Middelmatig

54 punten Info

Meest recente klachten

K. M.
3/12/2025

Klacht – Defecte Philips TV 65PUS8500/12 (Electro Depot Oostende)

Beste, Op 1 december 2025 kochten wij bij Electro Depot Oostende een Philips UHD 4K TV 65PUS8500/12, samen met een bijkomende verzekering van €89. Wij waren oorspronkelijk niet van plan een verzekering te nemen, maar de verkoper bleef deze lange tijd sterk aanbevelen. Hij verzekerde ons mondeling dat: lijnen, schermbreuk, zwarte vlekken, fabrieksfouten, problemen met pixels, etc. volledig gedekt zijn; wij 5 jaar extra garantie zouden krijgen; elke schade binnen die periode gratis verholpen zou worden; na een herstelling de garantie opnieuw met 5 jaar verlengd wordt. Op basis van deze informatie hebben wij de verzekering afgesloten. Bij thuiskomst bleek het toestel meteen bij het eerste gebruik defect. Toen de TV uit stond, was er geen schade zichtbaar. Pas na het aanzetten zagen wij: één verticale en één lichte horizontale lijn onderaan het scherm, een zwart vlekje onderaan het scherm. Deze schade was niet zichtbaar wanneer het scherm uit stond. Wij hebben hiervan onmiddellijk foto’s genomen, direct na het uitpakken en eerste aanzetten. Wij belden meteen naar de winkel en kregen te horen dat wij direct mochten terugkomen met de TV. Wij zijn binnen het uur teruggekeerd naar de winkel, een rit van +/- 45 minuten. In de winkel gebeurde het volgende: De manager pakte het toestel zelf uit en liet meteen weten dat er idd geen zichtbare schade was. Hij legde het toestel nadien op een tafel. Een andere medewerker duwde/wrijfde met haar vingers op het scherm (met haar mouw erover) onderaan, nadat wij haar eerst de foto’s lieten zien. Hierdoor ontstond zichtbaar bijkomende schade, bovenop het oorspronkelijke defect. Na het inpluggen verschenen dezelfde lijnen en vlekken onmiddellijk, zelfs extra lijnen. Zonder technisch onderzoek of bewijs werd meteen gezegd dat “alle schade door ons veroorzaakt” zou zijn. Er werd geen technisch verslag opgesteld, geen onderzoek uitgevoerd, en geen bewijs geleverd. Toch werden garantie, omruiling, terugbetaling en tussenkomst via de verzekering geweigerd, op een zeer onbeleefde manier. Toen wij zeiden dat de EXTRA schade duidelijk door de verkoper werd toegebracht, kreeg ik het antwoord van de manager: “Ik ben ondertussen wel gewend om een tv uit een doos te halen hoor!, dit is veroorzaakt door jullie transport!” Het toestel werd ingenomen zonder enige schriftelijke motivatie!!! Er werd ons medegedeeld dat dit zo gaat en dat zij bij schermdefect/glasbreuk geen tussenkomst bieden, met een verwijzing naar de kleine lettertjes van de verzekering/garantie, terwijl de verkoper ons mondeling anders had voorgesteld. Wij wijzen erop dat camerabeelden in de winkel beschikbaar zijn, die exact kunnen bevestigen wat hierboven wordt beschreven. Ik kan u al zeggen dat er geen glasbreuk was, duidelijk te zien op de foto’s. Het oorspronkelijke defect was zichtbaar bij eerste gebruik. Volgens de wettelijke garantie (Boek VI WER) wordt dit vermoed aanwezig te zijn bij levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, wat niet is gebeurd. Wij hebben deze schade absoluut niet zelf veroorzaakt en hebben uiterst voorzichtig gehandeld bij uitpakken en aanzetten van de TV. Daarnaast blijkt de informatie over de verzekering niet te kloppen, wat neerkomt op misleidende handelspraktijken! Na dit incident hebben wij online reviews opgezocht en vastgesteld dat wij niet de enigen zijn die problemen ondervinden met garantie en klantbehandeling in deze winkel. Sinds dit incident heeft de winkel niet meer gereageerd op onze verzoeken. En de klantendienst verwijst ons steeds opnieuw door naar de winkel omdat het niet over een online aankoop gaat. Mvg,

Afgesloten
J. D.
19/11/2025

Beschadigde goederen geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 14/09/2025 kocht ik een Vaatwasser 60cm Valberg 14s44 A WAD701T (10008680) via uw online winkelportaal en betaalde hiervoor 398,95€ (plus 59€ leveringskosten van 2 toestellen) voor. Deze toestellen werden door de transporteur aan de winkel afgeleverd op 16/09/2025 waarbij de vaatwasser beschadiging vertoonde, hierdoor vertoont het product gebreken en voldoet het niet meer aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, Grote blutsen in het zijpaneel. En al bij het eerste gebruik liep het water met grote hoeveelheid onderaan uit de machine. Op 18/09/2025 (dezelfde dag nog) belde ik naar de winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Ik werd doorverwezen naar de site om mijn klacht formeel in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan maar kreeg tot heden nog geen antwoord op het ticket. Ik probeerde vervolgens via WhatsApp VT Service te bereiken en pas na 2 maanden stuurden jullie een technieker. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen om vervangen van het product, (geen herstelling doordat de schade zo groot is en en niet overzichtelijk of er elders door de val nog bijkomdende onbekende schade is) of terugbetaling van de volledige aankoopprijs. Met vriendelijke groet, Dictus Jurgen, Werbrouck Nancy Bijlagen: · Kassaticket · Email klacht 23/09/2025 · Bevestiging online interventieverzoek VTService

In behandeling
E. R.
7/11/2025

Schade levering, ED nergens bereikbaar

Ik heb deze mail verstuurd naar ED, op verschillende manieren en de meeste komen terug met de melding dat de adressen niet bestaan. Telefoonnummer : NIET bereikbaar, Chat op Facebook : NIET bereikbaar, Mail naar ED-Kortrijk@... bestaat blijkbaar wel maar ze antwoorden niet. Blijkbaar willen ze niet bereikt worden. Schade door transport door BPOST kan blijkbaar niet door de klant maar ENKEL door de verzender verhaald worden ! Deze is de mail met de Foto's erbij: Vandaag ontving ik mijn bestelling B9361793822 via Bpost, betreffende een elektrische olieradiator. Bij het openen van de verpakking merkte ik op dat de doos op een hoek lijkt gevallen te zijn. Als gevolg daarvan is één van de radiatorbladen zichtbaar verbogen. Ik voeg hierbij foto’s toe van: -De beschadigde hoek van de doos -Het verzendlabel -De schade aan het radiatorblad Graag verneem ik van u welke stappen ik kan ondernemen om het toestel te laten vervangen of terugbetalen. Uiteraard bewaar ik de originele verpakking tot de klacht volledig is afgehandeld. Met vriendelijke groet,

Opgelost
M. L.
25/09/2025

Problème de garantie

Madame, Monsieur, En date du 24/08/2025, j'ai acheté un televiseur QLED edenwood 65 pouces ref : ED65EA08UHD-VE989708, en déballant je constate que l'écran est fissuré, je teléphonne 20 mn après pour le signaler, on me dit de le ramener au magazin, chose faite le lendemain à midi avec encore le film de protection sur l'écran, le responsable sans meme le déballer me dit qu'il n'y a pas de garantie sur les écrans alors qu'elle n'a jamais servie ni monté donc je lui répond que j'ai juste déballer 15 mn après l'avoir acheté et payé 429.95 pour aller du magazin à chez moi à 15 mn de là, je trouve que c'est un peu exagéré et pas du tout sérieux C’est pourquoi je vous demande d'intervenir pour trouver une solution et une réaction de l'entreprise Cordialement, Annexes: - Copie facture - Copie de tout élément utile pour l’entreprise

Afgesloten
W. D.
16/09/2025

Herstelling onder garantie

Beste.ik vraag herstelling van tvtoestel gekocht in mei 2025 in de winkel van Oostende.Het toestel gaf enkel nog geluid en geen beeld meer en heb ik binnengebracht voor herstelling in de winkel van Anderlecht.De naverkoopdienst is telefonisch niet bereikbaar in beide filialen.Als ik fysiek navraag doe in Oostende kunnen ze niets doen omdat ik het toestel via het filiaal in Anderlecht binnen bracht.Mijn dochter die in Vorst woont werd in Anderlecht afgewimpeld met het voorstel zelf een nieuw toestel te kopen. Graag hulp om mijn rechten te doen gelden.

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform