Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
onberiekbaarheid van het bedrijf
Beste Op 29/10/2018 kochten we zonnepanelen aan bij pro@energie waar we heel tevreden over waren. We werden in 2021 gecontacteerd voor uitleg over een thuisbatterij en het nut ervan. We kochten een thuisbatterij aan plus een uitbreidingop 21/06/2021. Ook toen liep alles gesmeerd. In 2023 lieten we ons verleiden om er nog een uitbreiding bij te plaatsen,gekocht op 15/05/2023 Dan heb ik gevraagd om ook een app op mijn telefoon te zetten,maar dat ging zogezegd niet. In 2024 had ik opgemerkt dat de thuisbatterijen hun werk niet meer goed deden want er waren er 2afgeslagen. Sindsdien heb ik geprobeerd de firma te bereiken maar dat lukt niet meer. Ik heb ondertussen een andere firma laten komen maar deze kunnen niets doen omdat ze de zonnepanelen in een app hebben aangemeld met mijn emailadres. De zonnepanelen vallen soms uit en brengen mij dus niets op. Graag zag ik dit opgelost en een schadevergoeding of tegemoetkoming zou hier op zijn plaats zijn. Hopende op een gunstig gevolg;groetjes Despiegelaere Geert
pro@energy geen reactie
we hebben op 30 juli 2024 een contract ondertekend voor een thuisbatterij. meermaals hebben we met de vertegenwoordiger Steven gebeld, maar ontvingen nooit concrete info. Als we de firma belden, dan werd ons gezegd dat ze ons zouden terugbellen, de laatste maanden nemen ze zelfs geen telefoon meer op. Een aangetekend schrijven komt terug. ik denk dat we hier ons geld van 5650 € kwijt zijn. Kunnen we dit toch nog terugvorderen ?
Afspraken niet nakomen
Op 4 december 2024 sloot ik een overeenkomst voor het leveren en plaatsen van een thuisbatterij Huawei Sun 2000-5KTL-M1-002. Ik betaalde reeds een groot voorschot. Tot op heden werd deze batterij niet geplaatst. Er werden reeds drie afspraken tot plaatsing gemaakt, dit op 11 februari, 17 maart en 16 april 2025. Elke keer bleef er iemand thuis (verlof opgenomen) en telkens werd de batterij niet geleverd, noch geplaatst en dit zonder te verwittigen. Tevens werd er een aangetekend schrijven verstuurd maar deze werd nooit afgehaald. Aangezien u zich niet aan de afspraken kan houden, willen we de bestelling annuleren en vragen wij ons betaald voorschot terug. Tevens proberen wij herhaaldelijk telefonisch contact op te nemen maar we kunnen niemand van de firma meer bereiken. Mvg
Reparatie onder garantie
Factuurnr; F221434 Garantie op geïnstalleerde thuisbatterij. Na verschillende keren contact opgenomen te hebben via email en telefoon en een ingebrekestelling (per post en email) heb ik nog steeds geen oplossing aangeboden gekregen voor de vervanging of herstelling van een defecte batterij van het type Kstar 5000D. Mijn eerste contact hierover was op 19 februari. Indien binnen redelijke termijn geen oplossing, zal ik mij laten adviseren betreffende het inschakelen van een ander bedrijf (via VDH solar) om de nodige herstellingen te laten uitvoeren en de kosten te recuperen.
afspraken niet nakomen
Beste, op 8mei 2024 sloot ik een overeenkomst voor thuisbatterij 5KW SAJ. We zijn bijna 1 jaar verder en nog steeds geen thuisbatterij geïnstalleerd. Ik betaalde reeds een voorschot van 1000,00 € Hierbij stel ik U in gebreken wegens het niet uitvoeren van de overeengekomen installatie van de thuisbatterij. Er werden reeds herhaalde malen afspraken gemaakt resp. 13 november 2024, op 28 november 2024, ...., 11 maart 2025. Elke keer moest er iemand thuisblijven en telkens stuurde U uw kat. Aangezien U zich niet aan de afspraken kan houden zit er niets anders op dan deze bestelling te annuleren. Ik heb reeds een aangetekende brief verstuurd, maar dit werd nooit afgehaald. Mvg
Geen oplossing in plaats gezet
Beste, In 2021 heb ik een batterij laten installeren om de elektriciteit op te slaan die mijn zonnepanelen produceren. Enkele maanden geleden ontdekte ik dat de batterij niet meer werkte. Ik heb daarom contact opgenomen met de leverancier en installateur, Pro@energy, met het verzoek het te laten repareren. Uiteindelijk stuurden ze een technicus. Toen hij vertrok, vertelde hij me dat alles in orde was. Toen ik naar beneden ging (helaas nadat hij al weg was), zag ik dat er niets was veranderd. Daarom heb ik herhaaldelijk contact opgenomen met de manager en om een oplossing gevraagd. Uiteindelijk gaf hij mij het telefoonnummer van het bedrijf dat de batterijen maakt: SAJ. Nadat ik meerdere keren heb geprobeerd om ze te bellen, kom ik erachter dat dit nummer niet wordt opgenomen en niet in de informatie te vinden is. Sindsdien heb ik het bedrijf steeds teruggebeld, maar ik kreeg geen reactie. Zou u dat alstublieft willen doen? Druk op hen uitoefenen om een oplossing te vinden? Alvast bedankt, Hoogachtend,
Reparatie in garantie
Korte besc hrijving van uw problef2em 2maand geleden defect gemeld van thuisbatterij , tot op heden ben ik wachtende op de herstelling die uitgevoert zou worden door de Fabriek, die intussen niets laten weten !! .
annuleringskosten
besteop 13/3 is een verkeerde bestelbon opgemaakt, aangeduid Medecontrat. en ik ben geen proffesionele klant ik heb geen BTW nr (ook vermeld die dag)ik heb dit ook op 14/3 gemeld nadat ik een verkeerd factuur gekregen heb van jullie op 14 dagen, deze is dan aangepasthelaas na bedenktijd binnen de 14 dagen heb ik beslist deze te willen annuleren ik krijg nu te horen dat ik een porf. klant ben :Na ontvangst van uw verzoek tot annulering van de recente aankoop, willen wij u erop wijzen dat als professionele klant u niet het recht heeft om de aankoop te annuleren volgens de voorwaarden van onze overeenkomst en de geldende regelgeving. Op de bestelbon, gedateerd 13 maart, staat duidelijk vermeld dat annuleringen na deze datum niet worden geaccepteerd zonder de toepassing van de annuleringskosten voor particulier bestellingen. Als zakelijke klant valt u niet onder de wetgeving die consumenten het recht geeft om binnen 14 dagen na aankoop te annuleren. in mail werd er al bevestigd dat deze geannuleerd is maar dat ik annuleringskosten moet betalen omdat ik buiten de 14 dagen val daarom verzoek ik geen annuleringskosten te betalen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten