Meest recente klachten

J. S.
27/11/2024

Fietsherstelling

Beste, Heb een stella bikefiets ter herstelling gebracht in de vestiging in sint martens latem .Door de problemem daar en kan nu niks of niemand bereiken om de fiets terug te halen . Wat zijn mijn mogelijkheden om aan de fiets te komen nu er problemen zijn bij stellabikes? Mijn partner heeft de fiets wel nodig . Hopend op een verhelderende oplossing Met groeten Johan

Afgesloten
J. A.
13/06/2024

garantieprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 18/08/2023 kocht ik een Dolce Dark Blue fiets van het merk Stella in uw winkel en betaalde ik er 1964€ incl. BTW voor. Meteen na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de achterremmen ratelen luid bij het remmen. Kort daarna ging ik naar uw winkel in Brugge om, gezien het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit ratelend geluid normaal zou zijn. Ik moest mijn fiets inremmen tot ik zeker 300km gereden had. Op 12/06/2024 ging ik opnieuw naar uw winkel om mijn probleem opnieuw aan te kaarten. Daar kreeg ik te horen dat dit normaal is voor dat type remschijf. En dat ik op eigen koste een Shimano remschijf kon laten plaatsen. Op 12/06/2024 stuurde ik een klacht naar het hoofdkantoor van Stella. Op 13/06/2024 liet men mij weten dat die remschijf na 850km niet meer onder garantie valt. En dat de kosten niet terugbetaald zullen worden. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik het niet vind kunnen dat de schuld in de schoenen van de koper geschoven wordt. Namelijk dat ik mijn fiets niet goed ingeremd heb. De kwaliteit van het remsysteem zou bij aankoop in orde moeten zijn. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld de kosten voor de vervanging van het product, terug te betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs

Opgelost
S. W.
12/09/2023

Herstelling onder garantie niet kosteloos

Nieuwe elektrische fiets gekocht bij Stella Bike, in hun winkel te Sint Martens Latem. Levering op 5 juli 2023.Tijdens 2e fietsrit breekt het fietslicht vooraan af (ergens in de week van 15 juli 2023).Langs geweest in de winkel, belofte werd gemaakt dat dit onder garantie zou worden hersteld en bovendien zou de monteur langskomen bij mij thuis om die herstelling uit te voeren.Na verkeerde inplanning van hun kant van de eerste afspraak (kan gebeuren) werd door hen een 2e afspraak ingeregeld op 6 september 2023.Monteur komt langs en herstelt fietslicht, hij vermeldt dat de factuur zal volgen in tegenstelling tot wat werd beloofd: dit is een herstelling onder garantie.Inderdaad, 2 minuten na het vertrek van de monteur mocht ik reeds een factuur ontvangen via email. Kostprijs fietslicht onder garantie maar wel transportkosten aangerekend van 10x de herstelwaarde van het fietslicht.Talloze emails naar info@stellabikes.be nodig om hen te overtuigen dat dit niet wettelijk is en herstelling onder garantie kosteloos dient te gebeuren. In hun argumentatie kopiëren ze slechts ten dele hun verkoopsvoorwaarden zodat ik op een bepaald moment als consument de indruk werd gewekt in de fout te zijn. Gelukkig had ik de getekende verkoopsovereenkomst nog om dit te counteren.Uiteindelijk in hun laatste email willen zij 'per uitzondering' mijn factuur crediteren maar wijzen ze mij als consument er op dat dit hoogst uitzonderlijk is en zij dit dus gewoonweg zullen blijven toepassen in de toekomst. Zowel voor mij als voor alle andere huidige en toekomstige klanten van Stella Bike BV.Dergelijke praktijken zijn strijdig met de huidige wetgeving en moeten aangepakt worden, vandaar dit bericht naar u.Vertrouwend dat u hiermee aan de slag kan.

Opgelost
H. L.
6/09/2023

problemen met fietsen

Deze morgen voor de derde keer naar servicecenter in Hulst geweest om problemen met beide fietsen op te lossen(tweemaal 45 minuten rijden) Bij beide fietsen remproblemen ,volgens technieker moeten schijven en remblokjes vervangen worden ,bij èèn fiets batterijproblemen en soms pedalen die doorslaan .Wordt niet vervangen of hersteld onder garantie ,we moeten alles zelf betalen ,fietsen zijn aangekocht in februari 2023,ook leidinggevende wil geen garantie ondanks dat we reeds van in het begin met deze problemen kampen en hiervoor langs geweest zijn ,u kan dit makkelijk checken via onze afspraken (livorno en vicenza fietsen want wij hebben reeds 6 fietsen gekochtDe Leeuw Peter-Le Roy Hilde

Afgesloten
S. B.
9/06/2023

Annulatie fiets Stella Bikes

Beste, ik bestelde op 19.05 een fiets bij Stella Bikes. Mijn kennis van fietsen is niet super groot en ik liet me leiden door de reclame en de verkoper (enorm dom van mij). Ik kocht een mamafiets aan, betaalde een voorschot van 250 euro en kreeg de melding dat de fiets op 02.06 geleverd zou worden. Mijn partner zette een verlofdag in, ik zorgde dat de limiet van de bankkaart in orde was en van mijn kant was alles in orde.Op 01.06, om iets voor 16u krijg ik de melding dat de levering afgelast werd. De fiets zou te beschadigd zijn. Een nieuwe datum konden ze mij niet geven - daarvoor moest eerst de oude datum verstrijken. Op 03.06 kreeg ik een telefoontje. Ik kon kiezen: of opnieuw vrij nemen op 26.06 (en dus nog drie weken extra wachten) of de fiets werd eind(!) juli geleverd. Ik gaf aan dat ik dit toch echt geen manier van werken vond, maar hier hadden ze geen oren naar. Tussendoor kreeg ik ook mee dat ik geen nieuwe fiets zou krijgen maar ze de fiets gewoon wat zouden opknappen.Ik zat enerzijds in mijn maag met hun manier van werken en anderzijds ook met het feit dat ik nog zo lang moest wachten op mijn fiets, terwijl fietsen ondertussen zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Toen ik aangaf dat ik de fiets wou annuleren, kreeg ik plots een korting van 100 euro (hier was vooraf absoluut geen spraken van) en kreeg ik de melding dat ze toch zouden leveren. Opnieuw gaf ik aan dat ik hier niet akkoord mee ging, ze hebben zich aan geen enkel afspraak gehouden, enorm kort dag afgezegd, en mij een maand extra zonder fiets gezet. Maar Stella Bikes volhard en schermt met het feit dat ik een bestelbon getekend heb. Dat klopt, maar dit is allemaal onder valse voorwendsels gebeurd. Ik heb getekend met de belofte dat ik mijn fiets op 02.06 zou ontvangen, zij geven ondertussen aan dat zij hun beloften mogen verbreken. Jammer en dom van mij. Ik ben echter toevallig ook bij de fietsenmaker van mijn man langs geweest (een echte fietsenmaker) en het hele voorval besproken. Hij vroeg mijn bestelling eens te bekijken (de man verkoopt voor de duidelijkheid geen fietsen). Hij gaf aan dat het ronduit crimineel was dat de verkoper mij een fiets maat M heeft verkocht (ik ben namelijk maar 1.55-1.56 groot). Ik ging ook aanvankelijk voor een maat S kijken maar de verkoper van Stella had mij verteld dat een S wel op hun website stond, maar eigenlijk nooit verkocht werd. Een S was iets voor hoogbejaarde mensen - ik was echt niet te klein voor een fiets maat M. Dat het onwennig fietsen was, kwam volgens hem door het feit dat ik voor het eerst elektrisch reed. Uitermate dom van mij, maar ik geloofde hem ter goeder trouw. Dus nu wil Stella mij absoluut een fiets verkopen die enerzijds beschadigd is (want die lakschade moet toch ergens vandaan zijn gekomen) en ook nog eens te groot voor mij is (op hun advies!), terwijl ik niets met hen te maken wil hebben. Ze dreigen met een verbrekingsvergoeding van 30% maar dat vind ik wel overdreven voor een fiets waar zij enerzijds zo veel mee geflatteerd hebben en anderzijds helemaal niet geschikt is voor mij. Indien het ging om een vergoeding van 10% à 15% zou ik er geen zaak van maken en betalen om van hen af te zijn. Maar ik wil echt niet de zakken vullen van een firma die blijkbaar echt vreselijke service biedt. Ik heb ondertussen al 5 à 6 keer contact gehad met Stella. Ze zeggen steeds mijn teleurstelling te begrijpen, maar voor de rest lijkt er niet veel door te dringen. En hun enige zoenoffer tot nu toe is een korting van 100 euro - wat ik ook maar magertjes voor een verloren verlofdag, het mij willen verkopen van een beschadigde fiets en minstens drie weken extra wachttijd. Met vriendelijke groeten

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform