Terug

Kwaliteit

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. C.

Naar: AEG

09/12/2025

Beste, Vorig weekend stelde ik vast dat de beschermplaat voor de schoep van onze combistoomoven los zat. Ik dacht dat dit te wijten was aan de krimp/ uitzetting vanwege de warmte/afkoeling. Zelf technieker zijnde dacht ik de torx vijzen wat bij te stellen zodoende de plaat terug vast te maken. Ik kwam tot de vaststelling dat de vijs linksonder niet meer kon bevestigd/aangedraaid worden maar zo verwijderd kon worden Ik heb vervolgens de plaat verwijderd en zag dat de vijsopening volledig doorroest is. eveneens is de dichting volledig verbrijzeld Dit alles bevindt zich achter deze plaat en is dus eigenlijk niet toegankelijk bij normaal onderhoud. Deze combioven (+-1500€) aangekocht bij aankoop nieuwe keuken is net geen 5 jaar en wordt eigenlijk amper gebruikt. op vandaag met moeite 10 x gebruikt gezien we nog andere oven (combi microgolf ook van AEG) hebben. Dit defect laat ook geen enkele herstelling toe. Het is geen zekering/aanstuurmodule/... die defect gaat en kan vervangen worden. Het gaat om de volledige binnenste schil van de oven die vervangen dient te worden. De wettelijke garantie termijn is 2jaar. toch bieden ze soms acties aan waarbij je 5 jaar krijgt bij aankoop van 4 toestellen. Ik heb op vandaag 10 geregistreerde AEG toestellen(droogkast, koelkast, kookplaat, vaatwas,...) (Bij Myaeg). Een oven , en al zeker de NIET toegangelijke binnenzijde zou niet mogen defect gaan na 4 jaar en 10 maanden. Bij AEG wilden ze eerst een technieker langs sturen voor vaststelling (129€) om vervolgens te moeten vaststellen dat dit niet kan gerepareerd worden en er een nieuwe oven aangekocht moet worden. Dit is geen electronisch component. Dit stuk is zelfs niet voorhanden. Dit is ondermaatste kwaliteit voor een oven die amper gebruikt wordt en eigenlijk nog in onberispelijke staat is. Een vervanging zou hier op zijn minst op zijn plaats zijn. Zeker als "trouwe" klant van AEG

Berichten (3)

AEG

Naar: N. C.

10/12/2025

Beste, Om uw klacht correct te kunnen behandelen, hebben wij bijkomende informatie van u nodig. Gelieve ons de volgende gegevens te bezorgen: Uw naam, adres en telefoonnummer Een kopie van de aankoopfactuur Het productienummer en serienummer van het toestel Foto’s die de situatie verduidelijken Zodra wij deze informatie ontvangen, kunnen wij uw dossier verder opvolgen. Cordialement, Met vriendelijke groeten, Best regards, Liliane Electrolux Contact Center Team Neem contact met ons op: s:www.aeg.be/nl-be/support/contact-us/ Electrolux Website AEG Website Zanussi Website From: klachten@test-aankoop.be Sent: Tuesday, December 9, 2025 10:15 AM To: consumer.services@electrolux.be Subject: Kwaliteit

N. C.

Naar: AEG

10/12/2025

Beste Nils Clement Oud Vliegveld 15 8400 Oostende PNC: 944 187 759/03 SN: 04618141 Kopie aankoopfactuur keuken in bijlage met foto van toestellen en hun prijs 19 En foto's eveneens

N. C.

Naar: AEG

10/12/2025

Excuses, In bijlage de documenten Een oven van 1998€ zou niet na 4 jaar mogen doorroest zijn! De afdichting was verstorven en normaal is het niet de bedoeling dat deze plaat afgehaald kan worden bij normaal onderhoud. Voor mij is dit productiefout. De oven is in onberispelijke staat. Amper gebruikt Met vriendelijke groet, Nils Clement


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform