Terug

Problemen die mega maar niet wil oplossen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. P.

Naar: Mega

19/12/2025

Op 1 november tracht ik bij deze leverancier opnieuw klant te worden na een onteigeningsprocedure en verhuis. Het duurt niet minder dan een MAAND aleer ze dat uiteindelijk in orde brengen. Dan leggen ze mijn voorschot veel te hoog, nl. 131 euro terwijl ik bijna tien jaar lang slechts MAXIMUM 100 euro per maand als voorschot betaalde (BIJ HEN!) in een appartment met een lagere energiescore dan waar ik nu gehuisd ben (label E ipv B!) en mt een grotere oppervlakte dan het huidige. Dan kan het niet dat ik ineens 30 euro meer per maand zou moeten neerleggen. Bovendien is het mijn recht als consument om ZELF mijn voorschot te bepalen en mag een leverancier dat niet weigeren zolang de afrekening wordt betaald. Ik heb bij hen in TIEN JAAR NOOIT 1 FACTUUR OF AFREKENING TE LAAT BETAALD. Ik vraag dus om dat naar 100 euro te verlagen. Hete duurt niet minder dan een WEEK aleer ik uiteindelijk antwoord krijg, en dan gaan zij moeilijk doen en dwarsliggen voor VIER EURO. 104 zou nog gaan voor hen maar 100 niet omdat ze volgens hen maar 20% lager kunnen gaan dan wat zij voorstellen. Dat gaat dus al in tegen mijn consumentenrecht, maar ben al akkoord gegaan met die 104 om het dan maar in orde te hebben. Ik meld hen wel dat het nu SNEL in orde dient te komen en dat ik in tussentijd de domicilieringsopdracht stopzet tot het in orde is. Ik meld erbij dat mijn vertrouwen in een domiciliering sowieso al gekrenkt is. Dan krijg ik dagen nadien ineens van nog een andere medewerker een reactie dat ik met 105,5 euro dien akkoord te gaan, waarop ik die persoon antwoord dat ik allang voor 104 akkoord heb gegeven, dat ze nu wel mogen stoppen met verwarring te veroorzaken en alles in orde mogen brengen. Dagen passeren opnieuw zonder reactie, en intussen heb ik de domicilieringsopdracht stopgezet om te voorkomen dat er teveel van mijn rekening zou gaan voor de eerste voorschotfactuur. Dan bijna een week nadien weer, krijg ik reactie dat het in orde is en dat de voorschotfactuur zal volgen, en ik heb hen per wederkerende ingelicht dat de dom.opdracht is stopgezet, dat ik de facturen dan wel per overschrijving zal betalen. Ze reageren dat dat ok is. Even later volgt de factuur maar die is al voor de volgende maand januari. Maar dan krijg ik ineens een betalingsopdracht voor 131 euro voor de maand december, en dat die eerste factuur "MOET" betaald worden alvorens de rest in orde komt. Ik maak klaar en duidelijk dat ik daar NIET mee akkoord ga gezien ik als klant NIET moet opdraaien voor hun onophoudende gestamel en gedoe, en dat het al LANG voor die eerste betaling in orde had moeten zijn. Ik meld dat ik dus pas zal betalen wanneer ook die eerste factuur is aangepast naar 104 euro. Ze reageren dan de dag nadien al dat ze het hebben doorgegeven aan de betreffende dienst en dat het in orde zou worden gebracht. En dan vanavond krijg ik OPNIEUW de betalingsopdracht voor 131 euro en dat die per 06 januari van mijn rekening zou worden gehaald, en dat terwijl de nieuwe aangepaste facturen van 104 euro (januari en volgend) reeds op 04 januari als betaaldag stonden. Dus nu ben ik de chaos die zij blijkbaar met OPZET blijven genereren SPUUGZAT he! Ik EIS van mega dat zij PER DIRECT (en niet na een week, weken of manden!) mijn facturen, AL MIJN FACTUREN vanaf de EERSTE, op 104 euro zetten en sowieso al geen domicilieringsopdracht dienen te vragen. Ik betaal per overschrijving, en pas wanneer ze hier eindelijk deze (doch SIMPELE) aanvraag in orde maken. En laat het DUIDELIJK zijn dat het mijn VOLSTE RECHT IS om mijn voorschot op 100 of 90 of zelfs 80 euro te zetten, zolang ik die afrekening betaal en dat heb ik in het verleden tot TIEN JAAR LANG STEEDS CORRECT bij jullie gedaan. Dus erg BEDANKT voor het volledige gebrek aan vertrouwen in MIJ van JULLIE kant. BAH jongens, echt BAH!!! Maar van mij hoeven jullie het ook niet meer te verwachten. Ik ga in de komende jaren toch sowieso trachten over te stappen naar een leverancier die het wel nog deftig en KLANTVRIENDELIJK wil doen, en ergens een heel klein BEETJE een gevoel van vertrouwen kan opwekken. Als dat überhaupt nog bestaat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform