Geachte heer ClaesenOp zaterdag 3 december liet ik mijn wagen Opel Corsa electric van 2 jaar oud depanneren wegens een probleem met het versnellingssysteem. De wagen ging van drive modus meteen terug naar park modus.Op maandag 5 december werd de wagen naar Opel Van Mossel in Mechelen gebracht. Pas op donderdag 8 december werd het probleem gediagnosticeerd en op vrijdag 9 december krijg ik na de 4de poging tot update de informatie dat het nodige onderdeel is besteld en op maandag 12 december zal vervangen worden. Op maandag 12 december bel ik zelf naar de garage rond 16u45. De wagen stond klaar voor afhaling maar niemand had me verwittigd. Ik haal hem nog af rond 17u45 en Annick vertelt me dat de herstelling nog onder garantie wordt genomen. De garantie liep tot 28/08/2022 en het laatste onderhoud vond plaats op 29/08.Gisteren kreeg ik telefoon met de melding dat ik alsnog de helft van de herstelling moet betalen. Over een incorrecte aanpak gesproken.Vanmiddag vertrok ik met de wagen bij mij thuis en neen straat verder blokkeerde de auto helemaal met de melding ‘storing elektrisch aandrijfsysteem’. Daar stond ik aan de rand van een drukke steenweg, met 3 kinderen aan boord, met mijn wagen waarvan de wielen en het stuur volledig blokkeerden. Ongelooflijk om in dergelijke onveilige situatie terecht te komen. Geluk bij een ongeluk gebeurde dit naast een garage. De werknemers van deze garage zijn dadelijk komen helpen en één van de mechaniekers heeft de wagen onmiddellijk aan een diagnose toestel gehangen. Er kwamen meteen een 10-tal fouten naar boven (foto's heb ik bezorgd aan Van Mossel Lier):1. P0AA6 tractiebatterij2. P106A tractiebatterij3. P106E tractiebatterij4. U12A0 Elektronische eenheid tractiebatterij (CAN-netwerk)5. U1208 geen communicatie met elektronische eenheid motor6. P0513 startblokkering7. P00167 Communicatie met de BSI8. U1208 Communicatie via het CAN-netwerk met de elektronische eenheid motor9. B1561 USB aansluiting 3 (USB-aansluiting gebruikt door de afzonderlijke telematica eenheid)10. U1208 geen communicatie met de elektronische eenheid motorDe mechanieker stelde ook vast dat er bij de herstelling niets werd gedaan aan het feit dat ik blijkbaar met totaal versleten banden vooraan aan het rijden ben.De mensen van Katelijne Motors stelden zich vragen bij de reeks van 10 fouten, net na een herstelling van het versnellingssysteem. Na verschillende pogingen zijn ze erin geslaagd om de wagen weer in beweging te krijgen en naar een veilige positie te brengen.Tijdens de zomer stonden er 4 terugroepacties op mijn wagen. Dat vernam ik in augustus toen ik een afspraak maakte voor onderhoud op 4 augustus. Die afspraak moest verplaatst worden naar 29 augustus omdat er op 4 augustus te weinig tijd of experts beschikbaar waren om die 4 terugroepacties te behandelen. Ik heb op geen enkel moment transparante communicatie gekregen over die terugroepacties.Mijn verzekeraar volgt het mee op en indien nodig starten we de volgende stappen gezien de zeer onveilige situatie waarin ik me bevond en waarvan de medewerkers van de garage naast de plek van panne getuige waren. De verzekeraar is het volkomen met me eens dat deze auto volledig onveilig is geworden. De verzekeraar vraagt of jullie volgende informatie kunnen bezorgen:- Het rapport van de terugroepacties van augustus en de bevestiging dat die acties correct werden uitgevoerd- Het rapport van de herstelling die op maandag 12 december werd gedaan.- De informatie over de garantietermijnen van cruciale onderdelen zoals het versnellingssysteem/aandrijfsysteem waar nu problemen mee zijn. De wagen is nog maar 2 jaar en 3 maanden in gebruik. Dergelijke defecten zouden wel degelijk nog onder garantie moeten vallen.Ik reken op een grondige analyse. U begrijpt dat het na deze ervaring van vandaag lastig zal zijn om nog met vertrouwen terug achter het stuur van mijn Opel Corsa electric te kruipen. Dit had helemaal fout kunnen aflopen. De depanneur van de takeldienst wees ook op het mankement bij Opel elektrische wagens die geen module hebben om naar neutrale/sleepmodus te gaan in geval van ongeval of panne. Levensgevaarlijk.Ik kijk uw antwoord tegemoet.Met vriendelijke groeten,