Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Niet nakomen van belofte en slechte communicatie
Op 21 december 2024 heb ik een fatbike besteld. Deze is na 1 mislukte leverpoging (ze stonden voor mijn deur maar kregen de camionette niet open) uiteindelijk op 18 januari geleverd. La souris heeft mij een pakket aangesmeerd onderhoud/ reparatie ophaalservice aan huis. Eerst vond ik dit niet nodig maar toen werd mij verteld dat de garantie enkel geldig is als ik ten minste een onderhoudspakket er bij pak..Nu ik heb geen auto en de dichtstbijzijnde winkel is nog altijd redelijk ver dus ik dacht dat dit wel handig zou zijn en heb hier wel uiteindelijk korting voor gekregen. Heb voor dit pakket 300€ betaald en de bedoeling was dat ik dus recht had op 3x onderhoud/reparatie ophaalservice aan huis. De eerste onderhoud ging heel vlot en was ik tevreden. Bij de 2e onderhoud had ik ineens gevraagd om een kleine reparatie te doen want het voetje van mijn standaard was gewoon tijdens het rijden los gekomen en is dus kwijtgeraakt. Toen ik de aanvraag deed stond er duidelijk in de mail dat het pakket onderhoud/ REPARATIE OPHAALSERVICE AAN HUIS betreft en er stond in de mail dat als ze de reparatie niet ter plekken kunnen doen dat ze deze meenemen naar de dichtstbijzijnde werkplaats en ik deze dan wel zelf moest gaan ophalen. Omdat dit de eerste keer was heb ik nog nagevraagd of mijn fatbike meegenomen ging worden en heb toen antwoord gehad dat het ter plekke word gedaan. Oké dus dan de 3e onderhoud die ik aanvraag gaat ook helaas samen met een reparatie. Ik probeer al sinds midden oktober een afspraak in te plannen onderhoud/reparatie ophaalservice aan huis… na 4x een afspraak voor mij te hebben ingepland dat ik mijn fatbike zelf naar de werkplaats moet brengen heb ik er een beetje genoeg van. De nummer die in de mails staan om de werkplaats te contacteren om u afspraak te annuleren of verzetten word zo goed als niet gebruikt. Ik heb wel 50x op verschillende tijdstippen gebeld en na de zoveelste keer werd mij verteld dat die nummer eigenlijk niet gebruikt word. Dus dan maar contact opgenomen met de klantenservice om te horen wat er aan de hand is…. Deze mevrouw verklaarde mij bijna voor zot en zei dat ze geen reparaties aan huis doen. Ik moest dan uitleggen dat het minder dan een jaar geleden WEL dit het geval was want mijn 2e onderhoud was MET reparatie aan huis. Uiteindelijk heb ik beslist om de reparatie zelf uit te voeren door de originele banden te bestellen (op 27 november 2025) er stond op de website dat de artikelen op voorraad waren en een levertijd was van 1-3 werkdagen. We zijn nu 8 december 2025 en ik heb dus terug naar de klantendienst gebeld om te horen te krijgen dat 1 van de artikelen niet op voorraad is en ze geen idee hebben hoe lang dit gaat duren. Terwijl er op de website nog steeds staat dat dit op voorraad is. Nu wil ik wat er mij beloofd is geweest. Ik wil graag mijn laatste onderhoud & reparatie ophaalservice aan huis. Ik kan begrijpen dat jullie diensten aanpassen maar ik heb mijn fatbike nog geen jaar en je kan op z’n minst de beloofde diensten aan je klanten leveren. Wat ook een hoop ellende had vermeden kunnen zijn door het gewoon even aan de klanten waar je dit aan heb beloofd even te laten weten dat deze diensten zijn aangepast en dat je werknemers op de hoogte zijn van deze aanpassingen voor dat ze klanten op een onbeleefde manier vertellen dat de klant dit verkeerd zal hebben verstaan.
Verkeerde artikel ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op 14 april hebben een fatbike gekocht via jullie website na 1 week bellen jullie dat deze niet meer in stock is en dat we een andere versie met hydraulische remmen kunnen kopen . Wij hebben een fatbike besteld zonder gashendel. Op 15 mei gaan we een fatbike afhalen in jullie winkel te leuven . Zonder info of iets anders. Wij komen thuis ,de zoon rijdt rond met deze op straat en wordt tegen gehouden door politie en wordt de fatbike in beslag genomen. Wij hebben geen fatbike met gashendel gekocht of besteld . Maar jullie hebben ons deze zonder info stiekem verkocht . Ik heb meermaals gebeld en gemaild . Maar jullie reageren niet . Ook tussenkomst van comsumentdienst mails hebben julie niet reageert. We zijn al bijna 6 maanden verder. En Jullie reageren op niks. Ik heb ook alle info aan politie doorgegeven bewijzen van mails en foto en alle documenten. Ik vraag laaste keer volledige terugbetaling . Zo niet ga ik over 15 dagen al mijn rechten gebruiken. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Garantie
Geachte mevrouw/heer, Ik heb een CrossBoss V20 Pro Black fatbike aangekocht bij La Souris Antwerpen op 26/06/2025. Sinds enige tijd vertoont de fiets een ernstig en potentieel gevaarlijk defect: telkens ik de fiets aanzet, activeert de stapfunctie automatisch, waardoor de fiets uit zichzelf begint te rijden zonder dat ik iets doe. Dit is niet alleen onveilig, maar ook onaanvaardbaar voor een elektrische fiets. Na herhaaldelijk aan- en uitzetten stopt het soms, maar het probleem komt ook tijdens het rijden terug, wat een risico vormt voor mij en anderen in het verkeer. Ik heb contact opgenomen met de hersteldienst (La Souris Brugge), maar ik krijg geen duidelijke oplossing. Er wordt geen herstelling aangeboden, en ik word aan het lijntje gehouden zonder garantie en concrete afspraken of diagnose. Wat ik vraag: Een herstelling of vervanging van het defecte onderdeel (vermoedelijk display, controller of software). Een duidelijke reactie van de verkoper binnen een redelijke termijn. Indien dit niet mogelijk is, een terugbetaling of compensatie volgens de wettelijke garantie van 2 jaar. Bijlagen: Factuur van aankoop E-mailcommunicatie met de verkoper Ik stel echter vast dat jullie garantievoorwaarden niet wettelijk zijn. Dit heeft geleid tot enorme vertraging en nog niet herstellen van de fiets, met bijhorende telefoon en ritjes naar de winkel en klantdienst. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 03/10/2025 uw antwoord tot toepassing van de wettelijke garantie volgens Belgische wetgeving. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur
dossier 12579796
Beste Hier bij de bijgevoegde documenten zit de correspondentie tussen mij en het bedrijf. Via e-mail kan ik jullie niet antwoorden. Jullie e-mail is niet correct. dossiernummer 12579796
Niet conform product
Geachte mevrouw/heer, Op 14/01 kochten wij online La Souris City S Mat zwart 25km/h. Ik stel echter vast dat er verschillende mankementen zijn: Stuur komt los, spiegels zijn los, beschadiging op de voorkap. Dit heeft geleid tot onveiligheid rijtoestand en bijgevolg niet conform. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 25/04 een ophaling van de scooter en volledige terugbetaling. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht Review trustpilot: Ik kocht online een scooter, die uiteindelijk met enkele weken vertraging werd geleverd in de winkel in Antwerpen. Vertraging kan gebeuren, daar heb ik begrip voor. Maar vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Bij het inschrijven van het voertuig liep het meteen fout: ik kreeg niet het juiste E705-document mee (nodig voor geïmporteerde voertuigen). Hierdoor liep de inschrijving via de DIV nog meer vertraging op. Na meerdere telefoontjes en loze beloftes dat men mij zou terugbellen, kreeg ik uiteindelijk het correcte document. Intussen werd ik door de winkel opgebeld met de melding dat ik €5 per dag moest betalen omdat de scooter nog niet was opgehaald – terwijl dit volledig buiten mijn macht lag. Toen ik de scooter uiteindelijk ging ophalen (nummerplaat was net aangekomen), bleek het stuur los te zitten. Terwijl een medewerker dit ter plaatse repareerde (wat 45 minuten duurde), werd ik gevraagd alle documenten te ondertekenen – waaronder "ter goede ontvangst". Ik vroeg om de scooter eerst zelf te mogen bekijken, maar werd achteraan de winkel door de jonge monteur tegengehouden. Hierdoor tekende ik blind, zonder de scooter fatsoenlijk te kunnen inspecteren. Enkele dagen later bleek dat de spiegels verkeerd waren gemonteerd, het stuurframe een barst vertoonde en de voorkap krassen had. Kort daarop begon het stuur opnieuw los te komen. Ik meldde dit via e-mail, met een afwimpelend antwoord dat dit vervelend moet zijn en hun excuses voor het ongemak. Mijn verzoek was duidelijk: ik wilde de scooter retourneren en mijn geld terug, want mijn vertrouwen in zowel het product als de service was volledig weg. Dit werd geweigerd. In plaats daarvan kreeg ik een onderhoud aangeboden, maar ik moet de scooter zelf binnenbrengen of €100 betalen voor ophaling. Ondertussen moet er dagelijks een Uber besteld worden die ook kosten met zich meebrengt omdat dit allemaal op zich laat wachten. Ondanks talloze mails en telefoontjes (waar vaak geen reactie op kwam), blijft mijn oorspronkelijke wens onveranderd: ik wil dat de scooter wordt opgehaald en dat ik een volledige terugbetaling ontvang. De geleverde scooter is onveilig en de geboden service is ondermaats. Na herhaalde pogingen om dit op een normale manier opgelost te krijgen, blijf ik helaas achter met een scooter die beschadigd en onveilig is, en een service die totaal ondermaats is. Als klant voel ik mij totaal niet gehoord of geholpen. Ik heb intussen voldoende geduld gehad, maar gezien het gebrek aan reactie en oplossing overweeg ik verdere stappen om mijn rechten als consument te laten gelden. Hopelijk komt er alsnog een eerlijke en correcte oplossing, want mijn voorkeur blijft nog steeds dat de scooter gewoon wordt opgehaald en volledig wordt terugbetaald.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
