Onaanvaardbaar

0 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

M. W.
25/11/2025

woekerprijzen

Geachte mevrouw/meneer, ik laat u weten dat ik uitermate ontevreden ben met de manier waarop dakwerken Verbist te werk gaan. Het geleverde werk is oké, maar dan komt de kat op de koord. De opgegeven prijzen blijken per meter te zijn... waarop het bedrag zich vlotjes meerdere keren vermenigvuldigt. Zo heb ik voor het reinigen van 2 schoorstenen (minder dan een uur bezig geweest) 925 € neergeteld.... Direct te betalen via SumUp. Er werd mij ook een vogelkapje aangeraden (meerprijs : ongeveer 450€), maar dat heb ik geweigerd. Door de drukte van het moment drong het pas nadien door dat dit geen normale prijzen waren.... Op de factuur echter niks van contactgegevens terug te vinden. Hun BTW nummer is manueel ingevuld, doch quasi onleesbaar. Ik heb ook aangifte gedaan bij de lokale politie.

In behandeling
V. T.
24/11/2025

afzetterij

Beste, op 27.10.2025 heeft dakwerken Verbiest iemand gestuurd om mijn schoorsteen te vegen. Hun prijzen gaven aan dat dit 49€ zou kosten maar dat er een meerkost kon zijn iendien er een vogelnest in de schouw zat. Toen ze langskwamen was ik zelf niet thuis, maar mijn mama (76 jaar oud) was aanwezig. Na de werken eiste de persoon dat ze cash zou betalen! Bleek dat de rekening plots 569.24€ was!!! Toen mijn mama zei dat ze zoveel cash niet had, bedreigde hij haar zodat ze me uiteindelijk in paniek opbelde zodat ik het geld kon overschrijven via een instant overschrijving. Heb ik uiteraard ook gedaan. Toen ik vroeg waarom het zoveel geld was antwoordde de persoon dat het 49€ de lopende meter was + BTW + verplaatsingskosten (terwijl ze iemand uit de buurt zouden sturen!) Ik moet het geld wel overschrijven naar een Nederlands rekening nummer. Ik heb hen nadien opnieuw proberen contacteren en gezegd dat dit geen correcte zaken waren; prijzen stonden niet aangegeven als zijnde per lopende meter, prijs is verondersteld BTW incl te zijn tenzij anders vermeld, en verplaatsingskosten?? Ik heb hen gezegd dat ik actie zou ondernemen tenzij ze me een deel terugbetaalden (zodat het wel een faire prijs is) maar uiteraard kreeg ik geen reactie meer. Ik ben wel bereid te betalen, maar dit is meer dan 10x de verwachte prijs. Vervolgens lijkt hun factuur niet echt officieel (de verplichte wettelijke info worden niet vernoemd) en heb ik ook geen reinigingsattest gekregen Kan u hier iets me hier bij helpen? Alvast bedankt

In behandeling
L. V.
19/11/2025

Vraag tot terugbetaling en schadevergoeding

Beste, Naar aanleiding van de gebrekkige uitvoering van werken en torenhoge factuur wens ik terugbetaling en een compensatie, lees: schadevergoeding te bekomen. In bijlage laat ik u kopie van mijn ingebrekestelling waarin een volledige schets van de situatie en schade wordt opgenomen.

In behandeling
T. W.
15/11/2025

Buitensporige factuur

Beste, Op 14/11/25 ook het slachtoffer geworden van dit bedrijf. De schoorsteenveger, een supervriendelijke nederlander die voor Verbist werkt rekent 49.50€/m aan voor schoorsteen te vegen. Kostprijs, 445€. Dit stond zo niet vermeld op de site van verbist. Bovendien laten we op zijn aanraden een schoorsteenkapje plaatsen waarvoor hij 624€ aanreekende. Totale kostprijs : 1481€ ! De site van het bedrijf is offline. De factuur moest onmiddellijk betaald worden via pin op zijn gsm. Het bedrag staat voorlopig nog gereserveerd op mijn bankrekening. Crelan fraude gecontacteerd,maar die weigeren de transactie te annuleren wegens contractuele overeenkomst met schoorsteenveger. Ik voel me bedrogen en verontwaardigd dat ik hier toch ben ingetrapt. Via deze weg hoop ik een oplossing te vinden en andere mensen te waarschuwen voor deze praktijken.

In behandeling
M. S.
14/11/2025

Schade en torenhoge prijs

Geachte mevrouw/heer, Op 22/10 heb ik mijn schouw laten kuisen. Er was geen offerte en de indicatie van de prijs online was bedrieglijk: vanaf ca. 50€ (per meter!!). Dus schouw van 13 meter: meer dan 700€ voor 20 minuten werk. Een bewijs zou ik nadien per mail krijgen, nooit ontvangen! Echter, ik stelde op 31/11 bij het eerste gebruik van de schouw vast dat volgende schade werd toegebracht tijdens de werken: • schouwklep beschadigd • schouwklep niet terug gemonteerd door beschadiging Na twee mails blijkt uw website offline te zijn en werkt uw email adres niet meer. Zeer verwacht!! Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet,

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform