Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Vaatwasser / hersteldienst aan huis
Beste, Graag zou ik mijn ongenoegen willen uiten over de hersteldienst aan huis ‘ Witgoed service ‘. Witgoed Service - Hersteldienst Aan Huis Op donderdag 6 november ging de vaatwasser stuk en er werd na wat googelen beslist om online een aanvraag voor een reparatie in te plannen. In de loop van vrijdag 7 november werd er gebeld en er zou iemand langskomen op maandag 10 november. De reparatie zou plaats vinden om 15u15. De hersteller was er uiteindelijk pas tegen 17u en de communicatie verliep eerder moeizaam, in gebrekkig Nederlands en gebrekkig Engels. De man plaatste een nieuwe pomp, herstelde een lek en was ruim 1u50 bezig. De rekening bedroeg voor verplaatsing, onderdelen en werkuren 256€ cash ! Aangezien geen cash in huis werd er via smartphone een factuur aangemaakt ( +21% ), waardoor we aan een bedrag van 310€ kwamen, maar niet getreurd voor dat geld heb je geen nieuwe vaatwasser. De vaatwasser moest een nacht ‘ rusten ‘ en de volgende dag bleek de vaatwasser nog steeds niet te werken ( zelfde probleemindicatie aan het toestel ). Er werd gebeld maar niet dadelijk opgenomen en zoals zo vaak in de afgelopen dagen gebeurde, krijg je een bericht vlak na het bellen: ‘ Kan ik je later terug bellen ? ‘ Uiteindelijk werd er een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag 14 november in de voormiddag en de reparateur zou ‘ gratis ‘ langskomen om het probleem te herbekijken. … het bleef echter stil, er werd in de late namiddag wel teruggebeld met de boodschap dat hij nog met een werk bezig was maar dat wij de volgende zijn. Helaas hebben we niemand meer gezien die dag…. In het weekend werd nogmaals contact opgenomen en nu werd er gezegd dat er nog een stuk moest besteld worden … maar de prijs voor dat stuk ? Daarvoor ga ik u moeten terugbellen … helaas geen telefoon meer gehad. Op maandag 17 november werd gebeld met de mededeling dat ‘ het stuk ‘ moeilijk te bestellen was maar dat het toch, met wat moeite via via kon en zou op 255€ komen, na lang heen en weer zou de reparatie ook gratis zijn, maar de bestelling van dat stuk zou toch 2 of 3 weken duren …. Op dinsdag 18 november werd er terug gebeld dat de hersteller op donderdag 20 november toch eerst zou willen langskomen om gratis nog eens te kijken wat kan gedaan worden…. om dan pas ( eventueel ) definitief over te gaan tot een bestelling ! Gezien deze rare manier van werken, het veelvuldige gebel en de kosten hebben we besloten om gewoon een nieuwe vaatwasser te kopen en de afspraak werd geannuleerd zeer tot onbegrip van de contactpersoon. De 310€ zijn we helaas wel kwijt maar binnenkort hebben we een nieuwe vaatwasser en dergelijke ' hersteldiensten ' worden nooit of NOOIT nog opgebeld !!! Met vriendelijke groet, Dirk Vandercruyssen Linden 0496107686
herstelling niet uitgevoerd wel betaald
Beste, op 30 april kwam uw werknemer mijn afwasmachine repareren, die bleef hangen en waar water in bleef staan. Hij heeft het water laten weglopen, deed alsof hij een kapotte pomp ging vervangen. Nergens geen spoor van onderdelen , noch nieuwe noch kapotte. Hij liet mij via zijn bankapp 207 euro betalen, dit was op 30 april. Twee weken later na 4 wasbeurten heeft de machine gewoon hetzelfde defect, nogmaals een bewijs dat er niets aan gedaan is. Dit is oplichting; Toen ik u daarvoor per sms voor contacteerd, want op mails antwoord u natuurlijk niet, heeft u na enige discussie beloofd de 207 euro terug te storten na 10 dagen. Tot op vandaag nog geen euro terug gezien, ook heb ik nooit een factuur van u mogen ontvangen, waarin u de werkuren en wisselstukken bewijst. Volgens mij is dat allemaal illegaal. Graag onmiddelijke terugstorting van de gemaakte kosten, ook geen vervoerskosten. Het is niet mijn fout dat uw medewerker mij probeerde op te lichten. Alvast bedankt! Mvg Bart Maes bartmaes@outlook.be 0496 16 38 14
oplichting door firma
Beste,ik ben slachtoffer van oplichting via “witgoedherstel Oostende” onderdeel van TECT Europe. Deze hersteldienst van o.a. vaatwassers komt ter zaken plaatse opent de machine doet niets ontvangt 99 euro zegt terug te komen met juiste onderdeel en is dan plots onbereikbaar. Wat zoeken via hun site leert dat ze gebruik maken van foutieve nummers en bedrijfsnamen. 1 nummer is zelfs van een advocaat in Antwerpen een andere naam die ze gebruiken is die van een grote electro winkel in Waardamme en Knokke.Hoe leg ik hier best klacht tegen neer en vooral zorg ik dat andere mensen hier geen slachtoffer van worden.
Reparatie witgoed
Beste.In maart kreeg ik een technieker van Witgoedherstel Gent over de vloer. Dit bedrijf maakt deel uit van het grotere bedrijf Fixall dat in heel België werkzaam is. De technieker repareerde mijn vaatwasser waarvoor ik 229 euro betaalde. Bij gebruik de volgende dag bleek de vaatwasser echter niet hersteld. Mijn keuken overstroomde en de zekering sprong. Tot driemaal toe maakte ik een nieuwe afspraak waarop de technieker telkens zijn kat stuurde. Mijn mail werd niet beantwoord. Bij een telefonisch contact stelde de telefoniste voor dat ze de technieker nog eens zou bellen. Ik eiste mijn geld terug maar daar kan geen gehoor aan gegeven worden. Ik blijf met een defecte vaatwasser zitten maar wel meer dan 200 euro lichter.
Grootschalige oplichterij
Begin mei hebben we dit bedrijf gecontacteerd om ons wasmachine te herstellen. Het machine werkte nog perfect, maar gaf af en toe een foutmelding. Abdulkarim Khayat Mardenli is op 7 mei bij ons langsgeweest. Hij heeft ons wasmachine opengevezen en terug toegedaan op minder dan 15 minuten tijd. Hij heeft mijn zwangere vrouw 150 euro aangerekend, en toen ze zei dat ze haar man ging halen zodat hij kon uitleggen wat hij precies had gedaan, weigerde hij paniekerig. Op zijn website staat expliciet dat het transport + eerste half uur 69 euro kost. Er zijn geen vervangstukken gemonteerd. Hij heeft beloofd om een factuur op te sturen, die we nooit hebben ontvangen. Hij heeft een sticker op ons wasmachine gekleefd waar een frauduleus BTW-nummer op staat. Achteraf bleek ons wasmachine helemaal kapot te zijn! We hebben hem een maand lang opgebeld en gestuurd. Hij heeft ons steeds beloofd om ons 'binnen een uur terug te bellen' of 'morgen langs te komen', wat hij nooit heeft gedaan. Hij heeft expliciet beloofd om ons geld terug te storten indien hij het toestel niet ging repareren (want er is 3 maanden garantie), en wanneer we hebben gezegd dat we inderdaad ons geld terug willen, heeft hij dit geweigerd. Bij nader onderzoek blijkt het hier niet om een eenmalig feit te gaan. Abdulkarim Khayat Mardenli is een oplichter eersteklas! Op verschillende websites hebben we tientallen klachten gevonden over zijn wanpraktijken, waarbij hij telkens dezelfde strategie volgt: stap 1: hij stelt een 'diagnose' en geeft een absurd hoge prijs als offerte (150-350 euro). Sommige mensen betalen dit bedrag, maar krijgen nooit een uitleg waarom het zoveel kost. Anderen weigeren, maar moeten nog steeds zijn 'diagnose' betalen. Hiervoor rekent hij vaak meer aan dan zijn originele 69 euro. Vaak bevindt het toestel zich in een slechtere staat dan voorheen. Mensen die hem terugbellen, krijgen soms nog een tweede bezoek, waarbij hij hun toestel herstelt, en dan nog eens een tweede visite aanrekent (desondanks zijn garantie beleid). Mensen die klagen, worden van het kastje naar de muur gestuurd (lege beloftes, en uiteindelijk telefoon die wordt ingehaakt). Mensen die blijven klagen, krijgen een terugbetaling voorgesteld van 70 euro. Veel minder dan het originele bedrag, maar de meeste mensen willen er gewoon vanaf zijn, dus zeggen toe. Na wat onderzoek blijkt het hele bedrijf vol bedrog te zitten! Er zijn in totaal minstens 4 gerelateerde websites/bedrijven. Een eerste bedrijf is (voor zover ik kan zien) volledig legitiem en legaal: https://www.witgoedhersteldienst.be/over-ons/(Dit bedrijf maakt zelfs expliciet vermelding van de oplichters zie link!!!)Echter, daarnaast zijn er een aantal websites, die bewust heel gelijkaardige namen (en zelfs foto's en lay-out!) hebben gekregen, om verward te worden met het voornoemde legale bedrijf:https://www.hersteldienst-belgie.be/https://www.witgoedservice-belgie.be/content/witgoedservice_belgieWITGOED-HERSTELDIENST.beDeze laatste website bestaat niet meer, en ik heb een vermoeden waarom: Er is een klacht neergelegd bij test-aankoop (link hieronder) tegen dit bedrijf. Vermoedelijk is dit de reden dat hij een nieuwe website heeft aangemaakt om gewoon verder te kunnen gaan met zijn praktijken. https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE00712577-15De andere 2 websites bestaan nog steeds en kunnen aan elkaar gelinkt worden via oa een gemeenschappelijk telefoonnummer. Deze websites geven de indruk dat het een groot bedrijf is dat over heel Belgie verschillende afdelingen heeft. Echter, de meeste telefoonnummers van deze afdelingen werken niet, en hebben eenzelfde Hollandse voicemail. De nummers die wel werken komen allemaal bij dezelfde vrouw uit! Heel merkwaardig, want het zijn geen gsm-nummers, maar vaste lijnen, die dus een zonenummer hebben. Men moet toch al wat truuken uitgehaald hebben om ervoor te zorgen dat een nummer met een zonenummer voor Geel uitkomt bij dezelfde vrouw die aan een vaste telefoon met zonenummer voor Antwerpen zit. Wanneer ik deze vrouw vraag 'zit u in Geel?', zegt ze ja. Als ik haar op haar Antwerps nummer bel en vraag 'zit u in stad Antwerpen?', zegt ze opnieuw ja. Wanneer ik haar zeg dat ze mij in een ander telefoongesprek (5 minuten eerder) iets anders heeft gezegd, geeft ze dit direct toe, dus het is zeker dezelfde vrouw! Het BTW-nummer dat op zijn documentatie staat is 7040.695.892 en bestaat niet. Ik heb zijn echt BTW-nummer terug kunnen vinden: 0704.695.892. 'Toevallig' een aantal cijfers omgewisseld. We hebben uiteraard een bewijs van transfer van onze 150 euro, met het rekeningnummer en zijn naam (persoonlijk, niet van het bedrijf). Ik geef u al mijn bewijsmateriaal in bijlage, zoals ik dat al aan de politie heb overhandigd. Ik eis eerst en vooral mijn geld terug, plus de herstelkosten die ik moet betalen voor het wasmachine dat meneer heeft kapot gemaakt, plus een schadevergoeding voor het feit dat we een maand lang zonder wasmachine hebben gezeten (wachtende op meneer zijn lege beloftes) en verspilde tijd. Indien er niet snel een positief antwoord komt, gaan we verder richting rechtbank, en we zijn helemaal niet van plan om dit op te geven vooraleer er recht heeft geschied. Al duurt het proces jaren en kost het ons handenvol geld. In dat geval zullen we ook eisen dat meneer onze advocatenkosten terugbetaald. We hebben ondertussen al 19 andere gedupeerden kunnen contacteren! Ik hoop dat ik op test-aankoop kan rekenen. Hartelijk bedankt!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
