Terug

Defecte stofzuiger

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

K. M.

Naar: AEG

08/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 27/02/2024 kocht ik een AEG STEELSTOFZUIGER (MODELNR. AP81P25ECO- serienr. 15230461) op uw webshop en betaalde ik er 519,34 EUR voor. Vanaf dag 1, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek: Het toestel lijkt onmiddellijk bij inschakelen te blokkeren. Het waarschuwingdriehoekje gaat dan flikkeren op het display. Wanneer we de stofzuiger na een tijdje opnieuw proberen in te schakelen lukt het meestal wel. Soms moeten we een aantal keer proberen omdat het enkele keren na elkaar voorkomt. Ter info, dit gebeurt wanneer het reservoir leeg is, er geen onderdelen geblokkeerd lijken te zitten, alles correct gemonteerd is en het toestel niet oververhit is. Sinds 03/12/2024 heb ik meerdere e-mails gestuurd en 3x naar jullie klantendienst gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 14/01/2025 naar u verstuurd. Op 28/01/2025 ontvingen wij het toestel terug en is het defect niet hersteld. Diezelfde dag stuurden wij een mail om u hiervan op de hoogte te brengen en vragen wij voor een terugbetaling of een nieuw, werkend toestel. Waarop wij tot op heden nog steeds geen reactie ontvingen. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kevin Mauroo Bijlagen: • Factuur van de aankoop

Berichten (2)

AEG

Naar: K. M.

12/02/2025

Beste, Het spijt ons zeer voor de situatie met uw AEG STEEL stofzuiger en de vertragingen die dit heeft veroorzaakt. We begrijpen uw frustratie en bieden onze excuses aan voor het ongemak. We hebben procedures om dit soort problemen aan te pakken. Als de stofzuiger niet naar behoren is gerepareerd, verzoeken wij u vriendelijk om een foto en een video van het probleem te sturen naar het volgende e-mailadres: repairs.belgium@electrolux.com. Dit stelt ons in staat om de situatie beter te begrijpen en u een retourlabel te sturen zodat u de stofzuiger naar ons kunt terugsturen. We willen u ook informeren dat onze service uitzonderlijk minder toegankelijk was vanwege verschillende onderhoudswerkzaamheden. Onze oprechte excuses hiervoor en we danken u voor uw begrip en medewerking. Cordialement, Met vriendelijke groeten, Best regards, Said Electrolux Contact Center Team Neem contact met ons op: s:www.aeg.be/nl-be/support/contact-us/ Electrolux Website AEG Website Zanussi Website De: klachten@test-aankoop.be Envoyés: samedi 8 février 2025 14:30 À: consumer.services@electrolux.be Objet: Defecte stofzuiger ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email and any attached files are for the attention of the intended recipient. The email and any attachments may contain material that is confidential, privileged and/or attorney work product. If you are not the intended recipient: (a) contact the sender immediately and delete from your system, all copies of the email including any attachments. (b) do not read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it. Any such unauthorized use may be unlawful. Email transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore cannot accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of email transmission. If verification is required, please request a hard-copy version. The protection of your personal data matters to us. Please find relevant information relating to Art. 13 GDPR on s:www.electroluxgroup.comrivacy/en/. The Electrolux Group www.electroluxgroup.comThis email and any attached files are for the attention of the intended recipient. The email and any attachments may contain material that is confidential, privileged and/or attorney work product. If you are not the intended recipient: (a) contact the sender immediately and delete from your system, all copies of the email including any attachments. (b) do not read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it. Any such unauthorized use may be unlawful. Email transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore cannot accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of email transmission. If verification is required, please request a hard-copy version. The protection of your personal data matters to us. Please find relevant information relating to Art. 13 GDPR on s:www.electroluxgroup.comrivacy/en/. The Electrolux Group www.electroluxgroup.com

K. M.

Naar: AEG

24/03/2025

Geachte mevrouw/heer, Mijn defecte steelstofzuiger werd op 17 februari door Bpost bij jullie afgeleverd (zie bijlage) voor herstelling. Dit is ondertussen meer dan een maand geleden. Ik heb in die maand geen enkele update van jullie gekregen omtrent deze herstelling. Ik zou graag willen weten wat de stand van zaken is. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Met vriendelijke groeten Kevin Mauroo

Bemiddeling door Testaankoop 28 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform