Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
advenso
Beste, Toch even mijn verhaal met ADVENSO. In 2022 schrijf ik mij in voor een groepsaankoop voor een thuis batterij , de firma ADVENSO wint deze en ik krijg een offerte waar ik mee akkoord ga. In gedachte dat ik de premie van de overheid nog terig krijg . Het duurt enorm lang vooraleer ik afspraak krijg dit was cruciaal omdat het einde van de aanvraag voor de premie 30 maart was . Uiteindelijk na veel bellen krijg ik en afspraak er zal iemand komen op 12/2/23 om na te gaan of het mogelijk was om een batterij te instaleren om mijn huidig systeem en of mijn installatie conform was , dit was geen probleem de expert heeft alles nagezien allen metingen en mijn installatie was conform. Hij bevestigde mij dat er voor 30 maart zou geïnstalleerd worden , dit is echter niet gebeurd weg premie , ok ik bergrijp te veel werk en te weinig personeel ik leg mij daar mee neer! Uiteindelijk komt men instaleren in April 2023 en er word gekeurd , de installatie word afgekeurd omdat de verliesstroomschakelaar niet is vervangen ! Ik neem contact met ADVENSO , ze zeggen mij dit is uw propleem onze installatie is in orde. Na wat contacten met de firma ADVENSO word ik steeds afgewimpeld het is mijn probleem en we hebben u geen tijd. Ik verlies dit echter uit het oog tot ik in April van dit jaar besef dat ik niet in orde ben met de wet en ik geen aangifte kan doen noch bij Fluvius of mijn brandverzekering wat verplicht is. Ik neem opnieuw contact met de installateur op dit nu toch eens op te lossen ,ik krijg een nieuw offerte om dit aan te passen ik kan niet anders dan akkoord gaan met de hoop dat ze dit toch enigszins dat dit uiteindelijk een fout was van hen , ze hadden alle nodig info verzamend alvorens te installeren, er werden van alles foto’s genomen, je mag er toch van uit gaan dat men hier moest gezien hebben dat er nog een verlies stroom schakelaar moest vervangen worden , ik neem contact na de installatie van de nieuw verliesstroomschakelaar en de keuring die opnieuw is uitgevoerd en nu wel gekeurd , er vraag nog eens om een tussen komst omdat dit niet mijn fout is. Ik word er uitgelachen , tja je heb de offerte aanvaard . Ik heb onder tussen het werk en het onderdeel betaald maar niet de keuring met als gevolg ik krijg geen documenten dus ik blij in overtreding . Ik vraag mij af of dit wel allemaal kan !
Probleem omvormer raakt niet opgelost
Beste, Al sinds 28 maart hebben wij een probleem met onze installatie meer bepaald omvormer/batterijen. Er verscheen een alarm 'NO BATTERY'. De omvormer kon dus de batterijen niet waarnemen. Het eerste contact met Advenso hebben wij gehad op dinsdag 1 april. De volgende dag kwam een technieker langs en deze heeft alles gecontroleerd en kon niet meteen zeggen wat het probleem was. Er werd door Advenso contact opgenomen met Solis (omvormers) met de melding naar ons toe dat we ten laatste die volgende vrijdag meer info gingen hebben. Er zou nieuwe firmware gebruikt worden om het probleem op te lossen. In de late vrijdagnamiddag hebben wij zelf contact moeten leggen met Advenso, om te horen dat Solis het geprobeerd had, maar niets had laten weten. Wij moesten wachten tot na het weekend voor meer informatie. Toch hebben we die maandag niets gehoord en hebben we opnieuw zelf contact moeten opnemen op dinsdag (8 april). Toen werd gezegd dat de oplossing van Solis niet lukte en ze bij Solis de verkeerde spanning binnenkregen. Advenso ging contact opnemen met de leverancier van de batterijen en ging ons dit laten weten. Voor de zoveelste keer hebben ze dit niet gedaan en moesten wij opnieuw zelf bellen voor meer informatie (10 april). Ondertussen stuurde ik hen ook een mail met de expliciete vraag om beter, correcter en sneller te communiceren. Deze mail werd gewoon genegeerd en is tot op de dag van vandaag onbeantwoord gebleven. Op maandag 16 april kregen wij plots een mail dat het probleem toch aan de batterijen zou liggen en dat ze gingen langskomen met een nieuwe batterij om deze aanneming te testen. Dit kon echter pas begin mei! Na telefonisch aandringen kon het toch plots 23 april. Mijn vriendin had Advenso expliciet gezegd dat zij pas thuis was die dag na 15u30. Dit was geen probleem zei men aan de telefoon. Op die 23ste april lag ik ziek in bed en belde er iemand aan om 11u30. Het was de technieker van Advenso. Geluk bij een ongeluk dus dat ik ziek was die dag. De elektricien heeft toen uiteindelijk na lang zoeken het probleem gevonden en belde naar Solis. Het probleem ligt dus niet bij de batterijen, maar wel bij de omvormer. Solis bevestigde dat er een ticket moest gemaakt worden bij hen voor het verkrijgen van een nieuwe omvormer. Daarna ging Advenso ons contacteren voor het plaatsen van de nieuwe omvormer als deze binnen ging komen. Dit ging normaal gezien snel gebeuren, daar het toestel van Nederland moest komen. Na een week niets gehoord te hebben, heb ik zelf gebeld naar Advenso om doodleuk een bandje te horen dat ze nog de hele week in verlof waren. We zijn nu ondertussen 6 mei en hebben nog steeds niets gehoord van Advenso. Wij zitten al bijna anderhalve maand onze opgewekte stroom quasi gratis op het net te zetten. Al onze elektriciteit moeten wij dus van het net halen omdat wij enkel in de avond thuis zijn in de week. Anderhalve maand lang worden wij al van het kastje naar de muur gestuurd zonder deftige communicatie en zonder uitzicht op de uiteindelijke oplossing van het probleem. We hebben de zonnigste weken die we ooit hebben gehad sinds de installatie van het systeem gehad maar hebben hier dus niets aan. E-mails worden genegeerd, we worden heel snel afgescheept aan de telefoon. Dit kan niet zo verder. Dit is jammer genoeg niet de eerste keer dat we met Advenso problemen hebben. Op de afgesproken dag van installatie van het systeem, begonnen de installateurs zonder aanbellen gewoon een gat te boren in de gevel (tegen de vooraf gemaakte afspraken in). De plaats van batterijen en omvormer gingen zij zelf kiezen, zonder aan ons te vragen waar deze moest. Nadat wij dit aan hun gezegd hadden waar de omvormer/batterijen moesten komen hebben ze met frisse tegenzin toch onze wens gevolgd. Dit was net iets meer werk. Toen de panelen op ons dak moesten gelegd worden, was er ineens veel te veel wind volgens hen. Ik heb hen toen gevraagd of een hoogtewerker huren een oplossing was om het toch nog die dag te kunnen doen. Dit werd ten stelligste ontkend. Na een maand vol slecht weer kwam er toch een dag waarop het ging lukken om de panelen te plaatsen. Echter na het plaatsen van 3 panelen bleek er opnieuw te veel wind en werd een hoogtewerker op ONZE kosten geëist om de werken te vervolledigen. Wij hebben toen meteen gebeld naar het hoofdbureau van Advenso om hier tegenin te gaan. Na het dreigen met een klacht hebben ze toch toegegeven en de hoogtewerker (desondanks het hun eigen bezit was) zelf te bekostigen. Wij vragen ons af hoe lang de miserie nog zal duren. Wij smeken om informatie en betere communicatie, maar worden gewoon genegeerd. Omdat het via de normale wegen niet kan, zijn wij genoodzaakt om het nu via deze weg te doen. Hopelijk komt er dan nu wel schot in de zaak. Hopend op een snelle oplossing mvg
Solis omvormer werkt niet naar behoren sinds installatie
via groepsaankoop van Ichoosr heb ik toch de stap gewaagd om zonnepanelen aan te schaffen met opslagbatterij en het bedrijf die de installatie heeft gedaan is advenso. Bij deze installatie hoort een batterij met omvormer die een link heeft met een app genaamd SOLIS zoduit ik makkelijk mijn opslag - en verbruikcapaciteit in de gaten kan houden. Reeds bij de installatie werkte deze link niet en heeft het mij handen en voeten gekost om de technieker toch naar hier te krijgen . Deze technieker heeft ook bevestigd dat er wel degelijk een probleem was met deze connectie en dit gerapporteerd en gecorrigeerd. Maar nadien blijkt dat deze omvormer steeds uitvalt en mij dus geen correcte info verschaft over de opslag van mijn zonnepanelen. Ik heb dus opnieuw hulp gevraagd aan advenso hiervoor, maar wat sturen ze mij als antwoord: een handleiding hoe ik het probleem moet oplossen. Nochtans kunnen zij heel duidelijk zien dat deze Solis app tot op heden nog niet echt heeft gewerkt en dit sinds de installatie. Ik dacht toch wel dat daar een zekere garantie op zit en bij electrische installaties dat wij recht hebben op een deftige dienst-na -verkoop? Ze willen dus niet ter plaatse komen om te kijken wat het probleem is, tenzij ik daarvoor betaal !? Is dit correct???
Installatie thuisbatterij
Wij bestelden bij Advenso een thuisbatterij. Vooraf de installatie moesten wij een keuring van 159 EUR betalen zodat zij een bestek zouden kunnen maken. De offerte werd gemaakt en door ons goedgekeurd. Na installatie moet er nog een keuring gebeuren en daar loopt het volledig fout (het plan is niet in orde, de zekering is niet OK en de aarding onvoldoende). Zij maken hiervoor een bijkomend bestek op van 1028,86 EUR)! Wij weigeren te betalen voor hun fouten.
oplichting
ten eerste: schade bij plaatsen van batterij niet opgelost,ten tweede instelling van de installatie staat ten gunste van netbeheerders,energiefactuur nu hoger dan zonder zonnepanelen.heb dit vernomen wegens keurder van vernieuwd electriesiteitleidingen in en rond de woonst.het gaat hier over gezamelijke aankoop van zonnepanelen provinciaal.dus zullen er nog gedupeerden zijn zoals ik.grtn.
te lange wachttijden herstellingen
Beste, 25 mei 22 plaatste Advenso zonnepanelen en een thuisbatterij. Op 22 juli 23 werd er een storing met de panelen gemeld. Ik belde onmiddellijk naar Advenso waar een antwoordapparaat me wist te vertellen dat ze in bouwverlof waren tem 6 augustus. Ik stuurde dan een mail naar de storingsdienst en belde opnieuw op 7 augustus. Een technieker kwam langs op 8 augustus maar hij kon het probleem niet oplossen omdat er een lek zit op de panelen. Voorlopig koppelde hij dan de aarding af waar 56 watt stroom opstond maar de panelen konden dan werken. Daar ik volgende week enkele dagen weg ben raadde hij wel aan de panelen dan ook opnieuw uit te schakelen. Na telefonisch contact met mijn elektrieker daarna schakelde ik de panelen uit veiligheidsoverwegingen uit. Dadelijk opnieuw gebeld en gemaild naar advenso. Nu kunnen ze de panelen pas komen bekijken op 31/8 omdat ze tem 16/8 in bouwverlof zijn. Ik mailde onmiddellijk terug dat hun bouwverlof juist voorbij was en ik die dag ook moet werken. Ik sta in het onderwijs en kan niet zomaar verlof nemen wanneer ik dat wens. Ondertussen zal ik al zeker 41 dagen zonder zonnepanelen zitten, die door de digitale meter al veel minder opbrengen na nog geen jaar, en dit ook nog eens in het hoogzeizoen.Ik deed verschillende voorstellen van data maar tot nu toe geen reaktie.Met vriendelijke groetenIris De Bruyn
Herstel thuisbatterij
Beste,Via groepsaankoop provincie West-Vlaanderen (OFF-207958) bestelde ik in november 2021 bij Advenso een thuisbatterij.Deze thuisbatterij was pas geïnstalleerd en actief op28/03/2022 (Factuurnr. 21701108 van 21/03/2022 - zie bijlage).Vanaf 05/12/2022 kreeg ik echter alarmberichten dat de batterij niet meer werkte.Na heel wat vruchteloze contactnames kreeg ik uiteindelijk reactie: een technieker kwam langs op 19/01/2023, stelde vast dat de batterij niet werkte en nam ze mee...Na die datum tracht ik terug enig nieuws te ontvangen ivm de herstelling van die batterij.Uiteindelijk kwam op 09/03/2023 een andere technieker de batterij terug installeren, maar stelde vast dat die batterij niet hersteld was en nam ze terug mee...Het verhaal herhaalt zich: sedert die datum blijf ik in het ongewisse. Ik contacteer Advenso herhaaldelijk telefonisch en via email (zie bijlages). Zonder enige reactie of feedback!Reeds bijna 4 maanden heb ik geen batterij en dus ook geen energieopbrengst ervan.Ik wens dringend de levering van een herstelde of nieuwe thuisbatterij.
schadevergoeding foutieve installatie
Beste,Op 30 januari, na ons bezoek op de maatschappelijke zetel van Advenso waar wij onze klacht hebben toegelicht, verklaarde Advenso zich akkoord met de inhoud en de bijlagen van ons aangetekend schrijven van 6 januari. Het bedrag van 1567 € zou in de loop van die week gestort worden.Ondertussen zijn we 11 dagen later en hebben de som van 1567 € nog steeds niet ontvangen.Wij eisen tegen morgen voormiddag van Advenso een bewijs waaruit blijkt dat het bedrag op onze rekening is gestort.Indien wij geen antwoord of een degelijk bewijs ontvangen, sturen wij vrijdagnamiddag ons dossier door naar Testaankoop met de vraag Advenso in gebreke te stellen.Ook mag Advenso zich terug verwachten van een 3e negatieve review. Ik zal er ook in vermelden dat u ons gevraagd heeft de vorige negatieve reviews te verwijderen. Nu mag u me 1 reden geven waarom dat ik dit zou moeten doen. Niettegenstaande dat u zich akkoord verklaart met de klacht wil die niet zeggen dat de feiten niet gebeurd zijn. Integendeel wij hebben het grootste probleem aangehaald in ons aangetekend schrijven van 6 januari. Wij hebben nog een resem klachten. Zoals o.a. één velux in onze kamer kan niet open als de rolluik naar beneden is. De app laat het regelmatig afweten, de batterij staat op de grond. Wij hadden gevraagd dat deze zou opgehangen worden. Een malafiede ondernemer waar wij het vermoeden hebben dat hij met iligalen werkt, enz.De bal ligt volledig in het kamp van Advenso. Wouters RitaNerincx Maurice
NIET NAKOMEN VAN DE GARANTIE VAN EEN HUISBATTERIJ
BESTE,BIJ HET BEDRIJF ADVENSO HEBBEN WE EEN HUISBATTERIJ BESTELD. DIE IS GEPLAATST IN AUGUSTUS 2022. NA TWEE MAANDEN VIEL DE DATALOGGER UIT. EEN MAAND ERNA VIEL DE BATTERIJ KOMPLEET UIT. SEDERT DAN IS HET EEN ECHTE LIJDENSWEG WAT BETREFT DE COMMUNICATIE MET HET BEDRIJF. HERHAALDE TELEFOONS, MAILS BRENGEN IONS GEEN STAP DICHTER BIJ EEN OPLOSSING. EIND VORIG JAAR IS ER TWEE KEER EEN TECHNIEKER GEKOMEN. DE TWEEDE KEER WAS HET VERDICT: BATTERIJ STUK EN MOET VERVANGEN WORDEN. MAAR NIET MEER IN 2022 GOED, WE ZIJN NU AL FEBRUARI 2023, EN ER IS GEEN BEWEGING. DE DIENST TECHNISCHE STORING IS NIET TE BEREIKEN EN DE TELEFONISTE, OCHARME, BELOOFD ALTIJD OM HET DOOR TE GEVEN.DE BATTERIJ IS HIER NU AL LANGER ONPRODUCTIEF DAN WEL. IK HEB HET OOK AL DOORGEGEVEN AAN ICHOOSR, HET BEDRIJF DAT DE GROEPSAANKOPEN ORGANISEERT. DE EERSTE KEER WAREN ZE ZEER GEINTERESSEERD, DE TWEEDE KEER OOK AL MINDER IS MIJN AANVOELEN.ALS JE KIJKT NAAR DE REVIEWS OP DE WEBSITE VAN HET BEDRIJF, IS DAT EEN LANGE KLACHTENLIJST.WE ZIJN NOG NIET LIJFELIJK NAAR HET BEDRIJF GEWEEST. IK BEN NIEUWSGIERIG WAT DIT ZOU UITHALEN.IK HOOP DAT JULLIE WAT DRUK KUNNEN ZETTEN OM HET PROBLEEM OP TE LOSSENVRIENDELIJKE GROETEN
Dienst na verkoop Advenso
BesteEind december plaatste Advenso onze zonnepanelen maar nu ben ik zeer ontgoocheld over de manier waarop mijn vragen werden behandeld. Tot nu toe heb ik twee e-mails en twee telefoontjes verstuurd:Op 12 januari stelde ik een vraag over de installatie/gebruik van onze panelen.Dezelfde dag telefoneerde ik met een medewerkster die me vroeg om dit op mail te zetten (wat ik toen al gedaan had).Op 19 januari herhaalde ik de vraag via mail.Op 24 januari belde ik opnieuw. De medewerkster verzekerde mij dat er snel gereageerd zou worden. Tevergeefs ...Ik begrijp dat er misschien drukte kan zijn, maar ik verwacht dat een professionele klantendienst in staat is om tijdig en adequaat op verzoeken van klanten te reageren. We zijn nu immers bijna twee weken na de originele vraag en nog steeds kwam er geen enkele reactie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten