Terug

Herstelling Scooter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. N.

Naar: la souris

09/10/2024

Beste, Op 3 februari hebben wij een scooter gekocht bij La Souris in Maastricht (NL). We hadden toen geen onderhoudcontract afgesloten. In de winkel zei men dat wij altijd een onderhoudsbeurt aan huis online konden boeken achteraf. Nog voor het eerste onderhoud was mijn zoon met de scooter gevallen en was er wat schade aan de scooter. We hadden contact gehad met de verkoper in de winkel en we mochten foto's doorsturen naar de winkel waar de schade op zichtbaar was. Met de vraag van ons om te laten weten wat de prijs was per onderdeel (waar schade aan was) om dit te laten vervangen. Dit zou de verkoper voor ons regelen. Dit was op 24 juni. Ondertussen had de scooter ook zijn aantal km om een eerste onderhoud te laten uitvoeren. Deze hebben we dan ook online geboekt, Onderhoud aan huis. Hier hadden wij ook een bevestiging van ontvangen. Maar de datum van 10 juli kwam voor ons niet uit en de afspraak werd verzet naar 24 juli. Op 5 juli kregen we een mail dat de technieker de schade ging bekijken bij het geplande onderhoud. Op 17 juli kregen wij een betalingsuitnodiging van 60 euro voorrijkosten. We dachten dat dit kosten waren voordat de technieker het onderhoud aan huis kwam doen en deze in mindering gingen gebracht worden van de onderhoudskosten (kwestie van zeker te zijn van hun kant dat de technieker niet voor niets moet rijden). Deze hebben we dan ook betaald. Dus op 24 juli stopt er inderdaad een busje van hun voor de deur. Maar dit blijkt echter een chauffeur te zijn en geen technieker. Hij moest de scooter komen ophalen en naar de shop in Maastricht brengen voor onderhoud. Dit was ons nooit meegedeeld aangezien we een onderhoud aan huis hadden geboekt. Daarom de voorrijkosten van 60 euro. Dus hebben ze de scooter meegenomen. Dus na telefonisch contact met de shop bevestigen zij dat de scooter daar in de shop is en het onderhoud wordt uitgevoerd en ze ook de schade gingen bekijken. We zeiden ook dat we tem 26 augustus op vakantie waren en dat we de scooter ook vlak na onze vakantie terug wilden aangezien mijn zoon hem nodig had om op 2 september naar school te gaan. Op 1 augustus krijg ik een betalingsuitnodiging van 75 euro voor het opmaken van een offerte. Dit was ons wederom nooit meegedeeld. Maar die 75 euro zou in mindering gebracht worden als we de scooter bij hun lieten repareren. Dus hebben wij dan ook meteen die 75 euro betaald. Vlak erna kregen we de offerte per mail. En op 7 augustus heb ik per mail bevestigd welke onderdelen hersteld mochten worden. Daarna kreeg ik van hun een betalingsuitnodiging voor de herstelling. Deze heb ik betaald op 22 augustus. Sindsdien staat de scooter nog steeds bij hun in de shop en is nog steedsn niet hersteld. Na regelmatig navragen krijg ik steeds het antwoord dat ze nog wachten op de juiste onderdelen, en dat dan weer de foute onderdelen geleverd zijn en ze deze weer opnieuw moeten bestellen. Telkens weer opnieuw. Ook heb ik bij La Souris klacht ingediend hiervoor en ook voor het feit dat ze de scooter meenamen zonder dat wij hiervan op de hoogte gesteld waren en wij ervan uitgingen dat het onderhoud en het bekijken van de schade aan huis ging gebeuren. Maar telkens verwijzen ze naar het feit dat we geen onderhoudspakket hadden afgesloten bij de aankoop en dat er op hun site staat van 60 euro voorrijkosten voor het ophalen van de scooter. En dit terwijl wij gewoon online een onderhoud aan huis hadden geboekt en hiervan ook een bevestiging hadden ontvangen. Er is ons nooit meegedeeld van dat ze de scooter zouden meenemen en dat we dan ook nog extra kosten ervoor zouden moeten betalen. En ook nog 75 euro voor de opmaak van een offerte. Hierdoor voelen we ons gedwongen om dit te betalen en de herstelling te laten uitvoeren. En nadien moet de scooter ook nog terug thuis geraken waar we dan weer voor moeten gaan betalen, en waar we dus niet achter gevraagd hebben. We hopen dus dat we zeer snel de scooter terug thuis hebben, hersteld en voorzien van een onderhoud. En dat we de kosten van het transport heen terug ontvangen en ze de scooter gratis terug bezorgen. En dat er een eventuele compensatie tegenover staat. Want er is ons nooit gemeld dat ze de scooter gingen mee nemen en zeker niet voor zo een lange periode. Onze zoon moet nu elke maand betalen voor een busabonnement aangezien hij niet met de scooter naar school kan gaan. Weer extra kosten.

Berichten (1)

la souris

Naar: R. N.

16/10/2024

Hallo Klachten, Wij horen graag wat gebruikers van onze klantenservice vinden. Neem even de tijd om een eenvoudige vraag te beantwoorden door op een van de twee onderstaande links te klikken: Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen? Goed, ik ben tevreden Slecht, ik ben ontevreden Hier is een herinnering over waar deze aanvraag over ging: Klachten 9 okt 2024 11:02 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [D4L9E7-WG0VR]

Bemiddeling door Testaankoop 16 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform