Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. M.
17/04/2024

Bedrijf is niet bereikbaar

Beste,Ik bestelde op 19/1/2024 2 bijkomende zonnepanelen. Ik werd opgebeld na betaling van de helft van de factuur dat ze midden maart zouden geïnstalleerd worden. Niemand gezien of gehoord. Ik heb intussen elke dag gedurende drie weken gebeld zonder resultaat. Ook op mijn vier emails kreeg ik geen antwoord. We hebben een garantie van 30 jaar maar als er dus iets misgaat kunnen wij niemand bereiken. Wij hebben intussen een probleem onder een paneel, er is een pan gebroken en het regent binnen. Dit is dus dringend want we hebben een technieker nodig om dat paneel los te maken. Wat moeten we in godsnaam doen om iemand aan de lijn te krijgen? Naar Kortrijk rijden? Klantvriendelijk kun je dit echt niet noemen want om een bestelling te plaatsen en de factuur te sturen zijn ze el snel.

Afgesloten
J. B.
11/04/2024

Eltex (Kortrijk) Onbereikbaar

Beste, In juni 2023 betaalde ik reeds 6450 euro voorschot. Ik probeer jullie al sinds februari 2024 te bereiken voor de installatie in te plannen. Jullie zijn via mail en telefoon volledig onbereikbaar. Begin februari is er wel nog een technieker langs geweest en nu is er geen teken van leven. Ik wil dat mijn zonnepanelen zo snel mogelijk geïnstalleerd worden of een terugbetaling van mijn voorschot!

Afgesloten
H. A.
1/02/2024

Niet correcte installatie van Zonnepanelen / Optimizers

Ik schrijf u i.v.m. de niet correcte uitvoering van de zonnepanelen installatie door de firma Eltex. Ik heb dat dossier reeds sinds 9 juli 2023 bij Eltex aanhangig gemaakt en helaas is dit zo goed als 7 maanden later nog steeds niet opgelost . Dit ondanks talrijke telefonische en e-mail communicatie én herhaaldelijke beloftes van Eltex om dit zo snel mogelijk in orde te brengen .Bij de installatie van onze 24 zonnepanelen door Eltex (in februari en maart 2023) hebben wij bewust gekozen voor een parallelle schakeling en per paneel een optimizer. Doel hiervan was enerzijds om de efficiëntie van de installatie te verhogen en anderzijds om de prestatie van elk paneel afzonderlijk te kunnen opvolgen.De aangepaste offerte van 3/10/2022 (met een meerprijs van 50€ per paneel) voorzag hierin.Na mijn klacht op 3 juni 2023 over een vastgestelde lagere energie prestatie van de installatie , heeft het bedrijf na veel aandringen een ploeg gestuurd op vrijdag 7 juli 2023.Alle 4 vakmensen dat Eltex op die dag gestuurd heeft om de werking van de zonnepanelen installatie te controleren, kwamen tot dezelfde conclusie dat het onmogelijk bleek om te detecteren aan wat en/of welk paneel het probleem lag aangezien bij de plaatsing door hun ploeg (onderaannemers) in februari – maart 2023 :- De Tigo omvormers niet elk individueel gerepertorieerd / toegewezen werden o.b.v. hun ID nummer aan hun respectievelijk zonnepaneel- De Tigo omvormers ook niet door Eltex geregistreerd werden op het Tigo platform (later zal blijken dat Eltex hiervoor geen account heeft bij Tigo…)- De software van de SAJ omvormer die Eltex plaatst, individuele opvolging van de prestaties van elk zonnepaneel niet ondersteunt.In mijn e-mail van 9 juli heb ik Eltex geïnformeerd over het verslag van de betrokken vakmensen.Na verdere e-mail communicatie heeft het bedrijf op 18 augustus opnieuw een ploeg gestuurd om wederom hetzelfde vast te stellen. Om de prestaties van de individuele zonnepanelen te kunnen opvolgen is :- Voor elke Tigo optimizer zijn individueel identificatie nummer te repertoriëren en toe te wijzen aan elk respectievelijk zonnepaneel dit vraagt volgens de vakmensen 1 dag werk - De Tigo optimizers te laten aan melden bij Tigo daarvoor moet Eltex een account laten aanmaken bij het bedrijf zodat vervolgens via de Tigo applicatie de prestaties van elk paneel gemonitord kan worden.In een e-mail van 29/08/23, bevestigt de technische dienst van Eltex dat zij het nodige in gang heeft gezet.Sindsdien heb ik vele malen contact genomen met Eltex , zowel telefonisch als opnieuw per e-mail:- Mail van 12/09/2023- Mail van 2/10/2023Helaas is dit nog steeds niet in orde.Wij doen beroep op uw bemiddeling om Eltex alsnog tot beweging te brengen zodat het bedrijf eindelijk het nodige dot

Opgelost
J. A.
17/01/2024

Verkoop zonnepanelen

beste, ik kreeg een vertegenwoordiger van eltex over de vloer voor het verkopen van zonnepanelen en had hun reclame op tv gezien en ze waren beter dan de zonnepanelen van de vorige offertes .in mei 2023 heb ik de offerte getekend en moest 2a3 maanden wachten voor mij geen probleem was voor mijn nieuwbouw huis .Ik had alles voor voor hun leiding getrokken tot aan de meter voor hun kabels .Kort daarna kreeg ik al een voorschotfactuur de helft van de installatie. 4augustus kreeg ik een mail dat ze de zonnepanelen kwamen plaatsen op 30 augustus ,dan terug een mail dat het uitgesteld was .dan terug een mail de eerste 2 weken van september, terug weer uitgesteld .ondertussen de verkoper gebeld en gemaild maar geen reacties .Dan op 27 september terug een mail dat de installatie tussen 20/11 en 2/12/2023.resultaat weer niks .Dan uiteindelijk de verkoper aan de lijn gehad en ze moesten eerst nog langskomen voor de nieuwbouw te fotograferen .Op 20 december was het zover de mensen waren daar voor de installatie maar volgens de briefwisseling moest ik alles eerst betalen en aan hun tonen of de installatie ging niet door .alles was betaald en ze hebben niks gevraagd ook .Na de installatie moest deze nog gekeurd worden voor 2024 voor de premie .De man zei alle installaties worden nog gekeurd .Ik heb niemand meer gezien contact opgenomen met bedrijf maar ze waren in verlof tot 8 januari 2024 maar voor dringende zaken moest je mailen naar urgent@eltex.be resultaat niks meer gehoort .Heb dan zelf actief genomen en ik heb gebeld op 29/12/2023 om 8 h ze zijn mijn installatie komen keuren op 29/12/2023 om 14h aan de kostprijs van 300€ .Heb dan nog contact opgenomen met verkoper maar geen reactie ,heb eltex boekhouding opgebeld en dit gemeld en ik kreeg 250 €terug. Ik heb een creditnota gekregen op 8/01/2024 via mail maar nog niks op de rekening ,plus moet ik alles zelf aanmelden bij fluvius en de premie terwijl dat op hun offertes en factuur staat begeleiding aanvraag premies .Vind het spijtig altijd die valse beloftes en een telefoontje terug of SMS doet al veel ,maar ja .Had nog thans een mooi project voor hun voor het werk 120 zonnepanelen maar ja een ezel stoot hem geen 2keer .Dat had de verkoper ook nog gezegd voor al de miserie kreeg ik betere panelen en zou tevreden zijn maar wat blijkt dat ik deze al had ,zijn antwoord was dan ik dacht dat ik bij jou nog oude had voorgesteld .Dus ze gingen mij nog oude panelen verkopen .wij waren samen aan het bouwen en de gebuur koos voor iemand uit de streek en ik had hun genomen met als resultaat dat zijn installatie al 5 maand op zijn dak lag en ik niks .

Afgesloten
S. D.
14/01/2024

Aanhoudend probleem batterij tijdens garantieperiode

Beste,We hebben reeds verschillende keren zelf contact opgenomen met de firma Eltex... Er is via de firma SAJ reeds een technieker langsgekomen, maar is nog steeds niet opgelost... Vorige week ook een dwingende mail verstuurd, maar nog steeds geen verdere feedback. De technieker via hun leverancier SAJ zei ook dat er een nieuwe batterij geplaatst moet worden. Graag zo snel mogelijk een oplossing. We hebben betaald voor een renderende batterij en dit moet zo snel mogelijk in orde komen!!!We zijn reeds geduldig geweest. Het eerste contact om te melden dat onze batterij niet werkt is reeds sinds 12/08/2023... Graag telefonisch contact naar 0494706358, delangesofie@hotmail.comSofie Delange en Mattias LauwersBoulezlaan 12, Waregem

Afgesloten
W. V.
21/12/2023

Installateur komt afspraken niet na

Beste, ik bestelde op 10/07/2023 zonnepanelen.Levertijd volgens contract max 3 maanden.Op datum van 21/12/2023 nog altijd geen installatieMeermaals gebeld naar het bureel van Eltex, ze weten van niets in verband met installatie.Voorschot is betaald geweest in Oktober 2023Ik ontloop zo mijn premie + extra kosten.Bij deze had ik graag mijn voorschot terug gekregen op mijn rekening wegens het niet nakomen van jullie afspraken of installatie.

Afgesloten
F. A.
30/10/2023

Betaalde zonnepanelen na jaar nog niet gelegd

Beste,We bestelden in januari zonnepanelen + batterij en moesten de helft van de factuur betalen wat we ook deden, maar de belofte dat ze tegen mei zouden geleverd worden kwamen jullie niet na, waar we nog enigszins begrip voor hadden wegens de drukte. Daarna beloofden jullie op 21 augustus te komen maar we moesten eerst het volledige bedrag betalen wat we ook tot onze spijt gedaan hebben want weeral werden ze niet geleverd! De installateurs kwamen af met alleen de bevestigingsrails en de omvormer mee . We zijn reeds meer dan 2 maanden verder en nog altijd geen zonnepanelen! Ook de communicatie is een ramp, telefonisch moeilijk te bereiken en als we contact hebben krijgen we telkens hetzelfde antwoord (binnen 2 weken krijgen jullie een datum voor de plaatsing) wat ondertussen al maanden aansleept! Wanneer gaan we nu eindelijk onze zonnepanelen ontvangen? Er zijn reeds zonnige maanden gepasseerd waar we voordeel mee konden halen uit onze zonnepanelen wat ook al serieus in ons nadeel is! We willen niet z.s.m. maar METEEN weten wanneer de plaatsing zal gebeuren en willen een compensatie voor al de verloren maanden aangezien ze reeds volledig betaald waren.

Afgesloten
A. S.
26/10/2023

batterij heeft nooit gewerkt en wordt maar niet vervangen

beste Op 23 maart 2023 installeerde u de thuisbatterij voor mijn zonnepanelen. deze heeft nooit gewerkt en zou vervangen worden. ik heb meermaals contact met u opgenomen, telefonisch en via mail. ik stuurde u al een officiële ingebrekestelling. U hebt hierop nooit gereageerd. ik verzoek u dringend om actie te ondernemen en hierover schriftelijk te communiceren. indien ik geen antwoord van u ontvang voor 10 november, zal ik een raadsman consulteren om een oplossing af te dwingen. ik ben bereid om in der minne tot een overeenkomst te komen, maar ik verwacht dat u uw contractuele verplichtingen nakomt. Gelieve mij te contacteren via mijn dochter die deze zaak voor mij mee behartigt.

Opgelost
G. H.
8/10/2023

Herstelling thuisbatterij

Vorig jaar plaatste ik reeds een klacht over Eltex op testaankoop omwille van de slechte service mbt thuisbatterij en zonnepanelen. Maanden en veel frustratie later werd de klacht opgelost en ontving ik van Eltex begin dit jaar een compensatie en werkte de thuisbatterij en de zonnepanelen. Nu, 8 maanden later, vanaf 6 september is mijn thuisbatterij defect en alle pogingen om telefonisch of per mail een oplossing te krijgen leveren niets op. De thuisbatterij is in onderaanneming van Eltex door SAJ geplaatst en het contract is afgesloten met Eltex. Eltex heeft na 4 weken zelf de klacht met hoge prio doorgezet naar SAJ en donderdag 5 oktober een reactie gekregen: Uit de mail van SAJ naar Eltex: Ik heb deze zaak zojuist naar de hoogste prioriteit verhoogd. Meer dan dit kunnen we niet doen. Wij melden de zaken alleen aan bij het serviceteam. Ik heb ook zelf reeds twee keer een mail doorgezet naar SAJ, ook zonder reactie. Aangezien ik zelf geen contract heb met SAJ is het sowieso al vreemd dat ik hier zelf initiatief in moet nemen. Ik wil eigenlijk het liefste dat ze de batterij gewoon komen halen en ze terugbetalen. De service van Eltex en SAJ laat zwaar te wensen over en er zijn ook geen duidelijke termijnen die voorop worden gesteld om een oplossing te krijgen. De feiten op een rij: Defect ingeseind bij Eltex op 6 september 12 september bericht van servicemonteur van Eltex die op woensdag 13 september zou langskomen. Gezien de afstand stelt hij voor om het telefonisch te doen en uiteindelijk hebben we het dinsdagavond 12 september via videochat bekeken. IK moest enkele handelingen stellen die geen effect hadden waardoor hij liet weten dat de batterij kapot is en dat hij het ging doorzetten naar SAJ en dat SAJ me ging contacteren. OP 13 september stuur ik een mail naar Eltex met de feiten van de technicus, zijn naam en de boodschap dat ik niet terug eenzelfde lijdensweg wil als in het najaar en dat ik op een snelle service reken. Op 14 september liet de technicus me weten via whatsapp dat iemand me zou contacteren voor de SAJ service. Ik hoor niemand en op 15 september reageert Eltex op mijn mail dat ze de voortgang nauwlettend volgen en me op de hoogte houden. Op 22 september stuur ik een mail (nadat ik geprobeerd had om telefonisch te worden geholpen) met de boodschap dat we alweer 2 weken verder zijn sinds de eerste melding en dat ik graag een stand van zaken wil krijgen. . Op 25 september laat Eltex weten dat ze het probleem hebben doorgegeven en dat het niet helpt als ik dagelijks contact opneem met hen. In de mail stond ook binnenkort zal een technicus contact met u opnemen. In de mail wordt aangegeven dat ze me zo snel mogelijk en met de hoogste kwaliteit van dienst willen zijn. Ik antwoord op de mail op 25 september dat mijn ergernis ervoor zorgt dat ik geen geduld meer heb en gezien de voorgeschiedenis ook niet veel vertrouwen heb. Op 26 september reageert Eltex met het grootste begrip voor mijn situatie en dat ze zich realiseren dat bedrijven vaak een grote werkdruk ervaren en dat het oplossen van problemen binnen 1 werkdag voor ons allen een ambitieus doel is. Ik reageer op deze mail op 30 september met de boodschap dat ik niet verwacht dat een probleem op 1 dag wordt opgelost maar dat ik al drie weken wacht zonder enig resultaat en dat als het resultaat van met urgentie doorzetten betekent dat je als klant niets meer hoort dat er dan een probleem is. In deze mail stel ik het ultimatum om voor 6 oktober een oplossing te krijgen, en als dit niet gebeurt dat ik de klacht dan via testaankoop laat gaan. Op dinsdag 3 oktober krijg ik de vraag van Eltex of ik al een afspraak heb kunnen inplannen met SAJ... Ik antwoord kort: niets gehoord of gezien. Op donderdag 5 oktober vraag ik terug om mijn defect met urgentie door te zetten wat dan ook wordt gedaan en dat wordt per mail bevestigd. Op 5 oktober komt dan het bericht van de hotline van SAJ dat ze het alleen maar kunnen melden bij het serviceteam en laat Eltex weten dat ze samen met mij blijven hopen..... Ondertussen dus een maand verder zonder duidelijkheid en zonder oplossing. Zowel Eltex (met wie ik het contract heb) als SAJ worden dus in deze klacht door mij aangesproken. Ik wil dus of een snelle oplossing voor het defect en de garantie naar de toekomst dat er binnen redelijke termijnen wordt gehandeld of ik wil dat dat thuisbatterij wordt verwijderd en dat ik mijn geld terug krijg. Van de 15 maanden dat ik zonnepanelen en een thuisbatterij heb, heb ik nu al 5 maanden ongeveer alleen maar issues met Eltex/SAJ.... die vooral te maken hebben met het gebrek aan een klantgerichte service en duidelijke SLA's.

Afgesloten
A. C.
28/08/2023

lijkt een nepbedrijf

Wij zijn beu van jullie leugens. Ze zegeen dat de panelen op 28 augustus geïnstalleerd zouden worden ( dus vandaag) . Ik heb een dag verlof genomen van de werk.Omdat er niemand kwam, belde ik het bedrijf om te vragen wat er was gebeurd. Hij legt me uit dat er geen voorraad meer is en dat ze niet weten wanneer er voorraad zal zijn. Wi hebben contract getekend in mei !!!!In de offerte staat al duidelijk vermeld dat de installatie maximaal 2-3 maanden duurt. (Afgesproken 1,5 maand voor paneel en 1 maand voor airco) deze tijd is voorbiIk heb tientallen keren geprobeerd contact met u op te nemen.onze geld terug aub...

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform