Beste,
Ik dien hierbij een klacht in over NRG Fitness vanwege problemen met de beëindiging van mijn lidmaatschap. Op 1/12/23 heb ik hen op de hoogte gebracht van mijn wens om mijn lidmaatschap stop te zetten, conform de algemene voorwaarden. Ondanks herhaaldelijke pogingen om dit proces af te ronden en de duidelijke communicatie van mijn kant, blijft er onduidelijkheid bestaan en lijken er nog steeds kosten in rekening te worden gebracht.
De volgende stappen zijn reeds ondernomen:
Contact opgenomen met NRG Fitness op 1/12/23
Geen bevredigend antwoord of oplossing ontvangen
NRG Fitness heeft ondertussen een kost via een incassobureau verstuurd. Hen heb ik zowel telefonisch als schriftelijk op de hoogte gebracht dat deze kosten onterecht zijn
Daarnaast ben ik van mening dat het beleid van NRG Fitness om enkel via aangetekend schrijven op te zeggen, in strijd is met Belgisch recht. Volgens het symmetrieprincipe, zoals bepaald in het Wetboek van Economisch Recht, moet een consument een abonnement op dezelfde eenvoudige manier kunnen beëindigen als waarmee het werd aangegaan. Aangezien abonnementen online kunnen worden afgesloten, moet ik het ook online kunnen opzeggen. Het opleggen van extra hindernissen, zoals een aangetekende brief, vormt een oneerlijke handelspraktijk en is niet wettelijk.
Ik verzoek Testaankoop om ondersteuning bij het oplossen van deze situatie. Ik verwacht dat mijn lidmaatschap correct wordt beëindigd en dat onterecht aangerekende kosten, inclusief de incassokosten, worden geschrapt, daar ik absoluut niet zal instaan voor deze.
Met vriendelijke groet,