Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. H.
29/10/2025
Raedt

Schending informatieplicht

Ik heb een geschil met het bedrijf Raedt (btw nummer: BE0834382716) omwille van het schenden van de informatieplicht, wat erop neerkomt dat zij zelf beslisten om een printplaat t.w.v. € 376,54 te vervangen zonder goedkeuring van mijn kant en zonder mij vooraf op de hoogte te brengen van die specifieke kostprijs (dit diende correct te gebeuren via een offerte). De totale kost van de factuur (zie bijlage) bedraagt € 479,99. Aangezien ik dit op voorhand totaal niet wist, zelfs los van zo een aanzienlijk bedrag, heb ik hen op de hoogte gebracht dat ik hiermee niet akkoord kon gaan (zie mails voor meer details mbt het geschil). Ondanks dat ik vind dat dit tegenstrijdig is met de wettelijke plichten van een bedrijf (informatieplicht), heb ik toch de betaling volledig uitgevoerd (eerst de kost van de werkuren, en op de vervaldag de kostprijs van de printplaat), maar wel onder formeel protest. Dit omdat ik extra onnodige kosten (intrest / incassokosten) wens te vermijden. Gezien dit geschil niet onderling uitgeklaard is, wens ik te beroepen op jullie objectief advies zodat dit correct en rechtvaardig opgelost kan worden. Alvast bedankt, Mvg, Emelie Himpe

In behandeling
D. V.
29/10/2025

Schade veroorzaakt aan gaswandketel tijdens onderhoud uitgevoerd door Bulex

Hallo, Ik heb een Bulex Thermomaster 25/30 met bouwjaar 2018 waarvan het 2-jaarlijks onderhoud telkens door Bulex uitgevoerd is. Dit jaar heb ik in september het onderhoud voor het eerst laten uitvoeren door een andere (betrouwbare) firma. Echter stellen zij meteen vast dat 1 van de vijzen van de brander na +- 1 toer losdraaien komt vast te zitten. Je kan echter wel de vijs terugdraaien zodat het onderdeel weer goed vast zit, maar gezien de vijs er niet uit kan, zorgt dit ervoor dat dit onderdeel geen onderhoud kon krijgen. De technieker heeft beslist om niet al te veel kracht te zetten op de vijs, gezien dan het risico bestaat dat deze afbreekt en de schuld voor hem is. Vermoedelijk is bij het vorige onderhoud dat door Bulex werd uitgevoerd de schroefdraad beschadigd geraakt. Gezien een betalende reparatie door Bulex nodig zal zijn om de fout uit een vorig onderhoud recht te zetten dat eveneens door Bulex werd uitgevoerd, zou ik het redelijk vinden dat er een compensatie wordt voorzien voor dit herstel. De firma die het onderhoud dus deels dit jaar heeft uitgevoerd heeft aangeraden om het volgende onderhoud te laten uitvoeren door Bulex zodat ze binnen deze verplaatsing ook de herstelling kunnen uitvoeren. Het zou dus eerlijk zijn als zij de kosten van dit herstel op zich namen. P.s. Er is ook reeds contact opgenomen met Bulex via mail, maar geen antwoord gekregen. Via telefonische oproep naar hun klantendienst kunnen ze mij enkel een betalend onderhoud inplannen.

In behandeling
V. L.
28/10/2025
De Donder BV

Maandenlange vertragingen, slechte uitvoering werkzaamheden, en aannemer onbereikbaar

In april 2025 sloot ik een overeenkomst met De Donder BV voor renovatiewerken van de vloer op mijn gelijkvloers, waaronder uitbraakwerken, PUR-isolatie, vloerverwarming, chape en tegelwerken. Ik betaalde op 15 april 2025 het voorschot van 50% zoals afgesproken. Tot de opstart van de werken verliep de communicatie aanvankelijk vlot, maar vanaf het moment dat de uitbraakwerken begonnen (12 juni 2025) ontstonden er ernstige problemen op vlak van uitvoering, communicatie, en werfopvolging. Ondanks mijn herhaaldelijke contactpogingen (telefonisch, per mail, via whatsapp, sms,...), krijg ik nauwelijks reactie. De beloofde werfopvolging blijft tot op heden uit, en mijn berichten en vragen achter een planning worden systematisch genegeerd. Ondanks herhaaldelijke afspraken en beloftes kwam geen enkele projectleider ooit langs om de situatie te evalueren. Afgesproken plaatsbezoeken gingen niet door, mails en berichten bleven onbeantwoord, en ik werd voorgelogen en foutief geadviseerd. Na veel aandringen, werd op 1 juli 2025 beslist om een betonplaat te gieten. Er werd mij via email gezegd dat ik hiervoor 7500 euro zou moeten betalen en er werd mij een ultimatum van 20 minuten(!!!) opgelegd om te beslissen, zonder prijsofferte of enige prijsonderbouwing, en zonder dat er ooit een plaatsbezoek had plaatsgevonden om de ruimte op te meten. Na lang aandringen kwam er 2 weken later een onderbouwde offerte van meer dan 1000 euro minder. Ik heb dit bedrag correct betaald, en er werden mondelinge afspraken gemaakt voor de verdere uitvoering. Helaas werden de gemaakte afspraken opnieuw niet nageleefd, bleven er opnieuw fouten gemaakt worden, en bleef het project steeds meer vertraging oplopen. Mijn herhaalde verzoeken om een planning blijven tot op heden onbeantwoord, ondanks de belofte om mijn project met prioriteit op te volgen. Door deze vertragingen en gebrekkige communicatie kon ik mijn woning niet tijdig verhuurklaar krijgen, wat rechtstreeks geleid heeft tot reeds meerdere maanden huurinkomsten verlies. Tot op heden zijn de werken niet afgerond, en krijg ik geen reactie op mijn vraag wanneer de werken verder uitgevoerd zullen worden. Hoewel ik steeds correct, geduldig en met respect heb gecommuniceerd, krijg ik tot op heden geen transparantie, geen tijdige opvolging en geen herstel van de gemaakte fouten. Met dit schrijven verwacht ik dat - het restbedrag voor de tegels die ik aangekocht heb bij Veronove en wat ik reeds in mei aan De Donder betaald heb, onmiddelijk betaald wordt, en het betaalbewijs naar mij doorgestuurd wordt. Dit is een aankoopsovereenkomst op mijn naam, en ik heb bijgevolg het recht om te eisen dat dit bedrag onmiddellijk betaald wordt. Uitblijven van deze betaling wordt als diefstal beschouwd. - Ik op de hoogte gebracht wordt van wanneer de werken opnieuw hervat zullen worden, en dat er geen verdere vertragingen meer optreden. - De resterende werken volgens de regels van de kunst en de adviezen van het wtcb uitgevoerd worden (inclusief ontkoppelingsmat)

In behandeling
W. D.
27/10/2025

OPGELICHT GEWEEST

Dag, ik kwam in die winkel binnen met mijn laptop. Ik zeg het probleem met mijn laptop namelijk dat die vaak crashte en ook op mijn internetbrowser. IK moest eerst keiveel informatie geven aan hun alvorens ik uberhaubt iets kon doen. Daarna gaven ze me een hele hoop papieren alsof ik een huis ga kopen. Dan zeggen ze ja we gaan een analyze uitvoeren. ze namen me mee naar ergens en ik moest daar wachten en ze gingen met mijn laptop aan het werk. Nou werken, eerder gewoon even wachten voor 30 minuten niks doen. Ik ging zelf is kijken wat ze precies deden met mijn laptop maar toen zeiden ze dat ik terug moest naar mijn plek. uiteindelijk gaven ze mij een uitleg dat het moederbord niet oke is via een rare spreadsheet. terwijl je dat helemaal niet kan zien na een halfuur! Vervolgens zeiden ze mij dat het 1400 euro ging kosten voor te reparen. WABLIEFT!. ook als er een probleem is met het moederbord kan je pc niet eens opstarten en bij mij was het wel zo. Ik had dus 129 euro betaald voor niks. Toen ik zei dat ik het niet ging doen probeerden ze me een beetje te treiteren en te overtuigen. Maar ik zei gewoon dat ik het niet ging doen. Kortom: 130 euro betaald voor niets!!!

In behandeling
V. D.
22/10/2025

Issue niet verholpen, loodgieter met de noorderzon verdwenen.

Gisteren is deze ondernemer bij ons in Hasselt een lek komen herstellen onder de badkuip. De loodgieter maakte foto's en filmpjes voor de verzekering die we nog toegestuurd zouden krijgen. Sindsdien krijgen wij deze loodgieter niet meer te pakken. Het secretariaat zei zelfs dat zij niet bij ons zijn geweest. We hebben nochtans een factuur met het BTW nummer van deze onderneming op. Er werd ons verteld dat het een versleten siffon was, het lek werd hersteld voor 495 euro. Dat hebben we meteen betaald. Het lek is helaas wel niet gemaakt. Vandaag zitten we dus mét lek en zonder 495 euro. Oh en de filmpjes en foto's voor de aangifte bij de verzekering hebben we ook niet ontvangen.

In behandeling
E. J.
20/10/2025

Probleem niet opgelost

Ik diende eerder een klacht in over dit bedrijf. Een paar uur later blijkt het probleem van een lekkende wc , nog steeds aanwezig. Het zou nog wat druppelen, maar het lekt behoorlijk. En dat na een rekening van 2000 euro voor een ontstopping.

In behandeling
L. F.
15/10/2025

Niet aansluiting van Fiber.

Beste Ik ben even ten einde raad. Begin dit jaar ben ik verhuisd naar een nieuwe woning, uiteraard moest ik een nieuw internetcontract afsluiten. Helaas verliep dit niet zoals gewenst. Een relaas van de feiten vinden jullie hieronder. Ik heb meermaals contact opgenomen met Telenet, maar zij weigeren de uitvoering van de aansluiting. Ik contacteer jullie opnieuw met betrekking tot mijn fiberinstallatie op het adres Sint-Gommarusstraat 2, 2800 Mechelen, dossiernummer S-38139554. Mijn aanvraag dateert van maart 2025. Sindsdien heb ik herhaaldelijk contact opgenomen, foto's doorgestuurd, technische problemen gemeld, en bevestiging gekregen dat alle voorbereidende werken zijn afgerond. Toch is er tot op heden geen effectieve aansluiting gebeurd. Tot mijn frustratie blijkt nu dat er geen afspraak kan worden ingepland door een IT-technisch probleem met het dossier. Dit is bijzonder verontrustend, zeker gezien de lange wachttijd en het feit dat ik als klant alles heb gedaan wat gevraagd werd. Daarbovenop heeft Telenet de tarieven reeds geïndexeerd, nog vóór de afgesproken diensten überhaupt geleverd zijn. Dit is niet alleen onprofessioneel, maar ook onaanvaardbaar. De onderlinge planning tussen Unit-T en Wyre is gewoon een soep. Graag ontvang ik binnen de 48 uur een bevestiging van een concrete afspraakdatum voor de aansluiting. Gezien de gigantische vertraging verwacht ik dan ook dat de promotie, waar ik initieel op intekende waaronder de gratis aansluiting van de Fiber router gehandhaafd blijft en dat de geldigheidsperiode van deze promotie pas afloopt, 6 maanden na de werkelijke aansluiting. Laurent Fayad

In behandeling

Onterechte bedreigingen

Beste Ik had dus een pakket in het buitenland gekocht en ik had dan de optie dpd gekozen waar ik dus meer voor had betaal maar dus al automatisch de invoerrechten betaald werden op voorhand maar dpd heeft het pakket onderweg overgebracht naar fedex. Fedex heeft dus mijn pakket geleverd maar achteraf eisden ze wel invoerrechten kosten. Dat klopt niet want ik had deze al op voorhand betaald. Ik heb contact met de verkoper gehad en die zegt dat fedex mij helemaal geen kosten mag laten betalen. Uiteindelijk blijft fedex mij brieven sturen met dat ik moet betalen. Ik probeer al een tijdje fansoenlijk contact met hun op te nemen om dit op te lossen maar hun klantendienst is redelijk rampzalig en ik krijg een antwoord binnen de 4 weken zo kan ik niet tegoei communiceren met fedex om dit probleem op te lossen. Ondertussen had Fedex het International Collection Services Bv ingeschakeld. Zij kwamen eigenlijk heel agressief over met hun manier van brieven sturen en mails ook zeer onprofessioneel.Hun eisden ook nog een 20 euro extra kosten boven de douanekosten van 86 euro wat totaal onredelijk is en aangezien ok überhaupt niks van kosten aan iemand verschuldigd ben. Ik heb bewijs van betaling doorgestuurd naar hun en ik heb de verkoper mee betrokken in dit. Uiteindelijk kwamen wij tot een akkoord dat ik het ging betalen zodat ik een betalingsbewijs van hun ging krijgen en deze ging doorsturen naar de verkoper zodat ik deze terugbetaald zou krijgen. Echter sinds ik de betaling heb overgemaakt is het muisstil bij hun. Mijn telefoonnummer is geblokkeerd en ze antwoorden niet meer op mijn mailadress. Zeer raar tot dat ik het bedrijf op google opzocht en extreem veel klachtenreviews las van mensen die onterechte kosten moesten betalen en gefraudeerd zijn geweest door dit bedrijf. Ook is de communicatie niet bestaande meer tussen het bedrijf. Ik zou graag mijn geld terug willen aangezien dit een bedrijf is die mensen opligt inclusief mij. Ik heb onterecht deze factuur betaald. Jullie hebben gedreigd met juridische stappen als ik niet zou betalen wat mij bang heeft gemaakt en onder druk heeft gezet om toch de betalen. In bijlage is bewijs dat ik de verzendkosten Dpd heb gebruikt en het order heb betaald, dit wil dus zeggen dat het geld dat ze van mij ge eist hebben volledig onjuist is en ze mij misbruikt hebben door mij onder druk te laten betalen. Ik verwacht een terugstorting van het bedrag.

In behandeling
W. D.
10/10/2025
Dakwerken Verbist

Foutieve installatie met schade tot gevolg

Geachte mevrouw/heer, Op 1/10/2025 heb ik met uw onderneming(en) een overeenkomst afgesloten voor het reinigen van onze schoorstenen (2 stuks). Er is ook een schoorsteenkap 'Firemaster Classic' geplaatst op 1 schoorsteen, na aanraden van jullie schoorsteenveger. Echter, ik stelde op 4/10/2025 vast dat volgende schade werd toegebracht: • De 'Firemaster Classic' is losgekomen van de schoorsteen, en naar beneden gevallen. Bij de val is deze ook beschadigd. • In zijn val naar beneden heeft hij enkele dakpannen losgeslagen en vernield. • Los van de stevig uit de pan swingende prijzen die u aanrekent voor de werken, kan ik enkel vaststellen dat de 'Firemaster Classic' niet goed/foutief op de schoorsteen geplaatst is en daardoor naar beneden is gekomen. Dit kon nog erger geweest zijn als iemand zich op dat moment buiten bevond waar het gevaarte neer kwam. Onze kinderen spelen hier heel vaak maar waren gelukkig binnen tijdens het gebeuren. Wij hebben u gemaild op 5 oktober. Geen reactie tot nu toe. Wij hebben meermaals gebeld, geen reactie. Tot ik plots toch iemand aan de lijn had. Toen ik over de schoorsteenkap begon, werd er direct ingehaakt. Daarna belde ik terug en kreeg ik weer een automatisch antwoordapparaat. Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Ofwel betaald u ons de som terug die deze schoorsteenkap kostte + geleden materiële schade. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, De Moor Ward Verschraegen Laure Zauwerstraat 10 9270 Kalken Bijlagen: - Offerte/Overeenkomst - Bewijs schade (5 foto's)

In behandeling
J. D.
9/10/2025
ONS ZWEMBAD

Montageprobleem

Geachte heer, Op 27/03/2024 heb ik met uw onderneming(en) een overeenkomst afgesloten voor renovatiewerken aan mijn zwembad. Echter, ik stelde in de loop van 2025 vast dat volgende schade is opgetreden: • gedeeltelijk loskomen van de liner van het zwembad (vooral aan zijde van de skimmer). Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Offerte/Overeenkomst - Bewijs schade

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform