Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Garantie Opel Grandland X – geen herstelling, geen communicatie, 26 dagen stilstand
Datum panne: 21 juni 2025 Voertuig: Opel Grandland X Garage: Van Mossel Used Cars, Hasselt Situatie: Ons voertuig viel op 21 juni 2025 plots stil op de autosnelweg, zonder voorafgaande foutmelding, wat heeft geleid tot een gevaarlijke noodsituatie. Sindsdien staat het voertuig stil bij de garage, en ondanks meerdere pogingen tot contact is er na bijna vier weken nog steeds geen duidelijke diagnose, tijdsplanning of oplossing gecommuniceerd. Kern van onze klacht: Onprofessionele klantenopvolging: Ondanks talloze e-mails en telefoons kregen wij amper of geen respons van de garage of garantiedienst. Geen tijdskader: Op geen enkel moment werd een concreet plan of datum voor herstelling gegeven. Geen vervangwagen: Gedurende de volledige stilstand werd geen vervangwagen voorzien, ondanks garantievoorwaarden. Verantwoordelijkheidsontwijking: De garage insinueerde onterecht dat wij een foutmelding genegeerd zouden hebben, terwijl wij formeel aantonen dat er géén zichtbare melding op het dashboard was op het moment van de panne. Ernstige impact: Wij zitten al weken zonder vervoer, met grote impact op werk, gezinsleven en mobiliteit. Dit overstijgt een technische panne en is een vorm van klantenverwaarlozing. Onze eisen: Een duidelijke, schriftelijke stand van zaken Een concreet, bindend tijdskader voor herstelling Een onmiddellijke oplossing met vervangwagen Erkenning dat er geen foutmelding zichtbaar was op het moment van stilstand Onderzoek naar een mogelijk structureel defect in het waarschuwingssysteem Besluit: Wij hebben deze situatie op een beleefde manier proberen op te lossen, maar krijgen enkel stilte, ontwijkende communicatie en onduidelijkheid. Dit is voor ons als consument onaanvaardbaar. Wij rekenen op de tussenkomst van Testaankoop om onze rechten te verdedigen. Met vriendelijke groeten, Sevil Emek Hidir Aydogan
AUTO WORD NIET GEMAAKT
Beste , ik kocht een auto en na een maand is er een probleem opgetreden met het motorblok maar we hebben een jaar garantie , dus zou dat gemaakt worden we spreken eind oktober.we hebben onze auto nog steeds niet terug, iedere week bellen we en word er iets anders verteld , van ontbrekende stukken tot ouderschapsverlof... ik geloof er niet meer in , voel mij machteloos en misleid ..kunnen we hier iets aan doen? met vriendelijke groetkarlien
Geen lijst met uitgevoerde werken/werkorder
- Op 9/3/23 bracht ik mijn voertuig (Camper Benimar) binnen om een terugroepactie van Ford/Benimar te laten uitvoeren(ongewild vergrendelen). Geen lijst met uitgevoerde werken gekregen. Euvel is niet verholpen (in garantie)- Op 30/5/23 voertuig terug binnen. Volgens werkplaatsleider is het probleem dat de verluchtingsgaatjes in het afwateringkanaal onder voorruit verstopt was met bladeren (in garantie) Euvel is nog steeds niet verholpen, ook nu geen lijst met uitgevoerde werken gekregen.-op 8/6/23 gaat vtg binnen voor een nazicht voor TC en plaatsing nieuw slot bestuurdersportier (werken betaald en werkorder ontvangen) Mondeling nog eens gevraagd naar stand van zaken ivm ongewilde vergrendeling. Receptie zou iets laten weten- 19/6/23, na tevredenheidsonderzoek Ford, mail gekregen van receptie dat werkorder momenteel misplaatst is. Als klassement in orde was zou ik bericht ontvangen- 12/7/23 heb ik mail gestuurd dat ik nog niets had ontvangen. Geen antwoord gekregen- 1/8/23 Nogmaals mail gestuurd dat ik nog steeds niets heb ontvangen...Nu, bijna 4 maanden verder en nog steeds niets gekregen. Het euvel is nog steeds aanwezig en ik heb nog steeds geen bewijs dat ik tijdens de garantieperiode de nodige stappen heb ondernomen
Storing elektrisch aandrijfsysteem Opel Corsa Electric - 4de keer op 4 maanden tijd - onbetrouwbaar
Beste,Op vrijdag 14 april was het voor de 4de keer op 4 maanden tijd prijs: mijn Opel Corsa electric van 2,5 jaar oud valt tijdens het rijden plots stil en geeft een storing van het elektrisch aandrijfsysteem aan. Alweer een gevaarlijke situatie want de wagen blokkeert volledig en heeft geen mogelijkheid om naar sleepmodus te gaan. Nochtans was er bij de laatste herstelling eind december gegarandeerd dat alles hersteld was en dat de wagen veilig werd bevonden en de nodige testritten vlekkeloos had doorstaan. Nog geen 4 maanden later staat hij terug in de garage. Enkele seconden surfen levert me tientallen soortgelijke klachten op. Onvoorstelbaar dat Opel dit niet ter dege opneemt en bestuurders in levensgevaarlijke omstandigheden laat terechtkomen. Graag een klantvriendelijke en degelijke aanpak deze keer. Ik schakel ook de ombudsdienst en mijn rechtsbijstand in om een degelijke expertise te kunnen krijgen en transparantie over de testrapporten. Dit gaat echt te ver. Bovendien is mijn wagen buiten garantie. Iedereen rondom mij staat versteld van de beperkte garantie van 2 jaar op een elektrische wagen.Benieuwd naar het vervolg. Het vertrouwen in deze wagen is uiteraard volledig weg. Met vriendelijke groeten,Els VervloetMet vriendelijke groeten,
Oneerlijke verkoop auto
BesteHieronder de mail die ik naar Van Mossel en PSA finance heb gestuurd. Zo ziet u mijn verhaal uitgelegd. Bedankt voor uw hulp. ----BesteNa ondertussen al een hele reeks mindere ervaringen bij Van Mossel is de maat stilaan vol. Mijn eerste wagen bij deze keten, en ik heb er meer dan spijt van. 1. In januari 2022 was ik opzoek naar een hybridewagen. Van Mossel Hasselt verkocht me een zogezegde demowagen. Nu ik op onderhoud moet gaan zie ik dat de auto al ingeschreven is geweest, dat ik dus geen demowagen heb geleased maar een tweedehandswagen. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om korting te geven, de wagen was gewoon niet meer waard. Er is mij NOOIT verteld dat ik een tweedehandswagen zou leasen. Dat dit zelfs door de beugel kan is onbegrijpelijk. Ik heb al 3 demowagens gehad bij de A-merken, nog nooit is er zo een stunt uitgehaald om er maar weer meer winst uit te slaan. Ik ben zelf ook zelfstandige en moet ook op elke marge tellen, maar dit is pure oplichterij om de klant maar te doen tekenen. 2.Daarnaast werd me een renting beloofd, zodat de afschrijving niet in de balans zou komen. Uiteindelijk smeert de verkoper me een financiële leasing aan. Het maandbedrag paste in het budget, ik tekende de overeenkomst. De verkoper wou snel afhandelen, alles moest vooruit gaan. Akkoord mijn fout, ik had hem niet mogen geloven en alles thuis moeten nalezen en verifiëren. Doch wéér een minpunt, de verkoper handelde niet als een goede huisvader en wou gewoon zijn % op de verkoop.Het rentingcontract van PSA-lease bedroeg enkel de bedragen die ik maandelijks moet aflossen. Nergens stond de interesten bij vermeld. U mag eens bij de bank een lening aangaan zonder dat u weet aan welke interesten u deze lening aansluit. Als dat al zelfs wettelijk is, het niet vermelden van de interesten bij een kredietaanvraag? Daarnaast werd er niet gesproken over het verbreken van het contract. Na meerdere mails kom ik te weten wat uiteindelijk mijn aflossingstabel is en welke interesten ik zal betalen over de looptijd van het contract (1 jaar na aankoop!!!) én dat ik bij verbreking van de financiële renting de restwaarde moet betalen + de totale interesten van de looptijd van het contract. Dus 6 maanden na start van het contract kost de auto me meer dan in het begin. Dit is ook niet transparant handelen. Had ik geweten dan ik aan 10% interest moest afbetalen had ik andere alternatieven gezocht. Maar de verkoper bleef pushen en zo tekende ik maar. Ook hier zijn de A merken eerlijker met een verbrekingsvergoeding van 3 maanden. Zo ziet u maar, een zogezegd goedkoper product kopen bij de goedkoper merken komt uiteindelijk nog duurder uit dan een mercedes of bmw. Ze moeten ergens de winst halen zeker. 3.Ik moest op onderhoud gaan. 2x herzet doordat er geen vervangwagen was. Ik kom de uiteindelijke dag aan, was er ook die dag geen vervangwagen terwijl dat wel zo was gepland. Nog maar eens verzetten. Ik snap niet dat een garage zo onprofessioneel kan werken. Ik heb 3u afgeblokt om tot daar te komen, 3u niets verdiend. En amper een verontschuldiging gehad. Ik vind dit niet normaal. Bij de A-merken zouden ze de wereld verzetten opdat de klant tevreden zou zijn, desnoods een demowagen meegeven voor 2 dagen. Nee meneer ga maar naar huis en kom binnen een maand terug. Weer 3u afblokken en 3u niets verdienen. Goed bezig. Daarnaast heb ik na een jaar al een lek in de koelvloeistof en zit de auto in een terugroepactie waardoor er nu al een hele reeks onderdelen dienen vervangen te worden. Komt daar nog eens bij dat ik, doordat ik blijkbaar een tweedehandsauto heb gekocht, er maar 12 maanden garantie op zitten ipv de wettelijke minimum 2 jaar bij aankoop nieuw product. Dit kan echt niet door de beugel, zeker gezien de problemen die ik nu al heb met de auto. Ik ben alleszins enorm teleurgesteld in de manier van verkopen en handelen van Van Mossel en hun leasepartners. Ik heb enorm veel spijt maar het is nu zo. Er waarschijnlijk niet veel aan te doen, doch is het belangrijk dat anderen dit te weten komen en 5x nadenken eer ze een op papier goedkopere auto gaan kopen - leasen - renten - ... Bedankt voor uw hulp
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten