Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Defecte stofzuiger
Geachte mevrouw/heer, Op 27/02/2024 kocht ik een AEG STEELSTOFZUIGER (MODELNR. AP81P25ECO- serienr. 15230461) op uw webshop en betaalde ik er 519,34 EUR voor. Vanaf dag 1, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek: Het toestel lijkt onmiddellijk bij inschakelen te blokkeren. Het waarschuwingdriehoekje gaat dan flikkeren op het display. Wanneer we de stofzuiger na een tijdje opnieuw proberen in te schakelen lukt het meestal wel. Soms moeten we een aantal keer proberen omdat het enkele keren na elkaar voorkomt. Ter info, dit gebeurt wanneer het reservoir leeg is, er geen onderdelen geblokkeerd lijken te zitten, alles correct gemonteerd is en het toestel niet oververhit is. Sinds 03/12/2024 heb ik meerdere e-mails gestuurd en 3x naar jullie klantendienst gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 14/01/2025 naar u verstuurd. Op 28/01/2025 ontvingen wij het toestel terug en is het defect niet hersteld. Diezelfde dag stuurden wij een mail om u hiervan op de hoogte te brengen en vragen wij voor een terugbetaling of een nieuw, werkend toestel. Waarop wij tot op heden nog steeds geen reactie ontvingen. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kevin Mauroo Bijlagen: • Factuur van de aankoop
Openstaande betaling na annulatie
Bij installatie van mijn bestelde afwasmachine op 14 januari 2025 werd de machine door de installateur beschadigd. (Geen herstelling mogelijk) Deze bleek niet meer in stock te zijn en omwille van de lange levertijd ben ik telefonisch overeengekomen tot een annulatie van de bestelling. De machine alsook de accessoires zijn terug meegenomen door de techniekers. Omdat deze bestelling betaald zou worden via Klarna, zou deze moeten geannuleerd worden. Na meermaals mailen zonder reactie en meermaals bellen waar de persoon aan de lijn mij verzekerde dat alles goed was geregistreerd bij hun maar dit enkel nog moest doorgegeven worden aan Klarna, moet ik dagelijks constateren dat de betalings vraag nog open staat bij Klarna. Ondertussen zijn we aan de laatste dag van de betwistingsperiode bij Klarna aangekomen. Het order nummer is 0011063491.
Veiligheid
Zie klachtnummer 11017701 Het gaat hier niet om garantie. Er is iets fundamenteel mis met de veiligheid van dat type toestel. Beide toestellen deden van dag 1 hetzelfde. Is toch alles behalve normaal dat je op 1 van de 4 kookzones aan het bakken bent en door spatjes van de olijfolie andere kookzones in gang zet? Mensen plaatsen een toestel op hun kookplaat omdat daar toevallig ook meestal de dampkap boven hangt. Bij ons is zo de Thermomix beschadigd. Als ik op dat moment even zou zijn weggegaan, zijn de gevolgen niet te overzien. Ik wil aan de hand van een video opname, aantonen dat tijdens het bakken vuurzones bij dit toestel aangaan zonder aan de bedieningsknoppen te komen. Graag wil ik weten of jullie mij hier volgen, en ondanks de garantie voorbij is de moeite willen doen om de zaak te bekijken? Ga zelf geen tijd hierin steken als dit niet zo is. Alvast bedankt Met vriendelijke groet Peter
Garantie droogautomaat
Beste, Mijn droog´kast werkte niet en nog steeds niet naar behoren. Ik liet een technieker ernaar kijken op 28/09/23 en deze stak de schuld op mij. Dat ik het toestel niet goed onderhouden zou hebben en dit was niet correct. Ze willen mij een bedrag van 229 euro laten betalen terwijl er niks is vervangen en mijn toestel nog steeds niet naar behoren werkt. Ik had iemand aan de telefoon die mij gelijk had van Electrolux en vroeg om dit op mail te zetten. Zij hebben fout, sorry geschreven u toestel is in garantie tot 14 januari 2024. Ik blijf herhaald een rekening krijgen maar wil deze niet betalen omdat ik niet in fout ben en stuurde deze mail door. Zij vertellen dat dit niet genoeg bewijs is en leggen de fout bij mij. Ik zou graag hulp krijgen om dit probleem op te lossen. Alvast bedankt.
AEG : onwettige weigering van cashback
Beste, Ik kocht een AX91-404DG luchtreiniger aan 249 euro met cashback van 100 euro. Ik hoor nu dat in principe ik geen recht heb op cashback omdat ik kocht via bol.com, geen erkende Belgische dealer dus. Dit is in strijd met de EU-wetgeving i.v.m. vrij verkeer van goederen en diensten. Graag een storting van de 100 euro cashback op mijn bankrekening.
Na zgn herstelling blijft toestel defect
Beste, ik kocht een aeg stofzuiger die nu voor een 3e maal retour wordt gestuurd voor herstelling. Het toestel keert telkens terug met hetzelfde probleem. De klantendienst communiceert ondermaats en is moeilkkk of niet bereikbaar. Toestel werd aangekocht via De Standaard shop die verwijst naar AEG.
Geen restitutie ontvangen en geen reactie op emails
Geachte,Ik richt me tot u inzake een aanzienlijk teleurstellende ervaring met de levering en installatie van het door ons op 28 november 2023 bestelde pakket, bestaande uit een wasmachine, een droogkast, en een stapelkit met ordernummer 000667293.Op de oorspronkelijke leveringsdatum, 11 december 2023, is er zonder enige voorafgaande kennisgeving niemand komen opdagen. De enige verstrekte informatie betrof een breed tijdslot van 7:00 tot 13:00 uur, en na bijna 1,5 uur telefonisch contact, grotendeels in de wacht, werd mij medegedeeld dat er een fout was opgetreden en dat een nieuwe levering moest worden ingepland. Dit gebrek aan communicatie en organisatie heeft aanzienlijke hinder veroorzaakt.Op de tweede geplande afspraak, op 4 januari, bleek de wasmachine bij inspectie beschadigd te zijn, met een grote kras op de voorzijde, waardoor enkel de droogkast kon worden achtergelaten. Pas op de derde afspraak, op 10 januari, werden zowel de wasmachine als de droogkast geïnstalleerd. Bij thuiskomst ontdekte ik echter een aanzienlijke waterplas onder de wasmachine, het gevolg van een lekkende wateraansluiting. De eerstvolgende geplande herstelmogelijkheid was op 16 januari, waarbij men de lekkage niet kon verhelpen omdat een nieuw ventiel moest worden besteld. Uiteindelijk is de wasmachine pas op 23 januari gerepareerd.Deze problematische situatie heeft niet alleen kostbare tijd en een dag vakantie gekost, maar heeft tevens geleid tot frustraties en een week zonder een operationele wasmachine (de oude werd verwijderd bij de installatie van de nieuwe). Tot mijn teleurstelling heb ik tot op heden geen enkele reactie ontvangen op mijn herhaalde e-mails, waarin ik aandrong op het indienen van een officiële klacht. Het gebrek aan kwaliteit in de klantenservice is voor ons onaanvaardbaar.Naast de primaire klacht zijn er nog twee aanvullende vragen. De stapelkit met uittrekbare legger (A1WYHSK1) is op 10 januari door de installateur terug meegenomen omdat deze niet paste (plafond van onze kelder is te laag). Hoewel een terugbetaling was toegezegd, hebben wij tot op heden geen restitutie ontvangen. Daarnaast merken wij op dat de garantieperiode, volgens de ontvangen documenten van de technicus, begint op 27 november 2023, terwijl de wasmachine pas op 23 januari correct is geïnstalleerd. Wij verzoeken een garantietermijn die aanvangt op het moment van correcte installatie, namelijk 23 januari 2024.Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder e-mails naar consumersales.be@electrolux.com op 12 december en 22 december, een chatbericht op 11 januari met een medewerker genaamd Laura die ons doorverwees naar invoice.service@electrolux.com, en een laatste e-mail naar het opgegeven adres, hebben wij geen enkele reactie ontvangen. Deze accumulatie van frustraties zonder enige vorm van tegemoetkoming of communicatie van AEG is voor ons onaanvaardbaar.Met vriendelijke groet,
Foutieve advisering - onterechte facturering
januari 2021 namen wij 4 AEG toestellen in gebruik, die geregistreerd zijn op MyAEG. Eind juni 2023, minder dan6 maanden(!) na de fabrieksgarantie bleek de koelkast echter aldefect te zijn. We namen telefonisch contact op met de klantendienst van AEG. De jongedame -die haar naam niet wou geven-kon onze geregistreerde producten zien en gaf aan dat wanneer het defect het gevolg was van een defect in de compressor we konden genieten van een verlengde garantie tot 5 jaar.Ook bij het doorklikken op de “meer info over garanties”kwamen we inderdaad op de verlengde garantie. In de voorwaarden stond echter dat het ging over een select aantal modellen, maar gezien de dame ons dit adviseerde gingen we er vanzelfsprekend vanuit dat we konden genieten van deze verlengde garantie, de lijsten van toestellen die onder deze garantie vallen zijn ook niet publiek beschikbaar op de website van AEG. Gezien alle symptomen wijzen naar een defect van de compressor (zoals we ook hadden meegegeven aan de dame) hebben we in samenspraak met de klantendienst beslist om een serviceafspraak in te plannen voor het toestel, er vanuitgaande dat dit onder verlengde garantie viel. 3 weken later was de eerste beschikbare serviceslot (alle begrip voor de termijn, het was midden in de zomervakantie). Op 24 augustus is de technieker (Koen) langs geweest, hij was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij stelde inderdaad vast dat de compressor vastgelopen is wat wil zeggen dat de koelkast niet meer gerepareerd kan worden.Bij nazicht in zijn gegevens blijkt echter dat onze koelkast helemaal niet onder de garantie van 5 tot 10 jaar valt, in tegenstelling tot wat alle partijen ons tot op heden wisten te vertellen. Gezien alle telefoongesprekken opgenomen worden nodigde ik de klantendienst uit om zelf de opnames van de gesprekken te beluisteren. De klantendienst heeft ons duidelijk in de richting service geduwd met de incorrecte informatie van een verlengdegarantie, zelfs na dubbelcheck langst onze kant. Zonder de expliciete vermelding over de verlengde garantie van de klantendienst hadden wij geen serviceafspraak geboektvoor een herstelling, gezien een nieuwe koelkast anders vermoedelijk goedkoper had geweest dan een herstelling. De klantendienst van Electrolux (AEG) ontwijkt deze vragen/vaststellingen en blijft antwoorden met standaard antwoorden. De factuur blijft tot op vandaag openstaan. De Google-ratings van dit bedrijf zijn zo goed als allemaal soortgelijk. Je zou bijna het idee krijgen dat hier een business model achter zit...
factuur voor oven die van in het begin defect was
Beste, eind 2022 kreeg ik in garantie een nieuwe oven.deze vertoonde van het begin af aan defecten. hij valt regelmatig uit en vertoont steeds foutcodes.ik belde en de telefoniste verzekerde dat de hersteller gratis zou langskomen omdat dit een nieuwe oven was. toen hij er was was het plots geen garantie meer want de eerste oven was buiten garantie en die loopt niet door op een nieuwe oven. op zich begrijp ik dat. maar het is onaanvaardbaar dat een oven vervangen wordt door een die steeds in foutcode gaat. dit heeft niets met garantie van de oude te maken. wanneer je onder garantie nieuwe remmen krijgt wil je dat die werken en niet dat je steeds uit de bocht gaat, toch? ik heb tal van keren gebeld, mails gestuurd met foto's van de foutcodes maar dit heeft geen nut. ik heb steeds de datum en uur van het gesprek opgegeven maar dat is vreemd genoeg verdwenen. AEG blijft vasthouden aan de garantie van de oude oven. ik blijf vasthouden aan het feit dat wanneer je iets vervangt het moet werken. De hersteller zei zelfs dat hij niet wist wat er fout is. het zou een losse draad kunnen zijn die tegen de buitenkant komt. hoe erg is dat?? het ergste is dat ik niet eens een nieuwe oven meer vraag maar dat de kost van het servicebezoek geannuleerd wordt. Ik ben het mailen en bellen beu, ik heb daar geen tijd voor. eender welke vredrechter met een beetje inzicht zal AEG in deze zaak nooit gelijk geven want ik heb alle mails en foto's van deze zaak uiteraard bewaard. aan AEG om de juiste beslising te nemen.
Geen service als je met een baby zit.
Beste,ik bestelde voor mijn dochter een mobiele airco online.na vele vijven en zessen werd deze geleverd.nu na twee dagen maakt het een raar geluid en hebben telefonisch contact gehad waarbij ze de airco zouden komen halen en mijn geld teruggestort word.na een paar weken verder te zijn is dit nog steeds niet gebeurd,met deze service haal ik me een nieuwe ergens anders .ik zit met een baby van vier maanden en na een maand is er niets gebeurd of iets gedaan,ik wil met spoed een andere airco halen zodat de baby verkoeling heeft om te slapen.ik heb jullie tijd genoeg gegeven om geld terug over te maken en de airco te komen ophalen.maar dit is te gek voor woorden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten