Terug

Niet conform product

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. C.

Naar: la souris

12/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 14/01 kochten wij online La Souris City S Mat zwart 25km/h. Ik stel echter vast dat er verschillende mankementen zijn: Stuur komt los, spiegels zijn los, beschadiging op de voorkap. Dit heeft geleid tot onveiligheid rijtoestand en bijgevolg niet conform. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 25/04 een ophaling van de scooter en volledige terugbetaling. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht Review trustpilot: Ik kocht online een scooter, die uiteindelijk met enkele weken vertraging werd geleverd in de winkel in Antwerpen. Vertraging kan gebeuren, daar heb ik begrip voor. Maar vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Bij het inschrijven van het voertuig liep het meteen fout: ik kreeg niet het juiste E705-document mee (nodig voor geïmporteerde voertuigen). Hierdoor liep de inschrijving via de DIV nog meer vertraging op. Na meerdere telefoontjes en loze beloftes dat men mij zou terugbellen, kreeg ik uiteindelijk het correcte document. Intussen werd ik door de winkel opgebeld met de melding dat ik €5 per dag moest betalen omdat de scooter nog niet was opgehaald – terwijl dit volledig buiten mijn macht lag. Toen ik de scooter uiteindelijk ging ophalen (nummerplaat was net aangekomen), bleek het stuur los te zitten. Terwijl een medewerker dit ter plaatse repareerde (wat 45 minuten duurde), werd ik gevraagd alle documenten te ondertekenen – waaronder "ter goede ontvangst". Ik vroeg om de scooter eerst zelf te mogen bekijken, maar werd achteraan de winkel door de jonge monteur tegengehouden. Hierdoor tekende ik blind, zonder de scooter fatsoenlijk te kunnen inspecteren. Enkele dagen later bleek dat de spiegels verkeerd waren gemonteerd, het stuurframe een barst vertoonde en de voorkap krassen had. Kort daarop begon het stuur opnieuw los te komen. Ik meldde dit via e-mail, met een afwimpelend antwoord dat dit vervelend moet zijn en hun excuses voor het ongemak. Mijn verzoek was duidelijk: ik wilde de scooter retourneren en mijn geld terug, want mijn vertrouwen in zowel het product als de service was volledig weg. Dit werd geweigerd. In plaats daarvan kreeg ik een onderhoud aangeboden, maar ik moet de scooter zelf binnenbrengen of €100 betalen voor ophaling. Ondertussen moet er dagelijks een Uber besteld worden die ook kosten met zich meebrengt omdat dit allemaal op zich laat wachten. Ondanks talloze mails en telefoontjes (waar vaak geen reactie op kwam), blijft mijn oorspronkelijke wens onveranderd: ik wil dat de scooter wordt opgehaald en dat ik een volledige terugbetaling ontvang. De geleverde scooter is onveilig en de geboden service is ondermaats. Na herhaalde pogingen om dit op een normale manier opgelost te krijgen, blijf ik helaas achter met een scooter die beschadigd en onveilig is, en een service die totaal ondermaats is. Als klant voel ik mij totaal niet gehoord of geholpen. Ik heb intussen voldoende geduld gehad, maar gezien het gebrek aan reactie en oplossing overweeg ik verdere stappen om mijn rechten als consument te laten gelden. Hopelijk komt er alsnog een eerlijke en correcte oplossing, want mijn voorkeur blijft nog steeds dat de scooter gewoon wordt opgehaald en volledig wordt terugbetaald.

Berichten (3)

la souris

Naar: I. C.

23/04/2025

Hallo Klachten, Wij horen graag wat gebruikers van onze klantenservice vinden. Neem even de tijd om een eenvoudige vraag te beantwoorden door op een van de twee onderstaande links te klikken: Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen? Goed, ik ben tevreden Slecht, ik ben ontevreden Hier is een herinnering over waar deze aanvraag over ging: Klachten 12 apr 2025 12:02 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [3WGM5W-DP17P]

I. C.

Naar: la souris

25/04/2025

Ik verwijs naar onze eerdere communicatie omtrent de problemen met mijn scooter. Eerder vandaag heb ik nog geprobeerd een constructief voorstel te doen, waarbij ik de beschadigde kap wilde opgestuurd krijgen en vroeg naar terugbetaling van het onderhoudspakket dat we vooraf hadden aangekocht. Dit om alsnog tot een minnelijke oplossing te komen. Helaas is de situatie intussen verder verslechterd: ondanks dat ik het stuur zelf heb moeten vastzetten, valt de scooter nu herhaaldelijk stil tijdens het rijden, terwijl olie en benzine zijn gecontroleerd. Dit wijst op diepgaandere technische gebreken en maakt het voertuig onbruikbaar en onveilig. Mijn vertrouwen in het product en jullie dienstverlening is hierdoor volledig verdwenen. Ik heb intussen een klacht ingediend bij Test-Aankoop en mijn ervaring publiek gedeeld op Trustpilot. Ik verzoek dan ook met aandrang dat de scooter kosteloos wordt opgehaald en dat ik volledig wordt terugbetaald. Verdere oplossingen of gedeeltelijke tegemoetkomingen zijn voor mij niet meer aanvaardbaar. Graag ontvang ik uiterlijk binnen 5 werkdagen een bevestiging met een concreet voorstel voor de ophaling en terugbetaling. Indien hierop geen actie volgt, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen.

la souris

Naar: I. C.

29/04/2025

Hallo Klachten, Wij horen graag wat gebruikers van onze klantenservice vinden. Neem even de tijd om een eenvoudige vraag te beantwoorden door op een van de twee onderstaande links te klikken: Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen? Goed, ik ben tevreden Slecht, ik ben ontevreden Hier is een herinnering over waar deze aanvraag over ging: Klachten 25 apr 2025 22:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [X2VJGP-M2LEG]

Bemiddeling door Testaankoop 13 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform