Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. W.
11/02/2025

Klantendienst onbereikbaar en slecht onderhouden + koude club

Geachte mevrouw/heer, Op 19/01/25, heb ik u gemaild vanwege de vuile toestand van de club te Booischot en de reeds 2 maand ijskoude douches, zonder enig antwoordt tot nu 11/02/25. Ook meermaals heb ik geprobeerd uw hoofdkantoor telefonisch te bereiken maar dit blijkt dus onmogelijk, er neemt gewoon niemand op. Ik ben dan noodgedwongen naar de kleine fitness in Heist-op-den-berg gegaan en daar blijken de kleedkamers ijskoud en evenzeer de douches. Ook staken er meerdere nagels uit de houten bank in de sauna, waar men planken had afgebroken. Als men hierover informeert bij werknemers krijgt men steeds het antwoordt "we moeten besparen van de baas". Dit kan toch niet, ik betaald 39,90 per maand om hiermee geconfronteert te worden. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 28/02/25, de opzeg van mijn litmaatschap te aanvaarden en dit zonder meerkost Met vriendelijke groeten, Maria wendt

Opgelost
P. S.
24/01/2025

Terugbetaling afhoudingen

Mijn vrouw Lut Bijnens had een abonnement op fitness NRG te Schoten met automatisch lidgeldafhouding van de rekening. Ze moest echter na enkele sessies geopereerd worden aan beide handen. We hebben NRG daarvan op de hoogte gebracht, maar het lidgeld werd wel nog van de rekening genomen maandelijks. Na meermaals het probleem aangekaart te hebben, kregen we te horen dat terugstorten niet ging, maar de periode werd verlengd. Na genezing van de handen, viel mijn vrouw van de trap met gebroken schouder en voet als gevolg. Opnieuw dokterbewijzen binnengebracht als bewijs, maar men bleef lidgeld van de rekening nemen. Ook na stopzetting overeenkomst bleef men lidgeld afnemen. Uiteindelijk is men zich, zo zei men toch, bewust geworden van het probleem, maar het teveel afgehaald lidgeld kon niet dadelijk teruggestort worden wegens problemen met de boekhouder, enz... Men heeft op 10 november mails gestuurd waarin men belooft om binnen de 4 weken alles recht te zetten, maar de beloftes bleken vals. We hebben deze berichten nog als bewijs, alsook de doktersbewijzen maar dat is het probleem niet meer. Men weigert gewoon het teveel aan lidgeld terug te betalen. Ook gisteren nog werd mijn vraag vriendelijk weggelachen. In bijlages de laatste contacten.

Opgelost
R. S.
25/11/2024

Stopzegging Lidmaatschap

Beste, Ik dien hierbij een klacht in over NRG Fitness vanwege problemen met de beëindiging van mijn lidmaatschap. Op 1/12/23 heb ik hen op de hoogte gebracht van mijn wens om mijn lidmaatschap stop te zetten, conform de algemene voorwaarden. Ondanks herhaaldelijke pogingen om dit proces af te ronden en de duidelijke communicatie van mijn kant, blijft er onduidelijkheid bestaan en lijken er nog steeds kosten in rekening te worden gebracht. De volgende stappen zijn reeds ondernomen: Contact opgenomen met NRG Fitness op 1/12/23 Geen bevredigend antwoord of oplossing ontvangen NRG Fitness heeft ondertussen een kost via een incassobureau verstuurd. Hen heb ik zowel telefonisch als schriftelijk op de hoogte gebracht dat deze kosten onterecht zijn Daarnaast ben ik van mening dat het beleid van NRG Fitness om enkel via aangetekend schrijven op te zeggen, in strijd is met Belgisch recht. Volgens het symmetrieprincipe, zoals bepaald in het Wetboek van Economisch Recht, moet een consument een abonnement op dezelfde eenvoudige manier kunnen beëindigen als waarmee het werd aangegaan. Aangezien abonnementen online kunnen worden afgesloten, moet ik het ook online kunnen opzeggen. Het opleggen van extra hindernissen, zoals een aangetekende brief, vormt een oneerlijke handelspraktijk en is niet wettelijk. Ik verzoek Testaankoop om ondersteuning bij het oplossen van deze situatie. Ik verwacht dat mijn lidmaatschap correct wordt beëindigd en dat onterecht aangerekende kosten, inclusief de incassokosten, worden geschrapt, daar ik absoluut niet zal instaan voor deze. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
D. B.
23/09/2024

Consumentenbedrog door misleidende advertentie en misbruik domiciliering

Ik heb een lidmaatschap bij NRG fitness geactiveerd n.a.v. een advertentie waarbij de promotie awas: geen instapkosten en 8 weken gratis sporten bij inschrijving voor 31 augustus. (Screenshot advertentie in bijlage) Nochtans werd meteen 49,95€ van mijn rekening afgeschreven in de eerste week van september. Toen ik beleefd vroeg om dit terug te storten en pas na 8 weken te activeren, (de gratis sporten- weken) laat men mij weten dat deze 8 weken pas ingaan na 1 jaar lidmaatschap. Toen ik daarop zei dat ik dit niet wist, er werd mij niets over gezegd, ik kreeg ook geen voucher zoals ze beweren mee te geven, en het staat ook niet vermeld op de overeenkomst die ik heb ondertekend, werd ook toegegeven dat dit nergens vermeld is of was(zie ook de screenshot van de mail in bijlage). Maar de 49,95€ heb ik nog steeds niet terugbetaald gekregen.

Afgesloten
V. A.
19/09/2024

Stopzetting abbonement

Korte beschrijving van uw probleem Probeer al langer dan 1 jaar het fitness abonnement van mn zoon stop te zetten op verschillende manieren zoals ze vragen maar telkens loopt er daar iets mis waardoor hij aangesloten blijft zelfs de domiciliëring die ik stop gezet had hebben ze op een of andere manier terug kunnen activeren zonder mijn toestemming,nu nogmaals gevraagd om alles stop te zetten krijgen we bericht dat er 57 euro dient betaald te worden en dan pas sturen ze nogmaals de stopzetting papieren,dit is pure oplichting,ik eis dan ook onmiddellijk stopzetting zonder dit bedrag te moeten betalen mn zoon is amper 3 keer naar fitness kunnen gaan

Afgesloten
J. B.
19/03/2024

Opzegging abonnement

Op 1/2/24 deed ik mee aan een proefles in de NRG Fitness te Geel. Nadien werd ik direct aangesproken om een lidmaatschap te ondertekenen. Op 10 min was alle administratie reeds getekend. Na het tekenen werd er gevraagd naar namen en telefoonnummers van Familie en vrienden. Hiermee zou ik extra kortingen,.. krijgen. Achteraf kreeg ik het gevoel dat ik erg geketend was aan dit contract. Hier voelde ik mij enorm slecht bij en wou dit contract zo snel mogelijk terug opzeggen. Twee dagen later, op zondag voormiddag, ging ik naar de Fitness met de vraag om mijn contract op te zeggen. Hier kreeg ik het antwoord dat dit niet meer zou kunnen. Mijn contact startte officieel op 1/3/24. Hierdoor dacht ik dat de opzegging geen probleem zou geven aangezien mijn contract nog niet gestart was. Ikzelf en mijn raadsheer stuurde reeds een aangetekend schrijven om dit contract via het hoofdkantoor stop te zetten, maar hierop antwoordde ze dat dit niet meer mogelijk was.

Afgesloten
N. G.
2/10/2023

stopzetten abonnement

Beste,Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik absoluut niet gediend ben met de werking en communicatie naar jullie klanten toe als fitness. Ik ontving gisteren een brief via mijn buurvrouw van mijn woning waar ik reeds twee jaar niet meer woon. Mijn voormalige woning is twee jaar geleden verkocht aan de huidige eigenaar. Met veel geluk ontving ik gisteren een brief via haar ivm een incassobureau waar jullie maar liefst bijna 500 euro eisen voor het niet betalen van abonnement. Dit abonnement is reeds opgezegd op 23 januari 2022! De bewijzen kunnen hier ook nog van doorgezonden worden. Ik heb hiervoor een formulier ingevuld waarbij ik kort nadien telefoon kreeg van één van jullie medewerkers in Schoten. Hierbij kreeg ik de vermelding dat dit een website zou geweest zijn dat fraude heeft gepleegd onder jullie naam als NRG. Ik heb hier netjes toen betaald. Ik heb meermaals gevraagd wat ik nog meer kon doen waarbij de toenmalige STUDENTE me bevestigde dat ik reeds niet meer hoefde toen en alles in orde gebracht was! Ik wijs jullie er dan ook op om de huidige koper van mijn vorige woning van reeds 2 JAAR terug dan ook gerust te laten. Alsook de zogezegde betaling te schrappen. Ik heb voldoende bewijzen dat ik mijn abonnement heb stopgezegd. Gelieve ook geen mails meer te sturen uit naam van NRG te Lier waar ik nooit voordien klant geweest ben of mails te sturen met rekeningen bedoelt voor anderen klanten van jullie. Hoe onprofessioneel kan je zijn? Dat een studente me telefonisch bevestigde dat alles in orde was is dan ook niet mijn probleem en begeleid jullie stagiaires/studentes dan ook meer ipv ze verkeerde informatie door te spelen aan eerlijke klanten!Laat ons duidelijk zijn dat jullie hiermee zeer slechte reclame maken en ik jullie dan ook bij kennissen en collega's absoluut niet meer aanraden zal. Hopend op een positief antwoord alvorens ik verdere stappen onderneem en testaankoop inlicht.Met vriendelijke groeten,Nathalie Guns

Opgelost
D. P.
17/06/2023

Verbannen uit de fitnesclub

Beste,NRGlier waar ik al 10jaar lid ben,heeft mijn abonnement stop gezet! Dit omdat: bij heropening door verbouwingen, de douches al meer dan 1week niet operationeel zijn!Bij navraag aan de medewerkers als antwoord:nog even geduld.we zijn er mee bezig.... Dan maar via de sociale media hierop gereageerd.Diezelfde avond telefoon gekregen van de regio manager,deze was boos en heel ruw en heeft mijn abonnement stopgezet met een bevestigingsmail en mij ook verbannen op die sociale media!Ik zou een goedkoop abonnement hebben wegens 10jaar lid en doe kinderachtig en zou daarom ook niet mogen klagen en zagen!Graag zou ik lid willen blijven en terug geaccepteerd worden op de sociale media aangezien zij hier ook aankondigingen doen!Aangezien het geen aangenaam telefonish gesprek was met de regio manager,zou ik het ook opportuun vinden dat deze mij dit via email bevestigd op een beleefde manier!

Opgelost
M. A.
6/03/2023

Stopzetting van contract

Beste,Vandaag deed ik een herhaaldelijke poging bij NRG maasmechelen om mijn abonnement stop te zetten, maar tevergeefs. Op 18 februari 2023 belde ik NRG maasmechelen op om te laten weten dat ik graag mijn abbonement stop wilde zeggen. Zo kreeg ik te horen dat er pas twee weken later plaats zou zijn om mijn lidmaatschap op te zeggen. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord omdat ik al maanden het gevoel heb aan het lijntje gehouden te worden. Ik vroeg hen of het niet eerder afgezegd kon worden waarin ik als antwoord kreeg: Nee, want we moeten een opzegformulier vanuit het hoofdkantoor laten overkomen naar NRG en daar gaat al een week overheen + We zitten vol tot 06/03. Ik vond het verdacht dat ik 2 weken moest wachten dus ik vroeg expliciet of ik dan de opzeg van de maand nu al kon doen omdat ik het niet zag zitten om nog eens extra voor de maand april te betalen gezien de vertraging langs NRG's kant komt. Zij antwoordden met: Nee Je zal niet meer voor de maand april moeten betalen. Als ik het abbonement in Februari nog had afgezegd dan had ik alleen voor maart nog de opzegmaand nog moeten betalen. (LET WEL:sidenote) - De de eerste keer dat ik een poging deed stuurde ze mij van maaseik (waar ik momenteel woon) naar Maashechelen. Zonder te laten weten dat ikhiervoor een afspraak moest maken. Toen ik eindelijk de tijd vond om naar Maasmechelen te gaan liet een student mij weten dat zij op dat moment niks voor mij kon betekenen en dat ik dit best in Maaseik zelf kon doen. Terug in Maaseik zei Malika ( De manager van Maaseik) dat ik het abbonement alleen kan stopzetten in het fitnesscentrum waar ik mijn abbonement heb opgestart. Vervolgens ben ik dan weer terug naar Maasmechelen en heb ik een gesprek gehad met een vrouw (medewerker van NRG Maasmechelen) waarin ik uiteindelijk toch besloot om verder te gaan gezien ik toch 3 weken moest wachten vooraleer ik een afspraak kon maken. -De tweede keer dat ik een poging deed ging ik terug naar Maasmechelen om ter plaatste mijn abbonement stop te zeggen. Toen had ik dezelfde jongen aan de balie waar ik vandaag bij stond. Ik kreeg de vragen waarom stoppen, probeer dit probeer dat week wachten voor je kan opzeggen. etc. ook hier ben ik ingetrapt en ook dan weer gezegd om toch verder te gaan maar dan aan de helft van de prijs. -De derde keer is vandaag. Vandaag aangekomen op de afspraak krijg ik te horen dat ik toch nog voor april moet betalen. Ik ging hier echter niet mee akkoord omdat dat niet hetgeen is waar ik akkoord mee ben gegaan. Vandaar deze mail. Ik liet de baliemedewerker weten dat ik hiermee verder zou gaan bij test aankoop maar dat ik graag een bewijs had gehad waarin stond dat ik vandaag ben langsgeweest om het abonnement stop te zetten. Hij wou/kon niks opmaken omdat ik mijn opzegtermijn niet wilde betalen. Met dit schrijven wil ik jullie dan ook laten weten dat ik hiermee verder ga én waarin ik deze mail als bewijs in bijlage stuur dat ik vandaag ook effectief de poging heb gedaan. Met vriendelijke groeten,Maryama Arfala

Afgesloten
I. L.
18/01/2023

Problemen met opzegging van fitness abonnement

Beste nrg fitness te Kapellen, op 30 september 2022 hebben we een 1ste email gestuurd met opzegging van abonnement. Mail gekregen waar instond dat er pas na 1 jaar mag opgezegd worden en dit mocht via antwoord op jullie mail wat we al direct gedaan hebben. Dan krijgen we mail dat we ter plaatse moeten komen opzeggen! Vandaag langs geweest en te horen gekregen dat we in maart maar moeten terugkomen tijdens einde contract. Komt erop neer dat ongeacht een kwetsuur en niet meer kunnen gaan trainen, we toch een VOLLEDIG jaar moeten gaan betalen + de 1ste maand dat je gratis gegaan bent. Wat voor praktijken zijn dit? ELK abonnement is toch maandelijks opzegbaar of zie ik dat verkeerd? Graag reden opgeven waarom ik niet vroegtijdig kan opzeggen bij jullie?

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform