Terug

Stopzetting van contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. A.

Naar: NRG Fitness

06/03/2023

Beste,Vandaag deed ik een herhaaldelijke poging bij NRG maasmechelen om mijn abonnement stop te zetten, maar tevergeefs. Op 18 februari 2023 belde ik NRG maasmechelen op om te laten weten dat ik graag mijn abbonement stop wilde zeggen. Zo kreeg ik te horen dat er pas twee weken later plaats zou zijn om mijn lidmaatschap op te zeggen. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord omdat ik al maanden het gevoel heb aan het lijntje gehouden te worden. Ik vroeg hen of het niet eerder afgezegd kon worden waarin ik als antwoord kreeg: Nee, want we moeten een opzegformulier vanuit het hoofdkantoor laten overkomen naar NRG en daar gaat al een week overheen + We zitten vol tot 06/03. Ik vond het verdacht dat ik 2 weken moest wachten dus ik vroeg expliciet of ik dan de opzeg van de maand nu al kon doen omdat ik het niet zag zitten om nog eens extra voor de maand april te betalen gezien de vertraging langs NRG's kant komt. Zij antwoordden met: Nee Je zal niet meer voor de maand april moeten betalen. Als ik het abbonement in Februari nog had afgezegd dan had ik alleen voor maart nog de opzegmaand nog moeten betalen. (LET WEL:sidenote) - De de eerste keer dat ik een poging deed stuurde ze mij van maaseik (waar ik momenteel woon) naar Maashechelen. Zonder te laten weten dat ikhiervoor een afspraak moest maken. Toen ik eindelijk de tijd vond om naar Maasmechelen te gaan liet een student mij weten dat zij op dat moment niks voor mij kon betekenen en dat ik dit best in Maaseik zelf kon doen. Terug in Maaseik zei Malika ( De manager van Maaseik) dat ik het abbonement alleen kan stopzetten in het fitnesscentrum waar ik mijn abbonement heb opgestart. Vervolgens ben ik dan weer terug naar Maasmechelen en heb ik een gesprek gehad met een vrouw (medewerker van NRG Maasmechelen) waarin ik uiteindelijk toch besloot om verder te gaan gezien ik toch 3 weken moest wachten vooraleer ik een afspraak kon maken. -De tweede keer dat ik een poging deed ging ik terug naar Maasmechelen om ter plaatste mijn abbonement stop te zeggen. Toen had ik dezelfde jongen aan de balie waar ik vandaag bij stond. Ik kreeg de vragen waarom stoppen, probeer dit probeer dat week wachten voor je kan opzeggen. etc. ook hier ben ik ingetrapt en ook dan weer gezegd om toch verder te gaan maar dan aan de helft van de prijs. -De derde keer is vandaag. Vandaag aangekomen op de afspraak krijg ik te horen dat ik toch nog voor april moet betalen. Ik ging hier echter niet mee akkoord omdat dat niet hetgeen is waar ik akkoord mee ben gegaan. Vandaar deze mail. Ik liet de baliemedewerker weten dat ik hiermee verder zou gaan bij test aankoop maar dat ik graag een bewijs had gehad waarin stond dat ik vandaag ben langsgeweest om het abonnement stop te zetten. Hij wou/kon niks opmaken omdat ik mijn opzegtermijn niet wilde betalen. Met dit schrijven wil ik jullie dan ook laten weten dat ik hiermee verder ga én waarin ik deze mail als bewijs in bijlage stuur dat ik vandaag ook effectief de poging heb gedaan. Met vriendelijke groeten,Maryama Arfala


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform