Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Klacht – Defecte Philips TV 65PUS8500/12 (Electro Depot Oostende)
Beste, Op 1 december 2025 kochten wij bij Electro Depot Oostende een Philips UHD 4K TV 65PUS8500/12, samen met een bijkomende verzekering van €89. Wij waren oorspronkelijk niet van plan een verzekering te nemen, maar de verkoper bleef deze lange tijd sterk aanbevelen. Hij verzekerde ons mondeling dat: lijnen, schermbreuk, zwarte vlekken, fabrieksfouten, problemen met pixels, etc. volledig gedekt zijn; wij 5 jaar extra garantie zouden krijgen; elke schade binnen die periode gratis verholpen zou worden; na een herstelling de garantie opnieuw met 5 jaar verlengd wordt. Op basis van deze informatie hebben wij de verzekering afgesloten. Bij thuiskomst bleek het toestel meteen bij het eerste gebruik defect. Toen de TV uit stond, was er geen schade zichtbaar. Pas na het aanzetten zagen wij: één verticale en één lichte horizontale lijn onderaan het scherm, een zwart vlekje onderaan het scherm. Deze schade was niet zichtbaar wanneer het scherm uit stond. Wij hebben hiervan onmiddellijk foto’s genomen, direct na het uitpakken en eerste aanzetten. Wij belden meteen naar de winkel en kregen te horen dat wij direct mochten terugkomen met de TV. Wij zijn binnen het uur teruggekeerd naar de winkel, een rit van +/- 45 minuten. In de winkel gebeurde het volgende: De manager pakte het toestel zelf uit en liet meteen weten dat er idd geen zichtbare schade was. Hij legde het toestel nadien op een tafel. Een andere medewerker duwde/wrijfde met haar vingers op het scherm (met haar mouw erover) onderaan, nadat wij haar eerst de foto’s lieten zien. Hierdoor ontstond zichtbaar bijkomende schade, bovenop het oorspronkelijke defect. Na het inpluggen verschenen dezelfde lijnen en vlekken onmiddellijk, zelfs extra lijnen. Zonder technisch onderzoek of bewijs werd meteen gezegd dat “alle schade door ons veroorzaakt” zou zijn. Er werd geen technisch verslag opgesteld, geen onderzoek uitgevoerd, en geen bewijs geleverd. Toch werden garantie, omruiling, terugbetaling en tussenkomst via de verzekering geweigerd, op een zeer onbeleefde manier. Toen wij zeiden dat de EXTRA schade duidelijk door de verkoper werd toegebracht, kreeg ik het antwoord van de manager: “Ik ben ondertussen wel gewend om een tv uit een doos te halen hoor!, dit is veroorzaakt door jullie transport!” Het toestel werd ingenomen zonder enige schriftelijke motivatie!!! Er werd ons medegedeeld dat dit zo gaat en dat zij bij schermdefect/glasbreuk geen tussenkomst bieden, met een verwijzing naar de kleine lettertjes van de verzekering/garantie, terwijl de verkoper ons mondeling anders had voorgesteld. Wij wijzen erop dat camerabeelden in de winkel beschikbaar zijn, die exact kunnen bevestigen wat hierboven wordt beschreven. Ik kan u al zeggen dat er geen glasbreuk was, duidelijk te zien op de foto’s. Het oorspronkelijke defect was zichtbaar bij eerste gebruik. Volgens de wettelijke garantie (Boek VI WER) wordt dit vermoed aanwezig te zijn bij levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, wat niet is gebeurd. Wij hebben deze schade absoluut niet zelf veroorzaakt en hebben uiterst voorzichtig gehandeld bij uitpakken en aanzetten van de TV. Daarnaast blijkt de informatie over de verzekering niet te kloppen, wat neerkomt op misleidende handelspraktijken! Na dit incident hebben wij online reviews opgezocht en vastgesteld dat wij niet de enigen zijn die problemen ondervinden met garantie en klantbehandeling in deze winkel. Sinds dit incident heeft de winkel niet meer gereageerd op onze verzoeken. En de klantendienst verwijst ons steeds opnieuw door naar de winkel omdat het niet over een online aankoop gaat. Mvg,
Beschadigde goederen geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 14/09/2025 kocht ik een Vaatwasser 60cm Valberg 14s44 A WAD701T (10008680) via uw online winkelportaal en betaalde hiervoor 398,95€ (plus 59€ leveringskosten van 2 toestellen) voor. Deze toestellen werden door de transporteur aan de winkel afgeleverd op 16/09/2025 waarbij de vaatwasser beschadiging vertoonde, hierdoor vertoont het product gebreken en voldoet het niet meer aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, Grote blutsen in het zijpaneel. En al bij het eerste gebruik liep het water met grote hoeveelheid onderaan uit de machine. Op 18/09/2025 (dezelfde dag nog) belde ik naar de winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Ik werd doorverwezen naar de site om mijn klacht formeel in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan maar kreeg tot heden nog geen antwoord op het ticket. Ik probeerde vervolgens via WhatsApp VT Service te bereiken en pas na 2 maanden stuurden jullie een technieker. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen om vervangen van het product, (geen herstelling doordat de schade zo groot is en en niet overzichtelijk of er elders door de val nog bijkomdende onbekende schade is) of terugbetaling van de volledige aankoopprijs. Met vriendelijke groet, Dictus Jurgen, Werbrouck Nancy Bijlagen: · Kassaticket · Email klacht 23/09/2025 · Bevestiging online interventieverzoek VTService
Schade levering, ED nergens bereikbaar
Ik heb deze mail verstuurd naar ED, op verschillende manieren en de meeste komen terug met de melding dat de adressen niet bestaan. Telefoonnummer : NIET bereikbaar, Chat op Facebook : NIET bereikbaar, Mail naar ED-Kortrijk@... bestaat blijkbaar wel maar ze antwoorden niet. Blijkbaar willen ze niet bereikt worden. Schade door transport door BPOST kan blijkbaar niet door de klant maar ENKEL door de verzender verhaald worden ! Deze is de mail met de Foto's erbij: Vandaag ontving ik mijn bestelling B9361793822 via Bpost, betreffende een elektrische olieradiator. Bij het openen van de verpakking merkte ik op dat de doos op een hoek lijkt gevallen te zijn. Als gevolg daarvan is één van de radiatorbladen zichtbaar verbogen. Ik voeg hierbij foto’s toe van: -De beschadigde hoek van de doos -Het verzendlabel -De schade aan het radiatorblad Graag verneem ik van u welke stappen ik kan ondernemen om het toestel te laten vervangen of terugbetalen. Uiteraard bewaar ik de originele verpakking tot de klacht volledig is afgehandeld. Met vriendelijke groet,
Problème de garantie
Madame, Monsieur, En date du 24/08/2025, j'ai acheté un televiseur QLED edenwood 65 pouces ref : ED65EA08UHD-VE989708, en déballant je constate que l'écran est fissuré, je teléphonne 20 mn après pour le signaler, on me dit de le ramener au magazin, chose faite le lendemain à midi avec encore le film de protection sur l'écran, le responsable sans meme le déballer me dit qu'il n'y a pas de garantie sur les écrans alors qu'elle n'a jamais servie ni monté donc je lui répond que j'ai juste déballer 15 mn après l'avoir acheté et payé 429.95 pour aller du magazin à chez moi à 15 mn de là, je trouve que c'est un peu exagéré et pas du tout sérieux C’est pourquoi je vous demande d'intervenir pour trouver une solution et une réaction de l'entreprise Cordialement, Annexes: - Copie facture - Copie de tout élément utile pour l’entreprise
Herstelling onder garantie
Beste.ik vraag herstelling van tvtoestel gekocht in mei 2025 in de winkel van Oostende.Het toestel gaf enkel nog geluid en geen beeld meer en heb ik binnengebracht voor herstelling in de winkel van Anderlecht.De naverkoopdienst is telefonisch niet bereikbaar in beide filialen.Als ik fysiek navraag doe in Oostende kunnen ze niets doen omdat ik het toestel via het filiaal in Anderlecht binnen bracht.Mijn dochter die in Vorst woont werd in Anderlecht afgewimpeld met het voorstel zelf een nieuw toestel te kopen. Graag hulp om mijn rechten te doen gelden.
Herstelling
Beste Vaatwasser in garantie was stuk (verwarmde niet meer) dat was begin juli, n a contact te hebben op genomen is technieker met nieuw verwarmings element langs geweest bleek dat afdichting niet paste , stuk terug mee na dag of 10 terug technieker sluit vaatwasser aan en geheel mijn keuken onder water dus vaatwasser meer stuk dan hij was. Vandaag klantendienst gebeld en die kunnen mij niet helpen blijkbaar. Vandaar deze klacht we zijn al maand verder en nog steeds geen vaatwasser. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een oplossing Mvg amandels Nadia
Klantenservice heeft geen begrip
Korte beschrijving van uw probleem Op 22/4 kocht ik 3 keuken toestellen voor een nieuwe keuken. Deze liep 3 weken vertraging op. Bij levering zag ik dat ze een vaatwasser van 45cm hadden voorzien. Ik heb dan contact gehad met de klantenservice op 31/5, met de vraag om het toestel dat nog onaangeroerd in een gesloten doos zit om te ruilen. Prijsverschil 100€. Ik gaf aan deze te willen laten vallen voor het eventuele ongemak. Maar dat kon enkel de manager beslissen aangezien de 14-dagen omruil garantie verstreken waren. Ik vroeg dan de manager te spreken, maar dat kon niet. Ik moest mailen, dat heb ik gedaan en het probleem nogmaals uitgelegd. Maar op 7/6 nog steeds geen reactie ( binnen de 48u zou ik gehoord worden)??? Ik heb dan opnieuw de klantenservice gecontacteerd en daar sprak ik een zekere (Mahdi) die niet begreep wat het probleem was. Hij zou afgelopen maandag de manager zien en de zaak onmiddellijk aanpakken. Vandaag nog maar eens contact gehad en daar opnieuw een medewerker die het over de 14 dagen heeft , een manager spreken kan niet want die spreekt nu plots geen Nederlands. Ik vind het zeer frappant dat ze een toestel dat in de ongeopende doos zit niet willen omruilen en een commerciële geste doen. Maar ze willen mijn verhaal niet eens horen, uitgezonderd Mhadi die ik verleden week sprak. Wat kan ik ondernemen om op zijn minst in contact te komen met de manager en om een uitzondering vragen?
Lang wachten op herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op 1 maart 2025 kocht ik een vaatwasser van valberg in uw winkel en betaalde ik er €349,95 voor. Na 1,5 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de vaatwasser begint naar verbrand te ruiken en er kwam rook uit tijdens gebruik en is dus helemaal onbruikbaar. Op 24 april 2025 belde in met de klantendienst om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Ik wacht intussen al 3 weken op een afspraak met de hersteldienst. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Betalingsbewijs Bewijs contact met de herstellingsdienst
Geen terugname dweil stofzuiger valberg
Geachte mevrouw/heer, Op 10/05/2025kocht ik een dweil stofzuiger van valberg f 5 in uw winkel en betaalde ik er 178,41€ voor. Na 10/05/2025 vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder het toestel is aangeraden geweest door u collega in de winkel voor huisdieren haar en de dweil stofzuiger doet dit niet. Ik heb reeds 2 maal geprobeerd de stofzuiger terug in te leveren maar er werd zelfs niet naar mijn lastig met gekeken alsook werd er eerst gezegd er zijn gebruikssporen en de 2 de maal was het omdat het nat is geweest. Ik kwam op 14/05/2025 met het toestel terug waarbij ik u een mail stuurde en geen antwoord op kreeg alsook de klantendienst verwittigd die mij zei dat de winkel mij moet helpen hiermee en op 16/05/ 2025 kwam ik nogmaals terug maar werd weer naar huis gestuurd Aangezien wij al jaren klant zijn en nooit eerder miserie gehad hebben met jullie vind ik dit uiterst onprofessioneel en kan dit niet als dit in garantie valt. Wij kochten al reeds bij jullie : Wasmachine,droogkast,diepvries,gsm,gsm,cadeaus robotstofzuiger voor mijn schoonzus,kookplaat. Nu met dit hebben we een probleem En kunnen jullie ons zogenaamd niet helpen Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs
defect toestel en weigering garantie
Beste, op 16/11/2024 kocht ik een kerstcadeau, nl. een Babyliss men tondeuze in jouw winkel te Oostende. Op Kerst gaf ik deze cadeau aan mijn man. 15 januari 2025 testten we die uit. Blijkt dat hij totaal niet scheert zoals het moet, hij trekt ipv knipt, met als resultaat een coupe zoals van een concentratiekamp! 17 januari gaat mijn man terug met het toestel, de verkoper test zelf het toestel op zijn arm en geeft toe dat het trekt ipv knipt en niet werkt, hij zegt dat we nieuwe mesjes moeten kopen, waarop mijn man reageert dat dit een splinternieuw toestel met garantie is. De verkoper werd heel arrogant en smeet alles half in de verpakking richting mijn man uit. Diezelfde dag hebben we via de site een klachtenformulier ingediend maar tot op heden niets meer van gehoord. Graag hadden we het toestel terug gegeven en terug betaald gekregen, volgens de wettelijke garantie! dank u
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
