Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Garantie Opel Grandland X – geen herstelling, geen communicatie, 26 dagen stilstand
Datum panne: 21 juni 2025 Voertuig: Opel Grandland X Garage: Van Mossel Used Cars, Hasselt Situatie: Ons voertuig viel op 21 juni 2025 plots stil op de autosnelweg, zonder voorafgaande foutmelding, wat heeft geleid tot een gevaarlijke noodsituatie. Sindsdien staat het voertuig stil bij de garage, en ondanks meerdere pogingen tot contact is er na bijna vier weken nog steeds geen duidelijke diagnose, tijdsplanning of oplossing gecommuniceerd. Kern van onze klacht: Onprofessionele klantenopvolging: Ondanks talloze e-mails en telefoons kregen wij amper of geen respons van de garage of garantiedienst. Geen tijdskader: Op geen enkel moment werd een concreet plan of datum voor herstelling gegeven. Geen vervangwagen: Gedurende de volledige stilstand werd geen vervangwagen voorzien, ondanks garantievoorwaarden. Verantwoordelijkheidsontwijking: De garage insinueerde onterecht dat wij een foutmelding genegeerd zouden hebben, terwijl wij formeel aantonen dat er géén zichtbare melding op het dashboard was op het moment van de panne. Ernstige impact: Wij zitten al weken zonder vervoer, met grote impact op werk, gezinsleven en mobiliteit. Dit overstijgt een technische panne en is een vorm van klantenverwaarlozing. Onze eisen: Een duidelijke, schriftelijke stand van zaken Een concreet, bindend tijdskader voor herstelling Een onmiddellijke oplossing met vervangwagen Erkenning dat er geen foutmelding zichtbaar was op het moment van stilstand Onderzoek naar een mogelijk structureel defect in het waarschuwingssysteem Besluit: Wij hebben deze situatie op een beleefde manier proberen op te lossen, maar krijgen enkel stilte, ontwijkende communicatie en onduidelijkheid. Dit is voor ons als consument onaanvaardbaar. Wij rekenen op de tussenkomst van Testaankoop om onze rechten te verdedigen. Met vriendelijke groeten, Sevil Emek Hidir Aydogan
AUTO WORD NIET GEMAAKT
Beste , ik kocht een auto en na een maand is er een probleem opgetreden met het motorblok maar we hebben een jaar garantie , dus zou dat gemaakt worden we spreken eind oktober.we hebben onze auto nog steeds niet terug, iedere week bellen we en word er iets anders verteld , van ontbrekende stukken tot ouderschapsverlof... ik geloof er niet meer in , voel mij machteloos en misleid ..kunnen we hier iets aan doen? met vriendelijke groetkarlien
Geen lijst met uitgevoerde werken/werkorder
- Op 9/3/23 bracht ik mijn voertuig (Camper Benimar) binnen om een terugroepactie van Ford/Benimar te laten uitvoeren(ongewild vergrendelen). Geen lijst met uitgevoerde werken gekregen. Euvel is niet verholpen (in garantie)- Op 30/5/23 voertuig terug binnen. Volgens werkplaatsleider is het probleem dat de verluchtingsgaatjes in het afwateringkanaal onder voorruit verstopt was met bladeren (in garantie) Euvel is nog steeds niet verholpen, ook nu geen lijst met uitgevoerde werken gekregen.-op 8/6/23 gaat vtg binnen voor een nazicht voor TC en plaatsing nieuw slot bestuurdersportier (werken betaald en werkorder ontvangen) Mondeling nog eens gevraagd naar stand van zaken ivm ongewilde vergrendeling. Receptie zou iets laten weten- 19/6/23, na tevredenheidsonderzoek Ford, mail gekregen van receptie dat werkorder momenteel misplaatst is. Als klassement in orde was zou ik bericht ontvangen- 12/7/23 heb ik mail gestuurd dat ik nog niets had ontvangen. Geen antwoord gekregen- 1/8/23 Nogmaals mail gestuurd dat ik nog steeds niets heb ontvangen...Nu, bijna 4 maanden verder en nog steeds niets gekregen. Het euvel is nog steeds aanwezig en ik heb nog steeds geen bewijs dat ik tijdens de garantieperiode de nodige stappen heb ondernomen
Storing elektrisch aandrijfsysteem Opel Corsa Electric - 4de keer op 4 maanden tijd - onbetrouwbaar
Beste,Op vrijdag 14 april was het voor de 4de keer op 4 maanden tijd prijs: mijn Opel Corsa electric van 2,5 jaar oud valt tijdens het rijden plots stil en geeft een storing van het elektrisch aandrijfsysteem aan. Alweer een gevaarlijke situatie want de wagen blokkeert volledig en heeft geen mogelijkheid om naar sleepmodus te gaan. Nochtans was er bij de laatste herstelling eind december gegarandeerd dat alles hersteld was en dat de wagen veilig werd bevonden en de nodige testritten vlekkeloos had doorstaan. Nog geen 4 maanden later staat hij terug in de garage. Enkele seconden surfen levert me tientallen soortgelijke klachten op. Onvoorstelbaar dat Opel dit niet ter dege opneemt en bestuurders in levensgevaarlijke omstandigheden laat terechtkomen. Graag een klantvriendelijke en degelijke aanpak deze keer. Ik schakel ook de ombudsdienst en mijn rechtsbijstand in om een degelijke expertise te kunnen krijgen en transparantie over de testrapporten. Dit gaat echt te ver. Bovendien is mijn wagen buiten garantie. Iedereen rondom mij staat versteld van de beperkte garantie van 2 jaar op een elektrische wagen.Benieuwd naar het vervolg. Het vertrouwen in deze wagen is uiteraard volledig weg. Met vriendelijke groeten,Els VervloetMet vriendelijke groeten,
Oneerlijke verkoop auto
BesteHieronder de mail die ik naar Van Mossel en PSA finance heb gestuurd. Zo ziet u mijn verhaal uitgelegd. Bedankt voor uw hulp. ----BesteNa ondertussen al een hele reeks mindere ervaringen bij Van Mossel is de maat stilaan vol. Mijn eerste wagen bij deze keten, en ik heb er meer dan spijt van. 1. In januari 2022 was ik opzoek naar een hybridewagen. Van Mossel Hasselt verkocht me een zogezegde demowagen. Nu ik op onderhoud moet gaan zie ik dat de auto al ingeschreven is geweest, dat ik dus geen demowagen heb geleased maar een tweedehandswagen. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om korting te geven, de wagen was gewoon niet meer waard. Er is mij NOOIT verteld dat ik een tweedehandswagen zou leasen. Dat dit zelfs door de beugel kan is onbegrijpelijk. Ik heb al 3 demowagens gehad bij de A-merken, nog nooit is er zo een stunt uitgehaald om er maar weer meer winst uit te slaan. Ik ben zelf ook zelfstandige en moet ook op elke marge tellen, maar dit is pure oplichterij om de klant maar te doen tekenen. 2.Daarnaast werd me een renting beloofd, zodat de afschrijving niet in de balans zou komen. Uiteindelijk smeert de verkoper me een financiële leasing aan. Het maandbedrag paste in het budget, ik tekende de overeenkomst. De verkoper wou snel afhandelen, alles moest vooruit gaan. Akkoord mijn fout, ik had hem niet mogen geloven en alles thuis moeten nalezen en verifiëren. Doch wéér een minpunt, de verkoper handelde niet als een goede huisvader en wou gewoon zijn % op de verkoop.Het rentingcontract van PSA-lease bedroeg enkel de bedragen die ik maandelijks moet aflossen. Nergens stond de interesten bij vermeld. U mag eens bij de bank een lening aangaan zonder dat u weet aan welke interesten u deze lening aansluit. Als dat al zelfs wettelijk is, het niet vermelden van de interesten bij een kredietaanvraag? Daarnaast werd er niet gesproken over het verbreken van het contract. Na meerdere mails kom ik te weten wat uiteindelijk mijn aflossingstabel is en welke interesten ik zal betalen over de looptijd van het contract (1 jaar na aankoop!!!) én dat ik bij verbreking van de financiële renting de restwaarde moet betalen + de totale interesten van de looptijd van het contract. Dus 6 maanden na start van het contract kost de auto me meer dan in het begin. Dit is ook niet transparant handelen. Had ik geweten dan ik aan 10% interest moest afbetalen had ik andere alternatieven gezocht. Maar de verkoper bleef pushen en zo tekende ik maar. Ook hier zijn de A merken eerlijker met een verbrekingsvergoeding van 3 maanden. Zo ziet u maar, een zogezegd goedkoper product kopen bij de goedkoper merken komt uiteindelijk nog duurder uit dan een mercedes of bmw. Ze moeten ergens de winst halen zeker. 3.Ik moest op onderhoud gaan. 2x herzet doordat er geen vervangwagen was. Ik kom de uiteindelijke dag aan, was er ook die dag geen vervangwagen terwijl dat wel zo was gepland. Nog maar eens verzetten. Ik snap niet dat een garage zo onprofessioneel kan werken. Ik heb 3u afgeblokt om tot daar te komen, 3u niets verdiend. En amper een verontschuldiging gehad. Ik vind dit niet normaal. Bij de A-merken zouden ze de wereld verzetten opdat de klant tevreden zou zijn, desnoods een demowagen meegeven voor 2 dagen. Nee meneer ga maar naar huis en kom binnen een maand terug. Weer 3u afblokken en 3u niets verdienen. Goed bezig. Daarnaast heb ik na een jaar al een lek in de koelvloeistof en zit de auto in een terugroepactie waardoor er nu al een hele reeks onderdelen dienen vervangen te worden. Komt daar nog eens bij dat ik, doordat ik blijkbaar een tweedehandsauto heb gekocht, er maar 12 maanden garantie op zitten ipv de wettelijke minimum 2 jaar bij aankoop nieuw product. Dit kan echt niet door de beugel, zeker gezien de problemen die ik nu al heb met de auto. Ik ben alleszins enorm teleurgesteld in de manier van verkopen en handelen van Van Mossel en hun leasepartners. Ik heb enorm veel spijt maar het is nu zo. Er waarschijnlijk niet veel aan te doen, doch is het belangrijk dat anderen dit te weten komen en 5x nadenken eer ze een op papier goedkopere auto gaan kopen - leasen - renten - ... Bedankt voor uw hulp
Herstelling Opel Corsa electric faalde met levensgevaarlijke situatie tot gevolg
Geachte heer ClaesenOp zaterdag 3 december liet ik mijn wagen Opel Corsa electric van 2 jaar oud depanneren wegens een probleem met het versnellingssysteem. De wagen ging van drive modus meteen terug naar park modus.Op maandag 5 december werd de wagen naar Opel Van Mossel in Mechelen gebracht. Pas op donderdag 8 december werd het probleem gediagnosticeerd en op vrijdag 9 december krijg ik na de 4de poging tot update de informatie dat het nodige onderdeel is besteld en op maandag 12 december zal vervangen worden. Op maandag 12 december bel ik zelf naar de garage rond 16u45. De wagen stond klaar voor afhaling maar niemand had me verwittigd. Ik haal hem nog af rond 17u45 en Annick vertelt me dat de herstelling nog onder garantie wordt genomen. De garantie liep tot 28/08/2022 en het laatste onderhoud vond plaats op 29/08.Gisteren kreeg ik telefoon met de melding dat ik alsnog de helft van de herstelling moet betalen. Over een incorrecte aanpak gesproken.Vanmiddag vertrok ik met de wagen bij mij thuis en neen straat verder blokkeerde de auto helemaal met de melding ‘storing elektrisch aandrijfsysteem’. Daar stond ik aan de rand van een drukke steenweg, met 3 kinderen aan boord, met mijn wagen waarvan de wielen en het stuur volledig blokkeerden. Ongelooflijk om in dergelijke onveilige situatie terecht te komen. Geluk bij een ongeluk gebeurde dit naast een garage. De werknemers van deze garage zijn dadelijk komen helpen en één van de mechaniekers heeft de wagen onmiddellijk aan een diagnose toestel gehangen. Er kwamen meteen een 10-tal fouten naar boven (foto's heb ik bezorgd aan Van Mossel Lier):1. P0AA6 tractiebatterij2. P106A tractiebatterij3. P106E tractiebatterij4. U12A0 Elektronische eenheid tractiebatterij (CAN-netwerk)5. U1208 geen communicatie met elektronische eenheid motor6. P0513 startblokkering7. P00167 Communicatie met de BSI8. U1208 Communicatie via het CAN-netwerk met de elektronische eenheid motor9. B1561 USB aansluiting 3 (USB-aansluiting gebruikt door de afzonderlijke telematica eenheid)10. U1208 geen communicatie met de elektronische eenheid motorDe mechanieker stelde ook vast dat er bij de herstelling niets werd gedaan aan het feit dat ik blijkbaar met totaal versleten banden vooraan aan het rijden ben.De mensen van Katelijne Motors stelden zich vragen bij de reeks van 10 fouten, net na een herstelling van het versnellingssysteem. Na verschillende pogingen zijn ze erin geslaagd om de wagen weer in beweging te krijgen en naar een veilige positie te brengen.Tijdens de zomer stonden er 4 terugroepacties op mijn wagen. Dat vernam ik in augustus toen ik een afspraak maakte voor onderhoud op 4 augustus. Die afspraak moest verplaatst worden naar 29 augustus omdat er op 4 augustus te weinig tijd of experts beschikbaar waren om die 4 terugroepacties te behandelen. Ik heb op geen enkel moment transparante communicatie gekregen over die terugroepacties.Mijn verzekeraar volgt het mee op en indien nodig starten we de volgende stappen gezien de zeer onveilige situatie waarin ik me bevond en waarvan de medewerkers van de garage naast de plek van panne getuige waren. De verzekeraar is het volkomen met me eens dat deze auto volledig onveilig is geworden. De verzekeraar vraagt of jullie volgende informatie kunnen bezorgen:- Het rapport van de terugroepacties van augustus en de bevestiging dat die acties correct werden uitgevoerd- Het rapport van de herstelling die op maandag 12 december werd gedaan.- De informatie over de garantietermijnen van cruciale onderdelen zoals het versnellingssysteem/aandrijfsysteem waar nu problemen mee zijn. De wagen is nog maar 2 jaar en 3 maanden in gebruik. Dergelijke defecten zouden wel degelijk nog onder garantie moeten vallen.Ik reken op een grondige analyse. U begrijpt dat het na deze ervaring van vandaag lastig zal zijn om nog met vertrouwen terug achter het stuur van mijn Opel Corsa electric te kruipen. Dit had helemaal fout kunnen aflopen. De depanneur van de takeldienst wees ook op het mankement bij Opel elektrische wagens die geen module hebben om naar neutrale/sleepmodus te gaan in geval van ongeval of panne. Levensgevaarlijk.Ik kijk uw antwoord tegemoet.Met vriendelijke groeten,
Beschadiging katalysator na groot onderhoud van mijn auto
Beste,Ik heb op 15/10/2021 groot onderhoud laten doen aan mijn Citroën Berlingo in de Citroën garage Van Mossel Van Kelst in Herent (factuur 28304771 ten bedrage van 532.22 euro). Bij dit groot onderhoud is een fout gemaakt. Mijn vrouw is na het ophalen van de auto ermee naar huis gereden, maar is er niet mee thuis geraakt. De motor gedroeg zich zeer vreemd en er viel bijna niet te rijden met de auto. Onderweg had ze geen andere keus dan de auto langs de weg te laten en te voet naar huis te gaan (afstand garage tot ons huis is minder dan 10 km). Bij aankomst thuis ben ik meteen naar de auto gaan kijken en het was duidelijk dat hier niet mee te rijden viel. Ik heb meteen gebeld naar de garage maar deze was inmiddels gesloten. Ik heb daarna gebeld met citroen assistance België en zij hebben mijn auto dezelfde dag (15-10-2021) terug naar de garage gesleept. Bij het wegslepen van de auto moest ik de motor nog even starten. De chauffeur/mecanicien van de sleepwagen vertelde me dat een van de drie cilinders van de motor niet werkte. Met de motorkap open heb ik gezien dat de motor tijdens het draaien enorme klappen opliep. Ik maakte me toen al zorgen dat er flinke schade zou kunnen zijn ontstaan hierdoor. Na het weekend (op dinsdag 19-10-2021) zijn we de auto terug gaan ophalen bij de garage. Er is ons verteld dat een van de nieuwe bougies (die bij het groot onderhoud waren vervangen) defect was en dat dit de oorzaak was van het vreemde gedrag van de motor. Ze hebben dit hersteld en hiervoor heb ik niet hoeven betalen. Echter enkele dagen later deed zich een nieuw probleem voor namelijk een emissiemelding (waarschuwingslampje). Ik ben hiermee opnieuw enkele dagen later terug naar de garage gegaan en dit werd gratis verholpen (later bleek dat er alleen een reset is gedaan). Niet lang daarna kwam dezelfde emissiemelding weer terug. Op 24-11-2021 ben ik terug gegaan naar de garage en is een afspraak gemaakt voor een diagnose. Die is uitgevoerd is op woensdag 01-12-2021 (factuur 28305595). Hierbij is het geheugen uitgelezen en de storing geanalyseerd. De conclusie is dat de katalysator vervangen dient te worden. De geraamde kosten hiervan zijn 1143.53 euro. Voor mij is er geen twijfel dat de katalysator problemen het gevolg zijn van de zware klappen die de motor heeft opgelopen door het slechte groot-onderhoud. Tussen het groot onderhoud en de diagnose heeft de auto slechts 572 km gereden. Echter de eerste melding van emissiestoring deden zich vrijwel meteen na het groot onderhoud aan (na minder dan 100 km). We hebben de auto nieuw gekocht in dezelfde garage en de auto is minder dan 5 jaar oud (inschrijvingsdatum is 08-02-2017) en de auto heeft sindsdien minder dan 30.000 km gereden. De garage claimt dat het katalysator-defect niets te maken heeft met het groot onderhoud en is niet bereid om zelf voor de kosten van vervanging ervan op te komen. Ik ben het hier absoluut niet mee een en vind dat de garage zijn verantwoordelijkheid moet nemen. De katalysator bevind zich zeer dicht bij de motor is hiermee zeer start verbonden en heeft dus dezelfde klappen opgelopen als de motor. Bovendien bevindt zich in de katalysator gevoelige elektronica (voor mij is dit als 1+1=2). Het bedrijf wilde in eerste instantie geen factuur opmaken voor de diagnose (in tegenstelling tot eerdere afspraak bij het aanleveren van de auto). Ik stond er echter op dat deze factuur werd opgemaakt zodat ik de uitslag van de diagnose zwart op wit zou hebben. Dit is uiteindelijk ook gedaan en ik heb de factuur (89.54 euro) meteen betaald. Ik vermeld dit omdat ik het toch wel vreemd vind dat ik voor deze diagnose niet zou hoeven te betalen terwijl (volgens het bedrijf) de schade aan de katalysator niets te maken heeft met het groot onderhoud. Dank u voor uw aandacht voor dit probleem.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten