Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
advenso
Beste, Toch even mijn verhaal met ADVENSO. In 2022 schrijf ik mij in voor een groepsaankoop voor een thuis batterij , de firma ADVENSO wint deze en ik krijg een offerte waar ik mee akkoord ga. In gedachte dat ik de premie van de overheid nog terig krijg . Het duurt enorm lang vooraleer ik afspraak krijg dit was cruciaal omdat het einde van de aanvraag voor de premie 30 maart was . Uiteindelijk na veel bellen krijg ik en afspraak er zal iemand komen op 12/2/23 om na te gaan of het mogelijk was om een batterij te instaleren om mijn huidig systeem en of mijn installatie conform was , dit was geen probleem de expert heeft alles nagezien allen metingen en mijn installatie was conform. Hij bevestigde mij dat er voor 30 maart zou geïnstalleerd worden , dit is echter niet gebeurd weg premie , ok ik bergrijp te veel werk en te weinig personeel ik leg mij daar mee neer! Uiteindelijk komt men instaleren in April 2023 en er word gekeurd , de installatie word afgekeurd omdat de verliesstroomschakelaar niet is vervangen ! Ik neem contact met ADVENSO , ze zeggen mij dit is uw propleem onze installatie is in orde. Na wat contacten met de firma ADVENSO word ik steeds afgewimpeld het is mijn probleem en we hebben u geen tijd. Ik verlies dit echter uit het oog tot ik in April van dit jaar besef dat ik niet in orde ben met de wet en ik geen aangifte kan doen noch bij Fluvius of mijn brandverzekering wat verplicht is. Ik neem opnieuw contact met de installateur op dit nu toch eens op te lossen ,ik krijg een nieuw offerte om dit aan te passen ik kan niet anders dan akkoord gaan met de hoop dat ze dit toch enigszins dat dit uiteindelijk een fout was van hen , ze hadden alle nodig info verzamend alvorens te installeren, er werden van alles foto’s genomen, je mag er toch van uit gaan dat men hier moest gezien hebben dat er nog een verlies stroom schakelaar moest vervangen worden , ik neem contact na de installatie van de nieuw verliesstroomschakelaar en de keuring die opnieuw is uitgevoerd en nu wel gekeurd , er vraag nog eens om een tussen komst omdat dit niet mijn fout is. Ik word er uitgelachen , tja je heb de offerte aanvaard . Ik heb onder tussen het werk en het onderdeel betaald maar niet de keuring met als gevolg ik krijg geen documenten dus ik blij in overtreding . Ik vraag mij af of dit wel allemaal kan !
Probleem omvormer raakt niet opgelost
Beste, Al sinds 28 maart hebben wij een probleem met onze installatie meer bepaald omvormer/batterijen. Er verscheen een alarm 'NO BATTERY'. De omvormer kon dus de batterijen niet waarnemen. Het eerste contact met Advenso hebben wij gehad op dinsdag 1 april. De volgende dag kwam een technieker langs en deze heeft alles gecontroleerd en kon niet meteen zeggen wat het probleem was. Er werd door Advenso contact opgenomen met Solis (omvormers) met de melding naar ons toe dat we ten laatste die volgende vrijdag meer info gingen hebben. Er zou nieuwe firmware gebruikt worden om het probleem op te lossen. In de late vrijdagnamiddag hebben wij zelf contact moeten leggen met Advenso, om te horen dat Solis het geprobeerd had, maar niets had laten weten. Wij moesten wachten tot na het weekend voor meer informatie. Toch hebben we die maandag niets gehoord en hebben we opnieuw zelf contact moeten opnemen op dinsdag (8 april). Toen werd gezegd dat de oplossing van Solis niet lukte en ze bij Solis de verkeerde spanning binnenkregen. Advenso ging contact opnemen met de leverancier van de batterijen en ging ons dit laten weten. Voor de zoveelste keer hebben ze dit niet gedaan en moesten wij opnieuw zelf bellen voor meer informatie (10 april). Ondertussen stuurde ik hen ook een mail met de expliciete vraag om beter, correcter en sneller te communiceren. Deze mail werd gewoon genegeerd en is tot op de dag van vandaag onbeantwoord gebleven. Op maandag 16 april kregen wij plots een mail dat het probleem toch aan de batterijen zou liggen en dat ze gingen langskomen met een nieuwe batterij om deze aanneming te testen. Dit kon echter pas begin mei! Na telefonisch aandringen kon het toch plots 23 april. Mijn vriendin had Advenso expliciet gezegd dat zij pas thuis was die dag na 15u30. Dit was geen probleem zei men aan de telefoon. Op die 23ste april lag ik ziek in bed en belde er iemand aan om 11u30. Het was de technieker van Advenso. Geluk bij een ongeluk dus dat ik ziek was die dag. De elektricien heeft toen uiteindelijk na lang zoeken het probleem gevonden en belde naar Solis. Het probleem ligt dus niet bij de batterijen, maar wel bij de omvormer. Solis bevestigde dat er een ticket moest gemaakt worden bij hen voor het verkrijgen van een nieuwe omvormer. Daarna ging Advenso ons contacteren voor het plaatsen van de nieuwe omvormer als deze binnen ging komen. Dit ging normaal gezien snel gebeuren, daar het toestel van Nederland moest komen. Na een week niets gehoord te hebben, heb ik zelf gebeld naar Advenso om doodleuk een bandje te horen dat ze nog de hele week in verlof waren. We zijn nu ondertussen 6 mei en hebben nog steeds niets gehoord van Advenso. Wij zitten al bijna anderhalve maand onze opgewekte stroom quasi gratis op het net te zetten. Al onze elektriciteit moeten wij dus van het net halen omdat wij enkel in de avond thuis zijn in de week. Anderhalve maand lang worden wij al van het kastje naar de muur gestuurd zonder deftige communicatie en zonder uitzicht op de uiteindelijke oplossing van het probleem. We hebben de zonnigste weken die we ooit hebben gehad sinds de installatie van het systeem gehad maar hebben hier dus niets aan. E-mails worden genegeerd, we worden heel snel afgescheept aan de telefoon. Dit kan niet zo verder. Dit is jammer genoeg niet de eerste keer dat we met Advenso problemen hebben. Op de afgesproken dag van installatie van het systeem, begonnen de installateurs zonder aanbellen gewoon een gat te boren in de gevel (tegen de vooraf gemaakte afspraken in). De plaats van batterijen en omvormer gingen zij zelf kiezen, zonder aan ons te vragen waar deze moest. Nadat wij dit aan hun gezegd hadden waar de omvormer/batterijen moesten komen hebben ze met frisse tegenzin toch onze wens gevolgd. Dit was net iets meer werk. Toen de panelen op ons dak moesten gelegd worden, was er ineens veel te veel wind volgens hen. Ik heb hen toen gevraagd of een hoogtewerker huren een oplossing was om het toch nog die dag te kunnen doen. Dit werd ten stelligste ontkend. Na een maand vol slecht weer kwam er toch een dag waarop het ging lukken om de panelen te plaatsen. Echter na het plaatsen van 3 panelen bleek er opnieuw te veel wind en werd een hoogtewerker op ONZE kosten geëist om de werken te vervolledigen. Wij hebben toen meteen gebeld naar het hoofdbureau van Advenso om hier tegenin te gaan. Na het dreigen met een klacht hebben ze toch toegegeven en de hoogtewerker (desondanks het hun eigen bezit was) zelf te bekostigen. Wij vragen ons af hoe lang de miserie nog zal duren. Wij smeken om informatie en betere communicatie, maar worden gewoon genegeerd. Omdat het via de normale wegen niet kan, zijn wij genoodzaakt om het nu via deze weg te doen. Hopelijk komt er dan nu wel schot in de zaak. Hopend op een snelle oplossing mvg
Solis omvormer werkt niet naar behoren sinds installatie
via groepsaankoop van Ichoosr heb ik toch de stap gewaagd om zonnepanelen aan te schaffen met opslagbatterij en het bedrijf die de installatie heeft gedaan is advenso. Bij deze installatie hoort een batterij met omvormer die een link heeft met een app genaamd SOLIS zoduit ik makkelijk mijn opslag - en verbruikcapaciteit in de gaten kan houden. Reeds bij de installatie werkte deze link niet en heeft het mij handen en voeten gekost om de technieker toch naar hier te krijgen . Deze technieker heeft ook bevestigd dat er wel degelijk een probleem was met deze connectie en dit gerapporteerd en gecorrigeerd. Maar nadien blijkt dat deze omvormer steeds uitvalt en mij dus geen correcte info verschaft over de opslag van mijn zonnepanelen. Ik heb dus opnieuw hulp gevraagd aan advenso hiervoor, maar wat sturen ze mij als antwoord: een handleiding hoe ik het probleem moet oplossen. Nochtans kunnen zij heel duidelijk zien dat deze Solis app tot op heden nog niet echt heeft gewerkt en dit sinds de installatie. Ik dacht toch wel dat daar een zekere garantie op zit en bij electrische installaties dat wij recht hebben op een deftige dienst-na -verkoop? Ze willen dus niet ter plaatse komen om te kijken wat het probleem is, tenzij ik daarvoor betaal !? Is dit correct???
Installatie thuisbatterij
Wij bestelden bij Advenso een thuisbatterij. Vooraf de installatie moesten wij een keuring van 159 EUR betalen zodat zij een bestek zouden kunnen maken. De offerte werd gemaakt en door ons goedgekeurd. Na installatie moet er nog een keuring gebeuren en daar loopt het volledig fout (het plan is niet in orde, de zekering is niet OK en de aarding onvoldoende). Zij maken hiervoor een bijkomend bestek op van 1028,86 EUR)! Wij weigeren te betalen voor hun fouten.
oplichting
ten eerste: schade bij plaatsen van batterij niet opgelost,ten tweede instelling van de installatie staat ten gunste van netbeheerders,energiefactuur nu hoger dan zonder zonnepanelen.heb dit vernomen wegens keurder van vernieuwd electriesiteitleidingen in en rond de woonst.het gaat hier over gezamelijke aankoop van zonnepanelen provinciaal.dus zullen er nog gedupeerden zijn zoals ik.grtn.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten