Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. C.
9/12/2025
AEG

Kwaliteit

Beste, Vorig weekend stelde ik vast dat de beschermplaat voor de schoep van onze combistoomoven los zat. Ik dacht dat dit te wijten was aan de krimp/ uitzetting vanwege de warmte/afkoeling. Zelf technieker zijnde dacht ik de torx vijzen wat bij te stellen zodoende de plaat terug vast te maken. Ik kwam tot de vaststelling dat de vijs linksonder niet meer kon bevestigd/aangedraaid worden maar zo verwijderd kon worden Ik heb vervolgens de plaat verwijderd en zag dat de vijsopening volledig doorroest is. eveneens is de dichting volledig verbrijzeld Dit alles bevindt zich achter deze plaat en is dus eigenlijk niet toegankelijk bij normaal onderhoud. Deze combioven (+-1500€) aangekocht bij aankoop nieuwe keuken is net geen 5 jaar en wordt eigenlijk amper gebruikt. op vandaag met moeite 10 x gebruikt gezien we nog andere oven (combi microgolf ook van AEG) hebben. Dit defect laat ook geen enkele herstelling toe. Het is geen zekering/aanstuurmodule/... die defect gaat en kan vervangen worden. Het gaat om de volledige binnenste schil van de oven die vervangen dient te worden. De wettelijke garantie termijn is 2jaar. toch bieden ze soms acties aan waarbij je 5 jaar krijgt bij aankoop van 4 toestellen. Ik heb op vandaag 10 geregistreerde AEG toestellen(droogkast, koelkast, kookplaat, vaatwas,...) (Bij Myaeg). Een oven , en al zeker de NIET toegangelijke binnenzijde zou niet mogen defect gaan na 4 jaar en 10 maanden. Bij AEG wilden ze eerst een technieker langs sturen voor vaststelling (129€) om vervolgens te moeten vaststellen dat dit niet kan gerepareerd worden en er een nieuwe oven aangekocht moet worden. Dit is geen electronisch component. Dit stuk is zelfs niet voorhanden. Dit is ondermaatste kwaliteit voor een oven die amper gebruikt wordt en eigenlijk nog in onberispelijke staat is. Een vervanging zou hier op zijn minst op zijn plaats zijn. Zeker als "trouwe" klant van AEG

In behandeling
M. G.
22/09/2025
AEG

Verborgen gebreken

Geachte mevrouw/heer, Op 04/05/2018, kocht ik een Multifunctionele inbouwoven aeg BPB351020M A+ Ik stel echter vast dat na de pyrolyse reiniging, die ik altijd normaal doe(alle metalen eruit, knop omdraaien naar pyrolyse en wanneer klaar gewoon uitvegen met een vochtige doek) de achterwand er los in zit. Ik zie dat waar de schroeven zich bevinden er geroeste gaten zitten in de achterwand. Ik heb mijn oven altijd met voorzichtigheid behandeld en steeds goed onderhouden en daarom vind ik dit niet normaal. Dit lijkt me een fabrieks fout. Dit leid er nu toe dat ik mijn oven niet meer kan gebruiken. Daarom verzoek ik u onverwijld en binnen de 10 dagen een oplossing voor dit probleem aan mijn oven met door geroeste achterwand. Met vriendelijke groeten, Glazar Miranda Bijlage: - Kopie factuur - Foto

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
K. M.
8/02/2025
AEG

Defecte stofzuiger

Geachte mevrouw/heer, Op 27/02/2024 kocht ik een AEG STEELSTOFZUIGER (MODELNR. AP81P25ECO- serienr. 15230461) op uw webshop en betaalde ik er 519,34 EUR voor. Vanaf dag 1, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek: Het toestel lijkt onmiddellijk bij inschakelen te blokkeren. Het waarschuwingdriehoekje gaat dan flikkeren op het display. Wanneer we de stofzuiger na een tijdje opnieuw proberen in te schakelen lukt het meestal wel. Soms moeten we een aantal keer proberen omdat het enkele keren na elkaar voorkomt. Ter info, dit gebeurt wanneer het reservoir leeg is, er geen onderdelen geblokkeerd lijken te zitten, alles correct gemonteerd is en het toestel niet oververhit is. Sinds 03/12/2024 heb ik meerdere e-mails gestuurd en 3x naar jullie klantendienst gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 14/01/2025 naar u verstuurd. Op 28/01/2025 ontvingen wij het toestel terug en is het defect niet hersteld. Diezelfde dag stuurden wij een mail om u hiervan op de hoogte te brengen en vragen wij voor een terugbetaling of een nieuw, werkend toestel. Waarop wij tot op heden nog steeds geen reactie ontvingen. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kevin Mauroo Bijlagen: • Factuur van de aankoop

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
N. V.
3/02/2025
AEG

Openstaande betaling na annulatie

Bij installatie van mijn bestelde afwasmachine op 14 januari 2025 werd de machine door de installateur beschadigd. (Geen herstelling mogelijk) Deze bleek niet meer in stock te zijn en omwille van de lange levertijd ben ik telefonisch overeengekomen tot een annulatie van de bestelling. De machine alsook de accessoires zijn terug meegenomen door de techniekers. Omdat deze bestelling betaald zou worden via Klarna, zou deze moeten geannuleerd worden. Na meermaals mailen zonder reactie en meermaals bellen waar de persoon aan de lijn mij verzekerde dat alles goed was geregistreerd bij hun maar dit enkel nog moest doorgegeven worden aan Klarna, moet ik dagelijks constateren dat de betalings vraag nog open staat bij Klarna. Ondertussen zijn we aan de laatste dag van de betwistingsperiode bij Klarna aangekomen. Het order nummer is 0011063491.

Opgelost
P. D.
24/01/2025
AEG

Veiligheid

Zie klachtnummer 11017701 Het gaat hier niet om garantie. Er is iets fundamenteel mis met de veiligheid van dat type toestel. Beide toestellen deden van dag 1 hetzelfde. Is toch alles behalve normaal dat je op 1 van de 4 kookzones aan het bakken bent en door spatjes van de olijfolie andere kookzones in gang zet? Mensen plaatsen een toestel op hun kookplaat omdat daar toevallig ook meestal de dampkap boven hangt. Bij ons is zo de Thermomix beschadigd. Als ik op dat moment even zou zijn weggegaan, zijn de gevolgen niet te overzien. Ik wil aan de hand van een video opname, aantonen dat tijdens het bakken vuurzones bij dit toestel aangaan zonder aan de bedieningsknoppen te komen. Graag wil ik weten of jullie mij hier volgen, en ondanks de garantie voorbij is de moeite willen doen om de zaak te bekijken? Ga zelf geen tijd hierin steken als dit niet zo is. Alvast bedankt Met vriendelijke groet Peter

Afgesloten
M. V.
8/05/2024
AEG

Garantie droogautomaat

Beste, Mijn droog´kast werkte niet en nog steeds niet naar behoren. Ik liet een technieker ernaar kijken op 28/09/23 en deze stak de schuld op mij. Dat ik het toestel niet goed onderhouden zou hebben en dit was niet correct. Ze willen mij een bedrag van 229 euro laten betalen terwijl er niks is vervangen en mijn toestel nog steeds niet naar behoren werkt. Ik had iemand aan de telefoon die mij gelijk had van Electrolux en vroeg om dit op mail te zetten. Zij hebben fout, sorry geschreven u toestel is in garantie tot 14 januari 2024. Ik blijf herhaald een rekening krijgen maar wil deze niet betalen omdat ik niet in fout ben en stuurde deze mail door. Zij vertellen dat dit niet genoeg bewijs is en leggen de fout bij mij. Ik zou graag hulp krijgen om dit probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Opgelost
P. S.
6/04/2024
AEG

AEG : onwettige weigering van cashback

Beste, Ik kocht een AX91-404DG luchtreiniger aan 249 euro met cashback van 100 euro. Ik hoor nu dat in principe ik geen recht heb op cashback omdat ik kocht via bol.com, geen erkende Belgische dealer dus. Dit is in strijd met de EU-wetgeving i.v.m. vrij verkeer van goederen en diensten. Graag een storting van de 100 euro cashback op mijn bankrekening.

Opgelost
B. V.
6/02/2024
AEG

Na zgn herstelling blijft toestel defect

Beste, ik kocht een aeg stofzuiger die nu voor een 3e maal retour wordt gestuurd voor herstelling. Het toestel keert telkens terug met hetzelfde probleem. De klantendienst communiceert ondermaats en is moeilkkk of niet bereikbaar. Toestel werd aangekocht via De Standaard shop die verwijst naar AEG.

Afgesloten
J. M.
28/01/2024
AEG

Geen restitutie ontvangen en geen reactie op emails

Geachte,Ik richt me tot u inzake een aanzienlijk teleurstellende ervaring met de levering en installatie van het door ons op 28 november 2023 bestelde pakket, bestaande uit een wasmachine, een droogkast, en een stapelkit met ordernummer 000667293.Op de oorspronkelijke leveringsdatum, 11 december 2023, is er zonder enige voorafgaande kennisgeving niemand komen opdagen. De enige verstrekte informatie betrof een breed tijdslot van 7:00 tot 13:00 uur, en na bijna 1,5 uur telefonisch contact, grotendeels in de wacht, werd mij medegedeeld dat er een fout was opgetreden en dat een nieuwe levering moest worden ingepland. Dit gebrek aan communicatie en organisatie heeft aanzienlijke hinder veroorzaakt.Op de tweede geplande afspraak, op 4 januari, bleek de wasmachine bij inspectie beschadigd te zijn, met een grote kras op de voorzijde, waardoor enkel de droogkast kon worden achtergelaten. Pas op de derde afspraak, op 10 januari, werden zowel de wasmachine als de droogkast geïnstalleerd. Bij thuiskomst ontdekte ik echter een aanzienlijke waterplas onder de wasmachine, het gevolg van een lekkende wateraansluiting. De eerstvolgende geplande herstelmogelijkheid was op 16 januari, waarbij men de lekkage niet kon verhelpen omdat een nieuw ventiel moest worden besteld. Uiteindelijk is de wasmachine pas op 23 januari gerepareerd.Deze problematische situatie heeft niet alleen kostbare tijd en een dag vakantie gekost, maar heeft tevens geleid tot frustraties en een week zonder een operationele wasmachine (de oude werd verwijderd bij de installatie van de nieuwe). Tot mijn teleurstelling heb ik tot op heden geen enkele reactie ontvangen op mijn herhaalde e-mails, waarin ik aandrong op het indienen van een officiële klacht. Het gebrek aan kwaliteit in de klantenservice is voor ons onaanvaardbaar.Naast de primaire klacht zijn er nog twee aanvullende vragen. De stapelkit met uittrekbare legger (A1WYHSK1) is op 10 januari door de installateur terug meegenomen omdat deze niet paste (plafond van onze kelder is te laag). Hoewel een terugbetaling was toegezegd, hebben wij tot op heden geen restitutie ontvangen. Daarnaast merken wij op dat de garantieperiode, volgens de ontvangen documenten van de technicus, begint op 27 november 2023, terwijl de wasmachine pas op 23 januari correct is geïnstalleerd. Wij verzoeken een garantietermijn die aanvangt op het moment van correcte installatie, namelijk 23 januari 2024.Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder e-mails naar consumersales.be@electrolux.com op 12 december en 22 december, een chatbericht op 11 januari met een medewerker genaamd Laura die ons doorverwees naar invoice.service@electrolux.com, en een laatste e-mail naar het opgegeven adres, hebben wij geen enkele reactie ontvangen. Deze accumulatie van frustraties zonder enige vorm van tegemoetkoming of communicatie van AEG is voor ons onaanvaardbaar.Met vriendelijke groet,

Afgesloten
R. D.
11/09/2023
AEG

Foutieve advisering - onterechte facturering

januari 2021 namen wij 4 AEG toestellen in gebruik, die geregistreerd zijn op MyAEG. Eind juni 2023, minder dan6 maanden(!) na de fabrieksgarantie bleek de koelkast echter aldefect te zijn. We namen telefonisch contact op met de klantendienst van AEG. De jongedame -die haar naam niet wou geven-kon onze geregistreerde producten zien en gaf aan dat wanneer het defect het gevolg was van een defect in de compressor we konden genieten van een verlengde garantie tot 5 jaar.Ook bij het doorklikken op de “meer info over garanties”kwamen we inderdaad op de verlengde garantie. In de voorwaarden stond echter dat het ging over een select aantal modellen, maar gezien de dame ons dit adviseerde gingen we er vanzelfsprekend vanuit dat we konden genieten van deze verlengde garantie, de lijsten van toestellen die onder deze garantie vallen zijn ook niet publiek beschikbaar op de website van AEG. Gezien alle symptomen wijzen naar een defect van de compressor (zoals we ook hadden meegegeven aan de dame) hebben we in samenspraak met de klantendienst beslist om een serviceafspraak in te plannen voor het toestel, er vanuitgaande dat dit onder verlengde garantie viel. 3 weken later was de eerste beschikbare serviceslot (alle begrip voor de termijn, het was midden in de zomervakantie). Op 24 augustus is de technieker (Koen) langs geweest, hij was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij stelde inderdaad vast dat de compressor vastgelopen is wat wil zeggen dat de koelkast niet meer gerepareerd kan worden.Bij nazicht in zijn gegevens blijkt echter dat onze koelkast helemaal niet onder de garantie van 5 tot 10 jaar valt, in tegenstelling tot wat alle partijen ons tot op heden wisten te vertellen. Gezien alle telefoongesprekken opgenomen worden nodigde ik de klantendienst uit om zelf de opnames van de gesprekken te beluisteren. De klantendienst heeft ons duidelijk in de richting service geduwd met de incorrecte informatie van een verlengdegarantie, zelfs na dubbelcheck langst onze kant. Zonder de expliciete vermelding over de verlengde garantie van de klantendienst hadden wij geen serviceafspraak geboektvoor een herstelling, gezien een nieuwe koelkast anders vermoedelijk goedkoper had geweest dan een herstelling. De klantendienst van Electrolux (AEG) ontwijkt deze vragen/vaststellingen en blijft antwoorden met standaard antwoorden. De factuur blijft tot op vandaag openstaan. De Google-ratings van dit bedrijf zijn zo goed als allemaal soortgelijk. Je zou bijna het idee krijgen dat hier een business model achter zit...

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform