Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Fietsherstelling
Beste, Heb een stella bikefiets ter herstelling gebracht in de vestiging in sint martens latem .Door de problemem daar en kan nu niks of niemand bereiken om de fiets terug te halen . Wat zijn mijn mogelijkheden om aan de fiets te komen nu er problemen zijn bij stellabikes? Mijn partner heeft de fiets wel nodig . Hopend op een verhelderende oplossing Met groeten Johan
garantieprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 18/08/2023 kocht ik een Dolce Dark Blue fiets van het merk Stella in uw winkel en betaalde ik er 1964€ incl. BTW voor. Meteen na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de achterremmen ratelen luid bij het remmen. Kort daarna ging ik naar uw winkel in Brugge om, gezien het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit ratelend geluid normaal zou zijn. Ik moest mijn fiets inremmen tot ik zeker 300km gereden had. Op 12/06/2024 ging ik opnieuw naar uw winkel om mijn probleem opnieuw aan te kaarten. Daar kreeg ik te horen dat dit normaal is voor dat type remschijf. En dat ik op eigen koste een Shimano remschijf kon laten plaatsen. Op 12/06/2024 stuurde ik een klacht naar het hoofdkantoor van Stella. Op 13/06/2024 liet men mij weten dat die remschijf na 850km niet meer onder garantie valt. En dat de kosten niet terugbetaald zullen worden. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik het niet vind kunnen dat de schuld in de schoenen van de koper geschoven wordt. Namelijk dat ik mijn fiets niet goed ingeremd heb. De kwaliteit van het remsysteem zou bij aankoop in orde moeten zijn. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld de kosten voor de vervanging van het product, terug te betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs
Herstelling onder garantie niet kosteloos
Nieuwe elektrische fiets gekocht bij Stella Bike, in hun winkel te Sint Martens Latem. Levering op 5 juli 2023.Tijdens 2e fietsrit breekt het fietslicht vooraan af (ergens in de week van 15 juli 2023).Langs geweest in de winkel, belofte werd gemaakt dat dit onder garantie zou worden hersteld en bovendien zou de monteur langskomen bij mij thuis om die herstelling uit te voeren.Na verkeerde inplanning van hun kant van de eerste afspraak (kan gebeuren) werd door hen een 2e afspraak ingeregeld op 6 september 2023.Monteur komt langs en herstelt fietslicht, hij vermeldt dat de factuur zal volgen in tegenstelling tot wat werd beloofd: dit is een herstelling onder garantie.Inderdaad, 2 minuten na het vertrek van de monteur mocht ik reeds een factuur ontvangen via email. Kostprijs fietslicht onder garantie maar wel transportkosten aangerekend van 10x de herstelwaarde van het fietslicht.Talloze emails naar info@stellabikes.be nodig om hen te overtuigen dat dit niet wettelijk is en herstelling onder garantie kosteloos dient te gebeuren. In hun argumentatie kopiëren ze slechts ten dele hun verkoopsvoorwaarden zodat ik op een bepaald moment als consument de indruk werd gewekt in de fout te zijn. Gelukkig had ik de getekende verkoopsovereenkomst nog om dit te counteren.Uiteindelijk in hun laatste email willen zij 'per uitzondering' mijn factuur crediteren maar wijzen ze mij als consument er op dat dit hoogst uitzonderlijk is en zij dit dus gewoonweg zullen blijven toepassen in de toekomst. Zowel voor mij als voor alle andere huidige en toekomstige klanten van Stella Bike BV.Dergelijke praktijken zijn strijdig met de huidige wetgeving en moeten aangepakt worden, vandaar dit bericht naar u.Vertrouwend dat u hiermee aan de slag kan.
problemen met fietsen
Deze morgen voor de derde keer naar servicecenter in Hulst geweest om problemen met beide fietsen op te lossen(tweemaal 45 minuten rijden) Bij beide fietsen remproblemen ,volgens technieker moeten schijven en remblokjes vervangen worden ,bij èèn fiets batterijproblemen en soms pedalen die doorslaan .Wordt niet vervangen of hersteld onder garantie ,we moeten alles zelf betalen ,fietsen zijn aangekocht in februari 2023,ook leidinggevende wil geen garantie ondanks dat we reeds van in het begin met deze problemen kampen en hiervoor langs geweest zijn ,u kan dit makkelijk checken via onze afspraken (livorno en vicenza fietsen want wij hebben reeds 6 fietsen gekochtDe Leeuw Peter-Le Roy Hilde
Annulatie fiets Stella Bikes
Beste, ik bestelde op 19.05 een fiets bij Stella Bikes. Mijn kennis van fietsen is niet super groot en ik liet me leiden door de reclame en de verkoper (enorm dom van mij). Ik kocht een mamafiets aan, betaalde een voorschot van 250 euro en kreeg de melding dat de fiets op 02.06 geleverd zou worden. Mijn partner zette een verlofdag in, ik zorgde dat de limiet van de bankkaart in orde was en van mijn kant was alles in orde.Op 01.06, om iets voor 16u krijg ik de melding dat de levering afgelast werd. De fiets zou te beschadigd zijn. Een nieuwe datum konden ze mij niet geven - daarvoor moest eerst de oude datum verstrijken. Op 03.06 kreeg ik een telefoontje. Ik kon kiezen: of opnieuw vrij nemen op 26.06 (en dus nog drie weken extra wachten) of de fiets werd eind(!) juli geleverd. Ik gaf aan dat ik dit toch echt geen manier van werken vond, maar hier hadden ze geen oren naar. Tussendoor kreeg ik ook mee dat ik geen nieuwe fiets zou krijgen maar ze de fiets gewoon wat zouden opknappen.Ik zat enerzijds in mijn maag met hun manier van werken en anderzijds ook met het feit dat ik nog zo lang moest wachten op mijn fiets, terwijl fietsen ondertussen zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Toen ik aangaf dat ik de fiets wou annuleren, kreeg ik plots een korting van 100 euro (hier was vooraf absoluut geen spraken van) en kreeg ik de melding dat ze toch zouden leveren. Opnieuw gaf ik aan dat ik hier niet akkoord mee ging, ze hebben zich aan geen enkel afspraak gehouden, enorm kort dag afgezegd, en mij een maand extra zonder fiets gezet. Maar Stella Bikes volhard en schermt met het feit dat ik een bestelbon getekend heb. Dat klopt, maar dit is allemaal onder valse voorwendsels gebeurd. Ik heb getekend met de belofte dat ik mijn fiets op 02.06 zou ontvangen, zij geven ondertussen aan dat zij hun beloften mogen verbreken. Jammer en dom van mij. Ik ben echter toevallig ook bij de fietsenmaker van mijn man langs geweest (een echte fietsenmaker) en het hele voorval besproken. Hij vroeg mijn bestelling eens te bekijken (de man verkoopt voor de duidelijkheid geen fietsen). Hij gaf aan dat het ronduit crimineel was dat de verkoper mij een fiets maat M heeft verkocht (ik ben namelijk maar 1.55-1.56 groot). Ik ging ook aanvankelijk voor een maat S kijken maar de verkoper van Stella had mij verteld dat een S wel op hun website stond, maar eigenlijk nooit verkocht werd. Een S was iets voor hoogbejaarde mensen - ik was echt niet te klein voor een fiets maat M. Dat het onwennig fietsen was, kwam volgens hem door het feit dat ik voor het eerst elektrisch reed. Uitermate dom van mij, maar ik geloofde hem ter goeder trouw. Dus nu wil Stella mij absoluut een fiets verkopen die enerzijds beschadigd is (want die lakschade moet toch ergens vandaan zijn gekomen) en ook nog eens te groot voor mij is (op hun advies!), terwijl ik niets met hen te maken wil hebben. Ze dreigen met een verbrekingsvergoeding van 30% maar dat vind ik wel overdreven voor een fiets waar zij enerzijds zo veel mee geflatteerd hebben en anderzijds helemaal niet geschikt is voor mij. Indien het ging om een vergoeding van 10% à 15% zou ik er geen zaak van maken en betalen om van hen af te zijn. Maar ik wil echt niet de zakken vullen van een firma die blijkbaar echt vreselijke service biedt. Ik heb ondertussen al 5 à 6 keer contact gehad met Stella. Ze zeggen steeds mijn teleurstelling te begrijpen, maar voor de rest lijkt er niet veel door te dringen. En hun enige zoenoffer tot nu toe is een korting van 100 euro - wat ik ook maar magertjes voor een verloren verlofdag, het mij willen verkopen van een beschadigde fiets en minstens drie weken extra wachttijd. Met vriendelijke groeten
uitblijven van levering
Beste heer/mevrouw, ik bestelde een jaar geleden, op 14 maart 2022, een e-bike - ordernummer 234938. De levering bleef lang uit en bij de uiteindelijke dag van levering op 31/08/2022 (ipv oorspronkelijk voorzien op 27/05/2022) was de bestelling niet compleet. Met name de insteekketting Lock AXA UCL 130 cm t.w.v. 39,95 euro, werd nooit geleverd. Ik heb daartoe reeds verschillende malen contact opgenomen met de klantendienst, maar steeds krijg ik na een of ander smoesje over ofwel ziektes van personeelsleden of problemen met de voorraad die eindelijk opgelost waren, de belofte dat het nog dezelfde week zou opgestuurd worden. Helaas, alle beloftes ten spijt, blijf ik op mijn honger zitten en komt Stella Bikes zijn beloftes niet na. Mijn geduld is op en vraag de tussenkomst van de consumentenorganisatie Test-Aankoop waarvan ik al vele jaren lid ben, om Stella Bikes aan te spreken over dit punt.Vriendelijke groet,Luc
€3.250 blijft op zich wachten
Een groene Morena MDBPC SI en een rode Morena MDBPX FI
Mijn aangekochte fiets bij Stella Bikes Brugge word steeds opgeschoven na herhaaldelijke telefoontje
Beste , ik bestelde op 23/7 een fiets bij Stella Bikes Brugge, ik koos een fiets die zeker leverbaar ging zijn eind augustus , de verkoper belde nog speciaal naar het magazijn hierover en afspraak was levering 30/8 op 29/8 kreeg ik rond 17u een mail dat dit niet ging lukken , na een telefoontje zeiden ze dat dit niet meer kon voor dit jaar .. ik maakte me boos en plots kon het wel ze gingen mij terug bellen , na alweer niets gehoord te hebben terug gebeld ( alweer 50' eer er werd opgenomen ) post kon het wel op 2/11. met vermelding een gratis fietsslot en fietstassen erbij voor de moeite ... indien niet krijg ik mijn voorschot kosteloos terug gestort ... vandaag alweer telefoon dat de fiets niet kan geleverd worden , kan dit allemaal zomaar ? deze week storten ze het voorschot terug al heb ik een beetje schrik als ik de reacties allemaal lees bij jullie ... wat een miserie bij deze organisatie
Slechte kwaliteit en slechte service
Op 25/04 bestelde ik een Stella Morena Tracking Easy MDB. Op 13/5 haalde ik mijn fiets op. Op 15/5 merkte ik op dat er een barst in de frame zat. Daarna probeerde ik jullie telefonisch te bereiken maar ik bleef steeds in wacht staan. Op 16/5 stuurde ik een mail naar info@stellabikes.be. Omdat ik geen respons kreeg bracht ik op 18/5 de fiets terug naar de winkel. Er werd een nieuw fiets besteld en ik heb zelf om een vervangfiets gevraagd, dit werd niet aangeboden. Ik heb een vervangfiets ontvangen. Dit was een nieuwe fiets maar beschadigd door onvoorzichtig vervoer. Ik kreeg geen lader mee voor deze fiets. Daarom ben ik terug naar de winkel gereden, dan de verkeerde lader meegekregen. Op 25/05 ben ik nog eens naar de winkel gereden achter de nieuwe en juiste lader. Op 19/5 ontving ik een antwoord op mijn mail van 16/5: graag direct terug naar onze winkel en als het kan niet meer op fietsen, mijn collega lost dit met u op. Op 17/6 mocht ik mijn nieuwe fiets ophalen. Bij het teruggeven van de vervangfiets ontving ik geen bewijs dat deze fiets in orde was, ik heb hier wel naar gevraagd.In het naar huis rijden met mijn nieuwe fiets merkte ik op dat er een slag in het voorwiel zit waardoor de fiets afremt. Op dinsdag 21/06 ging ik met de fiets terug naar de winkel. Daar kreeg ik te horen dat de technieker enkel aanwezig is op maandag, woensdag en vrijdag en dat ik een afspraak moet maken via de website. Dat heb ik dan ook gedaan en ik ontving meteen een bevestigingsmail met volgende boodschap: Onze collega’s van de serviceafdeling proberen direct een afspraak in te plannen. Op 24/06 ontving ik een mail om mijn gratis e-bike servicebeurt in te plannen. Omdat ik nog geen bericht had ontvangen op mijn aanvraag van 21/06 dacht ik dat ik via deze link de concrete afspraak kon maken. Toen ik op 'afspraak maken' klikte kwam ik steeds op een foutmelding terecht. Ik probeerde jullie daarna telefonisch te contacteren via het 0800-nummer maar net als vorige keer kreeg ik geen medewerker aan de lijn en bleef ik in wacht staan. Daarom ging ik op dinsdag 5/7 terug naar de winkel in Kuurne waar ik opnieuw dezelfde boodschap kreeg: de technieker is enkel aanwezig is op maandag, woensdag en vrijdag en dat ik een afspraak moet maken via de website. Omdat dit via de mail van 24/06 nog steeds niet lukte liet ik mijn gegevens na met de vraag of de technieker mij telefonisch kon contacteren. Op 6/7 ontving ik van de technieker een mail met volgende boodschap: uw aanvraag is goed ontvangen en u zal binnenkort gecontacteerd worden door onze telefoondienst. Op 16/07 had ik nog steeds niemand gehoord en ging daarom opnieuw langs bij de winkel. Uw collega stuurde rechtstreeks een mail naar een collega van het contactcentrum. Ik ben nog steeds niet gecontacteerd door jullie telefonische dienst. Op 21/07 probeerde ik de link in de mail van 24/06 opnieuw en kon ik (via een computer) wel een afspraak maken. Via mijn iPhone lukte dit nog steeds niet. Ik verstuurde een mail naar info@stellabikes.be met een klacht over mijn bovenstaande ervaringen. Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik kon die dag wel afspraak kunnen maken voor herstelling.Op 30/07 had ik mijn afspraak voor herstelling: toen ik aankwam kreeg ik de mededeling dat er een dubbele boeking was. Dan maar 1.5u rondgewandeld in andere winkels. Na 1.5u teruggekeerd. Het achterwiel was hersteld (ik had niet gemerkt dat daarmee iets verkeerd was) het voorwiel zou meer tijd innemen. Daarop liet ik de fiets in de winkel achter omdat ik daarna een week op reis was. Afgaand op de omschrijving van de technieker leek mij dit voldoende tijd om het voorwiel te herstellen.Na mijn verlof had ik nog steeds geen bericht ontvangen. Daarom ging ik op 6/8 terug naar de winkel om zelf te informeren naar de stand van zaken. De fiets was nog niet gemaakt omdat de technieker in verlof was.Bij gebrek aan nieuws ging ik op 19/08 opnieuw naar de winkel voor een stand van zaken. De verkoper liet mij weten dat de fiets gemaakt was. Ik maakte voor de zekerheid een ritje met de fiets en merkte dat de fiets nog niet vermaakt was. Ik heb de fiets dan weer achtergelaten in de winkel. Op 22/08 ontving ik een mail in ongewenste mail: uw serviceafspraak voor 5/09 is ingepland. Op 4/9 ontving ik een sms met een herinnering aan mijn serviceafspraak van 5/9. Ondertussen ontving ik geen andere communicatie. Op 16/09 ontving ik een factuur voor nieuw wiel en nieuwe rem (0 euro) maar geen bericht dat ik de fiets mocht ophalen. Op 20/09 om 11u30 miste ik een telefoontje van Stella en ontving ik een mail met de bevestiging van mijn ophaalafspraak voor mijn nieuwe fiets. Ik had geen idee dat ik een nieuwe fiets zou krijgen. Die dag ontving ik een mail van telefoniste met een afspraak om een nieuwe mag fiets op te halen op 29/09. Op 26/09 ontving ik een mail dat ik mijn nieuwe fiets mag ophalen op 29/09. Op 29/9 om 7u30 ontving ik sms ter herinnering voor het ophalen van de fiets om 16u10. Om 15u30 ontving ik een mail met de boodschap dat de afspraak niet kan doorgaan en verplaatst werd naar 8/11: Door onvoorziene omstandigheden moeten wij je helaas kenbaar maken dat wij de levering hebben verplaatst. Dit vinden wij net als jou erg jammer en hadden dit natuurlijk graag anders gezien. De aflevering hebben wij verplaatst naar: 8/11 om 11u30 in winkel x.Daarna ook nog een vragenlijst ontvangen met 2 vragen…Bij het ophalen van de fiets krijg je geen informatie over het eerste gebruik zoals omschreven in de handleiding, veiligheidsvoorschriften en garantievoorwaarden. Bijvoorbeeld het inremmen en het bewaren van je garantiecertificaat. Op het blad in kwestie staat niet verduidelijkt wat dit document is en dat je dit moet bewaren.Sins mijn bestelling op 25/4 heb ik nog geen gebruik kunnen maken van mijn aankoop. Ondertussen lopen mijn andere vervoerskosten en mijn fietsverzekering wel door.Net als bij mijn vorig mail vraag ik naar een spoedige respons.
Geld nog niet terug na annulatie
In Juni '22 Stella fiets gekocht. Bij levering (en helaas na betaling) bleken er beschadigingen. Er zou een omruil komen. Weken later (29.7) was er nog geen zicht op mogelijke nieuwe leveringsdatum en er werd overeengekomen de aankoop te annuleren, het geld zou asap terugbetaald worden. Later nog eens gebeld en 'is in behandeling, ik vraag vandaag nog te storten'. Vandaag (13.9) nog steeds geen terugstorting..
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten