Terug

Klacht – Defecte Philips TV 65PUS8500/12 (Electro Depot Oostende)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

K. M.

Naar: ELECTRO DEPOT

03/12/2025

Beste, Op 1 december 2025 kochten wij bij Electro Depot Oostende een Philips UHD 4K TV 65PUS8500/12, samen met een bijkomende verzekering van €89. Wij waren oorspronkelijk niet van plan een verzekering te nemen, maar de verkoper bleef deze lange tijd sterk aanbevelen. Hij verzekerde ons mondeling dat: lijnen, schermbreuk, zwarte vlekken, fabrieksfouten, problemen met pixels, etc. volledig gedekt zijn; wij 5 jaar extra garantie zouden krijgen; elke schade binnen die periode gratis verholpen zou worden; na een herstelling de garantie opnieuw met 5 jaar verlengd wordt. Op basis van deze informatie hebben wij de verzekering afgesloten. Bij thuiskomst bleek het toestel meteen bij het eerste gebruik defect. Toen de TV uit stond, was er geen schade zichtbaar. Pas na het aanzetten zagen wij: één verticale en één lichte horizontale lijn onderaan het scherm, een zwart vlekje onderaan het scherm. Deze schade was niet zichtbaar wanneer het scherm uit stond. Wij hebben hiervan onmiddellijk foto’s genomen, direct na het uitpakken en eerste aanzetten. Wij belden meteen naar de winkel en kregen te horen dat wij direct mochten terugkomen met de TV. Wij zijn binnen het uur teruggekeerd naar de winkel, een rit van +/- 45 minuten. In de winkel gebeurde het volgende: De manager pakte het toestel zelf uit en liet meteen weten dat er idd geen zichtbare schade was. Hij legde het toestel nadien op een tafel. Een andere medewerker duwde/wrijfde met haar vingers op het scherm (met haar mouw erover) onderaan, nadat wij haar eerst de foto’s lieten zien. Hierdoor ontstond zichtbaar bijkomende schade, bovenop het oorspronkelijke defect. Na het inpluggen verschenen dezelfde lijnen en vlekken onmiddellijk, zelfs extra lijnen. Zonder technisch onderzoek of bewijs werd meteen gezegd dat “alle schade door ons veroorzaakt” zou zijn. Er werd geen technisch verslag opgesteld, geen onderzoek uitgevoerd, en geen bewijs geleverd. Toch werden garantie, omruiling, terugbetaling en tussenkomst via de verzekering geweigerd, op een zeer onbeleefde manier. Toen wij zeiden dat de EXTRA schade duidelijk door de verkoper werd toegebracht, kreeg ik het antwoord van de manager: “Ik ben ondertussen wel gewend om een tv uit een doos te halen hoor!, dit is veroorzaakt door jullie transport!” Het toestel werd ingenomen zonder enige schriftelijke motivatie!!! Er werd ons medegedeeld dat dit zo gaat en dat zij bij schermdefect/glasbreuk geen tussenkomst bieden, met een verwijzing naar de kleine lettertjes van de verzekering/garantie, terwijl de verkoper ons mondeling anders had voorgesteld. Wij wijzen erop dat camerabeelden in de winkel beschikbaar zijn, die exact kunnen bevestigen wat hierboven wordt beschreven. Ik kan u al zeggen dat er geen glasbreuk was, duidelijk te zien op de foto’s. Het oorspronkelijke defect was zichtbaar bij eerste gebruik. Volgens de wettelijke garantie (Boek VI WER) wordt dit vermoed aanwezig te zijn bij levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, wat niet is gebeurd. Wij hebben deze schade absoluut niet zelf veroorzaakt en hebben uiterst voorzichtig gehandeld bij uitpakken en aanzetten van de TV. Daarnaast blijkt de informatie over de verzekering niet te kloppen, wat neerkomt op misleidende handelspraktijken! Na dit incident hebben wij online reviews opgezocht en vastgesteld dat wij niet de enigen zijn die problemen ondervinden met garantie en klantbehandeling in deze winkel. Sinds dit incident heeft de winkel niet meer gereageerd op onze verzoeken. En de klantendienst verwijst ons steeds opnieuw door naar de winkel omdat het niet over een online aankoop gaat. Mvg,

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 03 december 2025

ELECTRO DEPOT

Naar: K. M.

03/12/2025

Beste, Als het mogelijk was, zouden wij u graag helpen. Maar helaas gaat het hier om een aankoop in de winkel, en wij behandelen alleen online bestellingen. Gelieve een e-mail te sturen naar de winkel in Oostende via ed-sav_oostende@electrodepot.be . U kunt ook contact opnemen met de technieker die langs zal komen; als het apparaat niet gerepareerd kan worden, zal hij u een bon geven zodat u een nieuw apparaat kunt krijgen: 027 00 72 62. Met vriendelijke groet, Op 3 december 2025 om 12:30:33 UTC schreef Klachten klachten@test-aankoop.be:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform