Terug

garantieprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. A.

Naar: Stella Bikes

13/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 18/08/2023 kocht ik een Dolce Dark Blue fiets van het merk Stella in uw winkel en betaalde ik er 1964€ incl. BTW voor. Meteen na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de achterremmen ratelen luid bij het remmen. Kort daarna ging ik naar uw winkel in Brugge om, gezien het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit ratelend geluid normaal zou zijn. Ik moest mijn fiets inremmen tot ik zeker 300km gereden had. Op 12/06/2024 ging ik opnieuw naar uw winkel om mijn probleem opnieuw aan te kaarten. Daar kreeg ik te horen dat dit normaal is voor dat type remschijf. En dat ik op eigen koste een Shimano remschijf kon laten plaatsen. Op 12/06/2024 stuurde ik een klacht naar het hoofdkantoor van Stella. Op 13/06/2024 liet men mij weten dat die remschijf na 850km niet meer onder garantie valt. En dat de kosten niet terugbetaald zullen worden. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik het niet vind kunnen dat de schuld in de schoenen van de koper geschoven wordt. Namelijk dat ik mijn fiets niet goed ingeremd heb. De kwaliteit van het remsysteem zou bij aankoop in orde moeten zijn. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld de kosten voor de vervanging van het product, terug te betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs

Berichten (1)

Stella Bikes

Naar: J. A.

19/06/2024

Geachte,We hebben de case verder besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat de onderdelen niet betaald moest worden.Enkel het onderhoud van € 44,95 moet betaald worden. In de bijlage is te zien dat er al een bedrag betaald is van € 77,40.Graag storten wij het bedrag van € 32,50 terug. We ontvangen nog graag het rekeningnummer.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Indien u verder nog vragen en/of opmerkingen heeft dan vernemen wij dit graag van u.Araceli · Verkoop Binnendienst – Stella Bikes BEStella Bikes BEBeemdenstraat 72340 Beerse, BelgiëT+32 800 82 707E info@stellabikes.beW www.stellabikes.beVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 13 juni 2024 13:30Aan: Stella Bikes BE info@stellabikes.beOnderwerp: garantieprobleem U ontvangt niet vaak e-mail van klachten@test-aankoop.be. Meer informatie over waarom dit belangrijk is‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform