Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Boek niet terugbetaald.
Bij het leveren van de boeken van mijn zoon werd er een boek niet geleverd omdat dit nog niet uitgebracht was. Ik had hiervoor naar de klantendienst van Iddink gebeld op 17/8 en dit boek werd geannuleerd en het geld zou worden teruggestort. Ondanks meerdere pogingen per mail, via het account online en telefonisch, is dit nog steeds niet in orde gekomen. Integendeel, op 25/10 werd het geannuleerde boek alsnog geleverd. Telefonisch is er niemand meer te bereiken bij Iddink en per mail wordt er niet meer gereageerd.
Ongegronde facturatie
Beste, mijn dochter had de boeken die ze gehuurd heeft eind juli allemaal afgeven aan de schoolleerkracht. Deze persoon heeft dit bevestigd.Iddink stuurt mij daarna een factuur voor de niet ingeleverde boeken. Ik heb dan de school gecontacteerd die het nodige bij Iddink ging doen om dit recht te zetten.Een maand later krijg ik een factuur met de correctie van de ingeleverde boeken maar krijg ik een facturatie van administratieve kost van 5,95 euro.Ik heb geprobeert om op alle mogelijke manieren Iddink te contacteren maar niet gelukt.Ondertussen nieuwe aanmaning gekregen met een supplement van 6,75 euro.Ik heb opnieuw op alle mogelijk manieren geprobeert om contact te nemen maar zonder succes.Ik weet het niet meer en dus heb ik het initatief genomen om jullie te contacteren.Met vriendelijke groetenVan Kerckhove Dirk
Problemen met terugbetaling bestelling
Beste, mijn dochter zou starten op 1/9 op een school en we hebben hier de nodige boeken voor besteld bij Iddink begin juli. Half augustus kregen we melding dat er plek was in een andere school. De reeds geleverde boeken zijn teruggezonden, een deel was nog in nalevering. Na enkele weken hebben we de centen teruggekregen van de reeds geleverde boeken. Maar de gelden van boeken in nalevering hebben we nog niet teruggekregen, hoewel het dossier is afgesloten sinds geruime tijd. Het bedrijf is slecht bereikbaar en antwoordt meestal niet. Concreet: we hebben 356,70 eruo betaald op 4/7/2023 en we hebben slechts 237,60 euro teruggestort gekregen. Alvast bedankt.
Rekening betaald, nieuwe ontvangen. Klacht 2.
Beste, ik bestelde en betaalde op 7 juli school boeken voor mijn dochter. Na tientallen keren bellen, niet binnen geraken Na vaak 20 min wachten, geen antwoord krijgen op mails en whatapp, dan toch eindelijk 3 keer binnen geraakt. Excuus niet op tijd leveren steken op de firma die de boeken nog niet maakte. Schandalig. Vandaag eindelijk alles gekregen, Na 3 keer verzenden in delen. Maar ik kreeg ineens ook rekening van 44,20 euro. Hoe lomp kunnen ze zijn. Alles was betaald. Volgens de site moet ik nog 4 boeken krijgen, die wat ik reeds verzending 1 op 4 september kreeg. Dat ze dit oplossen. Ik moet niets meer betalen. En zeker geen verzendkosten wat hun fout is. School wenst met hun ook niet meer samen te werken. Tientallen tot 100 leerlingen hebben niet alle boeken.
Boeken na 2 maanden bestelling nog niet ontvangen voor dochter 1e middelbaar.
Beste, ik bestelde op 07/07/2023 13 boeken via iddink (omdat de school zo werkt), de betaling gebeurde toen ook. Mij werd beloofd ze allemaal eind augustus te hebben. 2 weken voor school whatapp/mail gedaan, geen antwoord. Weken probeer je te bellen, onmogelijk om binnen te geraken, vaak wel eens een keer na 15-20 min. wachten. Nederlandsers met arrogantie aan de lijn, of mensen die amper Nederlands verstaan. 2 klachten ingediend, geen reactie. Blijven bellen, als je aansluiting kreeg, had je geluk. 02/09 4 boeken ontvangen, opnieuw gebeld, 06/09 2 boeken ontvangen... nog steeds 7 stuks niet gehad. Hun fout, ze geven niet toe en lossen vooral niets op!!!! Dochter moet al één week in 1e middelbaar, zo belangrijk zonder, en is beschaamd.
Schoolboeken te laat geleverd
Beste,Ik bestelde op 28 juni 2023 de schoolboeken voor mijn zoon. Ik betaalde onmiddellijk het bedrag van 270, 30 euro. Een deel van de boeken werden ondertussen geleverd. Doch, op 6 september ontbreken er nog steeds 2 boeken (wiskunde en geschiedenis). Ik nam vandaag telefonisch contact op met uw dienst. Men kan mij niet zeggen wanneer deze boeken geleverd zullen worden en wat de reden is van de laattijdige levering. De bestelling werd ruim op tijd (nog voor het einde van het vorig schooljaar) geplaatst. Verscheidene andere leerlingen hebben hun boeken wel gekregen. Gelieve spoedig voor een oplossing te zorgen, gezien het schooljaar reeds startte en wij al lang voor deze boeken betaalden. Ik wens graag een datum van de levering te weten en een reden te kennen waarom jullie de belofte van tijdige levering niet nakomen.
onterechte factuur van zogezegd niet ingeleverde huurboeken
Betreffende klantnr 379554 en huurinleverfomulier 1217510. Wij krijgen een onterechte factuur ivm huurboeken die niet ingeleverd zouden zijn. Deze boeken werden wel ingeleverd. Wij hebben reeds verschillende malen de officiële wegen bewandeld, doch wij krijgen keer op keer hetzelfde gestandaardiseerde zinnetje en komen in een vicieuze cirkel verhaal terecht. Telefonisch kan er niet verder worden geholpen, via de website worden we met een standaardmail afgewimpeld.
Betwisting van een factuur, na eenzijdige aanpassing door Iddink.
Betwisting van een factuur.Beste, u stuurt ons een rekening om bij te betalen aan een reeds betaalde factuur. Deze was volgens u niet hoog genoeg omdat u binnen uw bedrijf een systeemfout had. Dit wilt u nu op ons verhalen. Ik ben akkoord gegaan met de afrekening die u ons toen bezorgde en heb deze prompt betaald. De rekening die ik nu ontvang is niet terecht en wens ik niet te betalen. U mag niet eenzijdig de prijs aanpassen (info van de FOD financiën). Ik zal een melding maken bij de FOD Economie en bij het Europees Centrum voor de Consument België. Ik hoop snel van u een bericht te ontvangen dat u afziet van deze laatste factuur. Vriendelijke groeten.
Problemen met nalevering/factuur
Beste, wij hebben boeken moeten bestellen bij Iddink voor de school XPlus te Lommel. Daar was onze zoon ingeschreven in september. Na 2 weken is hij overigens van school veranderd naar Wico te Lommel. Dus hij had heel veel boeken die hij niet meer nodig had en waar gewoon nog niet ingeschreven was. Maar die boeken namen ze bij Iddink niet meer terug op die moment. Heel jammer! Ik had voor die boeken in augustus € 242,25 betaald. Eind augustus krijg ik echter een creditnota van € 101.35 omdat er een boek zou nageleverd worden naar de school (wat dus nu in december pas gebeurd is) De school heeft hect echter nagelaten om Iddink op de hoogte te brengen dat Andres dat boek niet meer nodig zou hebben. Waarom, weet ik niet precies. Vorige week, dus nu zijn we december, krijg ik terug een factuur van hun dat ik € 101.35 moet betalen voor een boek dat nageleverd zou zijn op school. Andres is al uitgeschreven sinds de 2 de week van september daar op school, ik krijg nu een nalevering en de factuur erbij. Ik heb contact opgenomen met school vandaag en met Iddink en ik kan de boeken niet terugsturen, ik moet de factuur van €101.35 betalen! Dit vind ik zeer wraakroepend.
Probleem met teruggestuurde boeken
Beste, ik bestelde eind augustus via Iddink de schoolboeken voor mijn zoon. De kosten waren hiervoor €177,71, inclusief een verzekering voor schade en/of diefstal. Tien dagen later werd mijn zoon van klas veranderd. We hebben via hun site een wissel uitgevoerd, netjes alle boeken teruggestuurd en de nieuwe ontvangen. Voor de oude boeken kregen we welgeteld €25,76 terug! Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, de boeken waren een week oud én we waren verzekerd tegen schade én diefstal. Indien je online kijkt naar beoordelingen van iddink op trustpilot zie je ook duidelijk dat dit hun normale gang van zaken is. Ze hebben een rating van 1.4/5. Ze hebben nu het dossier doorgegeven aan een deurwaarder en eisen dat we het openstaand bedrag van €95,05 betalen, terwijl ze in principe ons nog geld zouden moeten betalen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten