Terug

annuleringskosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: pro@energy

29/03/2024

besteop 13/3 is een verkeerde bestelbon opgemaakt, aangeduid Medecontrat. en ik ben geen proffesionele klant ik heb geen BTW nr (ook vermeld die dag)ik heb dit ook op 14/3 gemeld nadat ik een verkeerd factuur gekregen heb van jullie op 14 dagen, deze is dan aangepasthelaas na bedenktijd binnen de 14 dagen heb ik beslist deze te willen annuleren ik krijg nu te horen dat ik een porf. klant ben :Na ontvangst van uw verzoek tot annulering van de recente aankoop, willen wij u erop wijzen dat als professionele klant u niet het recht heeft om de aankoop te annuleren volgens de voorwaarden van onze overeenkomst en de geldende regelgeving. Op de bestelbon, gedateerd 13 maart, staat duidelijk vermeld dat annuleringen na deze datum niet worden geaccepteerd zonder de toepassing van de annuleringskosten voor particulier bestellingen. Als zakelijke klant valt u niet onder de wetgeving die consumenten het recht geeft om binnen 14 dagen na aankoop te annuleren. in mail werd er al bevestigd dat deze geannuleerd is maar dat ik annuleringskosten moet betalen omdat ik buiten de 14 dagen val daarom verzoek ik geen annuleringskosten te betalen

Berichten (1)

pro@energy

Naar: S. M.

08/05/2024

Geachte,Volgens onze informatie is de heer Mesagh de overeenkomst aangegaan als handelaar, zoals blijkt uit de bestelbon. Dit betekent dat hij als professioneel kan worden beschouwd, waardoor de annuleringsvergoeding van toepassing is. De heer Mesagh staat immers geregistreerd in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) met ondernemingsnummer 0689.676.334. Dat hij geen BTW-nummer heeft, heeft geen invloed op zijn status als onderneming. Verder willen we benadrukken dat we reden hebben om aan te nemen dat de heer Mesagh een creditnota heeft opgevraagd met als enige doel de bestelling kosteloos te annuleren, omdat hij spijt had van zijn aankoop (buyer's remorse). We vinden dat dit misleidend gedrag is. Hierbij wil ik dan ook benadrukken dat hij dan ook conform de algemene voorwaarden 25% schadevergoeding verschuldigd is.Indien hij niet betaalt, zal het dossier overgemaakt worden aan mijn raadsman.Met vriendelijke groeten,Pro@Energy Brugsesteenweg 346BE-8800 Roeselareboekhouding@pro-adenergy.eu050/95.04.28 Dit emailbericht is strikt vertrouwelijk. Indien het een verkeerde bestemmeling zou bereiken, verzoeken wij u vriendelijk om ons hiervan onmiddellijk te informeren door contact op te nemen met de afzender. Gelieve het bericht daarna te wissen en dit verder niet te lezen of kenbaar te maken aan derden.Uw persoonsgegevens worden door ons, Pro@Energy, verwerkt in het kader van onze activiteiten. In de meeste gevallen is deze verwerking juridisch gebaseerd op het beheer van onze contractuele relatie dan wel de totstandkoming hiervan, uw toestemming of onze gerechtvaardigde belangen. Indien u één van uw rechten onder de AVG wenst uit te oefenen, kan u ons steeds contacteren via info@pro-adenergy.eu. Als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw gegevens verwerken, kan u zich wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit. Voor verdere informatie omtrent de manier waarop wij omgaan met uw persoonsgegevens, verwijzen wij naar onze verklaring (s:trustsolar.berivacybeleid/).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform