januari 2021 namen wij 4 AEG toestellen in gebruik, die geregistreerd zijn op MyAEG. Eind juni 2023, minder dan6 maanden(!) na de fabrieksgarantie bleek de koelkast echter aldefect te zijn. We namen telefonisch contact op met de klantendienst van AEG. De jongedame -die haar naam niet wou geven-kon onze geregistreerde producten zien en gaf aan dat wanneer het defect het gevolg was van een defect in de compressor we konden genieten van een verlengde garantie tot 5 jaar.Ook bij het doorklikken op de “meer info over garanties”kwamen we inderdaad op de verlengde garantie. In de voorwaarden stond echter dat het ging over een select aantal modellen, maar gezien de dame ons dit adviseerde gingen we er vanzelfsprekend vanuit dat we konden genieten van deze verlengde garantie, de lijsten van toestellen die onder deze garantie vallen zijn ook niet publiek beschikbaar op de website van AEG. Gezien alle symptomen wijzen naar een defect van de compressor (zoals we ook hadden meegegeven aan de dame) hebben we in samenspraak met de klantendienst beslist om een serviceafspraak in te plannen voor het toestel, er vanuitgaande dat dit onder verlengde garantie viel. 3 weken later was de eerste beschikbare serviceslot (alle begrip voor de termijn, het was midden in de zomervakantie). Op 24 augustus is de technieker (Koen) langs geweest, hij was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij stelde inderdaad vast dat de compressor vastgelopen is wat wil zeggen dat de koelkast niet meer gerepareerd kan worden.Bij nazicht in zijn gegevens blijkt echter dat onze koelkast helemaal niet onder de garantie van 5 tot 10 jaar valt, in tegenstelling tot wat alle partijen ons tot op heden wisten te vertellen. Gezien alle telefoongesprekken opgenomen worden nodigde ik de klantendienst uit om zelf de opnames van de gesprekken te beluisteren. De klantendienst heeft ons duidelijk in de richting service geduwd met de incorrecte informatie van een verlengdegarantie, zelfs na dubbelcheck langst onze kant. Zonder de expliciete vermelding over de verlengde garantie van de klantendienst hadden wij geen serviceafspraak geboektvoor een herstelling, gezien een nieuwe koelkast anders vermoedelijk goedkoper had geweest dan een herstelling. De klantendienst van Electrolux (AEG) ontwijkt deze vragen/vaststellingen en blijft antwoorden met standaard antwoorden. De factuur blijft tot op vandaag openstaan. De Google-ratings van dit bedrijf zijn zo goed als allemaal soortgelijk. Je zou bijna het idee krijgen dat hier een business model achter zit...