Nieuwe elektrische fiets gekocht bij Stella Bike, in hun winkel te Sint Martens Latem. Levering op 5 juli 2023.Tijdens 2e fietsrit breekt het fietslicht vooraan af (ergens in de week van 15 juli 2023).Langs geweest in de winkel, belofte werd gemaakt dat dit onder garantie zou worden hersteld en bovendien zou de monteur langskomen bij mij thuis om die herstelling uit te voeren.Na verkeerde inplanning van hun kant van de eerste afspraak (kan gebeuren) werd door hen een 2e afspraak ingeregeld op 6 september 2023.Monteur komt langs en herstelt fietslicht, hij vermeldt dat de factuur zal volgen in tegenstelling tot wat werd beloofd: dit is een herstelling onder garantie.Inderdaad, 2 minuten na het vertrek van de monteur mocht ik reeds een factuur ontvangen via email. Kostprijs fietslicht onder garantie maar wel transportkosten aangerekend van 10x de herstelwaarde van het fietslicht.Talloze emails naar info@stellabikes.be nodig om hen te overtuigen dat dit niet wettelijk is en herstelling onder garantie kosteloos dient te gebeuren. In hun argumentatie kopiëren ze slechts ten dele hun verkoopsvoorwaarden zodat ik op een bepaald moment als consument de indruk werd gewekt in de fout te zijn. Gelukkig had ik de getekende verkoopsovereenkomst nog om dit te counteren.Uiteindelijk in hun laatste email willen zij 'per uitzondering' mijn factuur crediteren maar wijzen ze mij als consument er op dat dit hoogst uitzonderlijk is en zij dit dus gewoonweg zullen blijven toepassen in de toekomst. Zowel voor mij als voor alle andere huidige en toekomstige klanten van Stella Bike BV.Dergelijke praktijken zijn strijdig met de huidige wetgeving en moeten aangepakt worden, vandaar dit bericht naar u.Vertrouwend dat u hiermee aan de slag kan.