Terug

Oneerlijke verkoop auto

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: Van Mossel

22/02/2023

BesteHieronder de mail die ik naar Van Mossel en PSA finance heb gestuurd. Zo ziet u mijn verhaal uitgelegd. Bedankt voor uw hulp. ----BesteNa ondertussen al een hele reeks mindere ervaringen bij Van Mossel is de maat stilaan vol. Mijn eerste wagen bij deze keten, en ik heb er meer dan spijt van. 1. In januari 2022 was ik opzoek naar een hybridewagen. Van Mossel Hasselt verkocht me een zogezegde demowagen. Nu ik op onderhoud moet gaan zie ik dat de auto al ingeschreven is geweest, dat ik dus geen demowagen heb geleased maar een tweedehandswagen. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om korting te geven, de wagen was gewoon niet meer waard. Er is mij NOOIT verteld dat ik een tweedehandswagen zou leasen. Dat dit zelfs door de beugel kan is onbegrijpelijk. Ik heb al 3 demowagens gehad bij de A-merken, nog nooit is er zo een stunt uitgehaald om er maar weer meer winst uit te slaan. Ik ben zelf ook zelfstandige en moet ook op elke marge tellen, maar dit is pure oplichterij om de klant maar te doen tekenen. 2.Daarnaast werd me een renting beloofd, zodat de afschrijving niet in de balans zou komen. Uiteindelijk smeert de verkoper me een financiële leasing aan. Het maandbedrag paste in het budget, ik tekende de overeenkomst. De verkoper wou snel afhandelen, alles moest vooruit gaan. Akkoord mijn fout, ik had hem niet mogen geloven en alles thuis moeten nalezen en verifiëren. Doch wéér een minpunt, de verkoper handelde niet als een goede huisvader en wou gewoon zijn % op de verkoop.Het rentingcontract van PSA-lease bedroeg enkel de bedragen die ik maandelijks moet aflossen. Nergens stond de interesten bij vermeld. U mag eens bij de bank een lening aangaan zonder dat u weet aan welke interesten u deze lening aansluit. Als dat al zelfs wettelijk is, het niet vermelden van de interesten bij een kredietaanvraag? Daarnaast werd er niet gesproken over het verbreken van het contract. Na meerdere mails kom ik te weten wat uiteindelijk mijn aflossingstabel is en welke interesten ik zal betalen over de looptijd van het contract (1 jaar na aankoop!!!) én dat ik bij verbreking van de financiële renting de restwaarde moet betalen + de totale interesten van de looptijd van het contract. Dus 6 maanden na start van het contract kost de auto me meer dan in het begin. Dit is ook niet transparant handelen. Had ik geweten dan ik aan 10% interest moest afbetalen had ik andere alternatieven gezocht. Maar de verkoper bleef pushen en zo tekende ik maar. Ook hier zijn de A merken eerlijker met een verbrekingsvergoeding van 3 maanden. Zo ziet u maar, een zogezegd goedkoper product kopen bij de goedkoper merken komt uiteindelijk nog duurder uit dan een mercedes of bmw. Ze moeten ergens de winst halen zeker. 3.Ik moest op onderhoud gaan. 2x herzet doordat er geen vervangwagen was. Ik kom de uiteindelijke dag aan, was er ook die dag geen vervangwagen terwijl dat wel zo was gepland. Nog maar eens verzetten. Ik snap niet dat een garage zo onprofessioneel kan werken. Ik heb 3u afgeblokt om tot daar te komen, 3u niets verdiend. En amper een verontschuldiging gehad. Ik vind dit niet normaal. Bij de A-merken zouden ze de wereld verzetten opdat de klant tevreden zou zijn, desnoods een demowagen meegeven voor 2 dagen. Nee meneer ga maar naar huis en kom binnen een maand terug. Weer 3u afblokken en 3u niets verdienen. Goed bezig. Daarnaast heb ik na een jaar al een lek in de koelvloeistof en zit de auto in een terugroepactie waardoor er nu al een hele reeks onderdelen dienen vervangen te worden. Komt daar nog eens bij dat ik, doordat ik blijkbaar een tweedehandsauto heb gekocht, er maar 12 maanden garantie op zitten ipv de wettelijke minimum 2 jaar bij aankoop nieuw product. Dit kan echt niet door de beugel, zeker gezien de problemen die ik nu al heb met de auto. Ik ben alleszins enorm teleurgesteld in de manier van verkopen en handelen van Van Mossel en hun leasepartners. Ik heb enorm veel spijt maar het is nu zo. Er waarschijnlijk niet veel aan te doen, doch is het belangrijk dat anderen dit te weten komen en 5x nadenken eer ze een op papier goedkopere auto gaan kopen - leasen - renten - ... Bedankt voor uw hulp


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform