. Je kunt ook deze e-mail beantwoorden met dee-mail als bijlage. Uit veiligheidsoverwegingen raden we je aan om nooit op links in de e-mail te klikken en deze niet te beantwoorden met persoonlijke gegevens. --------------------------------------------------------------------- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Apple Belgium

Naar: F. T.

23/10/2025

Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht en klacht/feedback aan Apple. Apple reageert niet op verzoeken/klachten via derde partijen zoals in dit bericht vermeld. Wij assisteren u graag verder indien u contact wilt opnemen met onze Postsales Service lijn op. 0800 99846 voor Belgie Mijn collega’s zijn aanwezig van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 19.00 om u direct te assisteren. Met vriendelijke groeten Apple Distribution International On October 22, 2025 at 13:30:44 :PM GMT, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 23 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform