Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niet eerlijk vermeld over geen erkende opleiding
Beste, op 23 juli 2025 heb ik de opleiding “boekhouden basiskennis België” aangekocht bij Nha. Nadat mijn vader en ik grondig onderzoek hadden gedaan heb ik de opleiding ineens volledig betaald. Ik kreeg later mijn pakket met de leermap opgestuurd en ben volop begonnen met leren. Nu (10 september) heb ik ineens via via te horen gekregen van verschillende mensen dat de opleidingen en diploma’s van Nha helemaal niet erkend zijn en je er dus helemaal niks mee kan op de werkvloer. Ik kreeg uiteraard lichte stress aangezien ik wel €350 heb geïnvesteerd in de opleiding (€227 aan Nha, en het resterende geld voor de laptop die ik moest aanschaffen en notitieboekjes). Vandaag 11 september 2025 heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker van Nha. Deze heeft inderdaad meteen erkend dat deze opleiding en diploma niet erkend is en zei dan ook direct “maar we geven zeker geen geld terug”. Daar ging bij mij dus nog een belletje rinkelen. Ze zei dan ook “ja je moet gewoon geluk hebben met een werkgever die je wilt aannemen met dit diploma”. Dit was 100% zeker niet vermeld bij de opleiding en ook niet in de algemene voorwaarden. Ik koop toch geen opleiding waar ik uiteindelijk niks aan heb? Dus nu ben ik en mijn geld kwijt, maar ook mijn tijd aangezien ik maar totaal 2 jaar recht heb op een uitkering. Ik kan nu geen andere opleiding meer volgen… Ik voel me ontzettend bedonderd! Ik wil graag dat dit wordt opgelost en wil graag ook mijn geld terug aangezien ik niks aan deze opleiding en diploma heb.
Geen gratis cursus ontvangen
Geachte heer/mevrouw, Op 14/04/2025 heb ik mij aangemeld voor een opleiding bij INHA Beroepsonderwijs. Mij was toegezegd dat ik binnen 30 dagen een kortingscode zou ontvangen voor een gratis opleiding. Deze kortingscode heb ik echter niet binnen die termijn ontvangen. Vandaag, op 30/07/2025, heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Tijdens dit gesprek ontdekte ik dat de e-mail met de code in mijn spamfolder terecht was gekomen. Helaas werd mij medegedeeld dat ik nu geen gebruik meer kan maken van de beloofde gratis opleiding, omdat de 30 dagen inmiddels zijn verstreken. In plaats daarvan wordt mij nu slechts een korting van 10% op een andere cursus aangeboden, wat niet overeenkomt met de oorspronkelijke afspraak. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om mij alsnog de kortingscode voor de gratis opleiding te verstrekken, zoals beloofd bij mijn aanmelding. Ik vertrouw erop dat we tot een passende oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet, Betzabeth Diaz 0471806920
Invordering
Op datum van vandaag ontving ik een schrijven van CMA met de vermelding van een openstaand bedrag van 298.71 euro te betalen dit betreft een cursus Spaans die ik gehad heb en ook dadelijk heb terug gestuurd aangetekend en binnen de tijd zoals zij vermeld hebben! Nu beweren zij dat ik deze moet betalen! Nochtans alles is gebeurd volgens de wettelijke termijnen!
Oplichting
Korte beschrijving van uw probleem Eind vorig jaar ben ik gecontacteerd geweest door dit bedrijf voor een gratis proefles van 14 dagen. Er zou een pakket verzonden worden voor mij maar dit is nooit geleverd geweest. Het adres (zag ik achteraf) was niet volledig. Dit is telefonisch met hun besproken toen en aangezien ik de lessen toch veel te duur vond, ongeveer 23 euro per maand te betalen, heb ik gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en dat het pakket niet meer nodig is. Dit was allemaal binnen de termijn van 14 dagen en ze hebben mij een retour label gestuurd (pdf) dat ik moest gebruiken indien het pakket toch nog toe kwam. Enkele maanden later werd ik plots gecontacteerd door invorderingskantoor CMA, zij eisen nu 440 euro omdat ik blijkbaar nooit mijn lessen zou gestopt hebben. Dit was normaal allemaal maanden geleden in orde en ik had ook al lang geen toegang meer tot hun portaal, dus ik ging er natuurlijk van uit dat alles in orde was (zoals mij aan de telefoon verzekerd werd). Ik ben nooit akkoord gegaan met de prijs van 440 euro. Zelfs als mijn lessen nog liepen, en ik heb ze al lang gestopt, zou ik hen voor maar 2 of 3 maanden verschuldigd zijn. Toch word ik meerdere keren op een dag gebeld en gemaild om meteen 440 euro over te schrijven. Ik vrees dat ik slachtoffer ben geworden van oplichters en weet niet wat te doen. Ze hebben mij nooit via mail bevestigd dat de opzeg gebeurt was dus ik heb geen schriftelijk bewijs hiervoor. Zijn eisen nu 2 jaar inschrijvingsgeld voor een opleiding die zelfs per maand veel te duur was voor wat het inhield en ik ben nooit akkoord gegaan met 2 jaar op voorhand betalen en heb op tijd mijn proef periode geannuleerd.
Retour van pakket en blijvende aanmaining
Geachte mevrouw/heer, Betreft een online aankoop opleiding in juli 2024, aankoop van office365 een syllabus werd verzonden en kon die retour terug sturen indien het mij niet voldeed. Heb dit pakketje retour terug gezonden naar het adres op de fct. Mijn order nr 2882059. Ondertussen veel Whatsapp maar geen oplossing gekregen. Nu stelt Bpost dat ze het pakketje niet kunnen afleveren hebben en hebben de kost van 64,30 euro mij terug betaald. Ik stel echter vast dat na veel verkeer via Whatsapp er geen gevolg gegeven is om stop te zetten. Heb deze documeten via Whatsapp terug doorgezonden zonder gevolg. Al de andere info heb ik gedeeld via Whatsapp want telefonisch niet bereikbaar. Vandaag krijg ik aanmaning om de totale som te betalen 355.18 euro via CMA krediet management&advice uit Erembodegem. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 31/12/2024 alle aanmaningen stop te zetten en de overeenkomst te annuleren zoals het zou moeten en overeengekomen. Dossier bij CMA 448012468576 Met vriendelijke groeten, Peter Lechat 0475675529
Opzeggen opleiding
Beste,Jullie hebben veel niet ontvangen. Ik geloof er weinig tot niets van. 1. Contactformulier niet ontvangen, twijfelachtig.2. Gewone brief, jullie hebben deze ontvangen, niet retour ontvangen.3. Pakket 3 (3SBSYN138555675) heb ik ontvangen en retour gezonden. Indien nodig (als jullie niets ontvangen hebben) zal ik klacht indienen bij Bpost.4. Jullie hebben dit afwezigheidsbericht zeker, 100 % zeker, ontvangen. zonder twijfel. De postman heeft dit voorgedrukte bericht samen met de aangetekende zending in zijn bezit. Als hij de aangetekende zending niet kan overhandigen laat hij dit bericht achter.DITIS EEN STANDAARDPROCEDURE.In feite beweert u dat de postman zijn werk niet gedaan heeft. Indien nodig zal ik klacht indienen bij post 2060 Antwerpen.
betaling factuur
Beste, ik bestelde een pakket opleiding en heb dit ongeopend teruggestuurd. Weliswaar 2 weken te laat maar het is ongeopend en ongebruikt teruggestuurd. Ik blijf aanmaning krijgen en moet heel de cursus betalen volgens hen. Ik heb telefonisch hulp gevraagd hoe ik het pakket retour moest sturen. Ik moest online via B post een ticket aanmaken en aankopen. Dat wou ik ook doen maar het adres lukte niet om in te geven omdat het een postbus adres is. ik heb dat enkele keren gedaan en heb terug moeten bellen naar NHA. Na drie tel heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat ik het live op een postkantoor moest aanbieden en dat het dan wel ging. Ik heb hen net gebeld omdat ik weer bericht van hen krijg dat ik de facturen moet betalen. Ze willen dit niet kwijtschelden maar ze willen wel het pakket dat ik retour heb gestuurd terug opsturen en daarvoor wel de kost doen. Ze geven hierook bij toe dat ze het pakket ontvangen hebben van mij. Wel de kost maken het pakket terug te sturen omdat ik zeg ik betaal dat niet want jullie hebben dat retour gekregen. Als ik drie keer bel en pas op de derde of zelfs de vierde keer te horen krijg dat ik het live moet aanbieden en het niet online kan doen dan is dat niet mijn fout. Wat kan hier aan gedaan worden. Ik heb het bewijs van retour en betaling want heb er zelf 12 euro ongeveer voor betaald.
foute info bij thuisstudie
beste, ik had interesse in de cursus game design voor thuis studie. Na wat opzoek werk kwam ik bij NHA uit. Na alles te lezen op de website had ik een gratis inkijk moment genomen.Nergens stond vermeld dat deze enkel voor windows was. Paar weken later werd ik gecontacteerd of ik geen proefpakket wou ontvangen, ook hier word geen uitleg gegeven dat deze cursus enkel voor Windows-gebruikers is. Hier heb ik op toegestemd omdat ik dit wel eens wou bekijken. Ik had voor het proefpakket de nodige software (dacht ik) al op mijn macbook geplaatst. Nu ik het pakket thuis kreeg, bleek alles geschreven te zijn voor Windows. Maar omdat je eerst uit 1 boek 55 pagina's moest lezen, was ik nog niet toegekomen aan het bekijken van de software. En was ik nog altijd overtuigd dat ik deze cursus, ondanks de windows uitleg, wel zou kunnen doen op mijn macbook. Maandag alles geprobeerd om een oefening voor de praktijk te maken, maar wat blijkt de voorbeelden voor de oefeningen uit te voeren gaan niet open in de software. Na wat zoeken kom ik er achter dat ik game maker 6.1 van software nodig heb en op mijn macbook staat game maker studio 2. Opzoek naar de juiste software dus, want via de download kan ik niet gebruiken want die is voor Windows. Blijkt dat de software al meer dan 13 jaar oud is. Dus kan geen oefeningen maken. Ik neem contact op met NHA, dat de cursus voor windows is geschreven en dit niet vermeld is op hun website. Ik krijg als antwoord terug, Van ja dit is voor windows geschreven, als ik het wil maken op een macbook moet ik zelf maar zoeken naar de juiste software want daar zorgen zij niet voor. Dan maar telefonisch contact opgenomen en dat hun cursus 13 jaar oud is en dat de praktijk oefeningen niet gemaakt kunnen worden op een macbook omdat de software al lang geüpdate is. Ook er bij gezegd dat ze dit op hun site moesten melden dat deze enkel voor windows is(had ik gewoon doorgezocht naar een andere curcus). Die van de klantendienst zei dat ze normaal mijn proefperiode ging verlengen en dit doorgeven aan de docent voor een oplossing. deze zou 2 weken tijd hebben, maar ik ben bang dat er geen oplossing komt en ik aan een dure cursus ga zitten als ik deze niet optijd kan terug zenden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten