Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. Z.

Naar: NHA - Beroepsopleidingen

02/04/2025

Korte beschrijving van uw probleem Eind vorig jaar ben ik gecontacteerd geweest door dit bedrijf voor een gratis proefles van 14 dagen. Er zou een pakket verzonden worden voor mij maar dit is nooit geleverd geweest. Het adres (zag ik achteraf) was niet volledig. Dit is telefonisch met hun besproken toen en aangezien ik de lessen toch veel te duur vond, ongeveer 23 euro per maand te betalen, heb ik gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en dat het pakket niet meer nodig is. Dit was allemaal binnen de termijn van 14 dagen en ze hebben mij een retour label gestuurd (pdf) dat ik moest gebruiken indien het pakket toch nog toe kwam. Enkele maanden later werd ik plots gecontacteerd door invorderingskantoor CMA, zij eisen nu 440 euro omdat ik blijkbaar nooit mijn lessen zou gestopt hebben. Dit was normaal allemaal maanden geleden in orde en ik had ook al lang geen toegang meer tot hun portaal, dus ik ging er natuurlijk van uit dat alles in orde was (zoals mij aan de telefoon verzekerd werd). Ik ben nooit akkoord gegaan met de prijs van 440 euro. Zelfs als mijn lessen nog liepen, en ik heb ze al lang gestopt, zou ik hen voor maar 2 of 3 maanden verschuldigd zijn. Toch word ik meerdere keren op een dag gebeld en gemaild om meteen 440 euro over te schrijven. Ik vrees dat ik slachtoffer ben geworden van oplichters en weet niet wat te doen. Ze hebben mij nooit via mail bevestigd dat de opzeg gebeurt was dus ik heb geen schriftelijk bewijs hiervoor. Zijn eisen nu 2 jaar inschrijvingsgeld voor een opleiding die zelfs per maand veel te duur was voor wat het inhield en ik ben nooit akkoord gegaan met 2 jaar op voorhand betalen en heb op tijd mijn proef periode geannuleerd.

Berichten (1)

NHA - Beroepsopleidingen

Naar: J. Z.

04/04/2025

Beste Jasper, Ik heb het intern in behandeling genomen en zie dat je, voordat je deze klacht hebt ingediend, eenmaal eerder contact met ons hebt opgenomen op het moment dat het dossier al uit handen was gegeven. Daarbij heb je aangegeven de cursus te hebben afgewezen en dat je begrijpt dat er nog kosten in rekening zouden worden gebracht. Je zou de online inhoud hebben bekeken en te hebben gevraagd je uit te schrijven - daarvan zie ik geen vermelding. Ook dat er contact zou zijn geweest over een retourlabel zie ik niet terug. Deze zou dan een track-and-trace moeten bevatten waarmee zichtbaar is waar het pakket (waarvan het onduidelijk is of deze nu wel of niet is bezorgd en wel of niet zou zijn teruggestuurd) op dit moment is. Na het versturen van diverse facturen en herinneringen hierop en ook mails over de studie zie ik dus pas contact op het moment dat het incassobureau contact met je opneemt. Omdat je aangeeft de studie niet meer te willen volgen heb ik opdracht gegeven deze volledig stop te zetten en ook het dossier terug te halen bij het incassobureau. Je inschrijving zal dan ook volledig worden stopgezet. Vertrouwende erop je hiermee voldoende te hebbengeïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dennis Hovens  Manager Klantenservice NHA Afstandsonderwijs T. 03257 51 91•www.nha.be/klantenservice Kijk voor antwoorden op de meest gestelde vragen op www.nha.be/klantenservice ------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- Van: klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.be; Ontvangen: Wed Apr 02 2025 00:45::31 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd) Aan: klantenservice@nha.be klantenservice@nha.be; Onderwerp: Oplichting ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform