Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onterechte factuur!
Geachte mevrouw/heer, Op 16/01/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €473.61. Dat moet echter een vergissing zijn: De schade waar jullie naar verwijzen, was al aanwezig op het voertuig voordat ik erin instapte. Deze schade was bovendien reeds geregistreerd in de app door een of mogelijk meerdere gebruikers vóór mij. De schade was dus al geregistreerd voor ik gebruik maakte van de wagen. Ik ben niet verantwoordelijk voor deze schade en verzoek u daarom dringend om een grondig onderzoek te starten. Het betreft voertuig met nummerplaat 2FTF901. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Het moet duidelijk om een vergissing gaan. PS. Bovenop de bovenvermelde factuur is er ook een administratieve kost van 50 euro aangerekend. Met vriendelijke groet, Yasmine.
Factuur ten onrechte
Geachte mevrouw/heer, Op 12/01/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 368, 94. Dat moet echter een vergissing zijn: Ik heb op 10/01/25 rond 18u een poppywagen gebruikt. Dit gedurende 1u voor slechts 18 km, dit kan u ook terugvinden. Ik heb de wagen geparkeerd, correct afgesloten zoals aangegeven en ter plaatse moest ik dan 50 euro betalen. Dit is betaald en is in orde. 2 dagen later ontvang ik een factuurbedrag van 368, 94 euro?? Hier ga ik niet mee akkoord en kan dit groot bedrag niet betalen. Ik heb alles correct afgesloten en proper achtergelaten zoals het hoort. Ik heb de wagen maar 1u gebruikt en stopgezet in de app, echter op de factuur staat dat ik deze 2 dagen heb gebruikt terwijl dit niet het geval was. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Gebruikte mailadres tijdens de rit: Ibrahim1803@hotmail.com Ik hoop op een snelle en positieve afhandeling hiervan. Met vriendelijke groet, Ibrahim Akyuz
Voltooien registratie probleem
Geachte mevrouw/heer, Op 23 november 2024, begin ik met de registratie bij Poppy. Ik stel echter vast dat in de app na het overmaken van € 0,02 de app vraagt om dat nog een keer te doen. Daarna blijft de app vragen om opnieuw te doen. Ik stuur een bericht hierover. Ik hoor niks! 12 uur later krijg ik een e-mail van Poppy: "We hebben je account geverifieerd. Je bent klaar om te vertrekken!" Maar in de app is niets veranderd. Ik kan dus niks met de app van poppy behalve €0,02 overmaken! Ik heb in goed vertrouwen allerlei persoonlijke data verstrekt. En dit heeft alleen geleid tot uren tijdverlies voor mij. De verwachting wordt gewekt dat de procedure snel zal zijn. Het is nu 24 uur later en Poppy heeft niet eens tijdig en adequaat gereageerd op mijn bericht dat er is mis is. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 12:00 vandaag te reageren op dit bericht met een oplossing. Anders wil ik al mijn gegevens verwijderd hebben uit het systeem en € 0,04 terug op mijn rekening. Plus € 100 voor ergernis en ongemak, tijdverlies door deze wanprestatie. Met vriendelijke groeten, Bas van Pelt
onjuiste facturatie
Geachte mevrouw/heer, Op 18/11/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 301,20 Dat moet echter een vergissing zijn: ik kreeg voor een dezelfde ontlening van dezelfde auto ( Yaris met nummerplaat 2BUR406 ) al een factuur nadat deze juist afgesloten was op datum van 13 november 2024 , gestart op 04u36 . De factuur die ik betwist is gestart op 04u29 op 13 november 2024. Deze auto werd dus correct afgesloten. Vandaag op 18 november ontving ik een rekening over dit ontleend voertuig waarvan het ontleningstijdstip opstart om 04u29. De volgende factuur op deze datum start op om 04U36. Nogmaals met diezelfde auto met dezelfde nummerplaat. Voorts dient vermeld te worden dat u mij hiervoor, zonder mijn vraag een daily pas aansmeerde zonder mij hierover te consulteren. Er komen geen reacties op mail, noch worden telefoons beantwoord tot dusver. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 301,20en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Dit bekijk ik nog verder met mijn bank hoe dit te bewerkstelligen . Ondertussen start ik rechtsbijstand op teneinde dit euvel recht te zetten. MEn kan ook geen 2 autos ontlenen op het zelfde moment met 1 app-gebruiker. Daar de factuur voor 04u36 komt na factuur die start op 04u29 , lijkt het me duidelijk dat er een fout uit gaat van het ontleningssysteem. De avond van te voren toen ik een auto niet gesloten kreeg vanwege een glitch in het systeem , werd ik trouwens wel goed geholpen door telefonische bijstand van uw helpdesk. Maar misschien is daar iets fout gelopen na interventie in het systeem? Met vriendelijke groet,
ONTERECHTE FACTUUR/BOETE
Op 11 april 2024 had ik een poppy genomen in brussel voor een hele korte rit om iemand op te halen was een rit van 6km het duurde wat langer dan verwacht aangezien het heel druk was die dag. Mijn rit begon om 19:27 en eindigde om 19:59 ongeveer een halfuur. Alles verliep goed en wel nu Maanden later.. 3september ontvang ik een factuur van 1865 euro? Ik begreep er niets van dus heb een mail gestuurd en zoals gewoonlijn krijg je geen antwoord na tientallen mails te sturen werd er gezegd dat ze mijn klacht hebben gelezen en daar wat aan gaan doen ik weken lang wachten nog steeds niets wordt alleen maar genegeert nu sturen ze mij een afbetalingsplan om die boete te betalen die totaal niet van mij hoort te zijn ik vind dit afschuwelijk ik raad niemand poppy te nemen onterecht oneerlijk en dieven ik heb mijn advocaat alles getoont en verteld en die is daar nu mee bezig en er blijven maar kosten bij komen dit is echt een schande bende dieven.
Onterechte boete
Op 11 april 2024 had ik een poppy genomen in brussel voor een hele korte rit om iemand op te halen was een rit van 6km het duurde wat langer dan verwacht aangezien het heel druk was die dag. Mijn rit begon om 19:27 en eindigde om 19:59 ongeveer een halfuur. Alles verliep goed en wel nu Maanden later.. 3september ontvang ik een factuur van 1865 euro? Ik begreep er niets van dus heb een mail gestuurd en zoals gewoonlijn krijg je geen antwoord na tientallen mails te sturen werd er gezegd dat ze mijn klacht hebben gelezen en daar wat aan gaan doen ik weken lang wachten nog steeds niets wordt alleen maar genegeert nu sturen ze mij een afbetalingsplan om die boete te betalen die totaal niet van mij hoort te zijn ik vind dit afschuwelijk ik raad niemand poppy te nemen onterecht oneerlijk en dieven ik heb mijn advocaat alles getoont en verteld en die is daar nu mee bezig en er blijven maar kosten bij komen dit is echt een schande bende dieven.
Poppy-rit: onterecht aangerekende 'boete' voor 'overmileage'
Op 07.09 rekende u mij een 'overmileage' boete aan nadat ik een voertuig had geboekt voor een rit van Antwerpen Linkeroever heen & terug naar de luchthaven van Charleroi, waar ik mijn zoon ging afdroppen (zie factuurnr. hierboven). Na een korte berekening, leek een boeking 'pay as you go - pay per minute' ons de beste optie (daarnaast kan je ook kiezen voor km of een pas bestellen). Een heel stuk al in de rit ontving ik een sms, die ik niet meteen las want ik was aan het rijden en niet echt vertrouwd met de schermoptie van de auto (dus onveilig). Op de terugweg kreeg ik een tweede sms en ik besloot om te stoppen en de berichtjes te lezen. Bleek dat Poppy me aanmaande om een pas te bestellen. Ik begreep daar niks van, want ik had gekozen voor 'pay as you go' dus waarom zou ik halverwege de rit van keuze moeten veranderen? De tweede sms echter gaf aan dat, indien ik niet voor een pas zou kiezen, Poppy de rit zou beëindigen. Daar stond ik dus, ergens op een parking in Waals Brabant, met twee nietszeggende berichtjes en het 'dreigement' dat de rit zou worden afgebroken. Ik ben uiteindelijk gewoon doorgereden. Thuisgekomen en bij het afsluiten van de auto, werd mij dan de rekening gepresenteerd: 78,60 euro 'overmileage'-boete bovenop de kost van de rit. Terwijl ik dus wel degelijk voor de 'pay as you go' had gekozen. Dit doet mij vermoeden dat er een beperking is op die 'pay as you go'-formule, maar daarover wordt in de app, op het reservatiescherm, met geen woord gerept (zie screenshot in bijlage). Als die beperking er zou zijn, dan moet die info toch expliciet op dat scherm vermeld staan, zoniet is dit gewoon misleiding van de klant. Afgezien van de onterechte 'boete', is de manier van communiceren onaanvaardbaar want ze brengt de veiligheid van bestuurders in het gedrang (afgeleid door berichtjes die je moet lezen terwijl je niet noodzakelijk vertrouwd bent met de wagen; kopzorgen omdat de berichtjes onduidelijk tot agressief zijn, ...). Kortom, ik aanvaard de factuur van mijn rit van 7 september om de aangegeven redenen niet en eis de terugbetaling van 78,60 EUR die onterecht is aangerekend voor overmileage. Indien het zou kloppen dat op de 'pay as you go' een beperking staat, dan misleidt Poppy haar klanten, want die info staat niet expliciet op het reservatiescherm vermeld. Ik nodig Poppy ook graag uit om - n.a.v. dit incident - na te denken over de methode, duidelijkheid en toon van haar communicatie aan RIJDENDE klanten en de mogelijke gevolgen daarvan op hun veiligheid.
schadeafhandeling
Op 21 april 2024 werd er door een Poppygebruiker schade toegebracht aan mijn wagen (achterkant) bij een parkeermanoeuvre. De Poppy-chauffeur heeft zich geparkeerd in een zeer klein vak tussen twee reeds geparkeerde wagens, zoals op foto's te zien dewelke aan Poppy werden gemaild. De foto werd op 21 april om 19u57 genomen. Het was niet mogelijk om de nummerplaat te noteren, aangezien de wagen zo dicht tegen de wagen voor en achteraan geparkeerd was. Details van de exacte locatie en tijdslot waarin de wagen hier geparkeerd was, werden meegegeven aan Poppy per mail. Zoals gevreesd kon dit parkeermanoeuvre niet uitgevoerd worden zonder een van de voor- of achterstaande wagens te raken. Foto's waarop de diepe krassen te zien zijn die door de bestuurder bij dit manoeuvre achteraan aan mijn wagen werden toegebracht, alsook de lege plaats waar de Poppy-wagen stond werden reeds per mail aan Poppy overgemaakt. Men kan hierop ook zien dat enkel de Poppy wagen weg is op deze foto, beide andere auto's waartussen deze geparkeerd stond bevinden zich nog steeds op exact dezelfde plaats. Na een eerste telefonisch contact op 22 april 2022 en vervolgens onbeantwoorde mails naar Poppy dd 23/4, 25/4, 14/5 en 3/8, kreeg ik uiteindelijk op 8/8 een antwoord met de melding dat ze geen dossier kunnen maken om de schade te vergoeden, omdat ze het kenteken van de Poppy-wagen dienen te ontvangen. Zoals op de foto's die aan Poppy bezorgd werden duidelijk gezien kan worden, is het onmogelijk om het kenteken te zien aangezien de wagen zo dicht tegen de voor- en achterliggende auto stond. Ik stel voor dat Poppy alvast het nodige doet om mijn schade te vergoeden en achterliggend voor henzelf uitzoeken wie de bestuurder was om de schade op te verhalen.
Betalingsproblemen
ik schrijf u omdat ik hulp nodig heb met een probleem dat ik heb met het bedrijf Poppy. Ik had een betalingsregeling getroffen met Poppy om een schuld van €411 af te lossen. Door financiële problemen kon ik niet altijd aan deze verplichtingen voldoen. Op 10 juli werd het betalingsplan gedeactiveerd en sindsdien zijn er €100 aan extra kosten toegevoegd aan mijn schuld, waardoor de totale schuld nu €511 bedraagt. Ik heb meerdere keren via e-mail contact opgenomen met Poppy om mijn situatie uit te leggen en te vragen om een nieuwe betalingsregeling. Helaas heb ik geen reactie ontvangen en blijven de extra kosten oplopen. Dit terwijl ik mijn best doe om de oorspronkelijke schuld van €411 geleidelijk af te lossen. Hieronder vindt u een overzicht van mijn pogingen om dit probleem op te lossen: 1. E-mails: Ik heb meerdere e-mails gestuurd met verzoeken om mijn situatie te herzien en een nieuwe betalingsregeling op te stellen. Deze e-mails zijn bijgevoegd. 2. Betalingen: Ondanks het gebrek aan respons, heb ik regelmatig betalingen gedaan om de oorspronkelijke schuld af te lossen. Deze betalingen zijn ook gedocumenteerd. Ik ben bereid om de oorspronkelijke schuld van €410 te betalen, maar ik ben niet in staat en ook niet bereid om de extra kosten van €100 te betalen in één keer. Ik zoek nu juridisch advies over hoe ik deze situatie kan aanpakken om te voorkomen dat de extra kosten blijven oplopen en om een haalbare betalingsregeling te krijgen. Ik ben bereid om alle nodige documentatie te verstrekken die u nodig heeft om mijn zaak te begrijpen en mij te adviseren. Bij voorbaat dank voor uw tijd en hulp.
Onterechte boete
Geachte mevrouw/heer, Op 16/04/2024 huurde ik een Poppy-wagen om naar huis te rijden en parkeerde deze regelentair en dit om 17u05 ongeveer. De wagen kan daarna nog gehuurd worden door een andere klant. Op 17/04 was er blijkbaar een parkeerverbod voor de Antwerp 10 miles waardoor deze bewuste wagen getakeld werd. Poppy acht mij hiervoor verantwoordelijk, wat ik betwist aangezien ik niet kan weten of de wagn al dan niet nog gehuurd zal worden door een andere klant. Bij ij in de straat staan heel wat appartementsblokken en poppoy's worden daar verel gehuurd. Nu zeg men dat ik, aangezien de wagen niet verhuurd werd verder, 48 uur verantwoordelijk blijf waar ik het niet mee eens ben. Ik kan onmodelijk een wagen 48 uur in het oog gaan houden of deze al dan niet verhuurd wordt, ik acht ook te gaan werken enzovoorts. Men legt mij nu een boete op van 250€. Deze vind ik onterecht. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - mailverkeer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten