Terug

Terugbetaling afhoudingen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

P. S.

Naar: NRG Fitness

24/01/2025

Mijn vrouw Lut Bijnens had een abonnement op fitness NRG te Schoten met automatisch lidgeldafhouding van de rekening. Ze moest echter na enkele sessies geopereerd worden aan beide handen. We hebben NRG daarvan op de hoogte gebracht, maar het lidgeld werd wel nog van de rekening genomen maandelijks. Na meermaals het probleem aangekaart te hebben, kregen we te horen dat terugstorten niet ging, maar de periode werd verlengd. Na genezing van de handen, viel mijn vrouw van de trap met gebroken schouder en voet als gevolg. Opnieuw dokterbewijzen binnengebracht als bewijs, maar men bleef lidgeld van de rekening nemen. Ook na stopzetting overeenkomst bleef men lidgeld afnemen. Uiteindelijk is men zich, zo zei men toch, bewust geworden van het probleem, maar het teveel afgehaald lidgeld kon niet dadelijk teruggestort worden wegens problemen met de boekhouder, enz... Men heeft op 10 november mails gestuurd waarin men belooft om binnen de 4 weken alles recht te zetten, maar de beloftes bleken vals. We hebben deze berichten nog als bewijs, alsook de doktersbewijzen maar dat is het probleem niet meer. Men weigert gewoon het teveel aan lidgeld terug te betalen. Ook gisteren nog werd mijn vraag vriendelijk weggelachen. In bijlages de laatste contacten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform