Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. M.
9/09/2025

diensverlening

Scarlet werkt NIET naar behoren. Deze brief heb ik verstuurd zonder enige reactie tot nu toe. Sinds 2015 ben ik klant bij Scarlet met als klantnummer S2826220. Nieuw klantnummer Poximus is 32623692 Ik sloot een abonnement af voor vaste telefonie, internet en televisie. Reeds verscheidene jaren zijn er hieromtrent problemen waarvan telkens melding is gemaakt. Zoals u leest lukt het u niet om een goed werkende dienst volgens het abonnement te leveren. Daar de geleverde dienst van de laatste jaren niet in verhouding staat met de kostprijs betwist ik de hoogte van deze facturen. Maar vooral het aantal uren dat ik reeds benut heb om met de dienst contact op te nemen, lopen hard op. Via dit schrijven bied ik u de mogelijkheid om het probleem op te lossen. Wanneer u binnen de gestelde termijn het probleem oplost, voorkomt u dat u in verzuim komt. Lost u het probleem niet binnen 48 uur op dan zal ik juridische stappen ondernemen. Hoogachtend, Marc Backx Zandstraat 139 2960 Brecht Bijlage : Sedert verscheidene jaren werkt de internetmodem en de televisiedecoder niet naar behoren. Hiervan is telkens telefonisch of via email melding gemaakt aan uw medewerkers. De modem is enkele jaren geleden vervangen geweest. Een hele tijd terug is ook de decoder (die verouderd was) vervangen en zijn de problemen begonnen. Er werd een tijdje terug als tegemoetkoming een creditnota voorzien waarbij er echter fouten werden gemaakt bij de facturatie. Dit werd na verscheidene telefonische contact name en e-mails uiteindelijk rechtgezet. Zie mijn mail van 28/02/2025 met nog andere opmerkingen en gebreken. De decoder werd eind juni 2025 door uw technieker door een nieuwe decoder vervangen. Deze zou naar behoren functioneren, dit is echter niet het geval. Juli en augustus hebben wij geen gebruik gemaakt van de decoder wegens verblijf in het buitenland. Sinds onze terugkomst 01/09/2025 zijn er problemen met deze nieuwe decoder. Televisieprogramma dat vastloopt. De televisie decoder werkt sinds 06/09/2025 niet meer. Start niet meer op.

In behandeling
S. V.
4/09/2025

annulering emailadres

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie klantnummer 15653919. Op 3 september 2025 werden mijn diensten, myScarlet en scarlet mail afgebroken. Dit heeft geleid tot het verwijderen van mijn emailaccount, deze heb ik bij jullie verkregen. Resultaat: alle mails verloren. Daarom verzoek ik u onverwijld de betrokken diensten opnieuw te herstellen. Ik verzoek tevens een schadevergoeding, overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Met vriendelijke groet, Van Tielen Serge

In behandeling
E. W.
24/08/2025

Ontvangst

Beste, Al jarenlang is er een slechte GSM-ontvangst in Kaggevinne en Okselaar. Zowel voor telefoon als voor internet. Kan daar aub zo snel mogelijk iets aan gedaan worden? Met vriendelijke groeten, Etienne Willekens

In behandeling
F. C.
24/07/2025

My Scarlet login

Beste, Sinds december 2024/januari 2025 is de administratie van Scarlet volledig overgegaan naar Proximus. Sindsdien kan ik niet meer inloggen op "My Scarlet". Ik heb al een 10-tal keer telefonisch contact gehad met Scarlet Klantendienst, maar telkens krijg ik te horen dat ze op de hoogte zijn van het probleem en ze er spoedig werk van maken om dit op te lossen. Ik heb nu al meer dan 6 maand geduld uitgeoefend en vindt dat het nu echt wel de spuigaten begint uit te lopen! De "migratie" zoals ze dat nomen verloopt dus niet zoals gehoopt en de problemen blijven maar aanslepen. Blijkbaar zou het niet mogelijk zijn om mijn gegevens over te zetten omwille van het feit dat ik een vennootschap heb (Coursier Frans bv). Ik ben, met mijn bv, al sinds jaar en dag klant bij Scarlet. Ik heb in mijn laatste mail naar Scarlet als deadline 23/07/2025 doorgeven om het probleem op te lossen... Jammer genoeg krijg ik daar geen reactie meer op. Ik zou het ook niet meer als normaal vinden dat ik voor al die maanden dat ik geen gebruik kan maken van "My Scarlet" een financiële tegemoetkoming zou krijgen, maar daar krijg ik dus ook geen reactie op. Kunnen jullie mij hierbij helpen/steunen?

Afgesloten
P. S.
6/06/2025

Aangerekende en niet gebruikte mobiel internet

Geachte mevrouw/heer, Op 6 juni 2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 141,83 Dat moet echter een vergissing zijn: Inkomende oproep in Montenegro, 6 €, oproep niet aangenomen, oproep vanuit montenegro, niet gebeurd, 9,55 €, mobiel internet in Montenegro, 4,131 Mb voor 59,98 € , niet gebeurd, was afgeschakeld ! Totaal ten onrechte aangerekend: 75,53 € Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 66,30, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
A. A.
20/05/2025

Slechte ontvangst mobiel

Slechte ontvangst mobiel op 2 smartphones. Tot voor enkele weken goede ontvangst in huis en nu telefoneren niet meer mogelijk. Continu niet meer verstaanbaar of afbreken gesprek. Reeds 2x probleem gemeld maar geen actie. Lijkt me een infrastructuurprobleem. Dit wordt uitgebaat door Proximus. Hopelijk lukt het via jullie wel om tot een oplossing te komen. Dank bij voorbaat.

Opgelost
L. C.
11/04/2025

Aanrekening van niet gevoerde gesprekken

Beste Ik heb tijdens mijn verblijf in Zwitserland meerdere oproepen gekregen vanuit België. Ik weet dat Zwitserland heel duur is in roaming en omdat ik die nummers niet herkende, heb ik die gesprekken niet aangenomen. Daarenboven bij sommige nummers die mij opbelden, kreeg ik de melding "Vermoedelijke SPAM". Tot mijn verbazing stel ik vast dat op mijn verbruiksfactuur die gesprekken aangerekend worden, en dan nog niet alleen als inkomend maar ook nog eens als uitgaand gesprek ! Kan u dit onderzoeken en mij een creditnota bezorgen voor de verkeerd aangerekende kosten? Met dank bij voorbaat voor uw medewerking.

Opgelost
E. V.
18/02/2025

AANREKENINN VAN ANDERHALVE MAAND INEENS

Geachte mevrouw/heer, Op 17 FEBRUARI heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €  71,16 Dat moet echter een vergissing zijn. Er werd voor anderhalve maand aangerekend en dit is tegen de overeenkomst omdat ik als klant niet hiervan op de hoogte werd gebracht Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk 53,67 euro dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
M. D.
25/01/2025

Voor oktober 2024 bijna het dubbele betaald

Geachte mevrouw/heer, Verleden jaar oktober 2024 heb ik bijna het dubbele moeten betalen voor mijn internetverbinding. Voor Scarlet in oktober overging naar Proximus heb ik eerst de normale rekening betaald van €42,66 aan toen nog Scarlet. Wat later kreeg ik weer voor oktober via de nieuwe berekening na de switch naar Proximus weer een extra rekening van deze keer €37,94. Dat moet echter een vergissing zijn: want alle andere maanden betaalde ik terug het normale tarief van €42. Ik heb toen contact met jullie diensten opgenomen maar kreeg de garantie dat dit juist was omdat jullie naar een nieuwe berekening waren overgeschakeld. Dacht dat het de komende maanden wel goed zou komen maar nee, ik betaalde sindsdien gewoon verder het normale maandelijkse bedrag zonder dat hetgeen teveel was aangerekend in mindering werd gebracht. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken en verwacht dat deze bij de volgende berekening in mindering wordt gebracht (€37,94). Hierbij de screenshots en facturen als bewijs. Tweede probleem. Sinds de nieuwe Scarlet app in oktober is uitgerold heeft deze nog geen enkele keer goed gewerkt, via de reviews op Google Play is te lezen dat het bijna bij niemand werkt. Idiote captchas aanduiden en codes via gsm die nooit aankomen. Toen ik begin november telefonisch contact had opgenomen voor mijn factuur en app kreeg ik de garantie dat dit probleem binnen enkele dagen zou opgelost zijn en een bericht zou krijgen, nooit meer iets van gehoord. De website is hetzelfde probleem, moeilijk tot niet in te loggen en codes die je per gsm nooit ontvangt. Zo is het zo goed als onmogelijk om je rekeningen en verbruik te controleren. Waarom iets dat zeer goed werkte veranderen door deze miskleun waar je niets aan hebt? Vraag al twee keer gesteld, nooit een (fatsoenlijk) antwoord op gekregen. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
A. P.
11/01/2025

Problemen bij overzetten naar Proximus

Geachte mevrouw/heer, KLANTNUMMER BIJ TESTAANKOOP 0463051-70 Ik ben klant bij uw onderneming met referentie [.12326125.............]. Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie [12326125..]. Van wanneer mijn contract 12326125 overgezet van bij jullie naar proximus heb ik niet anders dan problemen, iedere avond tussen 22 uur en 22 uur 15 wordt mijn volledig internet onderbreken, kan ik geen tv, niet op computer nu meer telefoneren. Dit duurt nu reeds sinds de overzetting telkens om dezelfde uur + als ik bel naar scarlet nr 022752727 moet ik een band beantwoorden, 1) den taal druk op 1 dan proficiat is bent met succes overgezet naar proximus en dan vraagt men heeft uw problemen, druk 1 voor technische dienst doe ik en daar neemt men op en wordt direct alles verbroken + mijn ganse internetverbinding gedurende een 10 tal minuten, bel men weer, altijd hetzelfde tot wanneer men op 1 drukt voor technische dienst valt alles direct uit gedurende een 10 tal minuten. Heb wel contact gehad met scarlet via mijn GSM en daar gaf men toe dat er een probleem was, maar wacht nog altijd op de oplossing.vandaag 11/01/25 ging men terugbellen van technische dienst, heeft men gedaan maar direct alle internetverbinding hebben ze verbroken. Bij aanleg van de fiberkabel heb ik wel veel schade opgelopen door de firma die dit gedaan heeft en heb ik gelijk gekregen via den burgemeester van Zottegem. Bij mij in huis is alles in orde maar volgens mij hebben die personen die de overzet gedaan hebben iets gedaan in de kabine om mij te saboteren, zodat mijn internet altijd op hetzelfde uur uitvalt + dat ik niet den technische dienst kan bellen; Graag dringend jullie tussenkomst en hopelijk wordt dit snel in orde gebracht en ik vraag ook een commercieele tegemoetkoming, geen pakket maar financieele tegemoetkoming. Dit heeft geleid tot [uitleg over de ongemakken/schade] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de KORSTE TIJD de betrokken diensten opnieuw te herstellen. Ik verzoek tevens een schadevergoeding van [50 EURO ...] euro, overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Met vriendelijke groet, PAPPAERT ANDRE WURMENDRIES 103 9620 ZOTTEGEM 093606635 Met vriendelijke groet,

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform