Geachte mevrouw/heer,
Op 18/08/2023 kocht ik een Dolce Dark Blue fiets van het merk Stella in uw winkel en betaalde ik er 1964€ incl. BTW voor.
Meteen na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, de achterremmen ratelen luid bij het remmen.
Kort daarna ging ik naar uw winkel in Brugge om, gezien het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek is afgewezen omdat dit ratelend geluid normaal zou zijn. Ik moest mijn fiets inremmen tot ik zeker 300km gereden had.
Op 12/06/2024 ging ik opnieuw naar uw winkel om mijn probleem opnieuw aan te kaarten. Daar kreeg ik te horen dat dit normaal is voor dat type remschijf. En dat ik op eigen koste een Shimano remschijf kon laten plaatsen.
Op 12/06/2024 stuurde ik een klacht naar het hoofdkantoor van Stella. Op 13/06/2024 liet men mij weten dat die remschijf na 850km niet meer onder garantie valt. En dat de kosten niet terugbetaald zullen worden.
Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik het niet vind kunnen dat de schuld in de schoenen van de koper geschoven wordt. Namelijk dat ik mijn fiets niet goed ingeremd heb. De kwaliteit van het remsysteem zou bij aankoop in orde moeten zijn.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld de kosten voor de vervanging van het product, terug te betalen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Betalingsbewijs