Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betwisting factuur
Betreft: Betwisting van factuurnummer 2250380203 van 14/09/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 14/09/2025 heb ik van u de hierboven vermelde eindfactuur ontvangen voor een bedrag van € 882,06. Dat moet echter een vergissing zijn: Wij hebben geen verbruik van 16603 kwh. Onze meter Meterstand overname 0 1 2 3 3 8 , 0 Gecommuniceerd 0 1 3 7 9 1 , 0 Gecommuniceerd dit is een verbruik van 1453kwh? en geen 16603kwh gas Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 130,77, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Afbetaling geweigerd
zie bijlagen nota: maandelijkse voorschotten werden steeds op tijd betaald 23/03: ik krijg een killer afrekening van Mega en vraag een afbetalingsplan aan (01/04: overstap naar MijnEnergie via groepsaankoop) 01/04: afbetalingsplan goedgekeurd en altijd de aflossingen op tijd betaald 29/05: ontvangst van NOG een extra slotfactuur, betaald op op 4/06 11/06: ik ontvang plots een betalingsherrinnering voor mijn eerste afrekening en een bedrag van 400+€. 15/06: ik stuur een mail naar het opgegeven adres in de mail van 11/06 met de vraag waarom ik plots geen afbetaling meer mag uitvoeren en waar die extra 400€ vandaan komt Op 2/7 heb ik nog steeds geen antwoord en neem ik telefonisch contact op. De 400€ zou een niet betaald voorschot zijn en daarom werd het afbetalingsplan opgeschort. Ik vraag voor welke maand, krijg als antwoord april en vermeld dat ik voor april al een andere leverancier had. Antwoord mega: ja maar de 400€ is van je eindafrekening afgetrokken. Ik antwoord: kijk, als ik dat moet betalen, dan wil ik dat gerust betalen maar ik kan als alleenstaande absoluut niet het volledige bedrag dat jullie in 1 keer eisen in 1 keer betalen. mega antwoordt: geen probleem, we zullen een nieuw afbetalingsplan opstellen Op 14/7 heb ik nog niets gehoord en neem ik zelf nog eens telefonisch contact op uit schrik voor een deurwaarder. Er wordt mij verzekerd aan de telefoon dat het dossier in het systeem zit, ze gewoon veel werk hebben en ik geduld moet hebben. Vandaag, 11/8 krijg ik een mail (deze bijlage kon er niet meer bij) dat mijn afbetalingsplan geweigerd werd omdat ik het vorige afbetalingsplan niet gerespecteerd heb. Bullshit dus. Ik neem direct terug telefonisch contact op en krijg simpelweg te horen dat ik mijn plichten niet vervuld heb en ze geen afbetalingsplan willen aanbieden. Dus de idioten bij mega maken de fout om een voorschotbedrag voor een maand waarop ik al geen klant meer was, af te trekken van een eindafrekening en ik word gestraft? Dit is niet meer menselijk. Ik wil gerust mijn rekening betalen, maar heb aflossingen nodig want ik kan geen 2600Euro ineens neerleggen. Ik verdien zoveel (bijlange) niet eens per maand. Ik vecht en spartel al 20 jaar financieel alleenstaand en heb op bepaalde momenten tot 3 jobs. Als een deurwaarder hier de boel komt leeghalen, dan hoeft het voor mij niet meer en gooi ik mezelf voor de trein. En dan vermeld ik met plezier de absurde rekeningen en onmenselijkheid van Mega in mijn briefje.
Contract Opzeg
Op 01/07/2025 zeg ik het contract bij MEGA op owv een onteigeningsprocedure, ik heb op die datum het pand verlaten en heb dus NUL verbruik sinds 30/06/2025 en het contract is dan stopgezet. Echter is mega steeds voorschotfacturen blijven eisen voor juli en augustus terwijl het contract allang officieel was opgezegd. Ze weigeren tot vandaag om dit correct te verwerken en nu krijg ik bijkomend nalatigheidskosten EN "ingebrekestellingen" voor die twee ONTERECHT GEEISTE facturen, nl. voor juli en augustus 2025, omdat ik ze uiteraard WEIGER te betalen, het is gewoon te ABSURD voor woorden. Ik EIS van hen dat ze ALLE nalatigheidskosten terug CREDITEREN naar mij (zie slotfacturen ondaan) en dat ze die facturen correct ANNULEREN ipv ze in de eindfactuur op te nemen, zoals ze nu blijkbaar KOPPIG willen blijven doen. Zij hebben GEEN recht om na 30/06/2025 nog enige facturen of kosten op te eisen, en het FEIT dat zij zelf met maanden achterstand zitten daar moet ik als klant NIET voor opdraaien!!! Dit is een hele ROTTE streek van MEGA om een klant die jarenlang TROUW bij hen gebleven is nu op deze manier te willen treiteren met onterechte facturen NA DATUM van OPZEG. Ik eis dus al die nalatigheidsinteresten en kosten TERUG, en een CORRECTE VERERKING van mijn eindfactuur ZONDER die facturen voor juli en augustus!
niet nakomen onderschreven contract
Geachte Via info@mijnenergie.be (achter vergelijking) heb ik mijn aangesloten bij Mega voor 67.85€/maand. (Zonder meterstanden)Bij het controleren van mijn rekening uittreksels , zie ik dat mijn contract niet gerespecteerd werd, ik betaalde voor Mei 214.45€- juni 214.45€. Daar ik me niet aangemeld heb voor dit bedrag(wurgcontract) heb een klacht ingediend bij claim@mega.be. Dit is 14 dagen geleden en er werd niet geantwoord van Mega. Daar ik dit bedrag niet maandelijks kan betalen en da dit voor mij contract vervalsing is. Graag had ik Uw hulp ingeroepen om het beëindigen van dit ongevraagde contract met opgedrongen betalingen. Ik dank U bij voorbaat voor de interventie bij Mega. Mvg Thierry Degroote https://www.mijnenergie.be/registratie/stap-4/843b3c88-89c6-4912-be8f-f1c7dfb3362e https://my.mega.be/clients/ME1093859/invoices/6JGSQG8WUH.pdf
Korting niet toegekend
Geachte mevrouw/heer, Ik ben sinds 01/10/2023 klant met contractnummer 01618173 via de speciale aanbieding Test Aankoop Particuliere Klant Vlaanderen. Ik zou normaal een contractuele terugbetaling van 132,50 EUR moeten krijgen op de vaste vergoeding voor het eerste contractjaar. Deze is echter niet verrekend op de factuur met nummer 9250196167 van 29/05/2025. Ook mijn verzoek ter zake via uw website van 30 05 2025 werd niet behandeld. Mag ik u daarom via deze weg alsnog verzoeken om de terugbetaling van 132,50 EUR binnen de 7 dagen te willen uitvoeren? Indien dit niet gebeurt, behoud ik mij het recht voor om dit bedrag in mindering te brengen bij de eerstvolgende factuur die ik zal krijgen. Met vriendelijke groet,
Onduidelijke facturatie en geen antwoord op vraag naar duidelijkheid
Op donderdag 12 juni 2025 heb ik onderstaande mail naar Mega gestuurd. Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op gekregen. Beste, Ik ben sinds 1 februari 2025 klant bij jullie. Op 18 mei 2025 heb ik beslist om opnieuw te veranderen van leverancier. Nu heb ik deze week de e-mails ontvangen voor de eindafrekeningen. Na controle van deze eindafrekeningen lijkt het mij dat deze totaal niet kloppen zo heb ik een bedrag van 758,84€ betaald, wat mij hoog lijkt aangezien ik zonnepanelen heb. Dit gaat over een periode van 4 maanden aardgas en elektriciteit . In februari heb ik namelijk ook twee verschillende keren de voorschotten betaald van zowel elektriciteit als aardgas. Gaande over 1 februari 53,96€ (elektriciteit) en 10 februari 85.94€ (aardgas) en daarna nogmaals een gezameijken betaling op 19 februari van 139,90€, hierdoor is een totaal bedrag van 279,80€ is betaald voor de maand februari Ook zie ik bij de slotfactuur dat de elektriciteit aangerekende is aan een vaste vergoeding van maar liefst 262 dagen..... dit voor een periode van 4 maanden, wat overeenkomt met ongeveer 120 dagen. Aangezien ik zonnepanelen heb zou dit volgens mij enkel een aanrekening van forfaitaire kosten mogen zijn. Omwille van al deze verschillen vraag ik hier graag opheldering over en een juiste berekening. Voor mijn eigen veiligheid zie ik mij genoodzaakt om tijdelijk mijn domiciliëring blokkeren. Moesten deze fouten niet gecorrigeerd worden zie ik mij tevens ook gedwongen om dit aan te kaarten bij Test aankoop en indien nodig bij overheidsinstanties. Hieronder vind U ook een samenvatting de voorschotten ed 01/02/2025 Elek 53,96€ 10/02/2025 Aardgas 85,94€ 19/02/2025 Elek + aardgas 139,90€ E 53.96€ A 85.94€ 19/03/2025 Elek + aardgas 139,90€ E 53.96€ A 85.94€ 19/04/2025 Elek + aardgas 139.90€ E 53.96€ A 85.94€ 28/04/2025 Afrek aardgas 121,18€ Gefactureerde voorschotten 162,16€ 85,94€ x 4 = 343.76€ 10/06/2025 Slot aardgas -33,98€ 10/06/2025 Afrek Elek 79,10€ Gefactureerde voorschotten 152.73€ 53,96e x 4 = 215.84€ 10/06/2026 Slot Elek 32,94€ Vaste vergoeding van 262 dagen Totaal 758,84€ Ik hoop dat Wij aan de hand van mijn omschrijving hierboven tot een oplossing kunnen komen. Alvast bedankt voor uw reactie,
Te veel dagen Vaste kosten
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie ME1052891 Ik heb de eindafrekening gekregen op 6-6-2025 en 12-06-2025voor een bedrag van 140,05€ EUR en 231,36 EUR Ik betwist echter deze factuuren omdat in beide facturen een vaste vergoeding word gevraagd voor 335 dagen en dit gaat om een maand afrekening (30 of 31 dagen). Ook zijn wij nog geen 335 dagen bij jullie aangesloten. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 5 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Corthouts Tinne
betwisting factuur
Beste, Op 16/05/25 heb ik een dagvaarding ontvangen van Etude Bordet met referentie 0917760, dossier CF251518. Ik betwiste de slotfactuur omwille van het niet woonachtig te zijn in de aangegeven periode (zie verkoopakte). Ik heb het overnamedocument misgelezen en dacht dat dit nog steeds ging over de periode van 2019/2021 waar er ook problemen waren met de leverancier Mega. Ik had ook geen ervaring met dergelijke documenten zoals een overnamedocument doorsturen bij het verkopen van de woning en dacht dat dit gebeurde via het toenmalig immokantoor( immodot). De meterstanden van bij het verkopen van de woonst zijn dus nooit precies ingevuld geweest en er was ook een probleem met de tellers. Zie bijlagen dat dit een aanslepend dossier is waarbij beide eigenaars al meerdere malen dit hebben proberen op te lossen en we niet verder geraakte. Zoals u op de verkoopakte ziet was ik al lang uit het appartement en zaten de toenmalige eigenaars al met Luminus in contract. Mijn verbroken contract met Mega werd opeens verder gezet en ik wist daar niets van. Ook van Fluvius kreeg ik een factuur van 5934,96 euro voor dezelfde periode, ondanks het meerdere maals mailen en telefoneren werd het dossier niet opgevolgd en opgelost. Hopend u hiermee wat meer duidelijkheid te kunnen bieden en dat u ziet dat het een menselijke fout is zonder slechte bijbedoelingen en dat ik dit zo spoedig mogelijk wil oplossen. Zijn de toegevoegde documenten voldoende duidelijk om aan te tonen dat ik niks verschuldigd ben. U kan me steeds contacteren op het nummer: 0472 46 53 76 email: Davygoormachtig@hotmail.com Mvg Davy
Verlaging maandelijks voorschot
Ik ben reeds meer dan TIEN JAAR klant bij Mega, en ieder jaar na de afrekening verhogen ze dat bedrag echter veel te hoog en moet ik hen expliciet vragen om het bedrag minder hoog te zetten. Voorgaande jaren hebben ze dat steeds gedaan na aandringen. Dit jaar weigeren ze dit echter; ik vraag een bedrag van 120 euro en zij dringen aan voor een bedrag van 136 euro. Dit is onaanvaardbaar, ik bepaal zelf wat ik maandelijks aflos, en bij de afrekening wordt de rest toch sowieso bijbetaald, NET ALS IK DIT JAAR en alle TIEN voorgaande jaren HEB GEDAAN!!! Indien zij echt voor die 16 euro willen blijven moeilijk doen stap ik onmiddellijk naar een andere leverancier. Als dit hun dank is naar een vaste klant die al TIEN JAAR ALLES STIPT EN CORRECT BETAALT, wel, dan verdient Mega mij NIET als klant!
Verlaging maandelijks voorschot
Ik ben reeds meer dan IEN JAAR klant bij Mega, en ieder jaar na de afrekening verhogen ze dat bedrag echter veel te hoog en moet ik hen expliciet vragen om het bedrag minder hoog te zetten. Voorgaande jaren hebben ze dat steeds gedaan na aandringen. Dit jaar weigeren ze dit echter; ik vraag een bedragf van 120 euro en zij dringen aan voor een bedrag van 136 euro. Dit is onaanvaardbaar, ik bepaal zelf wat ik maandelijks aflos, en bij de afrekening wordt de restoch sowieso bijbetaald, NET ALS IK DIT JAAR en alle TIEN voorgaande jaren HEB GEDAAN!!! Indien zij echt voor die 16 euro willen blijven moeilijk doen stap ik onmiddellijk naar een andere leverancier. Als dit un dank is naar een vaste klant die al TIEN JAAR ALLES STIPT EN CORRECT BETAALT, wel, dan verdient Mega mij NIET als klant!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten