Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. V.
8/05/2025

dossier 12579796

Beste Hier bij de bijgevoegde documenten zit de correspondentie tussen mij en het bedrijf. Via e-mail kan ik jullie niet antwoorden. Jullie e-mail is niet correct. dossiernummer 12579796

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
I. C.
12/04/2025

Niet conform product

Geachte mevrouw/heer, Op 14/01 kochten wij online La Souris City S Mat zwart 25km/h. Ik stel echter vast dat er verschillende mankementen zijn: Stuur komt los, spiegels zijn los, beschadiging op de voorkap. Dit heeft geleid tot onveiligheid rijtoestand en bijgevolg niet conform. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 25/04 een ophaling van de scooter en volledige terugbetaling. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht Review trustpilot: Ik kocht online een scooter, die uiteindelijk met enkele weken vertraging werd geleverd in de winkel in Antwerpen. Vertraging kan gebeuren, daar heb ik begrip voor. Maar vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Bij het inschrijven van het voertuig liep het meteen fout: ik kreeg niet het juiste E705-document mee (nodig voor geïmporteerde voertuigen). Hierdoor liep de inschrijving via de DIV nog meer vertraging op. Na meerdere telefoontjes en loze beloftes dat men mij zou terugbellen, kreeg ik uiteindelijk het correcte document. Intussen werd ik door de winkel opgebeld met de melding dat ik €5 per dag moest betalen omdat de scooter nog niet was opgehaald – terwijl dit volledig buiten mijn macht lag. Toen ik de scooter uiteindelijk ging ophalen (nummerplaat was net aangekomen), bleek het stuur los te zitten. Terwijl een medewerker dit ter plaatse repareerde (wat 45 minuten duurde), werd ik gevraagd alle documenten te ondertekenen – waaronder "ter goede ontvangst". Ik vroeg om de scooter eerst zelf te mogen bekijken, maar werd achteraan de winkel door de jonge monteur tegengehouden. Hierdoor tekende ik blind, zonder de scooter fatsoenlijk te kunnen inspecteren. Enkele dagen later bleek dat de spiegels verkeerd waren gemonteerd, het stuurframe een barst vertoonde en de voorkap krassen had. Kort daarop begon het stuur opnieuw los te komen. Ik meldde dit via e-mail, met een afwimpelend antwoord dat dit vervelend moet zijn en hun excuses voor het ongemak. Mijn verzoek was duidelijk: ik wilde de scooter retourneren en mijn geld terug, want mijn vertrouwen in zowel het product als de service was volledig weg. Dit werd geweigerd. In plaats daarvan kreeg ik een onderhoud aangeboden, maar ik moet de scooter zelf binnenbrengen of €100 betalen voor ophaling. Ondertussen moet er dagelijks een Uber besteld worden die ook kosten met zich meebrengt omdat dit allemaal op zich laat wachten. Ondanks talloze mails en telefoontjes (waar vaak geen reactie op kwam), blijft mijn oorspronkelijke wens onveranderd: ik wil dat de scooter wordt opgehaald en dat ik een volledige terugbetaling ontvang. De geleverde scooter is onveilig en de geboden service is ondermaats. Na herhaalde pogingen om dit op een normale manier opgelost te krijgen, blijf ik helaas achter met een scooter die beschadigd en onveilig is, en een service die totaal ondermaats is. Als klant voel ik mij totaal niet gehoord of geholpen. Ik heb intussen voldoende geduld gehad, maar gezien het gebrek aan reactie en oplossing overweeg ik verdere stappen om mijn rechten als consument te laten gelden. Hopelijk komt er alsnog een eerlijke en correcte oplossing, want mijn voorkeur blijft nog steeds dat de scooter gewoon wordt opgehaald en volledig wordt terugbetaald.

Afgesloten
K. D.
3/12/2024

Terugname scooter

Ik heb de scooter een sourini van mijn buurvrouw Lynn Polfiet al enkele maanden bij mij staan .de scooter is aangekocht in april en pas eind Juni geleverd .de scooter heeft nooit echt gereden .er zijn zodanig zo veel problemen mee . Problemen met ontsteking te veel olie in de motor kleppen niet afgesteld banden spanning niet ok .er is verschillende keren een verkoper langsgeweest om dit proberen op te lossen maar sorry die kenden er echt niets van .Lynn heeft gevraagd om de scooter terug te nemen maar dit weigeren aan het betaalde bedrag . Scooter heeft 2 jaar garantie maar maken kunnen ze niet daar zijn ze niet bekwaam voor .de scooter start zelfs nu niet . Lynn heeft met jullie ook al contact gezocht maar ook bij jullie beweegt er niets wat ik ten zeerste betreur .wij weten echter nietmeer wat we nog kunnen doen .ik ben bij la Souris Antwerpen nog geweest maar daar werd ik gewoon uitgelachen. Heel deze circus ben ik wel meer dan beu . Als jullie mijn buurvrouw niet willen helpen gaan ikzelf hiermee naar de krant . Jullie zouden de mensen moeten helpen tenslotte betalen wij daarvoor . Mvg De Haese Koen

Afgesloten
K. V.
2/11/2024

Levering na reparatie

Geachte mevrouw/heer, Op 31 oktober 2024, gingen jullie de scooter terug brengen. Jullie zijn niet geweest en hebben zelfs niet eens verwittigd. Ik lees op verschillende sites dat dit niet enkel bij mij gebeurd en jullie niet echt een oplossing zoeken. Ik stel echter vast dat hij nog steeds niet geleverd is. Daarom verzoek ik u om hem ten laatste tegen 14 november zoals jullie aan de telefoon zeiden terug te brengen anders moet ik verdere stappen ondernemen en stuur ik een aangetekend schrijven. Met vriendelijke groeten, Vervaet kelly

Opgelost
R. N.
9/10/2024

Herstelling Scooter

Beste, Op 3 februari hebben wij een scooter gekocht bij La Souris in Maastricht (NL). We hadden toen geen onderhoudcontract afgesloten. In de winkel zei men dat wij altijd een onderhoudsbeurt aan huis online konden boeken achteraf. Nog voor het eerste onderhoud was mijn zoon met de scooter gevallen en was er wat schade aan de scooter. We hadden contact gehad met de verkoper in de winkel en we mochten foto's doorsturen naar de winkel waar de schade op zichtbaar was. Met de vraag van ons om te laten weten wat de prijs was per onderdeel (waar schade aan was) om dit te laten vervangen. Dit zou de verkoper voor ons regelen. Dit was op 24 juni. Ondertussen had de scooter ook zijn aantal km om een eerste onderhoud te laten uitvoeren. Deze hebben we dan ook online geboekt, Onderhoud aan huis. Hier hadden wij ook een bevestiging van ontvangen. Maar de datum van 10 juli kwam voor ons niet uit en de afspraak werd verzet naar 24 juli. Op 5 juli kregen we een mail dat de technieker de schade ging bekijken bij het geplande onderhoud. Op 17 juli kregen wij een betalingsuitnodiging van 60 euro voorrijkosten. We dachten dat dit kosten waren voordat de technieker het onderhoud aan huis kwam doen en deze in mindering gingen gebracht worden van de onderhoudskosten (kwestie van zeker te zijn van hun kant dat de technieker niet voor niets moet rijden). Deze hebben we dan ook betaald. Dus op 24 juli stopt er inderdaad een busje van hun voor de deur. Maar dit blijkt echter een chauffeur te zijn en geen technieker. Hij moest de scooter komen ophalen en naar de shop in Maastricht brengen voor onderhoud. Dit was ons nooit meegedeeld aangezien we een onderhoud aan huis hadden geboekt. Daarom de voorrijkosten van 60 euro. Dus hebben ze de scooter meegenomen. Dus na telefonisch contact met de shop bevestigen zij dat de scooter daar in de shop is en het onderhoud wordt uitgevoerd en ze ook de schade gingen bekijken. We zeiden ook dat we tem 26 augustus op vakantie waren en dat we de scooter ook vlak na onze vakantie terug wilden aangezien mijn zoon hem nodig had om op 2 september naar school te gaan. Op 1 augustus krijg ik een betalingsuitnodiging van 75 euro voor het opmaken van een offerte. Dit was ons wederom nooit meegedeeld. Maar die 75 euro zou in mindering gebracht worden als we de scooter bij hun lieten repareren. Dus hebben wij dan ook meteen die 75 euro betaald. Vlak erna kregen we de offerte per mail. En op 7 augustus heb ik per mail bevestigd welke onderdelen hersteld mochten worden. Daarna kreeg ik van hun een betalingsuitnodiging voor de herstelling. Deze heb ik betaald op 22 augustus. Sindsdien staat de scooter nog steeds bij hun in de shop en is nog steedsn niet hersteld. Na regelmatig navragen krijg ik steeds het antwoord dat ze nog wachten op de juiste onderdelen, en dat dan weer de foute onderdelen geleverd zijn en ze deze weer opnieuw moeten bestellen. Telkens weer opnieuw. Ook heb ik bij La Souris klacht ingediend hiervoor en ook voor het feit dat ze de scooter meenamen zonder dat wij hiervan op de hoogte gesteld waren en wij ervan uitgingen dat het onderhoud en het bekijken van de schade aan huis ging gebeuren. Maar telkens verwijzen ze naar het feit dat we geen onderhoudspakket hadden afgesloten bij de aankoop en dat er op hun site staat van 60 euro voorrijkosten voor het ophalen van de scooter. En dit terwijl wij gewoon online een onderhoud aan huis hadden geboekt en hiervan ook een bevestiging hadden ontvangen. Er is ons nooit meegedeeld van dat ze de scooter zouden meenemen en dat we dan ook nog extra kosten ervoor zouden moeten betalen. En ook nog 75 euro voor de opmaak van een offerte. Hierdoor voelen we ons gedwongen om dit te betalen en de herstelling te laten uitvoeren. En nadien moet de scooter ook nog terug thuis geraken waar we dan weer voor moeten gaan betalen, en waar we dus niet achter gevraagd hebben. We hopen dus dat we zeer snel de scooter terug thuis hebben, hersteld en voorzien van een onderhoud. En dat we de kosten van het transport heen terug ontvangen en ze de scooter gratis terug bezorgen. En dat er een eventuele compensatie tegenover staat. Want er is ons nooit gemeld dat ze de scooter gingen mee nemen en zeker niet voor zo een lange periode. Onze zoon moet nu elke maand betalen voor een busabonnement aangezien hij niet met de scooter naar school kan gaan. Weer extra kosten.

Afgesloten
P. M.
2/10/2024

Scooter dat niet goed werkt

Best Ik kocht een nieuwe scooter bij la souris in april 2024 pas in 5juni kunnen inschrijven en aan gekregen nu van in beging niks dan last mee en telkens binnen gedaan gister haal ik hem op handen van alles vervangen maar nu weer de zelfde probleemen en mijn wiel sta los en zo kan ze niet bereiken en nemen niet op zou graag klacht in dienen hoe kan ik dat doen al vast bedankt

Afgesloten
C. B.
18/09/2024

Voorschot fatbike betaald, geen levering

Op 17 augustus hebben we een La Souris CrossBoss V8 3.0 Black Special Edition (fatbike) gekocht in La Souris Winkel Antwerpen (BE) en moesten onmiddellijk de helft (EUR 600) als voorschot betalen. Er werd ons verzekerd dat de fiets tijdig (begin september) zou geleverd worden aangezien mijn zoon die gebruikt om naar de school en voetbaltrainingen te fietsen. Op 10 september heb ik zelf een mail gestuurd naar La Souris met de simpele vraag wanneer de fiets geleverd zou worden. Er werd me doodleuk gemeld dat er een probleem was (fatbike snelheid die kan opgevoerd worden) en dat ze dit aan het oplossen waren maar een concrete leveringsdatum is onbekend. Ik heb nogmaals aangedrongen op meer concrete informatie maar er werd botweg gezegd dat er geen concrete leveringsdatum is. Als klant die al een behoorlijk voorschot heeft betaald, word ik gewoonweg in de kou gezet en wens het volledige voorschotbedrag terug te krijgen. We hebben in vertrouwen onmiddellijk de helft van het bedrag betaald voor de fatbike en verzekering maar worden nu volledig vastgezet, er wordt geen enkele oplossing geboden, geen excuses. Ik heb geen vertrouwen meer en wens mijn geld terug te krijgen en alle verplichtingen die er aan verbonden zijn te annuleren. Mijn zoon heeft een nieuwe fiets nodig. De uitleg op jullie website dat het bestelproces eenvoudig is, is niet correct.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
X. S.
25/08/2024

Geld terug

Ik had in april een snorfiets besteld bij La Souris to op heden heb ik deze nooit ontvangen. Ik ben naar de politie geweest die contact had opgenomen met La Souris Antwerpen waar ze te horen kregen dat het nog steeds in het depot staat krijg ik het antwoord om contact op te nemen met het hoofd bureau voor het te bespreken over mijn geld terug. Ik heb een email verstuurd naar maar krijg geen antwoord op mijn aanvraag over mijn geld terug the krijgen

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform