Middelmatig

47 punten Info

Meest recente klachten

N. C.
9/12/2025
AEG

Kwaliteit

Beste, Vorig weekend stelde ik vast dat de beschermplaat voor de schoep van onze combistoomoven los zat. Ik dacht dat dit te wijten was aan de krimp/ uitzetting vanwege de warmte/afkoeling. Zelf technieker zijnde dacht ik de torx vijzen wat bij te stellen zodoende de plaat terug vast te maken. Ik kwam tot de vaststelling dat de vijs linksonder niet meer kon bevestigd/aangedraaid worden maar zo verwijderd kon worden Ik heb vervolgens de plaat verwijderd en zag dat de vijsopening volledig doorroest is. eveneens is de dichting volledig verbrijzeld Dit alles bevindt zich achter deze plaat en is dus eigenlijk niet toegankelijk bij normaal onderhoud. Deze combioven (+-1500€) aangekocht bij aankoop nieuwe keuken is net geen 5 jaar en wordt eigenlijk amper gebruikt. op vandaag met moeite 10 x gebruikt gezien we nog andere oven (combi microgolf ook van AEG) hebben. Dit defect laat ook geen enkele herstelling toe. Het is geen zekering/aanstuurmodule/... die defect gaat en kan vervangen worden. Het gaat om de volledige binnenste schil van de oven die vervangen dient te worden. De wettelijke garantie termijn is 2jaar. toch bieden ze soms acties aan waarbij je 5 jaar krijgt bij aankoop van 4 toestellen. Ik heb op vandaag 10 geregistreerde AEG toestellen(droogkast, koelkast, kookplaat, vaatwas,...) (Bij Myaeg). Een oven , en al zeker de NIET toegangelijke binnenzijde zou niet mogen defect gaan na 4 jaar en 10 maanden. Bij AEG wilden ze eerst een technieker langs sturen voor vaststelling (129€) om vervolgens te moeten vaststellen dat dit niet kan gerepareerd worden en er een nieuwe oven aangekocht moet worden. Dit is geen electronisch component. Dit stuk is zelfs niet voorhanden. Dit is ondermaatste kwaliteit voor een oven die amper gebruikt wordt en eigenlijk nog in onberispelijke staat is. Een vervanging zou hier op zijn minst op zijn plaats zijn. Zeker als "trouwe" klant van AEG

In behandeling
M. G.
22/09/2025
AEG

Verborgen gebreken

Geachte mevrouw/heer, Op 04/05/2018, kocht ik een Multifunctionele inbouwoven aeg BPB351020M A+ Ik stel echter vast dat na de pyrolyse reiniging, die ik altijd normaal doe(alle metalen eruit, knop omdraaien naar pyrolyse en wanneer klaar gewoon uitvegen met een vochtige doek) de achterwand er los in zit. Ik zie dat waar de schroeven zich bevinden er geroeste gaten zitten in de achterwand. Ik heb mijn oven altijd met voorzichtigheid behandeld en steeds goed onderhouden en daarom vind ik dit niet normaal. Dit lijkt me een fabrieks fout. Dit leid er nu toe dat ik mijn oven niet meer kan gebruiken. Daarom verzoek ik u onverwijld en binnen de 10 dagen een oplossing voor dit probleem aan mijn oven met door geroeste achterwand. Met vriendelijke groeten, Glazar Miranda Bijlage: - Kopie factuur - Foto

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
K. M.
8/02/2025
AEG

Defecte stofzuiger

Geachte mevrouw/heer, Op 27/02/2024 kocht ik een AEG STEELSTOFZUIGER (MODELNR. AP81P25ECO- serienr. 15230461) op uw webshop en betaalde ik er 519,34 EUR voor. Vanaf dag 1, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek: Het toestel lijkt onmiddellijk bij inschakelen te blokkeren. Het waarschuwingdriehoekje gaat dan flikkeren op het display. Wanneer we de stofzuiger na een tijdje opnieuw proberen in te schakelen lukt het meestal wel. Soms moeten we een aantal keer proberen omdat het enkele keren na elkaar voorkomt. Ter info, dit gebeurt wanneer het reservoir leeg is, er geen onderdelen geblokkeerd lijken te zitten, alles correct gemonteerd is en het toestel niet oververhit is. Sinds 03/12/2024 heb ik meerdere e-mails gestuurd en 3x naar jullie klantendienst gebeld met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 14/01/2025 naar u verstuurd. Op 28/01/2025 ontvingen wij het toestel terug en is het defect niet hersteld. Diezelfde dag stuurden wij een mail om u hiervan op de hoogte te brengen en vragen wij voor een terugbetaling of een nieuw, werkend toestel. Waarop wij tot op heden nog steeds geen reactie ontvingen. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kevin Mauroo Bijlagen: • Factuur van de aankoop

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
N. V.
3/02/2025
AEG

Openstaande betaling na annulatie

Bij installatie van mijn bestelde afwasmachine op 14 januari 2025 werd de machine door de installateur beschadigd. (Geen herstelling mogelijk) Deze bleek niet meer in stock te zijn en omwille van de lange levertijd ben ik telefonisch overeengekomen tot een annulatie van de bestelling. De machine alsook de accessoires zijn terug meegenomen door de techniekers. Omdat deze bestelling betaald zou worden via Klarna, zou deze moeten geannuleerd worden. Na meermaals mailen zonder reactie en meermaals bellen waar de persoon aan de lijn mij verzekerde dat alles goed was geregistreerd bij hun maar dit enkel nog moest doorgegeven worden aan Klarna, moet ik dagelijks constateren dat de betalings vraag nog open staat bij Klarna. Ondertussen zijn we aan de laatste dag van de betwistingsperiode bij Klarna aangekomen. Het order nummer is 0011063491.

Opgelost
P. D.
24/01/2025
AEG

Veiligheid

Zie klachtnummer 11017701 Het gaat hier niet om garantie. Er is iets fundamenteel mis met de veiligheid van dat type toestel. Beide toestellen deden van dag 1 hetzelfde. Is toch alles behalve normaal dat je op 1 van de 4 kookzones aan het bakken bent en door spatjes van de olijfolie andere kookzones in gang zet? Mensen plaatsen een toestel op hun kookplaat omdat daar toevallig ook meestal de dampkap boven hangt. Bij ons is zo de Thermomix beschadigd. Als ik op dat moment even zou zijn weggegaan, zijn de gevolgen niet te overzien. Ik wil aan de hand van een video opname, aantonen dat tijdens het bakken vuurzones bij dit toestel aangaan zonder aan de bedieningsknoppen te komen. Graag wil ik weten of jullie mij hier volgen, en ondanks de garantie voorbij is de moeite willen doen om de zaak te bekijken? Ga zelf geen tijd hierin steken als dit niet zo is. Alvast bedankt Met vriendelijke groet Peter

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform