Terug

Annulatie fiets Stella Bikes

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Stella Bikes

09/06/2023

Beste, ik bestelde op 19.05 een fiets bij Stella Bikes. Mijn kennis van fietsen is niet super groot en ik liet me leiden door de reclame en de verkoper (enorm dom van mij). Ik kocht een mamafiets aan, betaalde een voorschot van 250 euro en kreeg de melding dat de fiets op 02.06 geleverd zou worden. Mijn partner zette een verlofdag in, ik zorgde dat de limiet van de bankkaart in orde was en van mijn kant was alles in orde.Op 01.06, om iets voor 16u krijg ik de melding dat de levering afgelast werd. De fiets zou te beschadigd zijn. Een nieuwe datum konden ze mij niet geven - daarvoor moest eerst de oude datum verstrijken. Op 03.06 kreeg ik een telefoontje. Ik kon kiezen: of opnieuw vrij nemen op 26.06 (en dus nog drie weken extra wachten) of de fiets werd eind(!) juli geleverd. Ik gaf aan dat ik dit toch echt geen manier van werken vond, maar hier hadden ze geen oren naar. Tussendoor kreeg ik ook mee dat ik geen nieuwe fiets zou krijgen maar ze de fiets gewoon wat zouden opknappen.Ik zat enerzijds in mijn maag met hun manier van werken en anderzijds ook met het feit dat ik nog zo lang moest wachten op mijn fiets, terwijl fietsen ondertussen zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Toen ik aangaf dat ik de fiets wou annuleren, kreeg ik plots een korting van 100 euro (hier was vooraf absoluut geen spraken van) en kreeg ik de melding dat ze toch zouden leveren. Opnieuw gaf ik aan dat ik hier niet akkoord mee ging, ze hebben zich aan geen enkel afspraak gehouden, enorm kort dag afgezegd, en mij een maand extra zonder fiets gezet. Maar Stella Bikes volhard en schermt met het feit dat ik een bestelbon getekend heb. Dat klopt, maar dit is allemaal onder valse voorwendsels gebeurd. Ik heb getekend met de belofte dat ik mijn fiets op 02.06 zou ontvangen, zij geven ondertussen aan dat zij hun beloften mogen verbreken. Jammer en dom van mij. Ik ben echter toevallig ook bij de fietsenmaker van mijn man langs geweest (een echte fietsenmaker) en het hele voorval besproken. Hij vroeg mijn bestelling eens te bekijken (de man verkoopt voor de duidelijkheid geen fietsen). Hij gaf aan dat het ronduit crimineel was dat de verkoper mij een fiets maat M heeft verkocht (ik ben namelijk maar 1.55-1.56 groot). Ik ging ook aanvankelijk voor een maat S kijken maar de verkoper van Stella had mij verteld dat een S wel op hun website stond, maar eigenlijk nooit verkocht werd. Een S was iets voor hoogbejaarde mensen - ik was echt niet te klein voor een fiets maat M. Dat het onwennig fietsen was, kwam volgens hem door het feit dat ik voor het eerst elektrisch reed. Uitermate dom van mij, maar ik geloofde hem ter goeder trouw. Dus nu wil Stella mij absoluut een fiets verkopen die enerzijds beschadigd is (want die lakschade moet toch ergens vandaan zijn gekomen) en ook nog eens te groot voor mij is (op hun advies!), terwijl ik niets met hen te maken wil hebben. Ze dreigen met een verbrekingsvergoeding van 30% maar dat vind ik wel overdreven voor een fiets waar zij enerzijds zo veel mee geflatteerd hebben en anderzijds helemaal niet geschikt is voor mij. Indien het ging om een vergoeding van 10% à 15% zou ik er geen zaak van maken en betalen om van hen af te zijn. Maar ik wil echt niet de zakken vullen van een firma die blijkbaar echt vreselijke service biedt. Ik heb ondertussen al 5 à 6 keer contact gehad met Stella. Ze zeggen steeds mijn teleurstelling te begrijpen, maar voor de rest lijkt er niet veel door te dringen. En hun enige zoenoffer tot nu toe is een korting van 100 euro - wat ik ook maar magertjes voor een verloren verlofdag, het mij willen verkopen van een beschadigde fiets en minstens drie weken extra wachttijd. Met vriendelijke groeten

Berichten (8)

Stella Bikes

Naar: S. B.

09/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

S. B.

Naar: Stella Bikes

09/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

S. B.

Naar: Stella Bikes

09/06/2023

Ter informatie: ik gebruik de namen van uw medewerkers bewust niet - testaankoop gebruikt mijn naam bewust niet. Allemaal vanwege GDPR. Ik zie net, terwijl ik alles nog eens nalees dat u mijn naam wel publiceert. Is dat bewust gedaan?

Stella Bikes

Naar: S. B.

12/06/2023

Geachte,Zaterdag heeft de klant zelf contact opgenomen en hebben we een nieuwe afspraak ingepland.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Indien u verder nog vragen en/of opmerkingen heeft dan vernemen wij dit graag van u.Kelly·Verkoop Binnendienst Stella Bikes BEStella Bikes BEBeemdenstraat 72340 Beerse, BelgiëT+32 800 82 707E info@stellabikes.beWwww.stellabikes.be

S. B.

Naar: Stella Bikes

13/06/2023

BesteIk heb op geen enkel moment contact met jullie gehad op zaterdag. Ik denk dat het ook wel duidelijk was dat ik absoluut voor de annulatie ging. Ik heb ondertussen zelfs een nieuwe fiets gekocht.Ik weet dus niet met wie jullie contact hebben gehad zaterdag maar ik was het niet.

Stella Bikes

Naar: S. B.

14/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

S. B.

Naar: Stella Bikes

14/06/2023

BesteIk ben op dit moment bereid om alles te doen om het contact met jullie af te sluiten - behalve de fiets te aanvaarden uiteraard. U mag mij een officieel document bezorgen (jullie hebben ongetwijfeld mijn mailadres) met een betalingsuitnodiging waarin jullie duidelijk stellen dat het dan afgerond is want de manier waarop ik nu de betaalinformatie krijg is uitermate dubieus en gezien er ondertussen nog niets vlot is gegaan, vertrouw ik anders ook niet dat jullie je aan de afspraak houden. Verder stel ik mij wel nog steeds de vraag met wie jullie precies contact gehad hebben zaterdag. Ging het weer om een leugen of nog maar eens een fout? Met beleefde groeten

Stella Bikes

Naar: S. B.

14/06/2023

Geachte,Dit was een fout van mijzelf een van mijn andere collega's is met u dossier bezig.Mijn excuses daarvoor.Het bleek over een andere klant te gaan waar ik u naam voor zag alleen een andere achternaam.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Indien u verder nog vragen en/of opmerkingen heeft dan vernemen wij dit graag van u.Kelly·Verkoop Binnendienst Stella Bikes BEStella Bikes BEBeemdenstraat 72340 Beerse, BelgiëT+32 800 82 707E info@stellabikes.beWwww.stellabikes.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform